FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
21.01.19, 11:22

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Lentosimulaattorit
| |-+  Yleinen simulaattorikeskustelu (Moderators: Juha Kalli, Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti, Mikko J Köykkä)
| | |-+  PMDG B747 V3-ketju
:  

« previous thread next thread »
Pages: 1 [2] 3 4 ... 9 Reply Print
Author Topic: PMDG B747 V3-ketju  (Read 59721 times)
Petri Koivisto
Online Online

Posts: 14487
Date Registered: 21.07.04

Re: PMDG B747 V3-ketju
« Reply #20 on: 22.07.16, 09:56 »

Tilannekatsaus eiliseltä Tongue

Quote
[21JUL16] Planned eCommerce and License Activation Outage

Captains!

Those of you who remember the leadup to the NGX release and the 777 release will recall that we typically make an investment in updated technology for our servers and systems during the last phases of development of a major product.

We are in the midst of completing some pretty comprehensive system updates and upgrades that were planned for today.

We anticipated the outage lasting about 12hrs, but some of the changes are taking a bit longer to test and get squared away for operational use.

The KEY hiccup right now involves our license activation servers and requires input from the vendor in order to be certain the hiccup is resolved properly.

This being the case, both activation servers are currently offline having updates accomplished, and that means we are unable to conduct activations for customers needing them.

We took the eCommerce system offline to prevent anyone from being able to make a purchase during a period of time when we know they won't be able to install, activate and go flying- as it seems rather cynical to take the customer's payment and then tell them "you have to wait until tomorrow."

We anticipate having everything back online during the day Thursday, but we don't have a specific time just yet. I apologize profusely for any inconvenience this causes.

I recognize it can be frustrating to being doing an installation only to find out something unexpected prevents you from getting flying- but I hope you know we are making some changes to improve our ability to support you, and our products for many years to come!

Thanks- I'll be back here to let you know we are operating again once we have the whole shebang back online!

(And yes... this is a good sign, for those who are trying to find some way to link it to progress on the 747. )
Lauri FIN918
Former member
Re: PMDG B747 V3-ketju
« Reply #21 on: 02.10.16, 01:51 »

Mikael Leinonen
Offline Offline

Posts: 4244
Date Registered: 19.06.07

Re: PMDG B747 V3-ketju
« Reply #22 on: 02.10.16, 04:31 »

Noniin, tätä odotellessa  Tongue
Joona Väisänen
Offline Offline

Posts: 6344
Date Registered: 27.10.01

Re: PMDG B747 V3-ketju
« Reply #23 on: 02.10.16, 05:32 »

Kuulostaa siltä, että saadaan 777:aan myös päivitys  thmbup
Mikael Leinonen
Offline Offline

Posts: 4244
Date Registered: 19.06.07

Re: PMDG B747 V3-ketju
« Reply #24 on: 03.11.16, 19:18 »

Mikael Leinonen
Offline Offline

Posts: 4244
Date Registered: 19.06.07

Re: PMDG B747 V3-ketju
« Reply #25 on: 21.11.16, 18:00 »

« Last Edit: 21.11.16, 19:18 by Mikael Leinonen »
Mikael Leinonen
Offline Offline

Posts: 4244
Date Registered: 19.06.07

Re: PMDG B747 V3-ketju
« Reply #26 on: 24.11.16, 06:16 »

Video 747V3:sta, sisältää nousuja ja laskuja, kannattaa kelata 6 minuutin kohdalle  thmbup
http://www.twitch.tv/lukepabari/v/102697174
Petri Koivisto
Online Online

Posts: 14487
Date Registered: 21.07.04

Re: PMDG B747 V3-ketju
« Reply #27 on: 24.11.16, 09:39 »

Tekeekö FSX uutta nousua vai onko tämä nyt uusi rahastuskeino, kun kaikki julkaisevat uudet tuotteet tuolle paskalle simulle ensin, ja sitten vasta joskus P3D:lle? Mitä järkeä edes käyttää resursseja enää siihen, että noille vanhoille simuille tehdään mitään. Kehitys kehittyy ja pitäisi eteenpäin mennä...  Roll Eyes
Jesperi Lauhio
Offline Offline

Posts: 3068
Date Registered: 12.01.09

WWW
Re: PMDG B747 V3-ketju
« Reply #28 on: 24.11.16, 14:17 »

FSX on kuitenkin edelleen suurimmalla osalla käytössä. Eiköhän PMDG:llä(kin) ole laskettu, että suurimmat rahat sillä tekee.

