FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
24.09.17, 05:08

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Lentosimulaattorit
| |-+  Yleinen simulaattorikeskustelu (Moderators: Juha Kalli, Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti, Mikko J Köykkä)
| | |-+  PMDG B747 V3-ketju
:  

« previous thread next thread »
Pages: 1 2 3 [4] 5 6 ... 8 Reply Print
Author Topic: PMDG B747 V3-ketju  (Read 14830 times)
Joona Väisänen

Date Registered: 27.10.01

Re: PMDG B747 V3-ketju
« Reply #60 on: 26.11.16, 13:12 »

Olen saanut jo P3D v3sta neljä uutta versiota. Montako sinä olet saanut FSXstä? Lisäksi esim. PMDG 777 toimi P3D v2.xx ja 3.xx ilman lisämaksua.

Muistaakseni 777:n omistajile on luvattu 64 bittinen versio ilmaiseksi.
Joona Väisänen

Date Registered: 27.10.01

« Reply #61 on: 26.11.16, 13:17 »

Muistaakseni 777n ilmestyessä P3Dlle siitä sai kenties noin 10 $ suuruisen alennuksen, jos omisti FSX-version. Toki "tarjous" oli voimassa vain kenties kuukauden korkeintaan.

Markkinathan ne hinnat lopulta määrää, joten kai ne sitten ovat "oikein".

120USD maksoin itse P3D 777+300ER. Nyt kun katsoin niin oikea hinta 165USD.
Lauri Sivuoja

Date Registered: 06.12.10

« Reply #62 on: 27.11.16, 04:45 »

Huomatkaa että FSX:ltä P3D:lle porttaus vie sielti aikaa, vaikka sen tekisi ennen julkaisua (lue: esim. FSLabs ei olisi ehkä vieläkään valmis).

X-Plane 11 näyttää kyllä visuaalisesti pesevän P3D:n mennen tullen. Kunnollisten lisäosien puute vain tekee siitä vähemmän kiinnostavan.

FSLabs Support Team
Pekka Holopainen

Date Registered: 14.12.05

« Reply #63 on: 27.11.16, 12:48 »

...
kehitetty kuin PMDG:llä) ei sellaisenaan toimi molemmissa simuissa. Suurin osa FSX-lisäosasta kuitenkin toimii sellaisenaan P3D:ssä (vain osa siitä tarvitsee muokkausta - tuskin edes kokonaan uudelleen suunnittelua), joten tuplahinnan perimiselle ei liene mitään muuta järkisyytä kuin rahastus.
...

Keksin toisenkin syyn siihen perustuen mitä täällä on kerrottu. Enemmistö FSX:n käyttäjistä, joita todennäköisesti muutenkin (en ole nähnyt tilastoja) on vielä toistaiseksi paljon enemmän kuin P3D:n käyttäjiä, harrastanee simuilua "kevyemmin". Valtaosa heistä ei maksaisi jostain PMDG:n koneesta sataa dollaria saati enempää. P3D:n käyttäjiksi lienee toistaiseksi siirtynyt lähinnä tosiharrastajia, tehoharrastajia tai muita friikkejä  Grin (kutsuttakoon heitä tässä nyt millä nimellä tahansa). Tämä porukka on valmis maksamaan mitä tahansa saadakseen koneen (ja simun), joka tyydyttää myös heidän vaativaa makuansa. Sama joukko on varmasti moneen kertaan törmännyt FSX:n puutteisiin minkä takia P3D:hen lienee siirtynytkin. Tätä markkinarakoa PMDG rahastaa on minun tulkintani. Ensin rahat pois peruskäyttäjiltä (ehkä vähän heikommin mallinnetulla FSX-versiolla - en tiedä - eivät ne FSX-peruskäyttäjät sitä kuitenkaan huomaa) ja sitten tuplasti P3D-joukolta, joka on valmis maksamaan laadusta.

Tässäkin syyssä on pohjalla tuottojen maksimointi.

