Yleismallinen Kotiohjaamo - Project Kickoff!

(1/2) > >>

seme:
Hyvät kaikki,

Nyt olen niin innoissani että pakko postaa aiheesta muutama kuva ja hiukan taustaa... Monen monta vuotta olen haikaillut kotiohjaamon perään ja aina hakannut päätä seinään, rakentaakko jokin "aito" replica kuten vaikka 737 ohjaamo vai pitäytyä jossain perusohjaamossa kun kuitenkin tulee lennettyä milloin milläkin PMDG:n koneella:). Noh, nyt on monen vuoden odotus päättynyt kun vihdoin sain projetkin alkuun. Kun itsellä on peukalo keskellä kämmentä, tarvittiin hyvät apukädet, jotka onneksi löytyi vähän sattumankin kaupalla naapurista:)

Taakse on nyt jääneet ne ajat kun pöytä oli täynnä papereita, ohjaimia, tsekkilistoja, kaasuvipuja yms roinaa ja lentämisestä ei tahtonut tulla mitään.... Ohessa muutama kuva viikonloppuna alkaneesta projektista, joka voisi kantaa vaikkapa nimeä "yleisohjaamo". Tarkoitus on nyt ainakin tässä vaiheessa keskittyä goflightin paneeleihin ja niillä saada mahdollisimman moni simun toiminto ohjelmoitua käyttöön, mahdollisimman monelle konetyypille:)

Tästä lähdettiin:)

Tovia myöhemmin

Vielä vähän myöhemmin

Ja vielä vähän myöhemmin

Ja tähän parkkeerattiin

Nyt on sitten hienosäädön aika, värin valinta ja tilpehöörien hankinta, kuten virtalähteinen USB hubi, pitkät monitorien johdot yms muuta tilpehööriä... Onko muuten jollain hyviä ideoita, miten voisi noita goflightin paneeleita valaista? Olen miettinyt jonkinlaista valonauhaa hankkivan ja niistä leikkaisi sopivia pätkiä aina paneelien väliin..... tms..

Kommentteja, vinkkejä ja sen sellaista saa laittaam voinen liittää kuvia kun työ edistyy

Terveisin

Seme

seme:
Eilen ehtoolla värkkäsin vähän lisää paneelia....

seme:
Tässä vähän päivitystä, "ohjaamo" saanut vähän väriä pintaan ja koneetkin on saatu kytkettyä. Tästä alkaa paneelien asennus...

seme:
Nyt jonkinlainen overhead ja 4 koloa valmiina GF moduuleille.... lisää sitten sitä mukaa kun on rahaa hommata paneeleja

Pade:
Ideana hyvä, mutta jääkö nuo etummaiset paneelit vähän turhan kauas penkistä?

Navigation

Up one level

Next page