"Tietöitä"

<< < (5/14) > >>

man:
Soittoa tonne jos joku tietyö tai merkki väärin. Tai tiessä reikä. Ely kyllä sakottaa urakoitsijaa jos virheitä havaitaan.

Tienkäyttäjän linja 0200 2100

Esim. Lemminkäinen on lentokenttä työmaansa takia (kaikki asfalttijyrsimet olleet sidottuina sinne) jyrsinyt kerralla auki liian pitkän matkan teitä asfaltoidessaan. (Esim. kehä 3). Huhujen mukaan viiden tonnin sakko moisesta. Mutta ilmeisesti lentokentän työmaan sakot hieman suuremmat.

tare:

Tänään Poriin ajellessa vt2:lla oli 50 km/h rajoitus lisättynä tietyön merkillä 6 kilometrin ajan. Mitään minkäänlaiseen tiellä tai sen reunalla työskentelyyn viitannutta ei näkynyt koko matkalla. Tiellä tai sen sivulla ei myöskään ollut mitään viitteitä lähiaikoina suoritetuista töistä.

Järjetön rajoitus, ja tuollaisten pitäminen johtaa vain siihen, ettei niitä noudateta silloinkaan kun ne ovat aiheelliisia.

Mikä tuolla tienpätkällä on normaali nopeusrajoitus? Varmaan satanen, tai kahdeksankymppinen.

Laske kuinka paljon häviät ajassa, kun ajat 50 km/h nopeutta kuusi kilometriä. Verrattuna normaaliin tienopeuteen. Niinpä. 
Itse laittaisin tuolla osuudella vakionopeussäätimen nopeuteen 49 km/h. Siis oikea nopeus. Jos on koneita ja laitteita tiellä, niin tietenkin paljon hiljemmin. 

stnz:

Mikä tuolla tienpätkällä on normaali nopeusrajoitus? Varmaan satanen, tai kahdeksankymppinen.

Laske kuinka paljon häviät ajassa, kun ajat 50 km/h nopeutta kuusi kilometriä. Verrattuna normaaliin tienopeuteen. Niinpä. 
Itse laittaisin tuolla osuudella vakionopeussäätimen nopeuteen 49 km/h. Siis oikea nopeus. Jos on koneita ja laitteita tiellä, niin tietenkin paljon hiljemmin. 

Ei siinä ajassa paljoa häviä, mutta fiiliksessä. Liian hidas köröttely sovi musiikkiin jne.

juksii:

Eikai kyse ole ajan säästöstä pelkästään. Vaan turhasta jumppaamisesta kesken ajamisen. Pitää keskittyä siihen vakionopeudensäätimen säätämiseen ja katsella jos vaikka jossain tapahtuis jotain.

Laskeppa paljonko enemmän kuluu polttoainetta kun ensin hidastetaan 100 km/h -> 50 km/h ja hetken päästä kiihdytetään taas takaisin 50 km/h -> 100 km/h. Entäs kun näin tekee kymmenen autoa? Sata? Tuhat? Niinpä.

Ja maailma pelastuu.

No hyvä, enpä olisi itse keksinytkään miten tuosta nopeuden pudottamisesta olisin selvinnyt.

hynkel:

Satanen. Laskepa paljonko tuhat autoa menettää ajassa yhteensä, verrattuna siihen, että joku käyttäisi aikaa sen verran, että peittää aiheettomat merkit kun niitä ei tarvita? Tämähän ei ollut edes pointtini, vaan yksinomaan se, mihin aiheettomat matalat nopeusrajoitukset johtavat. Mutta kun nyt kerran kysyit, niin:

432 sekuntia vs. 216 sekuntia on se kysymäsi ero. Tuhannelle autolle se on 60 tuntia hävittyä aikaa. Jos niissä autoissa on keskimäärin 1,5 henkeä niin se on 90 tuntia hävittyä aikaa ihmisille. Vain siksi, että joku kusipää katsoo vain omaa napaansa.

Navigation

Up one level

Next page

Previous page