Uutta master-Pc:tä, kysymyksiä?

(1/1)

Makoy:
Moikka,
Aloin kasaamaan uutta master konetta simuun ja siitä vähän kysymyksiä.
Mulle on jostain jääny päähän, että FS9 pystyy käyttämään max 4Gb muistia.

1. Vaikuttako näytönohjaimen muistin koko negatiivisesti, jos sitä on "liikaa"?

2. Mulla olis mielessä GTX680 cuII 2Gb:n muistilla, noita saa käytettynä 150€ ja allekkin.
    Toi olis varmaan passeli, vai kannattaisko olla enemmän muistia?

3. Mulla on TH2go, joka tulis tuon perään + kolme tykkiä.
    Toinen vaihtoehto olis tykit suoraan näyttikseen, mutta miten se vaikuttaa +/-

4. Vanhalla koneella on FS9 omalla ssd-levyllä. Jos laitan ssd:n uuteen koneeseen, selviinkö vain pienellä kikkailulla,  ettei  tarvii kaikkea asennella uudelleen?

pho201:

Moikka,
Aloin kasaamaan uutta master konetta simuun ja siitä vähän kysymyksiä.
Mulle on jostain jääny päähän, että FS9 pystyy käyttämään max 4Gb muistia.

1. Vaikuttako näytönohjaimen muistin koko negatiivisesti, jos sitä on "liikaa"?

2. Mulla olis mielessä GTX680 cuII 2Gb:n muistilla, noita saa käytettynä 150€ ja allekkin.
    Toi olis varmaan passeli, vai kannattaisko olla enemmän muistia?

3. Mulla on TH2go, joka tulis tuon perään + kolme tykkiä.
    Toinen vaihtoehto olis tykit suoraan näyttikseen, mutta miten se vaikuttaa +/-

4. Vanhalla koneella on FS9 omalla ssd-levyllä. Jos laitan ssd:n uuteen koneeseen, selviinkö vain pienellä kikkailulla,  ettei  tarvii kaikkea asennella uudelleen?

Sekä FS9 että FSX voivat maksimissaan käyttää 4GB keskusmuistia koska ovat molemmat ns. 32-bittisiä softia. Käyttiksen on kuitenkin hyvä olla 64-bittinen (koneeseen ei siis kannata asentaa mitään vanhaa 32-bittistä Windows-versiota) ja keskusmuistia koneessa 8GB jotta kaiken tuon 4GB saa myös käytännössä käyttöön (käyttiksellekin pitää nimittäin jättää muistia).

1. Ei (eikä sitä voi olla "liikaa")

2. Mulla on vaatimattomampi GPU ja 2GB siinä on ainakin tähän asti ollut ihan riittävästi

3. Ei ole kokemusta (video)tykeistä (paitsi niistä joilla ammutaan - olin varusmiehenä tykistössä  )

4. Selviät esimerkiksi seuraavasti:

-nimeät uudessa koneessa sen FS9-kansion tilapäisesti jollain muulla nimellä
-asennat FS9:n uudelle koneelle sen nimiseen kansioon kuin haluat (tietenkin samalle levylle, jolla entinen FS9 on)
-nimeät tämän uuden kansion asennuksen jälkeen uudelleen (ja voit poistaa sen kun koko revohka on ohi)
-nimeät sen alkuperäisen (toiselle nimelle nimetyn) FS9-kansion samannimiseksi, jonka juuri asensit

Nyt rekisterimerkinnät viittaavat siihen vanhaan FS9-versioon, standardit FS9koneet ja maisemat toimivat. Kaikki mahdollisesti entiseen FS9-versioon asennetut oheisohjelmat tai monimutkaisemmat lisäosat kannattaa varmuuden vuoksi myös asentaa uudelleen, koska niistä ei ole uudessa koneessa rekisterimerkintöjä (kaikki eivät tosin niitä merkintöjä teekään).

Pekka

Makoy:
Kiitos Pekka vastauksista. Toi TH2go vs näyttis, näyttäis olevan niin, että pitemmän korren vie TH2go paremmalla FPS:llä. Niinpä pidän tuon käytössä uudessa kokoonpanossakin.

Navigation

Up one level