PMDG B747 V3-ketju

<< < (13/24) > >>

Joona:
Quote

Olen saanut jo P3D v3sta neljä uutta versiota. Montako sinä olet saanut FSXstä? Lisäksi esim. PMDG 777 toimi P3D v2.xx ja 3.xx ilman lisämaksua.



Muistaakseni 777:n omistajile on luvattu 64 bittinen versio ilmaiseksi.

Joona:
Quote

Muistaakseni 777n ilmestyessä P3Dlle siitä sai kenties noin 10 $ suuruisen alennuksen, jos omisti FSX-version. Toki "tarjous" oli voimassa vain kenties kuukauden korkeintaan.

Markkinathan ne hinnat lopulta määrää, joten kai ne sitten ovat "oikein".


120USD maksoin itse P3D 777+300ER. Nyt kun katsoin niin oikea hinta 165USD.

Lauri FIN918:
Huomatkaa että FSX:ltä P3D:lle porttaus vie sielti aikaa, vaikka sen tekisi ennen julkaisua (lue: esim. FSLabs ei olisi ehkä vieläkään valmis).

X-Plane 11 näyttää kyllä visuaalisesti pesevän P3D:n mennen tullen. Kunnollisten lisäosien puute vain tekee siitä vähemmän kiinnostavan.

pho201:
Quote

...
kehitetty kuin PMDG:llä) ei sellaisenaan toimi molemmissa simuissa. Suurin osa FSX-lisäosasta kuitenkin toimii sellaisenaan P3D:ssä (vain osa siitä tarvitsee muokkausta - tuskin edes kokonaan uudelleen suunnittelua), joten tuplahinnan perimiselle ei liene mitään muuta järkisyytä kuin rahastus.
...


Keksin toisenkin syyn siihen perustuen mitä täällä on kerrottu. Enemmistö FSX:n käyttäjistä, joita todennäköisesti muutenkin (en ole nähnyt tilastoja) on vielä toistaiseksi paljon enemmän kuin P3D:n käyttäjiä, harrastanee simuilua "kevyemmin". Valtaosa heistä ei maksaisi jostain PMDG:n koneesta sataa dollaria saati enempää. P3D:n käyttäjiksi lienee toistaiseksi siirtynyt lähinnä tosiharrastajia, tehoharrastajia tai muita friikkejä  (kutsuttakoon heitä tässä nyt millä nimellä tahansa). Tämä porukka on valmis maksamaan mitä tahansa saadakseen koneen (ja simun), joka tyydyttää myös heidän vaativaa makuansa. Sama joukko on varmasti moneen kertaan törmännyt FSX:n puutteisiin minkä takia P3D:hen lienee siirtynytkin. Tätä markkinarakoa PMDG rahastaa on minun tulkintani. Ensin rahat pois peruskäyttäjiltä (ehkä vähän heikommin mallinnetulla FSX-versiolla - en tiedä - eivät ne FSX-peruskäyttäjät sitä kuitenkaan huomaa) ja sitten tuplasti P3D-joukolta, joka on valmis maksamaan laadusta.

Tässäkin syyssä on pohjalla tuottojen maksimointi.

Pekka

Pe7e:
Quote

Enemmistö FSX:n käyttäjistä, joita todennäköisesti muutenkin (en ole nähnyt tilastoja) on vielä toistaiseksi paljon enemmän kuin P3D:n käyttäjiä, harrastanee simuilua "kevyemmin". Valtaosa heistä ei maksaisi jostain PMDG:n koneesta sataa dollaria saati enempää. P3D:n käyttäjiksi lienee toistaiseksi siirtynyt lähinnä tosiharrastajia, tehoharrastajia tai muita friikkejä 

Entä jos P3D:n käyttäjiksi lienee siirtynyt se porukka, joka tajuaa sen olevan paljon parempi simu kaikin puolin? Ihan älytön peruste tuo "kevyt simuilu", koska FSX on nimenomaan se raskas paska joka vaatii tehoja. Olen tässä viimeaikoina "käännyttänyt" pari kaveriani  siirtymään FSX:stä P3D:hen, ja molemmilta tullut jokseenkin samat kommentit: Pyörii kuin unelma verrattuna edelliseen, ihan uskomaton ero niin näyttävyydessä kuin sulavuudessakin. Ja paluuta entiseen ei todellakaan ole. Jos siis FSX pyörii vanhalla nuhapumppukoneella kohtalaisesti, P3D pyörii kymmenen kertaa paremmin ja näyttää paremmalta.

Ihan sama siis onko se kevyttä simuilua defukoneilla vai "Tosiharrastajan simuilua PMDG:llä", kaikki on parempaa uudemmassa simussa. Miten vaikea se on ymmärtää? Ja todella epäilen sitä, että joku vielä tänäpäivänä lentäisi noilla FSX:n default-koneilla, siis sillä 747:llä yms mitä niitä nyt oli siinä. Käyttäjiä saattaa olla enemmän, mutta eiköhän enemmistö kuitenkin lennä jollain lisäosakoneella joka tapauksessa. P3D:ssä on muuten paremmat ne default-koneetkin, mm. Carenadon ja Alabeon valmistamia pikkupotkureita.

Mutta jos joku FSX-käyttäjä haluaa lentää nimenomaan sillä default-747:llä millä ei ole mitään tekemistä 747:n kanssa ja joka lentää kuin default-cessna, niin siinä tapauksessa FSX on oikea vaihtoehto. Muussa tapauksessa en ymmärrä, että millä perusteella kukaan pysyisi tuossa vanhassa simussa, muuten kuin tyhmyyttään.

Navigation

Up one level

Next page

Previous page