Pekka

"Olen eri mieltä kanssasi, mutta taistelen loppuun asti oikeudestasi olla toista mieltä" - Voltaire
Petri Koivisto

Date Registered: 21.07.04

« Reply #64 on: 27.11.16, 15:24 »

Enemmistö FSX:n käyttäjistä, joita todennäköisesti muutenkin (en ole nähnyt tilastoja) on vielä toistaiseksi paljon enemmän kuin P3D:n käyttäjiä, harrastanee simuilua "kevyemmin". Valtaosa heistä ei maksaisi jostain PMDG:n koneesta sataa dollaria saati enempää. P3D:n käyttäjiksi lienee toistaiseksi siirtynyt lähinnä tosiharrastajia, tehoharrastajia tai muita friikkejä  Grin
Entä jos P3D:n käyttäjiksi lienee siirtynyt se porukka, joka tajuaa sen olevan paljon parempi simu kaikin puolin? Ihan älytön peruste tuo "kevyt simuilu", koska FSX on nimenomaan se raskas paska joka vaatii tehoja. Olen tässä viimeaikoina "käännyttänyt" pari kaveriani  siirtymään FSX:stä P3D:hen, ja molemmilta tullut jokseenkin samat kommentit: Pyörii kuin unelma verrattuna edelliseen, ihan uskomaton ero niin näyttävyydessä kuin sulavuudessakin. Ja paluuta entiseen ei todellakaan ole. Jos siis FSX pyörii vanhalla nuhapumppukoneella kohtalaisesti, P3D pyörii kymmenen kertaa paremmin ja näyttää paremmalta.

Ihan sama siis onko se kevyttä simuilua defukoneilla vai "Tosiharrastajan simuilua PMDG:llä", kaikki on parempaa uudemmassa simussa. Miten vaikea se on ymmärtää? Ja todella epäilen sitä, että joku vielä tänäpäivänä lentäisi noilla FSX:n default-koneilla, siis sillä 747:llä yms mitä niitä nyt oli siinä. Käyttäjiä saattaa olla enemmän, mutta eiköhän enemmistö kuitenkin lennä jollain lisäosakoneella joka tapauksessa. P3D:ssä on muuten paremmat ne default-koneetkin, mm. Carenadon ja Alabeon valmistamia pikkupotkureita.

Mutta jos joku FSX-käyttäjä haluaa lentää nimenomaan sillä default-747:llä millä ei ole mitään tekemistä 747:n kanssa ja joka lentää kuin default-cessna, niin siinä tapauksessa FSX on oikea vaihtoehto. Muussa tapauksessa en ymmärrä, että millä perusteella kukaan pysyisi tuossa vanhassa simussa, muuten kuin tyhmyyttään.
Mikko Kärkkäinen

Date Registered: 11.12.11

« Reply #65 on: 27.11.16, 16:05 »

Voi olla paljonkin parempi, mutta mulla on niin paljon rahaa kiinni FSX:ssa, että siirtyminen P3D:hen ei ole kovin helppo..

Edit. Tarkoituksenani on siirtyä jossain vaiheessa P3D:n käyttäjäksi. Mites on tuon lentomallin kanssa; onko yhtä paska kuin FSX:ssa?

i5 3,3GHz | 8GB DDR4 | GeForce GTX 970 4GB | WIN10 64bit | 1TB + 128GB SSD | Samsung 27" curved | Thrustmaster HOTAS Warthog USB | TrackIR5 + Track Clip Pro | CH Pro Pedals | Razer Black Shark Headset
Ville Lindgren

Date Registered: 19.06.10

« Reply #66 on: 27.11.16, 16:43 »

Teen varmaan elämäni suurimman virheen kun tuppaudun mukaan taas tähän... 

