Airbus 318-321:n ohjauspinnat moottoreiden sammuessa

(1/2) > >>

sakkeus83:
Moi,

Ostin Aerosoftilta Airbus-paketin. Liekö se sitten Wilcon tekemä. Moottorien ollessa sammutettuina ohjauspinnat eivät reagoi. Ilmeisesti hydrauliikka on silloin pimeänä. Miten ohjauspinnat saa Airbusissa toimintaan moottorien sammuessa? Ilmeisesti ilmassa ollessa koneesta saa tosielämässä laskettua tätä varten propellin alas pyörimään. Miten simulaattorissa?

B-7-5-7:
Hydraulejahan on Airbussissa kolme: sininen, keltainen ja vihreä (korjatkaa viisaammat jos ja kun erehdyn jossain kohtaa), joista vihreälle ja keltaiselle on ENG PUMP ja siniselle ja keltaiselle AC PUMP. Sininen ja keltainen siis toimivat, kun kone saa AC virtaa jostain, kuten vaikkapa APU:n ollessa päällä. Mutta eikös Airbussissa ole joku AC push bar systeemi jokaisessa ohjainpinnassa, eli jotain pitäisi tapahtua, vaikka hydrauliikkaa ei ole saatavilla? En tästä vekottimesta niin hirveästi ymmärrä...

sakkeus83:
Löysin. Se on tuo "RAT MAN ON" hydrauliikkapanelissa.

B-7-5-7:
Joo, mutta RAT on vain siihen tarkoitukseen, kun mikään muu ei enää toimi. APU siis hyrräämään, jos sattuisi jostian syystä molemmat kannut pamahtamaan ilmassa.

mmakela:
Viimeisenä keinona saada virtaa on koneen pohjasta tuleva potkuri, joka saa energian ilmavirrasta ja syöttää energiaa nimenomaan primääritarpeisiin, kuten koneen ohjainpintoihin.

Navigation

Up one level

Next page