FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
24.05.17, 11:40

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Lentosimulaattorit
| |-+  Virtual Finnair (Moderators: Sami Puro, Mika Mononen)
| | |-+  Lokakuun lentolistat
:  

« previous thread next thread »
Pages: [1] 2 Reply Print
Author Topic: Lokakuun lentolistat  (Read 3244 times)
Santeri Lehtonen

Date Registered: 04.09.07

Lokakuun lentolistat
« on: 27.09.15, 20:38 »

Hei,

Lokakuun lentolistat tulevat kaikille osastoille myöhässä talviaikataulumuutoksen takia. Toistaiseksi järjestelmä palauttaa vain lomalentoja, toivottavasti ongelma saadaan korjattua ennen kuunvaihdetta. Mikäli ongelmaa aikataulukannassa ei saada korjattua ajoissa, voi Finnairin aikataulut-sivulta katsoa omalle konetyypille sopivia lentoja ja laittaa niistä lennoista tunnit ja lisäten "extra flights, not on duty list"-valinta lentoselvitykseen.

Terveisin osastonjohtajat

"When we left earth it changed our world"
Mika Mononen
Wilco Pilot
Moderator

Date Registered: 18.01.03

Re: Lokakuun lentolistat
« Reply #1 on: 29.09.15, 17:23 »

Lähetin tänään sähköpostia koskien lokakuun listoja. Lyhykäisyydessään niin, että listat on nyt tehty, mutta niissä lukee ajankohtana marraskuu.
Jorma Tyyskä

Date Registered: 16.08.02

« Reply #2 on: 05.10.15, 20:22 »

Hei,

Lokakuun lentolistat tulevat kaikille osastoille myöhässä talviaikataulumuutoksen takia.

Terveisin osastonjohtajat

No eikö olisi nyt hyvä tilaisuus luopua näistä typeristä lentolistoista, ihan Kekkosen aikainen systeemi, et jotkut, öö, henkilöt tai joku ohjelma määrää/arpoo  mitä saat lentää tässä kuussa. Suosittelen Virtual norvegian tyyliä et saa lentää konetyypillänsä niitä lentoja aikataulun mukaan mitä haluaa, voisi piristää vähän Vfinnairiakin...

Vai onko tämä osastonjohtajien ainoa tehtävä muumioituneessa Vfinnairissa..

Petri Koivisto

Date Registered: 21.07.04

« Reply #3 on: 05.10.15, 21:24 »

No eikö olisi nyt hyvä tilaisuus luopua näistä typeristä lentolistoista, ihan Kekkosen aikainen systeemi, et jotkut, öö, henkilöt tai joku ohjelma määrää/arpoo  mitä saat lentää tässä kuussa. Suosittelen Virtual norvegian tyyliä et saa lentää konetyypillänsä niitä lentoja aikataulun mukaan mitä haluaa, voisi piristää vähän Vfinnairiakin...

Mikä/kuka sinua estää lentämästä listan ulkopuolisia lentoja?
Alex Lund

Date Registered: 13.08.12

« Reply #4 on: 06.10.15, 13:18 »

Tuo on kyllä totta. Mun tuurilla mulle tulee lentoja mitä en ehdi lentää pituutensa takia. Mutta nyt taitaa olla listalla lentoja mitä ehdin lentää.

Henri Juhantila

Date Registered: 18.08.09

« Reply #5 on: 06.10.15, 13:29 »

Minun mielipide on taas se, että se on vaan plussaa, kun ei itse tarvitse miettiä päätä jumiin mitä lähtee lentämään... Ei missään nimessä pidä poistaa lentolistoja olemasta.  Smiley

Jorma Tyyskä

« Reply #6 on: 06.10.15, 13:32 »

Mikä/kuka sinua estää lentämästä listan ulkopuolisia lentoja?

Olen ymmärtänyt, että vain erilaiset eventsit, RLE sun muut jossa lennetään finnairin vuoroja, voidaan hyväksyä "extra flight, not on duty list"
Nythän on mahdollisuus lentää mitä vain tuolla merkinnällä kun listat k*see, mutta normaali tilanteen vallitessa lennetään VAIN listalta..