Mutta en usko että P3D on vaan niin paljon parempi kun FSX;n Itse en juuri huomaa eroa, HDR:ää sopivasti säätämällä se näyttääkin FSX:ltä ja FPS ei ainakaan minulla ole sen korkeampi kun FSX:ssä. Toki se on vakaampi monissa tilanteissa kuten ikkunoiden välillä selailussa. ja mahdollinen matala fps ei aiheuta niin paljoaa minilagia yms. Itse kuulun siihen joukkoon joka nappaa jopa default pienkoneen (käytän toki Accu-Feelia* jota ei saa P3D:lle. ) ja lentää kattelemassa maisemia. Minua ei itse lentely kiinnosta niin vaan ne maisemat ovat pääasia, P3D:n parempi ulkonäkö on paljolti HDR:än ja parin muun efektin tulosta.

Kaikenkaikkiaan jonkin asian ylistely yli jonkin toisen ei ole kovin hyödyllistä, itse haluan olla mahdollisimman puolueeton tässä, haluan oppia miksi jokin on parempi tai huonompi, perustelematon ylitys taas ei kerro mitään.

On turha koittaa ketään käännyttää. Jokainen lentää sillä millä lentää, se on jokaisen oma valinta. Tajuan että P3D suoriutuu joissain asioissa paremmin kuin FSX, mutta eikös se ole ihan toivottavaa kun se on 10 vuotta uudempi? Tajuan asian hyvin, mutta silti en siihen meinaa vielä siirtyä, hitaasti mutta varmasti kyllä ehkä viiden vuoden aikana. Tajuan tajuan tajuan kyllä tämän P3D paremmuuden mutta ei se tarkota että heti silmät suurina vauhkona ryntään sitä käyttämään.  laugh

Ihmisiä on erilaisia, jotkut kirmaavat uutuuksien perässä ja toiset ovat vähän varovaisempia tai muuten haluavat ajan kanssa siirtyä.

Minulla on mielikuva että fs2004 ja FSX siirtymävaiheessa olisi ollut ihan samanlaista keskustelua. "FSX nyt vaan on niin paljon parempi kun FS2004", olenko oikeassa?

Jokatapauksessa, keskustelu tästä aiheesta on erittäin tervetullutta. On turha tukahduttaa sitä, on tärkeää minusta että väitellään jopa aiheesta koska se antaa kaikille mahdollisuuden oppia lisää simujen eroista jos opin ottaa vastaan.

*Jos joku miettii mikä tämä accu-feel on niin http://secure.simmarket.com/a2a-simulations-accu-feel-v2-global-fsx-enhancement.phtml
« Last Edit: 27.11.16, 16:53 by Ville Lindgren »
Mikko Anttonen

Date Registered: 28.03.13

« Reply #67 on: 27.11.16, 17:07 »

Muussa tapauksessa en ymmärrä, että millä perusteella kukaan pysyisi tuossa vanhassa simussa, muuten kuin tyhmyyttään.
Petri voit antaa rahat P3Dhen ja PMDG:n lisureihin vaikka heti.... Cheesy niin ja FSLabsin bussiin myös! Grin

Mikko Kärkkäinen

« Reply #68 on: 27.11.16, 17:51 »

Mulla tuli toi accu feel FSX SE:n deluxepaketissa. En oo ikinä ymmärtänyt mitä se tekee, muuta kuin lisää rullauksen ajaksi nitinöitä ja natinoita.

i5 3,3GHz | 8GB DDR4 | GeForce GTX 970 4GB | WIN10 64bit | 1TB + 128GB SSD | Samsung 27" curved | Thrustmaster HOTAS Warthog USB | TrackIR5 + Track Clip Pro | CH Pro Pedals | Razer Black Shark Headset
Tomi Renberg

Date Registered: 22.02.16

« Reply #69 on: 27.11.16, 18:51 »

Itse kuulun siihen joukkoon joka nappaa jopa default pienkoneen (käytän toki Accu-Feelia* jota ei saa P3D:lle. )

Mikä tahansa random default-kone kelpaa, mutta 5 euron accu-feel tälläiseen räpistimeen on oleellinen osa simukokemusta?  Huh
Ville Lindgren

« Reply #70 on: 27.11.16, 19:40 »

Mikä tahansa random default-kone kelpaa, mutta 5 euron accu-feel tälläiseen räpistimeen on oleellinen osa simukokemusta?  Huh

Niin, enhän minä ilman sitä default konetta lentäisi.  laugh

Ja se nyt oli pelkkä sivumaininta. Viestistäni 90% koski muuta.   Wink

Kuten sanoin meitä on kaikenlaisia, minä nyt satun tuosta pitämään.

