FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
21.09.17, 08:32

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Lentosimulaattorit
| |-+  Yleinen simulaattorikeskustelu (Moderators: Juha Kalli, Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti, Mikko J Köykkä)
| | |-+  FS Realtime-asetukset
:  

« previous thread next thread »
Pages: [1] Reply Print
Author Topic: FS Realtime-asetukset  (Read 1204 times)
Rolf Niemi

Date Registered: 14.02.05

FS Realtime-asetukset
« on: 14.09.15, 13:17 »

Käytössä FSX SE ja rekisteröity FSUIPC. Olen nyt testaillut tuota jonkun verran ja jokin ei nyt ole kohdallaan. Jos laitan täpän FSUIPC:n sekalaisia osaston "Keep FS Clock synchronised", niin simun latausikkuna pomppii esiin jatkuvasti ja jos otan täpän pois, niin kello ei pysy aivan ajan tasalla.

Olisiko kellään antaa jotakin vinkkiä? Olen kyllä tutkaillut tuota manuaalia kuin myös nettiä, mutta mitään ratkaisevaa en löytänyt.

Joona Väisänen

Date Registered: 27.10.01

Re: FS Realtime-asetukset
« Reply #1 on: 15.09.15, 18:10 »

Ite synkkaan aloittaessa kellon ja simun kello pysyy kyllä koko ajan oikeassa ajassa. En pysty asetuksia nyt tarkistamaan.
Rolf Niemi

« Reply #2 on: 16.09.15, 13:21 »

Kiitos Joona!

Ei mitään kiirettä, mutta kun aikaa löytyy, niin voisitko laittaa noita asetuksia näytille?

Joona Väisänen

« Reply #3 on: 17.09.15, 09:06 »

Tällaiset on. Käynnistän simun ja fsrealtimesta valitsen Set to Now enkä koske siihen sen jälkeen. Kello ja aikavyöhykkeet natsaavat. toki jos menen valikkoihin tai pausen laitan päälle, kello ei pidä enää paikkaansa. Latitude taas estää aktiivisen kellonajan muutoksen simussa, koska lentotiedot häviävät samalla.

Joona Väisänen

« Reply #4 on: 17.09.15, 09:13 »

Toi FSUIPC:n asetus fs clock syncd ei ole mulla päällä.
Rolf Niemi

« Reply #5 on: 17.09.15, 11:37 »

Suuret kiitokset  thmbup

Testaan seuraavalla lennolla - nyt menossa EFHK-LOWW...

Rolf Niemi

« Reply #6 on: 18.09.15, 12:37 »

Jep, jep - minulla oli lähes samat asetukset kuin sinulla. Kun kokeilin pienentää noita Autoupdate-arvoja samaan kuin sinulla, niin latausikkuna (lataa simun uudestaan) pomppi tämän tästä, joten ei auttanut kuin nostaa arvot 60:neen. Ei sinulla tuota tapahdu?

Joona Väisänen

« Reply #7 on: 19.09.15, 07:02 »

Mulla ei ole autoupdate päällä lainkaan mutta kokeilin äsken autoupdate every 1 minute accuracy 0 seconds. Laskuri meni nollaan eikä simu latautunut uusiksi vaan pysyi ns pelitilassa.

Edit: Laitoin 0 seconds 0 seconds ja kello rupesi hyppimään oudosti 10 sekunnin harppauksilla fsrealtimessa ja alkoi tulla tuota latausikkunaa. Koitin pidentää latausväliä 5 sekuntiin ja simu kaatui muutaman kellopäivityksen jälkeen.
Rolf Niemi

« Reply #8 on: 19.09.15, 12:07 »

Ahaa joo - eihän sinulla ollutkaan tuo Autoupdeta päällä. Katsoin vähän hätäisesti tuota sinun laittamaasi asetusta. Täytyy ottaa se täppä pois omistakin asetuksista.

Kiitos vielä kerran  thmbup

Joona Väisänen

« Reply #9 on: 19.09.15, 14:48 »

Mikä sulla on alunperin se ongelma? Kello ei pysy ajassa ja jätättää? Kun mulla kyllä kello pysyy simussa ajassa. FS Realtimella ainoastaan synkkaan simun oikeaan aikaan simun käynnistäessäni ja jätän sen taustalle huolehtimaan aikavyöhykkeistä.
Rolf Niemi

« Reply #10 on: 19.09.15, 17:08 »

Niin - ensinnäkään kello ei pysynyt ajassaan. Vertasin aikaa simussa 737-800 NGX:n aikaa siihen, mitä läppärillä Aivlasoftin EFB näytti. Synkronoin molemmat (pöytäkone ja läppäri) tietokoneet samaan kellonaikaan - aikaan, jonka tarkistin World Time-sivustolta. Ei tuo FS Realtimen aika nyt tietystikkään tunteja heittänyt, mutta minuutteja kylläkin.

AVSIMIN sivuilla joku kehoitti jotakuta laittamaan täpän FSUIPC:n säätöihin, josta manitsin avauksessa, mutta se oli totaalisen huono idea kuin myös tuo täppä tuossa Autoupdate -kohdassa. Latausikkuna pomppi kummassakin tapauksessa vähän väliä.

Nämähän ne perusongelmat olivat, mutta avullasi ilmeisesti pääsin niistä ja siitä vielä kerran kiitos. Testaan jos en enää tänään, niin huomenna viimeistään...

Kun netistä etsii tietoa, niin sieltä löytyy aina yhtä monta vinkkiä kuin on antajaakin, mutta onhan meitä kyselijöitäkin kaiken sorttisia. Eniten potuttaa se kun joku on kysellyt jostakin ja tarinaa on monta sivua sisältäen erinäisiä ratkaisuehdotuksia muitten toimesta ja tuleekin kyselijältä: - Ei hätää, sainkin asian ratkaistuksi, mutta ei sanaakaan siitä, että miten. Toiset taas eivät vaivaudu koskaan kertomaan, että auttoiko annettu ratkaisuehdotus. No joo - tämä on tietenkin vähän sivuun aiheesta, joten tuo tuosta.

Joona Väisänen

« Reply #11 on: 19.09.15, 17:25 »

Fsrt on kyllä hyvä softa. Tärkein ominaisuus mulle on, että paikallisaika ja utc-aika vastaavat toisiaan eli aikavyöhykkeet ovat oikein. Pitkillä lennoilla, etenkin yli 10h, se on ehdoton vaatimus. Vaikka viimeiset 10kk onkin jäänyt simulentely hyvin vähälle vauvan takia  Cry
Mika Virolainen

Date Registered: 18.12.01

« Reply #12 on: 20.09.15, 05:26 »

Fsrt on kyllä hyvä softa. Tärkein ominaisuus mulle on, että paikallisaika ja utc-aika vastaavat toisiaan eli aikavyöhykkeet ovat oikein. Pitkillä lennoilla, etenkin yli 10h, se on ehdoton vaatimus. Vaikka viimeiset 10kk onkin jäänyt simulentely hyvin vähälle vauvan takia  Cry

Onnea Smiley

Rolf Niemi

« Reply #13 on: 21.09.15, 09:53 »

Onneksi olkoon vauvan johdosta  Smiley

Mitä tähän kysymykseeni tulee, niin nyt pelittää. Autoupdate oli se, joka sotki noita aikoja ym. Mystistä...

Joona Väisänen

« Reply #14 on: 22.09.15, 09:28 »

On sillä ikää jo 10kk mutta kiitos kiitos  Cheesy
Pages: [1] Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1