Sakkaus varoitus

(1/3) > >>

PerttiLode:
Minulla on  Alouette 315 Lama ja siinä on sakkausvaroitus, se rupee rääkyyn kun sillä nousee ilmaan jos vääntää nousuvipua liian nopeasti ja kone putoo heti alas, kun sitä liikuttaa varovasti niin saa sen nousemaan mutta alkaa taas rääkymään kun vipu on täysillä lapakulmalla, voisiko tuon ilmiön ottaa pois jollain tavalla kun se ottaa kupuun se rääkyminen, en ole muissa koptereissa tavannut tuota ilmiötä, muuten on suuri vaara että toi kopteri jää hangaarin nurkkaan seisomaan.

leppäkeihäs:
Kyllä sen ärsyttävän äänen saa pois viimeistään, kun poistaa sound-kansiosta äänitiedoston tai sound.cfg:stä poistaa kyseisen rivin.

PerttiLode:

Kyllä sen ärsyttävän äänen saa pois viimeistään, kun poistaa sound-kansiosta äänitiedoston tai sound.cfg:stä poistaa kyseisen rivin.

Olen poistanut sound mapin kokonaan ja kuitenkin se rääkkyy, se hakee sen rääkkymisen jollain toisella tavalla, eikös noissa isoissa koneissa ole varoitus ääniä vähän joka asiaan, tämä varmaan hakee sen samasta paikasta fsx kirjastosta tai mikä sen paikan nimi on

pho201:
Ääniä voi tavanomaisten koneen sound-kansion äänien lisäksi olla simun gauges-kansiossa tai simun pää-sound-kansiossa. Ohjaamon ääniä kutsutaan usein panel-kansion panel.cfg-tiedostosta kautta ei niinkään sound-kansion sound.cfg-tiedostosta.

Tarkista mitä tiedostoja (joissa voisi olla ääniä) tuli kyseisen lisäosan mukana ja missä ne nyt simussa sijaitsevat (edellä olevat vaihtoehdot). Tarkasta sen jälkeen panel.cfg, sound.cfg ja ehkä myös aircraft.cfg kutsutaanko noita ääniä sieltä käsin. Koneessa on voitu käyttää myös oletuskoneiden ääniä.

Myöskään oletuskoneiden varoitus- ja muita vastaavia ääniä ei kutsuta (eivätkä niitä sisältävät tiedostot ole) koneen sound-kansiosta (itse äänitiedostot taisivat olla pää-sound-kansiossa?). Kannattaa poistaa tai blokata (//) vain kyseinen cfg-tiedoston rivi. Jos poistaa koko äänitiedoston lakkaa tuo ääni kuulumasta myös niissä muissa koneissa, jotka sitä mahdollisesti käyttävät.

Pekka

PerttiLode:
En tule hullua hurskaammaksi tastä, otin pois simun sound mapin mutta se rääky kuitenkin ja koneessa oli moottorin äänet, otin pois koneen sound mapin niin kone tuli hiljaseksi mutta rääkyi siltikin, en ymmärrä mistä se hälytys ääni tulee.

Navigation

Up one level

Next page