Wheeler Downtown - Hutchinton Co

(1/1)

ametlib:
Jokin aika sitten päätin tutkia maisemia ORBX-alueiden ulkopuolella ja käyttää Global freeware-kenttiä, joita nykyisin on melkoisesti Pohjois-Ameriikassa. Retki alkoi Canadan pohjoisosasta Inunvikistä (CYEV) ja on edennyt pikkuhiljaa 200 - 400 nm:n pätkissä lopulta Hutchintoniin Teksasissa. Koneina on ollut A2A:n Cessna, Carenadon vanhempi Caravan ja nyt viimeksi Real Airin uusin Duke V2. Dukella matka taittuu hieman nopeammin kuin noilla muilla ja on siksi mainio kone jatkaa mihin sitten jatkossa suuntaankin.

Matka, josta nämä kuvat ovat on tehty erittäin suotuisassa säässä eikä retkestä saa mitään erityistä tarinaa irti. Näillä matkoilla olen vaihe kerrallaan opetellut GTN 750:n käyttöä ja täytyy todeta, että se on kyllä mainio apu navigointiin, vaikka onhan siinä pari puutettakin, koska esim. sääasioita ei tuohon ole ainakaan toistaiseksi mallinnettu. Reittisuunnittelussa olen viimeaikoina käyttänyt apuna AivlaSoftin EFB:tä ja toisinaan lentämistäni on tarkkailut REX Latitude, joka on melkoisen kriittinen antaessaan palautteensa lennon jälkeen, mutta ainahan asioita voi parantaa kun tietää, missä menee vikaan.

KMKC: +28 C, tuuli 220/9 kts, ilmanpaine 1009/2980

KBGD: +25 C, tuuli 210/5 kts

Aluksi pari kuvaa reitistä:

Sitten itse retkeen - finaalista ei kuvia ole, sillä tuolloin oli muuta toimintaa:

Navigation

Up one level