Mainosihmisten luomat mielikuvat

(1/2) > >>

oh2dw:
Kun mainoksia tuppaa laatikkoon toista kiloa viikossa, ja lisäksi kaikki töllö- ym mainostouhu, ihmetyttää mikä kaikki asiakkaisiin uppoaa.

K-ketjun mainos "Tavallista parempi ruokakauppa" herättää kysymyksen, mikä sitten on tavallinen ruokakauppa tai tavallista huonompi ruokakauppa?

HOK-Elanto tai mikä lie Sokos-Prisma-ketjun mainos "Enemmän kuin edullinen"; mitäköhän sekin lopulta tarkoittaa? Jos joku on olevinaan edullinen, mikä on enemmän edullinen?

Kuitenkin, Lidl on lopulta edullisempi. Eikä tarvitse mainostaa kuin kerran viikossa.

susiluoto:
Katselin eilen telkusta -80 luku ohjelmaa hetken, siellä -80 luvulla mainostoimistoissa töissä olleet kertoivat, jos asiakas maksoi 10000, 9000 käytettiin kaikenlaiseen hauskuuteen ja loppurahoilla sutaistiin äkkiä joku mainos.
En ihmettele jos tänäkin päivänä.

Outsider:
Quote

HOK-Elanto tai mikä lie Sokos-Prisma-ketjun mainos "Enemmän kuin edullinen"; mitäköhän sekin lopulta tarkoittaa? Jos joku on olevinaan edullinen, mikä on enemmän edullinen?

Kuitenkin, Lidl on lopulta edullisempi. Eikä tarvitse mainostaa kuin kerran viikossa.


Eikös se mikä lie Sokos-Prisma ollut nyt halvempi kuin Lidl http://www.hs.fi/talous/a1433736303716

Wanhis:
Quote

Kun mainoksia tuppaa laatikkoon toista kiloa viikossa, ja lisäksi kaikki töllö- ym mainostouhu, ihmetyttää mikä kaikki asiakkaisiin uppoaa.

K-ketjun mainos "Tavallista parempi ruokakauppa" herättää kysymyksen, mikä sitten on tavallinen ruokakauppa tai tavallista huonompi ruokakauppa?

HOK-Elanto tai mikä lie Sokos-Prisma-ketjun mainos "Enemmän kuin edullinen"; mitäköhän sekin lopulta tarkoittaa? Jos joku on olevinaan edullinen, mikä on enemmän edullinen?

Kuitenkin, Lidl on lopulta edullisempi. Eikä tarvitse mainostaa kuin kerran viikossa.


"Tavallista parempi ruokakauppa" = Koska K-kauppa on useimpien mielestä yksi tavallisimmista ruokakaupoista niin tällä mainoslauseella pyritään korottamaan imago hieman tuon tavallisuuden yläpuolelle, jolloin tuskin kukaan rohkenee väittää, että K-kauppa olisi jotenkin tavallista huonopi ruokakauppa mitä se ei itseasiassa olekaan. Mainoslause on siis eräänlainen "varmistus" kaiken varalta.

"Enemmän kuin edullinen" = Tässä ei väitetä, että kaupassa olisi edullisimmat hinnat vaan sanoma on se, että kauppa on momellakin tapaa "Enemmän" kuin ne mahdollisesti edullisemmat kaupat. Heillä on siis tarjottavanaan jonkinlainen tarkemmin määrittelemätön exakti kokonaiskokemus joka olisi syytä käydä  kokemassa.
 

pho201:
Quote

...
K-ketjun mainos "Tavallista parempi ruokakauppa" herättää kysymyksen, mikä sitten on tavallinen ruokakauppa tai tavallista huonompi ruokakauppa?
...


Kaikki nämä suomalaiset ruokakaupat ovat niitä "tavallisia" - ainakin minulle. Valikoimat niissä hieman vaihtelevat, mutta hinnat ovat pitkälti samat, joka kaupassa. "Kahden kartelli" määrää.

Kun matkustan esimerkiksi Espanjaan, kaikki ruokakaupat siellä (valikoima on huomattavasti runsaampi - enkä tarkoita tavaroita vaan kauppaketjuja) ovat näitä tavallisia kotimaisia parempia. Tavaroiden valikoima ja laatu on hyvin samankaltainen näiden "tavallisten suomalaisten" kanssa, mutta hinnat ovat huomattavasti alemmat. Siellä kilpailu toimii - meillä ei.

Pekka

Navigation

Up one level

Next page