FSX Multiplayer: Suomalaisia kiinnostuneita lentäjiä/lennonjohtajia?

<< < (5/6) > >>

Nailo:

Odotan mielenkiinnolla johtajien palautetta kun itsesäälissä rypeävä lentäjä ei ymmärrä selvitystä ensinmäisellä kerralla. Ei mitenkään loukkaavana tai pahalla, mutta sitä näyttää olevan teidossa tällä menolla 

Tottakai arvostan sitä että täällä annetaan hyviä neuvoja, mutta ei sitä aina tarvitse itsesääliksi kutsua jos vaikka sanoo vain suoraan että ''siksi kun olen tyhmä''.
Sitä siis meinasin että en ivaon sivulla nähnyt tuota teamspeak juttua, niin pyysin anteeksi koska onhan se nyt melko noloa jos vain kyselee ja kyselee ja kaikki varmaan miettii että kuinka avuton voi olla.
Ja tämä ''pysyn jatkossa poissa'' tarkoittaa että en varmaan kehtaa enää tulla kyselemään kun vaikka saankin hyviä vastauksia niin en vain ymmärrä, elikkä olen aika idiootti.
Jos vaikka lopettaisin tämän tähän ja koetan jatkossa etsiä mahdollisimman paljon itse jottei tarvitse täällä ketään vaivata. Eikö se ole melko avutonta jos ei itse osaa mitään?

leppäkeihäs:

Tottakai arvostan sitä että täällä annetaan hyviä neuvoja, mutta ei sitä aina tarvitse itsesääliksi kutsua jos vaikka sanoo vain suoraan että ''siksi kun olen tyhmä''.
Sitä siis meinasin että en ivaon sivulla nähnyt tuota teamspeak juttua, niin pyysin anteeksi koska onhan se nyt melko noloa jos vain kyselee ja kyselee ja kaikki varmaan miettii että kuinka avuton voi olla.
Ja tämä ''pysyn jatkossa poissa'' tarkoittaa että en varmaan kehtaa enää tulla kyselemään kun vaikka saankin hyviä vastauksia niin en vain ymmärrä, elikkä olen aika idiootti.
Jos vaikka lopettaisin tämän tähän ja koetan jatkossa etsiä mahdollisimman paljon itse jottei tarvitse täällä ketään vaivata. Eikö se ole melko avutonta jos ei itse osaa mitään?

Tämä voi kuulostaa kliseiseltä, mutta jostain se on aina aloitettava.

Suomessa on valitettavasti sellainen kulttuuri, että jos kysyy jotain, niin kysyy vain koska ei tiedä ja on tyhmä. Siis kysyjä on automaattisesti tyhmä ja sen takia ei uskalleta kysyä mitään. Esim. esitelmän pitäjä sanoo lopuksi "heräsikö teillä kysyttävää?" niin eihän siihen kukaan vastaa, ettei vahingossakaan saisi tyhmän leimaa. Mielestäni aloittelijan kysymyksille pitää antaa sijaa - sillä tavalla itsekin aloitin tällä foorumilla kirjoittelun.

Itsesäälissä rypeminen se tyhmää vasta onkin. Muidenkaan ei tee mieli auttaa sellaista, joka haukkuu itseään jatkuvasti idiootiksi ja tyhmäksi.

Tietysti jos olet kovinkin nuori ja englannin kieli ei ole vahvuuksiasi, niin voi olla vaikeampaa etsiä tietoa ja sisäistää asioita. Jonkin verran toki löytyy tietoa suomeksikin.

Jospa kuitenkin pääsisit eteenpäin aloittamalla perusasioista, eikä jokaisessa tulevassa postauksessasi lukisi "olen idiootti".

Sinne verkkoon ei ole mikään pakko mennä lentämään, jos tuntuu ettei vielä aika ole siihen kypsä.

Nailo:
Kyllähän tuo englannin kieli sujuu, mutta nuo nettisivut on välillä sellasia mitä ei jaksaisi keskittyä lukemaan sanasta sanaan. En yleensä lennä näissä verkoissa muutenkaan koska välillä oma koneeni menee jostain syystä jumiin esimerkiksi squawkboxin takia. Ja välillä vaikka mitään ongelmaa ei olisi, niin "en pysty" olla siellä verkossa; disconnected.

pho201:
Nykyisin netistä löytyy miltei mihin tahansa ohje videoituna YouTubesta - hakusanoiksi googleen (tai vastaavaan) vain kyseinen asia ja youtube. Jo ikivanha sananlasku sanoi, että kuva kertoo enemmän kuin 1000 sanaa. Minä opettelin lentämään liikennekoneita tietokoneohjatusti (nämä FMC:t yms.) YouTube-videoiden avulla. En olisi millään jaksanut kahlata läpi tuhansia? sivuja manuaaleja, eivätkä asiat enää tällaisen vanhuksen verbaaliin muistiin tartu yhtä herkästi kuin näkömuistiavusteisesti.

Kyllä jonkin verran pitää myös nähdä vaivaa harrastuksensa eteen. Ennen wanhaan kun ei ollut nettiä kaikki oli paljon vaikeampaa ellei sitten täysin mahdotonta kuten tämä virtuaalilentely. Tsemppiä vain, sillä harrastus on hieno! (minä tosin en lennä verkossa)

Nailo:

Nykyisin netistä löytyy miltei mihin tahansa ohje videoituna YouTubesta - hakusanoiksi googleen (tai vastaavaan) vain kyseinen asia ja youtube. Jo ikivanha sananlasku sanoi, että kuva kertoo enemmän kuin 1000 sanaa. Minä opettelin lentämään liikennekoneita tietokoneohjatusti (nämä FMC:t yms.) YouTube-videoiden avulla. En olisi millään jaksanut kahlata läpi tuhansia? sivuja manuaaleja, eivätkä asiat enää tällaisen vanhuksen verbaaliin muistiin tartu yhtä herkästi kuin näkömuistiavusteisesti.

Kyllä jonkin verran pitää myös nähdä vaivaa harrastuksensa eteen. Ennen wanhaan kun ei ollut nettiä kaikki oli paljon vaikeampaa ellei sitten täysin mahdotonta kuten tämä virtuaalilentely. Tsemppiä vain, sillä harrastus on hieno! (minä tosin en lennä verkossa)

Kyllähän niitä tosiaan netistä hyvin löytyy. Ja kyllä aattelin näin ihan kokeilumielessä lennellä esim. vatsimissa mutta pitäs ettiä ratkaisua tuohon disconnect ongelmaan.

Navigation

Up one level

Next page

Previous page