Happy landings!

Been there, done that: HEL VRK ARN CPH RIX FRA ZRH VIE AMS CDG AGP LIS FAO FNC LPA TFN TFS MLA BUD SKP IST TLV DXB HKG KUL CGK JOG BNE SYD
Ville Lindgren
Offline Offline

Posts: 1319
Date Registered: 19.06.10

Re: PMDG B747 V3-ketju
« Reply #29 on: 24.11.16, 14:22 »

P3D ei ole hintansa puolesta kaikkien saatavilla ja on se myös vähän huonosti tunnettu. FSX ollessaan nyt Steamissa on saanut paljon lisää tunnettavuutta ja lisää uusia käyttäjiä.

FS2004 on minulla yhä käytössä, ja on paras simu mitä minulla on. Vakaa ja varma ja fps on tasainen 60 mihin lukittu. Lisäosat on myös halpoja usein, varsinkin vähän vanhemmat. Eli uusi ei aina ole se paras. 4GB korjauksenkin olen tehnyt eli sen pitäisi saada hieman lisää rammia käyttöönsä kun mitä muuten saisi, en tosin ole asiaa juuri tutkinut.
« Last Edit: 24.11.16, 14:40 by Ville Lindgren »
Lauri FIN918
Former member
Re: PMDG B747 V3-ketju
« Reply #30 on: 24.11.16, 16:02 »

Tekeekö FSX uutta nousua vai onko tämä nyt uusi rahastuskeino, kun kaikki julkaisevat uudet tuotteet tuolle paskalle simulle ensin, ja sitten vasta joskus P3D:lle? Mitä järkeä edes käyttää resursseja enää siihen, että noille vanhoille simuille tehdään mitään. Kehitys kehittyy ja pitäisi eteenpäin mennä...  Roll Eyes

Ota huomioon, että näiden lisurien teko on alotettu paljon ennne P3D V3:n julkaisua. Uskon, että on hieman helpompaa rankentaa konetta yhden alustan ympärillä ja sitten lopputulos konverttaa toiselle alustalle.
Tomi Renberg
Offline Offline

Posts: 411
Date Registered: 22.02.16

Re: PMDG B747 V3-ketju
« Reply #31 on: 24.11.16, 21:47 »

Ota huomioon, että näiden lisurien teko on alotettu paljon ennne P3D V3:n julkaisua. Uskon, että on hieman helpompaa rankentaa konetta yhden alustan ympärillä ja sitten lopputulos konverttaa toiselle alustalle.

FSXlle on luultavasti voinut käyttä ainakin joitakin osia v2n koodista, joka voi selittää osaltaan myös. 777 julkaistiin kuitenkin aikana jolloin P3D oli tekemässä lopullista läpimurtoa. Tuskin v3 projekti oli ennen sitä kovinkaan aktiivinen. PMDGllä meno kieltämättä hieman haiskahtaa rahastukselle. P3D-versiota ei ainakaan ole saanut kohtuullisella hinnalla, vaikka FSX version on omista. Epäilen, että harvapa enää on halukas maksamaan tuplahinnan, koska ei malta odottaa P3D-versiota.
Petri Koivisto
Online Online

Posts: 14487
Date Registered: 21.07.04

Re: PMDG B747 V3-ketju
« Reply #32 on: 24.11.16, 22:41 »

Epäilen, että harvapa enää on halukas maksamaan tuplahinnan, koska ei malta odottaa P3D-versiota.
Jep, en ainakaan minä maksa, vaikka menisi vuosi tuossa ennen kuin P3D-versio tulee. Kyllä mullakin FSX:SE on asennettuna koska FSLabs, mutta tosiaan vain ja ainoastaan sen takia. Mitään muita lisureita en ole asentanut, ja onhan tuo ihan järkyttävää paskaa verrattuna P3D:hen. Roll Eyes Ja tosiaan, ei varmana ole PMDG:llä sama meininki kuin FSLabsilla, että FSX-version saisi päivitettyä uuteen aikanaan. Satavarmasti saa maksaa täyden hinnan ja vähän päälle myös P3D-versiosta.
« Last Edit: 24.11.16, 22:48 by Petri Koivisto »
Mikael Leinonen
Offline Offline

