Aerosoftin A320-214 OH-NEO ja PFPX

(1/1)

ametlib:
Hankin tuon tuotteen kun Extended-version omistajana nuo sai kohtuuhintaan. Välillä veri vetää liikennekoneiden puikkoihin eikä esim PMDG:n NGX:än kanssa ole mitään ongelmia, mutta tämä otsikossa mainittu kone tuottaa päänvaivaa kun mukaan liitetään PFPX ja TOPCAT.

PFPX esimerkiksi antaa seuraavat tiedot:

DOW: 44100 kg
MFZW: 61000 kg
MTOW: 77000 kg
MLW: 64500 kg
Fuel: 18728kg
PAX: 178 -> lienee maksimi

mutta toisaalta täältä löytyy hieman toisenlaista infoa:

http://www.airbus.com/aircraftfamilies/passengeraircraft/a320family/a320/specifications/

Kysymys kuuluu: - Mitä arvoja te käytätte?

Ei tämä tietenkään muuten mikään tärkeä asia ole, mutta kun kerran on noita ohjelmia ja lisäosia hankittu, niin olisi suotavaa saada ne käyttämään samoja likimain oikeita arvoja. TOPCAT vaatii myös yhteneväiset arvot, kuten kaikki tietenkin tietävät, joten olisi mukava saada jotain vinkkiä asian suhteen...

ametlib:
Joopa joo - olen lukenut PFPX:n ja Airbussin foorumit sekä tehnyt erinäisiä hakuja asian johdosta, mutta esimerkiksi Aerosoftilta ei tunnu irtoavan mitään selkeää vastausta asiasta. Tiedän, että bussien mukana tulee sen oma löpöplanneri, mutta kun on investoinnut Pro-ohjelmaan, niin olisi mukava myös käyttää sitä.

Tämän kuitenkin löysin, mutta ei sekään oikein näytä olevan kohdallaan:

http://airlinerperformance.net/2015/08/airbus-a320/

Tyytyminen tuohon lienee sitten ainoa vaihtoehto. Kummastelen kyllä erittäin suuresti ettei Aerosoft tarjoa tuotteisiinsa yhdenmukaista dataa, sillä mitä tekee jollakin Pro-softalla, jollei sen laskemat arvot ole samat koneen FMC:n kanssa... 

B-7-5-7:
PFPX:n tiedot on tietääkseni tehty jonkun IRL lentävän koneen pohjalta. Siellä on sen lisäksi templateja eri lisäosavalmistajien koneille. "Add new aircraft from template", sieltä löytyy mm. Aerosoftin busseja. Pikkubusseissa on kaikissa muistaakseni samat myllyt kiinni siivissä, eri tehot tulee vain softasta, joka ohjaa moottoria. Näin esim A320 profiilia voi simumaailmassa suht huoletta käyttää A319 kanssa, kun vaan laittaa sitten koneen tietoihin A319 painot

TOPCATiin sitten vaan laitat samat tiedot kuin PFPX:än ja homma pelittää suhteellisen hyvin.

ametlib:
Moi Jesperi!

Joo ja kiitos vastauksestasi. Olen jonkun viikon opiskellut tuon PFPX:n käyttöä lähinnä videoiden kautta ja itse softan käytössä ei siis ole isompia ongelmia. PMDG:n 737-800 WL (suosikkini näistä matkustajakoneista) on esimerkki siitä, miten sen painot kaikkineen on vastaavat kombinaatio PFPX & TOPCAT ja samaa olisin toivonut tähän bussiin - asia jota Aerosoftin foorumillakin on kyselty ilman tulosta. Kehoitus oli käyttää mukana tullutta Fuel planneria, josta ei näitä tarvittavia tietoja kuitenkaan löydy eli mitä nuo ovat esim. A320-214:

EDIT. Nämä löysin Aircraft.cfg:stä:

DOW: 37 398 kg
MZFW:
MTOW: 77 000 kg
MLW:
MAX Fuel: 19 050 kg

Taidan piruuttani kysäistä AS:n foorumilta.

PMDG:n manuaaleistaha nuo löytyvät, mutta Aerosoftin ei tai ainakaan minä en niitä löytänyt. Pitänee tutkia vielä Aircraft.cfg. Jos tiedot olisi saatavilla niin tokihan ne olisi helppo laittaa itse niin PFPX:ään kuin TOPCAT:iin. Eihän tällä tosiaan simumaailmassa ole niin suurta merkitystä, mutta toisaalta kun on softan tuota varten ostanut, niin tokihan sitä mielellään käyttäisi siten kuin sen tarkoitus on ja ei sillä, sehän toimii melko hyvin ja PFPX:ään on tullut päivityskin 1.23 - huomasin eilen...

Navigation

Up one level