Kotiohjaamo - 2 näyttö PFD, EICAS yms

(1/2) > >>

seme:
Hei taas kaikki,

Taitaa olla meikäläisen topikkeja foorumi väärällään, mutta niinhän sitä sanotaan että kysyvä ei tieltä eksy:)

Anyway, kuten joku ehkä huomannut kuvista toisessa poustissa niin kotiohjaamo (yleismallinen) etenee pienin askelein ja ilokseni voin todeta että mm. go-flightin paneelit on saatu näpsäkästi toimimaan go-flight interface toolilla (pollypot software). Voin suositella lämmöllä!

Asiaan. Eli nyt homma rönsyilee jo sen verran handusta, että seuraava kysymykseni on 2 näytön käyttöön liittyvä. Eli mikäs olisi mielestänne järkevä tapa ratkaista ongelma, kun mulla on 1 yliimääräinen monitori, jota haluaisin hyödyntää navigointinäyttönä, eicas näyttönä yms. Tällä hetkellä mulla on pc:ssä yksi näytönohjain ja toistaiseksi olen tyytynyt lentämään yhdeltä 22" näytöltä. Toimii ihan OK. Nyt voisin yhden 22" näytön lisätä "PFD, ND, EICAS käyttöön), niin mitä luulette, kuinka paljon tökkii jos vaan tylysti yhdellä näytönohjaimella yrittää "undockata" ikkunat toiseen näyttöön ja siten pyörittää? Olen kokeillut tätä ja en ihan ole vakuuttunut onko se paras tapa.

Mietinkin tässä kun multa löytyy yksi kpl ylimääräinen näytönohjain (joku 1gb perus ohjain), että voisinko hyödyntää sitä ja kytkeä tämän lisämonitorin siihen? Saanko tästä jotain FPS hyötyä, tai lähinnä, että kärsiikö framet vähemmän kuin se että jos yrittää kaikkea yhdellä kortilla pyörittää?

Simuna siis edelleen FSX, PC on aika peruskauraa (i7 3,2ghz, 8 gb, 480gtx näytönohjain) ja jo 4v vanha, mutta toistaiseksi pelittää mulle ihan riittävästi.

Eli tähän jos vinkkejä yms kommentteja saisi niin kovasti taas kiitollisena otettaisiin vastaan:)

T. Thomas

Joona:
En osaa sanoa FSX:stä mutta ainakin Prepar3D:ssä sinun ei tarvitse undockata 2d popuppeja (PFD, ND jne) vaan voit full screen tilassa siirtää ne toiselle näytölle ilman, että sillä on mitään merkitystä fps:ään. Jos undockaat ne niin ainakin P3D:ssä fps tippuu 50%. Oletettavasti FSX:ssä vieläkin enemmän. FSX:stä en osaa sanoa pystyykö niitä full screenissä siirtämään toiselle näytölle. Minullakin on jossain vaiheessa suunnitelma aloittaa rakenteluhommat ja mulle tule 4kpl 10" näyttöjä, joihin siirrän mittarit ilman fps hittiä.

Suosittelen muuten vaihtamaan 22" näytön johonkin vähintään 40" kokoiseen. Tuo melkoisen eri fiiliksen simuiluun.

seme:
Moikka,

Kiitokset tästä, nettiähän tässä on tullut tutkittua asian tiimoilta ja kyllä vaikuttaisi siltä että myös FSX:ssä pystyy tekemään niin, ei ole vaan pystynyt nyt vielä kokeileen kun on kokkariprojekti vielä päällänsä:) Kyllä tässä on kuolattu uutta näyttöä, olisiko mitään hyvää ja halpaa suositusta? (hyvä ja halpa tuskin mahdollista...) 

T. Seme

Joona:
Ei taida näyttöjä olla mutta voithan käyttää myös tv:tä näyttönä..

seme:
Moikka

No tuota mietinkin että mitenkähän onnistuu TV:n käyttö, pitäiskö olla jotain erityisiä ominaisuuksia vai mistä tiedän mikä olis hinta laatu suhteeltaan paras?

T. Seme

Navigation

Up one level

Next page