"Tietöitä"

(1/14) > >>

oh2dw:
Eilen motarilla välillä Järvenpää - Mäntsälä:
Tietyömerkki ja 80 km/h. Meni ainakin 5 km, ennenkuin jonkun "topparoikan" kaksi työmaa-autoa tulivat näkökenttään.
Paluumatkalla Mäntsälä - Järvenpää välillä heti kohta Tuuliruusun jälkeen tietyömerkki, ja 80 km/h. Muuta erikoista ei sitten tuolla osuudella ollutkaan.

Ei ihme, jos osa porukasta antaa yleensäkin piupaut näille työmaille. Havainnot olivat iltapäivällä, mutta vielä tavallisten ihmisten työaikana.

Jfredrik:
Tämä on hyvin tyypillistä Suomessa. Toinen asia mikä risoo, on että nopeudet otetaan alas 5km ennen, mutta sitten kun tietyö on ohi, niin kukaan ei viitsi laittaa merkkiä että tietyö on ohi ja tavalliset nopeudet. Mut mä olen jo niin lopen kyllästynyt tän maan autoiluun.....

Mikko J Virtanen:
Tuusulanväylälläkin on nyt ihan järjetön sekoilu niiden tietyönopeuksien kanssa. Uusia lamppuja pystytetään kerran viikossa toiselle puolelle tietä ja molempien suuntien rajoitus on 80km/h koko Paloheinä-Kehä III -välillä. Alussa siellä oli jotain 100km/h rajoituksia ehkä sadan metrin matkalle, kunnes taas pudotettiin 80km/h, ehkä kuitenkin parempi tuo tasainen 80km/h, mutta tarviiko sen olla joka suuntaan joka päivä. Sit yks mielenkiintonen rajoitus on siinä ennen kehä III (Tuusulan suuntaan), kun siltatyön takia rajoitus putoaa 80km/h -> 60km/h ja bussikaistalla ehkä 100-200m niin rajoitus nousee takas 100km/h. Siinä ei ole rehellisesti sanottuna mitään järkeä taksilla tai etenkään bussilla hidastaa kuuteenkymppiin ja sitten polkasta taas kaasua pohjaan, poliisi tuosta hurjastelusta silti varmasti ilomielin sakottaisi. Toisaalta kun tietyön jälkeen muut autoilijat siirtyy kehä III:n suuntaan, on siinä samalle kaistalle jatkavilla bussilla ja henkilöautolla nopeuseroa ehkä 40km/h eikä sekään ole erityisen turvallista.

Kummasti viimeyönä esim. ykköstiellä saivat maalattua kaistojenvälisiä "hahmottelukaistaviivoja" liikkuvalla leveällä ajoneuvolla ilman että rajoitusta tarvitsi vilkkuvien varoitusvalojen takia alentaa molempiin suuntiin alle 100km/h eikä siellä tietääkseni myöskään ole pelti rytissyt.

B-7-5-7:
Kolmostiellä tuli myös vastaan mielenkiintoinen "tietyö": rajoitus putosi asteittain 120 --> 60 km/h eikä paikalla ollut muuta kuin rivi punakeltaisia keiloja tien molemmin puolin. Tietyöstä ei tietoakaan. Ehkä n. 500 metrin jälkeen taas 120 km/h voimaan. En ollut ainoa, joka ei noudattanut niitä tauluja...

Jfredrik:
Tällänen tekee kyllä hallaa ihmisten rajoitusten noudattamiselle. Samanlaiseen törmäsin viime viikolla ykköstiellä. Nopeusrajoitus laski 120kmh -> 60kmh ja suht nopeasti siellä sitten jotain tehtiinkin, eli se oli ihan ok. Mutta kun se tietyö oli ohi ja sattuipa siihen hyvä suora pätkäkin, missä näki pitkälle eteenpäin (Lohjan kohdalla), että se oli siinä ja mitään muuta ei ole edessäpäin, mutta silti se samainen 60kmh oli voimassa. Edessä ei ollut liikennettä, joten itse kiihdytin 120kmh, mutta olinkin sitten ainoa. Järkeä sais mun mielestä käyttää, mutta poliisi on varmasti eri mieltä asiassa.

Navigation

Up one level

Next page