Mulla tuli toi accu feel FSX SE:n deluxepaketissa. En oo ikinä ymmärtänyt mitä se tekee, muuta kuin lisää rullauksen ajaksi nitinöitä ja natinoita.

Tuotesivulla lukee lisätietoja mutta kopsaan ne nyt tähän:
Built for the world's most popular flight simulator, Microsoft Flight Simulator X.
Simple, safe non-destructive installation leaves all of your aircraft directories untouched (aircraft.cfg, panel.cfg, etc. are not changed)
Works with almost all FSX aircraft. Tested with both default and over forty 3rd party aircraft.
Easy to use GUI (Graphical User Interface) allows for easy (and fun) customization of any aircraft
Saves aircraft automatically
Built using the Accu-Sim sound system, which is the most powerful sound system available and is already used safely on thousands of FSX installations
Ground physics for both on and off pavement for both tricycle and tail dragger airframes bucks your airplane around, making just taxiing a quality experience
Dynamic tire screeching and rub sounds tied into the physics of each tire, which makes every landing not just feel different, but sound different. You have more feel for exactly how well you are controlling your aircraft, both big and small. New side forces add even more dynamics when side-loading the landing gear.
Runway / pavement seams send dynamic jolts through your airframe that you can both feel and hear
Water physics including dynamic wave size and speed, adds immersion for those who love to land on the water
Turbulence modeling adds a feel based on our own experiences owning and operating aircraft
Physics-driven sound system
Cabin sounds from an old classic planes (bag of bolts) to the more modern, stronger pressurized tube liners, both on the ground and in the air
Dynamic wind gives a strong sense of how your aircraft is flying, giving feel to everything from a glider to a commercial airliner
Fuselage drag rumble is dynamically created, recreating the dropping of flaps, gear, or high pressures developed when approaching an airframe's Vne (Never Exceed Speed). Both IAS and Mach limits are simulated
Stall buffet and sounds creep in before the airplane stalls, giving you better feel and control of the aircraft while flying “on the edge”
Brake squeals and vibrations
Open cockpit experience, which allows you to hear the suction of the wind, deep wind, propeller, or turbojet whine when opening a canopy or door

En puolustele accu-feeliä, muita ja/tai parempia vaihtoehtoja voi olla/on olemassa, kuten laadukas pienkonemallinnus tai muu vastaava paketti ilmaisena tai kaupallisena tai demona.
« Last Edit: 27.11.16, 20:04 by Ville Lindgren »
Petri Koivisto

« Reply #71 on: 27.11.16, 20:36 »

Voi olla paljonkin parempi, mutta mulla on niin paljon rahaa kiinni FSX:ssa, että siirtyminen P3D:hen ei ole kovin helppo..

Edit. Tarkoituksenani on siirtyä jossain vaiheessa P3D:n käyttäjäksi. Mites on tuon lentomallin kanssa; onko yhtä paska kuin FSX:ssa?
No, jos tarkoitus on siirtyä P3D:hen jossain vaiheessa, en ainakaan suosittele laittamaan enempää rahaa vanhaan simuun. Tai ei ainakaan kannata siinä tapauksessa valittaa että "siirtyminen tulee kalliiksi" Tongue Tosin aika moni lisäosavalmistaja on päivittänyt installerit niin, että samat vanhat käy myös P3D:hen, esim Aerosoft. Mulla on X määrä AS:n lentokenttämaisemia ja yhtäkään ei ole tarvinnut ostaa uudestaan erikseen P3D:lle, lukuunottamatta tietty uusia päivitettyjä versioita esim "Oslo V2" jne.

