Kesäaika

<< < (5/11) > >>

pho201:
Viimeisimmässä Tiede-lehdessä (maaliskuu 2015) oli juttu kesäajasta ja aikavyöhykkeistä. Sen mukaan Pensylvanian yliopistossa (USA) oli tutkittu kesäaikakäytännön vaikutusta ja todettu siitä olevan selvästi enemmän haittaa kuin hyötyä. Kesäajasta luopumista suositti myös kirjoituksessa mainittu Terveyden ja hyvinvoinnin laitoksen tutkimusprofessori Timo Partonen.

Henkilökohtaisesti minulle kesäajasta on tänä kesänä pelkkää hyötyä, kun tuli hankituksi tuo vuoden viisumi Venäjälle. Kellonaikaa ei tarvitse siirtää minnekään Venäjälle matkustaessa, sillä Putin päätti poistaa kesäaikakäytännön Venäjältä. Elämme nyt siis Suomessakin "Putinin aikaa".

tare:

Näin...minulla tosin on sähkömekaaninen ranteessa, ja se sormiraita kuluu enemmän vuosittain päivämäärähypyissä.

Samoin minun 27 vuotta vanhassa Seikon sähkömekaanisessa kronografissa. Minun kellossa saa viikonpäivät joko Saksaksi, tai Englannin kielellä. Päivämäärää täytyy tosiaan nykyään itse vaihtaa. Ennen oli toisin. Noin kymmenen vuotta kello vaihtoi päivämäärän automaattisesti itsestään. Ei tarvinnut tehdä mitään, paitsi siirtää kello talvi/ kesäaikaan.

susiluoto:

Samoin minun 27 vuotta vanhassa Seikon sähkömekaanisessa kronografissa. Minun kellossa saa viikonpäivät joko Saksaksi, tai Englannin kielellä. Päivämäärää täytyy tosiaan nykyään itse vaihtaa. Ennen oli toisin. Noin kymmenen vuotta kello vaihtoi päivämäärän automaattisesti itsestään. Ei tarvinnut tehdä mitään, paitsi siirtää kello talvi/ kesäaikaan.

Ilmeisesti tyyppivika, minun Seikoni on 24 vuotias ja sama vika, kesä/talviaika on aina ollut pakko sormin justeerata ja siinä se nuppi kuluu.Viikonpäivillä ei näin eläkeukkona niin väliä, tunnitkaan nyt ei oikeastaan.Eli.
Vaihtakaa pois vaan, ei tuo niin tärkeää iltaaurinko kuitenkaan ole.Monta kertaa jo nähnnyt.

mmniemi:
Ehdottomasti kesäaika yhdeksi ja ainoaksi ajaksi...

Outsider:

Ehdottomasti kesäaika yhdeksi ja ainoaksi ajaksi...

Ts. Suomessa pitäisi siirtyä Moskovan aikaan - ei löydy kannatusta ainakaan täältä!

Navigation

Up one level

Next page

Previous page