Posts: 4244
Date Registered: 19.06.07

Re: PMDG B747 V3-ketju
« Reply #33 on: 24.11.16, 23:07 »

En minäkään kyllä FSX:lle enää osta mitään ellei siihen ole jotain "porkkanaa piilotettuna" kuten FSLabsin bussissa on, se ja pari muuta lisuria on ainoa syy siihen että FSX on asennettuna...
Pekka Holopainen
Offline Offline

Posts: 5403
Date Registered: 14.12.05

Re: PMDG B747 V3-ketju
« Reply #34 on: 25.11.16, 08:19 »

...
FS2004 on minulla yhä käytössä, ja on paras simu mitä minulla on. Vakaa ja varma ja fps on tasainen 60 mihin lukittu. Lisäosat on myös halpoja usein, varsinkin vähän vanhemmat. Eli
...

Vakaa ja varma? Taidat käyttää sitä sitten aika rajoittuneesti? Siinä vaiheessa, kun minulla sen koko alkoi lähennellä 200 gigatavua se oli yhtä vakaa ja varma kuin Trumpin lupaukset.  Grin

FSX on nyt yli 350 GB, mutta pysyy silti hyvin pystyssä. Ainoa ongelma on VAS. Se ei enää riitä, jos lataan kaikki maisemat kerralla. Käytän möhkälettä nyt modulaarisesti.

Tulevaisuudessa tahtoo simun, joka on visuaalisesti vähintään yhtä hyvä kuin FSX eikä kaadu muistiongelmiin kuten se (tai FS2004). FS2004 kyllä kaatui paljoon muuhunkin, joihin edes FSX ei enää kompastu.

Pekka

"Olen eri mieltä kanssasi, mutta taistelen loppuun asti oikeudestasi olla toista mieltä" - Voltaire
Tomi Renberg
Offline Offline

Posts: 411
Date Registered: 22.02.16

Re: PMDG B747 V3-ketju
« Reply #35 on: 25.11.16, 12:08 »

P3D ei ole hintansa puolesta kaikkien saatavilla ja on se myös vähän huonosti tunnettu. FSX ollessaan nyt Steamissa on saanut paljon lisää tunnettavuutta ja lisää uusia käyttäjiä.

Jos P3D on liian kallis niin silloin on myös 150 € lisäosakin sille mahdolliselle ostajalle. 150 € euron lisäosien potentiaaliset ostajat ovat huomattavasti pienempi joukko kuin Steamista sattumalta FSX:SEn ostaneet. Ne jotka ovat valmiita maksamaan lähemmäs 150 € yhdestä lentokoneesta ovat jo luultavasti sijoittaneet muutenkin pienen omaisuuden laitteistoon sekä muihin lisäosiin ja harrastaneet pidempään. He haluavat saada laitteistostaan parhaan mahdollisen hyödyn ja näyttävät maisemat yms. niin uskaltaisin väittää suurimmalla heistä olevan jo käytössä P3D ja lähinnä FSX ärsyttää kehityksen jarruna. Ainakin itseäni  Grin

Muistaakseni esim. Aerosoftin forumeilla oli kysely vuoden alussa, että mikä tulee olemaan pääsimulaattorisi vuoden 2016 lopussa ja P3D oli ihan murskaavan ylivoimainen. Tällä foruumilla uskallan väittää ainakin FS2004 olevan ihan yliedustettu ja kenties jopa FSX. Aerosoftin päämarkkina on kuitenkin "mid-price" tuotteet ja heidän lentokoneiden hinnat ovat alle puolet PMDG/Fslabsin vastaavista sekä toki ominaisuudetkin huomattavasti karsitummat. Tämän pohjalta on ihan älytöntä, että state-of-the-art sektorilla (PMDG/FSLabs) mennään joku antiikkinen reliikki vuosikymmen takaa edellä, mutta toki Fslabsin suhteen tuossa on ihan hyväksyttävä syy. Kenties PMDG 747 V3 kohdalla vieläkin voi jotenkin hyväksyä. Mikäli PMDG 737 vX.XX tulee ensin FSX versio edellä niin se on jo ihan järjetöntä.
« Last Edit: 25.11.16, 12:26 by Tomi Renberg »
Ville Lindgren
Offline Offline

Posts: 1319
Date Registered: 19.06.10

Re: PMDG B747 V3-ketju
« Reply #36 on: 25.11.16, 12:46 »

Juu, käytän fs2004:ää aikas kevyesti. Eli mm. noita Aerosoftin myymiä vanhoja kenttäpaketti kokoelmia käyttäen sekä foorumilla olevien suomimaisemien kera. Lisäksi muita yhden kentän vanhoja maisemia käytössä, maltaa jne.