Ja lentomallista sen verran, että en ole koskaan ymmärtänyt tuota kysymystä. Mielestäni se on enemmänkin kiinni nimenomaan lisäosista jotka vaikuttaa siihen tuntumaan. PMDG nyt esimerkkinä saa esim. isot koneet tuntumaan isoilta. 777:lla lennettäessä se oikeasti tuntuu siltä että nyt on paljon massaa päällä, kun taas 737NGX tuntuu aivan erilaiselta, kuten pitääkin. Veikkaisin että noi default-koneet tuntuu kaikki samalta, oli sitten se 747 tai cessna alla.  Roll Eyes Lisäksi tietty sääohjelma yms, mikä vaikuttaa siihen ympäristöön missä lennetään. En siis osaa sanoa onko se paska, hyvä vai mikä. Jos erilaista lentomallia haluaa, kannattaa kokeilla X-planea. Jotkut väittää että siinä se on parempi, mielestäni se on vaan erilainen, paremmuudesta en osaa sanoa.

On turha koittaa ketään käännyttää. Jokainen lentää sillä millä lentää, se on jokaisen oma valinta. Tajuan että P3D suoriutuu joissain asioissa paremmin kuin FSX, mutta eikös se ole ihan toivottavaa kun se on 10 vuotta uudempi? Tajuan asian hyvin, mutta silti en siihen meinaa vielä siirtyä, hitaasti mutta varmasti kyllä ehkä viiden vuoden aikana. Tajuan tajuan tajuan kyllä tämän P3D paremmuuden mutta ei se tarkota että heti silmät suurina vauhkona ryntään sitä käyttämään.  laugh

Ihmisiä on erilaisia, jotkut kirmaavat uutuuksien perässä ja toiset ovat vähän varovaisempia tai muuten haluavat ajan kanssa siirtyä.

Minulla on mielikuva että fs2004 ja FSX siirtymävaiheessa olisi ollut ihan samanlaista keskustelua. "FSX nyt vaan on niin paljon parempi kun FS2004", olenko oikeassa?
No, en varsinaisesti ole käännyttänyt, kerroin vaan oman mielipiteeni ko. simusta, ja ovat sitten itse siirtyneet siihen ja todenneet samat asiat. Ja en muuten itsekään siirtynyt "silmät suurina vauhkona" sitä käyttämään, en muistaakseni ollut kuullutkaan ennen kuin vasta P3D V2, jonka sitten hommasin FSX:n rinnalle, ja pikkuhiljaa siirryin siihen, ja sen jälkeen ei ole paluuta ollut. Paitsi tietty FSLabsin takia, muuten ei puhettakaan.

Muistaakseni FSX oli se paskempi ja tahmaisempi, johon siirtymistä ainakin minä viivyttelin aika pitkään. FS9:hän pyöri suht hyvinkin verrattuna silloiseen FSX:ään ja sen hetkisellä tietokoneella. Tietty kun aikanaan sai uutta tehokkaampaa rautaa alle, pystyi siirtymään FSX:ään. En nyt muista oliko FSX paremman näköinen kuin FS9, luultavasti hieman, mutta paljon paljon raskaampi. Nyt taas FSX -> P3D, hieman toistoa, mutta jälkimmäinen on joka osiolla parempi. Eikä tartte uutta tietokonetta ostaa, että saa simun pyörimään. Jos FSX pyörii, pyörii myös P3D ja vielä paremmin. Tongue

Petri voit antaa rahat P3Dhen ja PMDG:n lisureihin vaikka heti.... Cheesy niin ja FSLabsin bussiin myös! Grin
No rahasta puheen ollen, kuten jo hieman ekassa lainauksessa sivuttiin, en ainakaan minä laittaisi yhtään enempää kiinni tuohon FSX:ään. FSLabsin bussikin on luvattu saatavan sillä "erotuksen" hinnalla, eli täyttä hintaa ei tarvitse P3D-versiosta maksaa. PMDG:n 747 ostan vasta sitten kun tulee P3D:lle. Suurimman osan vanhoista maisemista saa päivitettyä P3D:lle ilmaiseksi, kuten myös ainakin REX:n, ja saiko ORBX:n tuotteetkin suoraan? Eli ostettavaksi jää käytännössä Active Sky jos sellaista sattuu käyttämään, ja PMDG:n koneet. Ja tietty itse simu.
Ville Lindgren

« Reply #72 on: 27.11.16, 20:49 »

Käytin ehkä hieman liian voimakkaita sanoja.

