Ajatuksia X-Plane kympistä

(1/4) > >>

apple:
Ostin X-Plane 10:n aikoja sitten. Alkuun olin innoissani, mutta lopuksi petyin siihen - pahasti. Jäi pölyttymään kaappiin, kun oli paikoin tosi ruma ja tökki paljon. Koneetkin oli vähän mitä sattuu. Olin jo myymässä sitä (onneksi tulin toisiin aatoksiin), mutta annoin uuden mahdollisuuden. Ostin Skymaxx pro 2:n, joka muokkaa pilvet kevyemmiksi ja hiton kauniiksi ja tuo kauniimman auringon, komeat lensflaret ja pilvien välistä heijastuvat valonsäteet. Myös pilvien varjot maassa ovat kertakaikkiaan upeita. Netistä lähti mukaan myös pari paywarekonetta ja latasin hitosti kaikkia ilmaisia kenttiä Suomeen (jotka on muuten aivan upeita), mukaan lukien uudet maatekstuurit. Nyt on kuin aivan eri simulaattori. Pimppaukseen meni aikaa ehkä kolmisen tuntia. Pieksee nyt FSX:n monella osa-alueella mennen tullen! En tietenkään aio luopua Microsoftin tuotoksesta (lähinnä massiivisen addon-laivaston takia), mutta GA-friikit, kokeilkaa! Ette pety. Äsken lensin Turusta Ouluun ATR72:lla, ja en voinut kun ihailla maisemia. Äimänkäkenä, niin voisi sanoa. Opin myös käyttämään ATC:ta, joka oli joskus alkuun aivan outo. Yksi hyvä puoli on tässä nyt, että harkitsemaani P3d:a ei tarvitse ostaa. 

mmakela:
Muutama ajatus. Mulla on tuo skymaxxpro2, mutta jostain syystä pilvet ovat liian vaaleita pimeällä. Onko tuossa jokin bugi, versio 2.1.1? Sitten vielä pilvien latautuminen, kun lataa ne liian lähelle. Joten yht'äkkiset näkymän vaihtelut on vähän kökköä. Muuten näyttää ihan hyviltä. Lens flarea en käytä, enkä mainitsemaasi God's ray efektiä ettei framet tipu liikaa mun kokoonpanolla. Tuo pilvien varjot maassa kannattaa jättää johonkin 25-35%.  Overcast quality pitää olla vähintään medium.

cos:
Jos haette realismia, niin lens flaret kuuluukin olla pois päältä. Niitä ei nimittäin ihmissilmään tule.

apple:
Ihan niin pilkunnuss...viilaaja en ole, että linssiheijastuksia pitäisin epärealistisina.  Ne näyttää, ainakin minusta, hyviltä.

tapiok:
Katsoin Mikko kuviasi kaappauspuolelta ja hyvältä näyttää maisemat. Itsellä osa rakennuksista vilkkuu, joten päällekkäisiä lisäosia on tullut asennettua ja näyttää aika villiltä....
Samoin sinulla on realistisempi maastokuviointi....
Voitko laittaa scenery_packs.ini tiedostosta kopsun, niin näkisi mikä mättää meikäläisellä. Saisi taas innon takaisin maisemalentelyyn !!!

Navigation

Up one level

Next page