Alex Lund

« Reply #7 on: 06.10.15, 13:48 »

Minun mielipide on taas se, että se on vaan plussaa, kun ei itse tarvitse miettiä päätä jumiin mitä lähtee lentämään... Ei missään nimessä pidä poistaa lentolistoja olemasta.  Smiley

Mutta siihen voisi lisätä ominaisuuden että saa itse valita mitä lentää. Ja sitten olisi tuo vanha systeemi että järjestelmä arpoo lentolistat. Ja näistä saisi valita itselleen mieluisan menetelmän. Smiley

Jesperi Lauhio

Date Registered: 12.01.09

« Reply #8 on: 06.10.15, 17:35 »

Mutta siihen voisi lisätä ominaisuuden että saa itse valita mitä lentää. Ja sitten olisi tuo vanha systeemi että järjestelmä arpoo lentolistat. Ja näistä saisi valita itselleen mieluisan menetelmän. Smiley
Plussa tälle itseasisassa. Virtual Norwegianillahan on tällainen systeemi: lentolistan saa halutessaan, mutta voi lentää, mitä lystää. Suurin kompastuskivi taitaa Virtual Finnairissa olla se, ettei ole ketään tekniikkaneroa ohjelmoimassa enää yhtään mitään...

Happy landings!

HEL VRK ARN CPH RIX FRA ZRH VIE AMS CDG AGP LIS FAO FNC LPA TFN TFS MLA BUD SKP IST TLV DXB HKG KUL CGK JOG BNE SYD
Santeri Lehtonen

Date Registered: 04.09.07

« Reply #9 on: 06.10.15, 22:05 »

Kyllähän noita listan ulkopuolisia lentoja saa lentää, yleensä lupa etukäteen kysymällä tulee.

"When we left earth it changed our world"
Petri Koivisto

Date Registered: 21.07.04

« Reply #10 on: 06.10.15, 22:43 »

Suurin kompastuskivi taitaa Virtual Finnairissa olla se, ettei ole ketään tekniikkaneroa ohjelmoimassa enää yhtään mitään...
Jep, eipä ole sivut tainneet päivittyä vuosiin (tai no, tulihan sinne tuo MFF3-logo vihdoin), harmillisen hiljaista siltä osin... Ja todellakin höpöhöpöt tuolle että henk.koht. lentolistat pitäisi poistaa. VF erottuu sillä joukosta positiivisesti. Ei ole kovin montaa (lue: yhtään) VA:ta tullut vastaan missä olisi tuollainen oikea "työvuorolista" tarjolla. Ja tuskinpa se niin nöpönuukaa on vaikka niitä listan ulkopuolisiakin lentoja lentää, jos listalle ei muka satu yhtään mieluisaa lentoa...

Ja tuo Virtual Norwegianin "assigned flights" -tsydeemi kusee siinä mielessä että se arpoo siihen listalle ihan mitäsattuu lentoja satunnaisessa järjestyksessä. Joo toki siinä saa itse leipoa niitä lentoja niin kauan kun mieluisa "lista" tulee, mutta siinä menee kyllä ikuisuus ainakin meikäläisellä aina. Se tuskin koskaan osaa valita esim. oikean meno-paluu- lennon suoraan, vaan lykkii mitä tahansa lentoja millä tahansa lähtöajalla ja lennonnumerolla, kunhan vaan lähtö- ja määränpääasemat on oikeat.
Alex Lund

« Reply #11 on: 07.10.15, 14:35 »

Jep, eipä ole sivut tainneet päivittyä vuosiin (tai no, tulihan sinne tuo MFF3-logo vihdoin), harmillisen hiljaista siltä osin... Ja todellakin höpöhöpöt tuolle että henk.koht. lentolistat pitäisi poistaa. VF erottuu sillä joukosta positiivisesti. Ei ole kovin montaa (lue: yhtään) VA:ta tullut vastaan missä olisi tuollainen oikea "työvuorolista" tarjolla. Ja tuskinpa se niin nöpönuukaa on vaikka niitä listan ulkopuolisiakin lentoja lentää, jos listalle ei muka satu yhtään mieluisaa lentoa...