En tätä foorumia juuri seurannut fsx/fs2004 siirtymä aikaan, tämä nykyinen tunnus on uusi, vanha oli vuodelta 2006. Oletuskoneet eivät ole kovinkaan mukavia lentää fsx:ssä, siksi minulla kaverina toi accu feel siinä mutta ei sekään ihmeisiin pysty. Mutta maisemien katselulennoilla ne toimivat ihan hyvin sillon kun käytännössä ei kone ole kun keino siirtyä paikasta toiseen. P3D:ssä kun oletuskoneet ovat käytännössä kaupallisten valmistajien koneita niin ne ovat selvästi mukavampia lentää, ja sanoisin että siinä fysiikat siten ovat oletuksena parempia, en kuitenkaan tiedä onko perus fysiikkamoottoria miten päivitetty vai onko ollenkaan.

Pekka Holopainen

Date Registered: 14.12.05

« Reply #73 on: 28.11.16, 08:10 »

Entä jos P3D:n käyttäjiksi lienee siirtynyt se porukka, joka tajuaa sen olevan paljon parempi simu kaikin puolin? Ihan älytön peruste tuo "kevyt simuilu", koska FSX on nimenomaan se
...

Kun aloitin tämän simuharrastuksen "kevytsimuilin" ainakin pari vuotta ohjelmalla FS2004, joka ei ollut silloinkaan kovin raskas ohjelma tosin epävakaa, mutta siihenhän "kevytsimuilija" ei vielä silloin törmännyt. Kaikki mokat ja niistä aiheutuneet tiltit siihen aikaan olivat pääasiassa omaa syytäni. Kevytsimuilulla tarkoitin siis sitä, että käytin pääasiassa niitä objekteja mitä simussa oli jo valmiina ja keskityin perusasioihin. Pelkästään peruslentämisen opettelussa oli tarpeeksi tekemistä silloin alussa. Kaikki lisäosanikin olivat siihen aikaan ilmaisosia. Edes mielessä ei käväissyt mikään pitkälle mallinnetun payware-liikennekoneen lentäminen "oikeaoppisesti". Se tuli vasta paljon myöhemmin FSX:n myötä (silloin ei ollut parempaakaan ohjelma-alustaa). 

Kokemuksen karttuessa aikaa meni ihan tarpeeksi erilaisten koneiden ominaisuuksiin tutustumiseen, maisemien asentamiseen, AI-liikenteen ja afcadien-muokkaamiseen vain muutaman mainitakseni. Kevytsimuilu muuttui vähitellen vuosien mittaan vakavammaksi harrastukseksi. Minulla ei ole käytettävissäni mitään tilastoja asiasta, mutta oletan, että kaikki simuilijat (kuten minkä asian tahansa harrastajat) "kiipeävät puuhun tyvestä latvaan"-menetelmällä. Lienenkö väärässä? Minä ainakaan en ole niin fiksu, että minusta tulisi mestari hetkessä asiassa kuin asiassa. Opiskelua ja paljon harjoitusta se vaatii. Itse asiassa tässä iässä (olen miltei 70 vee) kaiken opiskelu vaatii ainakin tupla-ajan verrattuna siihen miten asia oli parikymppisenä - eivätkä ne asiat sittenkään tahdo pysyä muistissa.

...
Ihan sama siis onko se kevyttä simuilua defukoneilla vai "Tosiharrastajan simuilua PMDG:llä", kaikki on parempaa uudemmassa simussa. Miten vaikea se on ymmärtää? Ja todella
...