PMDG on semmonen tapaus että iso osa huvilentäjistä ei semmoista edes halua ostaa. Liikaa lukemista kun vaan tahtovat lentää eivätkä lukea manuaalia. FSX Steam saavuttaa enemmän näitä huvilentäjiä veikkaisin, mutta myös sitä käyttää moni sellainen joka myös PMDG tuotteitta käyttää. koska siihen on tehtynä joitain pikku fixejä jotka levy fsx:ssä pitää tehdä itse, toinen on se että ei tarvitse levyjä vaihdella asennellessa.

Huvientäjät myös eivät välttämättä osta P3D:tä myöskään. Itselleni on FS98, FS2002, FS2004, FSX ja FSX SE sekä P3D v2 ja v3. FSX on minulla maisemien katseluun ja FS2004 pitkille lennoille tällä hetkellä, FS2004 tuntuu mukavammalta kun ei lagi juuri yhtään edes raskailla maisemilla. P3D ei oikeastaan tuo minulle mitään hyötyjä, harrastan kevyttä huvilentämistä ja maisemien katselua. Mahdolliset lisäosa koneet ovat kevyemmästä päästä. FSX:ssä minulla on kaikki orbx global maisemat ja yksi region paketti sekä täällä saatavilla olevat ilmaiset maisemat Suomeen, eikä ole vielä muisti loppunut.

P3D on enemmän raskaamman tason lentelyyn raskailla konemallinnuksilla ja maisemilla ja FSX riittää muuten.
« Last Edit: 25.11.16, 12:56 by Ville Lindgren »
Petri Koivisto
Online Online

Posts: 14487
Date Registered: 21.07.04

Re: PMDG B747 V3-ketju
« Reply #37 on: 25.11.16, 19:47 »

Huvientäjät myös eivät välttämättä osta P3D:tä myöskään. Itselleni on FS98, FS2002, FS2004, FSX ja FSX SE sekä P3D v2 ja v3. FSX on minulla maisemien katseluun ja FS2004 pitkille lennoille tällä hetkellä, FS2004 tuntuu mukavammalta kun ei lagi juuri yhtään edes raskailla maisemilla. P3D ei oikeastaan tuo minulle mitään hyötyjä, harrastan kevyttä huvilentämistä ja maisemien katselua. Mahdolliset lisäosa koneet ovat kevyemmästä päästä. FSX:ssä minulla on kaikki orbx global maisemat ja yksi region paketti sekä täällä saatavilla olevat ilmaiset maisemat Suomeen, eikä ole vielä muisti loppunut.

P3D on enemmän raskaamman tason lentelyyn raskailla konemallinnuksilla ja maisemilla ja FSX riittää muuten.
Nyt en kyllä ymmärrä. Kuten aiemmin sanoin, itselläni on FSX:SE sekä P3D V3,  FSX vain ja ainoastaan koska FSLabs A320, ja heti kun tuo tulee P3D:lle, lähtee FSX kuikkaan ja vähän äkkiä.

En ymmärrä miksei "Huvilentäjä" voisi ostaa P3D:tä, se kun on käytännössä FSX joka toimii n. miljoona kertaa paremmin, näyttää noin miljoona kertaa paremmalta (vakionakin) ja pyörii noin miljoona kertaa paremmin kuin FSX. Vähän sama kuin vertaisi esim. FSX:ää johonkin FS98:n... Huh
Ville Lindgren
Offline Offline

Posts: 1319
Date Registered: 19.06.10

Re: PMDG B747 V3-ketju
« Reply #38 on: 25.11.16, 20:12 »

P3D ei tuo juuri mitään todellista uutta, se näyttää ehkä paremmalta ja on hieman vakaampi esim. matalan fps:n tapauksessa tai kun lennetään raskaalla konemallinnuksella raskaissa maisemissa jolloin VAS uhkaa. Se sisältää joitain parannuksia joita vaikka sää tai pilviohjelmat voivat hyödyntää. Samat maisemat ne on P3D:ssäkin kun FSX.ssä, hieman ehkä jostain landclassia saatettu päivittää ja lisätä pari uutta kustomoitua paikkaa.