Ja tuo Virtual Norwegianin "assigned flights" -tsydeemi kusee siinä mielessä että se arpoo siihen listalle ihan mitäsattuu lentoja satunnaisessa järjestyksessä. Joo toki siinä saa itse leipoa niitä lentoja niin kauan kun mieluisa "lista" tulee, mutta siinä menee kyllä ikuisuus ainakin meikäläisellä aina. Se tuskin koskaan osaa valita esim. oikean meno-paluu- lennon suoraan, vaan lykkii mitä tahansa lentoja millä tahansa lähtöajalla ja lennonnumerolla, kunhan vaan lähtö- ja määränpääasemat on oikeat.

Tämä lentolista juttu ei mua niinkään haittaa. Mutta manuaalinen lentoselvitys on asia josta en tykkää. Acars voisi olla kova sana.

Jorma Tyyskä

« Reply #12 on: 07.10.15, 15:50 »

Kyllähän noita listan ulkopuolisia lentoja saa lentää, yleensä lupa etukäteen kysymällä tulee.

No minä en nyt ala osastonjohtajaa nuoleskelee joka toinen päivä, et saisko tämän listan ulkopuolisen lennon lentää vai ei... 

Nyt HETI periaate päätös, että listat tulee mutta, saa lentää mitä haluaa, omalla tyypillä, Finnarin aikataulun ilman aneluja/rukouksia

Tai sitten ulkopuolinen lennetty lento voidaan hylätä vain RASKAILLA perusteilla... Ja niitähän ei voi olla jos kyseinen lento on aikataulussa...

Virtual Finnairin johtokunta, osastonjohtajat,  olkaa hyvä ja toimikaa Smiley

Jorma Tyyskä

« Reply #13 on: 07.10.15, 15:55 »

Tämä lentolista juttu ei mua niinkään haittaa. Mutta manuaalinen lentoselvitys on asia josta en tykkää. Acars voisi olla kova sana.

Aikoinaan ehdotin FSPassangeria pakolliseksi, tuomaan realismia lennoille, ja estämään lentäjiä lentämään täysin holtittomasti, jota jouduin monesti todistamaan verkossa, siinähän on myös ns. acars ja seurantaraportointi, ei kiinnostanut Vfinnairia...

Jarmo Torvikoski

Date Registered: 31.07.08

« Reply #14 on: 07.10.15, 15:59 »

Ei mitään ylimääräisiä ohjelmia, nykyinen on hyvä.

Jorma Tyyskä

« Reply #15 on: 07.10.15, 16:04 »

oikea "työvuorolista" tarjolla.

Olisi mukava nähdä parin Finnairin lentäjän "oikea työvuorolista", epäilen ettei se ole Vfinnairin sillisalaatin tapainen  Grin

Luulisin että kaverit ajaa EFHK-EDDF 2-3 vk ja sit vaihtaa kohdetta, ja samaa rallia taas tietty sykli, tietysti voi olla harhaluuloa...

Alex Lund

« Reply #16 on: 08.10.15, 10:54 »

Ei mitään ylimääräisiä ohjelmia, nykyinen on hyvä.

No se voi ehkä olla hyvä ja toimiva, mutta melko vanhanaikainen. Tuossa kun jorma mainitsi FSPassengerssin niin se voisi mielestäni olla ihan hyvä.

Mikko Anttonen

Date Registered: 28.03.13

« Reply #17 on: 08.10.15, 11:44 »

Minun mielestä kyllä hyvä ettei ole mitään ylimääräisiä ohjelmia. Ja joku ACARS voisi vielä mennä mutta ei ainakaan fspassengeria.

Alex Lund

« Reply #18 on: 08.10.15, 12:28 »

Minun mielestä kyllä hyvä ettei ole mitään ylimääräisiä ohjelmia. Ja joku ACARS voisi vielä mennä mutta ei ainakaan fspassengeria.

Mikäs vika siinä on? Mielestäni ihan hyvä ohjelma.  Huh

Mikko Anttonen

Date Registered: 28.03.13

« Reply #19 on: 08.10.15, 13:03 »

Minulla ei vain yksinkertaisesti riitä aika eikä mielenkiinto ruveta ruokkimaan mitään virtuaalisia matkustajia kesken lennon. Ja kyllä olen kokeillut tuota muutamavuosi sitten  Wink

Pages: [1] 2 Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1