Olet tainnut väärinymmärtää viestini tuolta osin. En todellakaan väittänyt, että FSX olisi parempi simu kuin P3D. Ei minulla ole siihen edes asiantuntemusta, koska en tiedä P3D:stä vielä mitään muuta kuin mitä olen lukenut. Se on minullekin todennäköisin seuraava vaihtoehto FSX:n jälkeen. FSX:n puutteet väittäisin tuntevani 11 vuotta kestäneen harrastuksen pohjalta (josta noin puolet FSX:llä).

...
Mutta jos joku FSX-käyttäjä haluaa lentää nimenomaan sillä default-747:llä millä ei ole mitään tekemistä 747:n kanssa ja joka lentää kuin default-cessna, niin siinä tapauksessa FSX on oikea vaihtoehto. Muussa tapauksessa en ymmärrä, että millä perusteella kukaan pysyisi tuossa vanhassa simussa, muuten kuin tyhmyyttään.
...

Jos otamme n+1 FSX:ää käyttävää simuilijaa ja kysymme heiltä miksi he käyttävät sitä, saamme todennäköisesti - ei ehkä tasan n+1 erilaista vastausta, mutta hyvin paljon erilaisia vastauksia. Jokainen vastaus on tavallaan oikea, sillä se mitä, miten ja millä harrastaa on totta vieköön jokaisen oma henkilökohtainen asia. Voi tietenkin olla, että joku ei tiedä sitä että P3D sopisi omaan simuiluun paremmin kuin vaikkapa FSX, mutta jos simuilua vakavammin jatkaa, tulee varmaan aikanaan asiasta tietoiseksi (vaikkapa viereilemalla näillä sivuilla).

Silti täälläkin on porukkaa (myös sellaista joka kirjoittelee tänne eikä pelkkiä lukijoita), jotka käyttävät edelleen FS2004:sta. Heillä on siihen varmasti omat pätevät syynsä siihen ja niitä tulee kunnioittaa. En lähde heitä sen takia tyhmiksi haukkumaan. Olen (harvoin kirjoittelevana) jäsenenä myös esimerkiksi forumilla SimOuthouse. Siellä on paljon porukkaa, jotka käyttävät edelleen Combat Flight Simulator kakkosta jopa ykköstä (Mikrosoftin jo kauan ennen FS2004:sta kehittämä ilmataistelusimu). Eivät senkään harrastajat minua mitenkään vaivaa, vaikka itse kyllästyin tuohon simuun jo ajat sitten.

Pekka

"Olen eri mieltä kanssasi, mutta taistelen loppuun asti oikeudestasi olla toista mieltä" - Voltaire
Petri Koivisto

« Reply #74 on: 28.11.16, 10:54 »

1. Minulla ei ole käytettävissäni mitään tilastoja asiasta, mutta oletan, että kaikki simuilijat (kuten minkä asian tahansa harrastajat) "kiipeävät puuhun tyvestä latvaan"-menetelmällä. Lienenkö väärässä?

2. Olet tainnut väärinymmärtää viestini tuolta osin. En todellakaan väittänyt, että FSX olisi parempi simu kuin P3D. Ei minulla ole siihen edes asiantuntemusta, koska en tiedä P3D:stä vielä mitään muuta kuin mitä olen lukenut. Se on minullekin todennäköisin seuraava vaihtoehto FSX:n jälkeen. FSX:n puutteet väittäisin tuntevani 11 vuotta kestäneen harrastuksen pohjalta (josta noin puolet FSX:llä).

3. Voi tietenkin olla, että joku ei tiedä sitä että P3D sopisi omaan simuiluun paremmin kuin vaikkapa FSX, mutta jos simuilua vakavammin jatkaa, tulee varmaan aikanaan asiasta tietoiseksi (vaikkapa viereilemalla näillä sivuilla).