Satunnaisesti lentävä joiden kanssa olen paljon jutellut, sanovat että eivät osta sitä kun on niin kallis ja fsx palvelee aivan hyvin tarpeita joita ovat nopea lentoon lähtö ja pikaiset tyyliin 30min lentelyt jossain tai jonnekkin ja joskus pidemikin. Huomioitavaa on myös että kaikki nämä uudet Suomi maisemat fsx:lle eivät ehkä toimi täysin kunnolla P3D:ssä jos olen oiken ymmärtänyt. P3D:n oletuskone valikoima ei palvele satunnaista lentelijää, se kun ei sisällä ns. perus matkustajakoneita kuten FSX vaan ne täytyy siihen itse ostaa tai ladata jostain, eli se ei ole suoraan paketista toimiva vaan enemmän ns. asioista tietävän simu, hyviä pienkoneita toki löytyy.

P3D lieneepi on loistava kun lennetään raskailla konemallinnuksilla jotka kuluttavat paljon muistia jolloin ohjelman täytyy osata sitä muistia vapauttaa tarpeen tullen ajoissa. FSX ei ole niin hyvä siinä, mutta se toimii aivan hyvin keveillä koneille lennellessä. Tiedän myös FSX:llä lennettevän ORBX maisemilla ja PMDG 737NG paketin koneella ilman ongelmia pitkiä lentojakin, itselläni ei tosin ole yhtään PMDG:n pakettia.

Pointti on se, että P3D ei tuo mitään todellista uutta ns. sunnuntai lentelijälle. FSX on aivan varteenotettava pohja yhä, se on halpa, nytkin alessa steamissa 12,49€ (normaalisti 24,99€), se sisältää kivan kokoelman koneita ja melko hyvät maisemat oletuksena. Halvan hinnan päälle on kiva ostaa vaativa konepaketti tai hieno maisemapaketti ja silti rahaa mennyt ehkä saman verran kun mitä pelkkä P3D maksaa. Ulkonäkö parannus ja hieman parempi vakaus ei ole usein riittävä peruste maksaa 60 euroa pelkästään yhdestä pelistä ellei ole sen suurkäyttäjä.

« Last Edit: 25.11.16, 20:18 by Ville Lindgren »
Tomi Renberg
Offline Offline

Posts: 411
Date Registered: 22.02.16

Re: PMDG B747 V3-ketju
« Reply #39 on: 25.11.16, 23:11 »

Tiedän myös FSX:llä lennettevän ORBX maisemilla ja PMDG 737NG paketin koneella ilman ongelmia pitkiä lentojakin, itselläni ei tosin ole yhtään PMDG:n pakettia.

Katselen tällä hetkellä, kun joku striimaa PMDG 747 V3 beta-versiota i7 4960k+GTX 1080 yms. koneella eli lähes parasta rautaa mitä kaupasta saa tällä hetkellä ja onhan tuo.. krhm.. aika onnettoman näköistä ja tekee vähän pahaa katsoa, vaikka sinällään itse 747 kiinnostaa kovastikin, mutta mitään wow-efektiä ei todellakaan tule. Tuo beta-testaajakin hieman komentoi FSXää jatkuvasti. Harmittaa suunnattomasti, että tälläistä FSX roskaa tuutataan ensin ulos ja sitten odotetaan P3Dtä elämän ajan. Unohdetaan nyt "huvilentäjät" joita PMDG tuskin tehdessään yhtäkään lisäosaa on ottanut huomioon sen kummallisemman.

Edit. Lol, lopuksi näköjään koko FSX kaatui. Olkootkin kyseessä beta-versio niin eiköhän tuo kerro kaiken oleellisen miten kilpailukykyinen alusta FSX on nykypäivänä. Näyttää rumalta, hidas, nykivä, epävakaa.
« Last Edit: 25.11.16, 23:16 by Tomi Renberg »
Pages: 1 [2] 3 4 ... 9 Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1