Kesäaika

(1/11) > >>

oh2dw:
On taas se aika, kun monet purnaavat kellojen siirrosta. Eihän tuohon mene kuin muutama minuutti, ehkä viitisen minuuttia vuodessa. Paljon enemmän aikaa kuluu näiden pöytäkoneiden, läppäreiden, älypuhelinten ja muiden härpäkkeiden ohjelmistojen ylläpitoon ja suojeluun, riittääkö edes 100 tuntia vuodessa.
Valitetaan, että tunnin siirtymä vaikuttaa yöuniin. Sen sijaan ilomielin lähdetään lomareissuille, vaikka Havajille, 12 tuntia aikaeroa, mutta siitä ei valitella. Kuitenkin monet lääkärit sanovat, että ihmisen elimistö rukkaa kelloaan tunnin vuorokaudessa.
Lisäksi tuo kesäajan illanpidennys antaa meille tunnin verran lämmintä iltaa enemmän, täällä pohjoisessa kun ilta viilenee nopeasti auringon laskettua.

zuhis:
+1 

Monen monta Facebook päivitystä tänään lukenut, kun purnataan suurta aikaero rasitusta. 

leppäkeihäs:
Lisäksi tärkeimmät eli tietokone, tabletti ja puhelin siirtyvät automaagisesti kesäaikaan, joten niistä ei tarvitse huolehtia. Eri asia sitten jos talossa on tusina seinäkelloa...

tare:
Olen eri mieltä. Pysyvä talviaika olisi parempi. Nyt täytyy taas laittaa Tissotit Ja Omegat aikaan. Nyt on kädessä Polarin vanha kello, kuten aina. Se on erinomainen herätyskello.

On vuodelta 1996.  Seiko täytyy laittaa myös joskus aikaan.

Wanhis:
Paljonko tuo kesäaika haittaa niin riippuu paljolti siitäkin mitä työtä tekee ja millaiset on työajat. Meikäläisen työ alkaa aamuyöllä kello kolme. Herätyskello on soimassa noin puoli kahden aikaan yöllä, siis siinä oikeassa talviajassa. Nyt kesäaikaan siirryttyä pitää herätä oikeasti siis puoli yksi mikä on jo aika hyytävää ennenkuin taas tottuu tuohon.
Nukkumaan pitää mennä tosi aikaisin siihen "valoisaan aikaan" joka systeemillä on saatu aikiseksi "standardi-ihmisten" iloksi. No eipä mitään olen tähän systeemiin jo tottunut mutta epäkohta se silti on minun kannalta katsottuna. Työpaikkaa ei silti kannata tuon takia vaihtaa.

Navigation

Up one level

Next page