Pari kysymystä Ms FSX -pelistä

(1/2) > >>

Arttu921:
Hei!

Ostin FSX- pelin jonkin aikaa sitten. Nyt kun olen kotiohjaamoa rakentelemassa, mieleeni tuli pari kysymystä.

1. Miksei Boeing 737 -koneen "master caution" -valo pala, vaikka olisi esim. moottorivika. Joissain koneissa tämä toimii kyllä. Kuitenkaan mielestäni yhdessäkään (paitsi 747:ssa) "crew alert display" (moottorien tehonäyttö) ei näytä vikoja. Toimiiko esim. X-Planessa?

2. Toinen kysymykseni koskee FMC (Flight Mangament Computer)- paneelia. Kun tuossa FSX:ssä ei sitä valmiina ole, niin voinko tilata netistä simulaattorikäyttöön tarkoitetun FMC:n? Olen yrittänyt ladata koneita, mutta se ei onnistunut, niin en haluaisi ruveta latailemaan mitään. Myös iPadille on ladattavissa FMC- ohjelmia, toimivatko nämä suoraan ilman latauksia? En myöskään välttämättä haluaisi vaihtaa peliäkään sillä mittarit FSX:llä osaan toteuttaa.

tigert:
Nuo FSX:n mukana tulevat koneet ovat aika yksinkertaisia ja niissä ei ole mallinnettu järjestelmiä kovinkaan syvällisesti.

Lisäosakoneilla sitten on mahdollista saada enemmän toimintoja.

Kotiohjaamoa tehdessä on myös tarve saada dataa simusta pihalle ja sisään jotta voit sytytellä niitä lamppuja ja saada kytkimet tekemään halutut toiminnot simussa. Ennen sahaan ja kolviin tarttumista kannattaakin istua alas ja vähän suunnitella mitä olet tekemässä ja miten sen ajattelit toteuttaa. Erilaisia teknisiä ratkaisuja on monia eikä näissä ole välttämättä yhtä oikeaa ratkaisua miten asia kannattaa tehdä, vaan se riippuu ihan siitä mitä olet tekemässä ja miten.

Jos olet vasta asiasta innostunut, tee ensin vaikkapa autopilotin paneeli ja siihen heading/course/korkeusvalitsin kiertonupeilla ja sen jälkeen korkeusnäytöt ja muut autopilotin valintakytkimet. Siinä ei ole rakentamista ihan mahdotonta määrää, mutta projektissa joutuu jo pohtimaan miten asiat toteuttaa ja saa hyvää kokemusta siihen miten ison ohjaamon haluaa rakentaa.

En ole itse ihan täysin perillä missä nykyään mennään noiden elektroniikkojen kanssa millä kytkimiä, releitä ym saadaan simuun kiinni, koska nykyään noita tee-itse-elektroniikkapalikoita on saatavilla niin paljon erilaisia ja aika montaa niistä voi hyödyntää myös simukäyttöön, mutta niistä varmaan löytyy hyvin tietoa kysymällä.

//Tuomas

OLaine:
XPlanessa toimii nuo warningit kaikilla koneilla, kun ne käyttää yleistä kirjastoa.Jotkut koneet saattaa käyttää omia offsettejaan, joissain syvällisemmissä toiminnoissa.

http://tosi-online.de/XPUIPC/Home.html

Arttu921:
Toimiiko X-planessa mittarikkunamittarisysteemialla kuin FSX:sä, eli kun mittaria klikkaa siitä tulee liikuteltava ja vaikka muuta osiota suurentaisi, mittari pysyy pienempänä.

Entä onko X-planessa sekä ikkuna- sekä kokonäyttötila?

OLaine:

Toimiiko X-planessa mittarikkunamittarisysteemialla kuin FSX:sä, eli kun mittaria klikkaa siitä tulee liikuteltava ja vaikka muuta osiota suurentaisi, mittari pysyy pienempänä.

Entä onko X-planessa sekä ikkuna- sekä kokonäyttötila?

Ei toimi.Ikkuna sekä kokonäyttötila on.

Navigation

Up one level

Next page