4. Silti täälläkin on porukkaa (myös sellaista joka kirjoittelee tänne eikä pelkkiä lukijoita), jotka käyttävät edelleen FS2004:sta. Heillä on siihen varmasti omat pätevät syynsä siihen ja niitä tulee kunnioittaa.
1. Njoo, saattaa olla, mutta fiksumpi ottaa hieman asioista selvää ennen kuin tekee mitään hankintoja. En suosittelisi kenellekään tässä vaiheessa enää FSX:ää, edes aloittelevalle harrastajalle. Eiköhän jokainen kiinnostunut sen "normaalin" pelin verran ole valmis maksamaan. Kuten todettu, ei se P3D ole sen kalliimpi kuin muutkaan uudet pelit esim. konsoleillekaan. Halvempikin itseasiassa. Nykyäänhän nuo konsolipelit yms. liikkuvat haarukassa 60-70€. P3D maksaa sen 60$ eli noin 56€.

Jos lisäosista puhutaan, niin siitäkin voidaan olla montaa mieltä. Täälläkin on keskusteltu moneen otteeseen siitä, että millä koneella kannattaa aloittaa opettelu. Oma mielipiteeni on se, että jollain kunnon lisäosalla kannattaa aloittaa. Jos ei heti ole kiinnostusta isoihin koneisiin / jetteihin, niin voi suunnata katseen vaikkapa A2A:n proppeihin. Aivan loistavia. Meikäläisellä se tämän harrastuksen suola on nimenomaan siinä, että joutuu vähän opettelemaan ja ottamaan selvää asioista, eikä mitään pikanäppäinhelvettiä, että koneet käyntiin ctrl+e ja kone ilmaan. Pelaaminen ja simulaatio erikseen! Grin

2. / 3. Jotenkin olen saanut sellaisen kuvan, että porukka luulee, että P3D on joku aivan uusi ja erilainen simu kuin FSX, kuten esim X-Plane, mitä joutuu taas opettelemaan, että osaa käyttää koko simua. Vaan eihän se ole. P3D on käytännössä ihan samanlainen kuin FSX, samat näppäinkomennot ja valikot jne, joitakin ominaisuuksia lisätty. Käytännössä sama simu siis, mutta eri tekijöiden "virittämä" vaan. Voisiko tuokin olla osasyy siihen, että jengi pidättäytyy vielä vanhassa?

4. Joo, itseasiassa se toinen "käännyttämäni" kaveri siirtyi FS9:stä eikä FSX:stä kuten sanoin. Nimenomaan sen takia oli jäänyt FSX väliin koska ei pyörinytkään niin hyvin kuin edellinen simu. Ja jotkut tosiaan ovat nähneet paljon vaivaa siihen FS9:n virittämiseen, ja saanut sen näyttämään jopa paremmalta kuin FSX, joten ei ihme, ettei heti raaski siirtyä eteenpäin. Se vaan noissa vanhoissa, ettei niihin enää mitään päivityksiä tule, eikä sen enempää uusia lisäosiakaan, jos sellasia tahtoo. En muista, oliko FS9:ssä noita samoja ongelmia kuin FSX:ssä? Muistin loppumista yms?
Mikko Kärkkäinen

« Reply #75 on: 28.11.16, 13:18 »

Mä käsitin, että P3d maksaa lähes 200€!  Undecided

Ville Lindgren

« Reply #76 on: 28.11.16, 13:32 »

Professional lisenssi kyllä, mutta academic maksaa sen 60.

http://www.prepar3d.com/prepar3d-store/

Academic lisenssin saa ostaa käytännössä kuka vaan.
Mikko Kärkkäinen

« Reply #77 on: 28.11.16, 15:32 »

Onkos siinä joku vesileima ruudunkulmassa? Siis tuossa halvemmassa versiossa?

Ville Lindgren

« Reply #78 on: 28.11.16, 15:35 »

On, hyvin pieni ja huomaamaton toki.
Mikael Leinonen

Date Registered: 19.06.07

« Reply #79 on: 29.11.16, 21:31 »

Pages: 1 2 3 [4] 5 6 ... 8 Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to: