FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
24.06.18, 15:04

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Lentosimulaattorit
| |-+  Yleinen simulaattorikeskustelu (Moderators: Juha Kalli, Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti, Mikko J Köykkä)
| | |-+  Fuel reserves
:  

« previous thread next thread »
Pages: [1] Reply Print
Author Topic: Fuel reserves  (Read 895 times)
Mikko Kärkkäinen
Offline Offline

Posts: 1183
Date Registered: 11.12.11

Fuel reserves
« on: 10.07.15, 20:49 »

Kaivoin CS 757-200:n tallista, ja ajattelin vetää huomenna legin jenkeissä. Ideana olisi tehdä joku stoori, jos kaikki ei mene pieleen. Edellisestä ison koneen operoinnista on aikaa, niin kaikkea en muista. Kuten mitä hittoa kuuluu laittaa FMC:n reserves-kohtaan? Jos mulla menee vaikka 15000lbs polttoainetta+10000, niin laitanko tuohon reserves-osioon luvun 10?
Pekka Holopainen
Online Online

Posts: 5339
Date Registered: 14.12.05

Re: Fuel reserves
« Reply #1 on: 11.07.15, 07:47 »

Kokonaispolttoainemäärä on tärkeä. Sen reservin voi valita melko vapaasti. Täällä: https://www.youtube.com/watch?v=AEIGhfzp8TA  on lyhyt FMC-ohje CS B757:lle. Vastaavia Youtube-pätkiä löytynee netistä pilvin pimein.


"Olen eri mieltä kanssasi, mutta taistelen loppuun asti oikeudestasi olla toista mieltä" - Voltaire
Mikko Kärkkäinen
Offline Offline

Posts: 1183
Date Registered: 11.12.11

Re: Fuel reserves
« Reply #2 on: 11.07.15, 08:31 »

Osaan kyllä FMC:a käyttää. Tuo reserves-kohta jäi vaan epäselväksi. Fuelplanner anto polttoaineen määräksi nuo luvut....
Pekka Holopainen
Online Online

Posts: 5339
Date Registered: 14.12.05

Re: Fuel reserves
« Reply #3 on: 11.07.15, 10:16 »

Sitten en ehkä oikein ymmärtänyt kysymystäsi?

Tuossa esimerkkitapauksessasi kokonaispolttoainemäärä on 15000yks+10000yks eli 25000yks ja reservi siitä tuo 10000yks. Minä olen yleensä sen reservin "vetänyt hatusta" ja perille on päästy kunhan vain kokonaispolttoainemäärä on riittävä (näin ei varmaan todellisessa maailmassa menetellä  Grin).

Minulla on kyllä hangaarissa myös tuo CS:n Bojo 757, mutta en enää muista miten ja missä järjestyksessä siihen nuo syötettiin (tuhansina yksikköinä). Varmaan se noista videoista palutuisi mieleen. Siksi niitä neuvoin katsomaan.

Pekka

Edit: Kokeilin tuota Fuelplaneria ja se näyttää (oletuksena) laskevan reservipolttoaineen määrän siten, että se riittää aina 1h 15min lentoon. 
« Last Edit: 11.07.15, 10:38 by Pekka Holopainen »

"Olen eri mieltä kanssasi, mutta taistelen loppuun asti oikeudestasi olla toista mieltä" - Voltaire
Mikko Kärkkäinen
Offline Offline

Posts: 1183
Date Registered: 11.12.11

Re: Fuel reserves
« Reply #4 on: 11.07.15, 13:33 »

Juuri näin. Eli reservipolttoainetta on noin 10000lbs, niin FMC:n reserves-kohtaan luku 10? Sitä ajoin takaa...
Joona Väisänen
Offline Offline

Posts: 6207
Date Registered: 27.10.01

Re: Fuel reserves
« Reply #5 on: 11.07.15, 18:25 »

Juuri näin. Eli reservipolttoainetta on noin 10000lbs, niin FMC:n reserves-kohtaan luku 10? Sitä ajoin takaa...

Siihen laitetaan se määrä polttoainetta, joka on reservinä. Oikein jos olen ymmärtänyt, niin se määrä, mikä vähintään täytyy tankeissa olla normaalilennon jälkeen. Jos polttoaineen määrä näyttää jäävän alle tämän luvun, FMC antaa varoituksen INSUFFICIENT FUEL.
Pages: [1] Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1