Northtopin T-38 Talonilla Vancoverista Edmontoniin

(1/1)

apple:
Matka jatkuu. Lensin Talonilla Vancoverista Edmontoniin. Kun moni ei tunne Talonia, ajattelin pistää kuvia tästä mainiosta koneesta. T-38 on jännä tapaus; pienet siivet, mikä tarkoittaa että kaasua on käytettävä ja paljon. Muuten kone tippuu taivaalta kuin siivetön ostoskärry. Tämän huomaa laskeutuessa, kun kaasua on käytettävä aivan kosketukseen asti, vähän kuten MIG-21:lla lennettäessä. Koneessa ei myöskään ole VHF-radiota. Koneen käynnistykseen tarvitaan ulkoinen agregaattikärry, koska koneessa ei ole APUa. Milvizin tuotoksen manuaalin on osittain kirjoittanut oikea T-38 -lentäjä, joka jakaa mielenkiintoisia vinkkejä, miten rouvasta saa kaiken irti. Kuviin:

Noustiin juuri Vancouver International Airportilta. Kuvan otti takapenkkiläinen.


Ja heti perään kuva pilotin penkiltä. Ohjaamo on oikein asiallinen ja selkeä.


Mukana travelling pod, jossa kulkee kaljat.


Alla muutama räpsy matkalta.










CYEG edessä. Finaalissa kiitotielle 30. Metsästetään donitsia, nopeutta vielä hieman liikaa.


Etsitään oikeaa parkkiruutua...


Cold and dark.


///Mikko

Wanhis:
Nämähän ne on juuri parhaita koneita joissa on mittaristossa mahdollisimman paljon pyöreitä kelloja ja mahdollisimman vähän Tv-ruutuja. Koneen ohjaamon ilme muistuttaa hieman Starfighteriä, ja nuo siivetkin ovat samanlaiset "tyngät"
Aikoinaan oli vaikeuksia saada Starfighter kunnialla alas kiitotielle kunnes muistaakseni T.Määttänen neuvoi vähentämään laippoja ja lentämään kovempaa. Aivan . . . kyllähän ne laskeutumiset sitten rupesivatkin onnistumaan, se oli vähän niinkuin "darts-tikalla" tulisi laskuun . . . .

Navigation

Up one level