Fuel reserves

(1/2) > >>

apple:
Kaivoin CS 757-200:n tallista, ja ajattelin vetää huomenna legin jenkeissä. Ideana olisi tehdä joku stoori, jos kaikki ei mene pieleen. Edellisestä ison koneen operoinnista on aikaa, niin kaikkea en muista. Kuten mitä hittoa kuuluu laittaa FMC:n reserves-kohtaan? Jos mulla menee vaikka 15000lbs polttoainetta+10000, niin laitanko tuohon reserves-osioon luvun 10?

pho201:
Kokonaispolttoainemäärä on tärkeä. Sen reservin voi valita melko vapaasti. Täällä: https://www.youtube.com/watch?v=AEIGhfzp8TA  on lyhyt FMC-ohje CS B757:lle. Vastaavia Youtube-pätkiä löytynee netistä pilvin pimein.

apple:
Osaan kyllä FMC:a käyttää. Tuo reserves-kohta jäi vaan epäselväksi. Fuelplanner anto polttoaineen määräksi nuo luvut....

pho201:
Sitten en ehkä oikein ymmärtänyt kysymystäsi?

Tuossa esimerkkitapauksessasi kokonaispolttoainemäärä on 15000yks+10000yks eli 25000yks ja reservi siitä tuo 10000yks. Minä olen yleensä sen reservin "vetänyt hatusta" ja perille on päästy kunhan vain kokonaispolttoainemäärä on riittävä (näin ei varmaan todellisessa maailmassa menetellä  ).

Minulla on kyllä hangaarissa myös tuo CS:n Bojo 757, mutta en enää muista miten ja missä järjestyksessä siihen nuo syötettiin (tuhansina yksikköinä). Varmaan se noista videoista palutuisi mieleen. Siksi niitä neuvoin katsomaan.

Pekka

Edit: Kokeilin tuota Fuelplaneria ja se näyttää (oletuksena) laskevan reservipolttoaineen määrän siten, että se riittää aina 1h 15min lentoon. 

apple:
Juuri näin. Eli reservipolttoainetta on noin 10000lbs, niin FMC:n reserves-kohtaan luku 10? Sitä ajoin takaa...

Navigation

Up one level

Next page