FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
20.07.17, 16:27

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Lentosimulaattorit
| |-+  Yleinen simulaattorikeskustelu (Moderators: Juha Kalli, Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti, Mikko J Köykkä)
| | |-+  AirbusX A321 lentomallinnus
:  

« previous thread next thread »
Pages: [1] Reply Print
Author Topic: AirbusX A321 lentomallinnus  (Read 1042 times)
Sauli Lehtinen
Offline Offline

Posts: 86
Date Registered: 04.09.15

AirbusX A321 lentomallinnus
« on: 23.10.15, 21:02 »

En ole aivan vakuuttunut Airbussin lento-ominaisuuksien kuranttiudesta. Päätin koettaa moottorin sammutusta V2:n jälkeen. Koneet olivat MCT/TOGA-asennossa, poljin vastakkaisessa suunnassa,
ja eikös mitään. Kone 180 astetta ilmassa vaakatasossa kiertyen ympäri ja perä menosuuntaan maahan. Eihän sen nyt ihan näin pidä mennä?
« Last Edit: 23.10.15, 21:28 by Sauli Lehtinen »
Santeri Lehtonen
Offline Offline

Posts: 2576
Date Registered: 04.09.07

WWW
Re: AirbusX A321 lentomallinnus
« Reply #1 on: 23.10.15, 21:22 »

Aerosoftin Airbus ei lennä yhdellä moottorilla - harva simulisäri noin muutenkaan lentää oikein moottorihäiriöissä. Kannattaa suosiolla jättää väliin, niin säästyy pahalta mieleltä. Grin


"When we left earth it changed our world"
Sauli Lehtinen
Offline Offline

Posts: 86
Date Registered: 04.09.15

Re: AirbusX A321 lentomallinnus
« Reply #2 on: 23.10.15, 21:27 »

Aerosoftin Airbus ei lennä yhdellä moottorilla - harva simulisäri noin muutenkaan lentää oikein moottorihäiriöissä. Kannattaa suosiolla jättää väliin, niin säästyy pahalta mieleltä. Grin

Näköjään. Tulee vähemmän surkea olo niin. Toisaalta olisi hieanoa, jos ohjauspinnat toimisivat moottorien sammuessa. Simussa vain ei ole RAT-vipperää. Se käsittääkseni auttaisi. Onko tosiaan niin, että myllyt saa käyntiim ilmassa vain, jos on APU ja APU bleed päällä? Edes toista myllyä ei näytä saavan käyntiin ilman toisen käydessä. Outoa.
« Last Edit: 23.10.15, 21:40 by Sauli Lehtinen »
Santeri Lehtonen
Offline Offline

Posts: 2576
Date Registered: 04.09.07

WWW
Re: AirbusX A321 lentomallinnus
« Reply #3 on: 23.10.15, 21:50 »

APU bleed tai crossbleed toiselta moottorilta vaaditaan toisen koneen käynnistämiseksi ilmassa. Aerosoftin mallinnuksesta en tosin osaa sanoa, toimiiko crossbleed start... Roll Eyes


"When we left earth it changed our world"
Sauli Lehtinen
Offline Offline

Posts: 86
Date Registered: 04.09.15

Re: AirbusX A321 lentomallinnus
« Reply #4 on: 23.10.15, 22:40 »

APU bleed tai crossbleed toiselta moottorilta vaaditaan toisen koneen käynnistämiseksi ilmassa. Aerosoftin mallinnuksesta en tosin osaa sanoa, toimiiko crossbleed start... Roll Eyes

Missä cross bleed -kytkin on? En löydä...
Mika Virolainen
Online Online

Posts: 3313
Date Registered: 18.12.01

Re: AirbusX A321 lentomallinnus
« Reply #5 on: 24.10.15, 07:23 »

Saulille peukku foorumin elävöittämisestä thmbup

Usein kun täätä jotain kysyy, niin vastaus on "käytä googlea" Sad Joskus joutuu ihmettelemään koko foorumin tarkoitusta, kun vain viisaita kysymyksiä saa esittää...

Bai tö vei, itse olen vasta lukemassa Airbusin manuaaleja enkä ainakaan toistaiseksi ole törmännyt cross bleed kytkimeen.
« Last Edit: 24.10.15, 07:33 by Mika Virolainen »

Niko Leppänen
Offline Offline

Posts: 846
Date Registered: 01.02.10

Re: AirbusX A321 lentomallinnus
« Reply #6 on: 24.10.15, 08:17 »

Missä cross bleed -kytkin on? En löydä...
kattopaneelissa air cond -osiossa ... ei taida kyllä olla hirveästi merkitystä koko kytkimellä...
Santeri Lehtonen
Offline Offline

Posts: 2576
Date Registered: 04.09.07

WWW
Re: AirbusX A321 lentomallinnus
« Reply #7 on: 24.10.15, 19:21 »

Käytännössä käynnistys siis tapahtuisi: APU bleed OFF, vuotoilmaa tuottavan moottorin bleed ON, käynnistettävän bleed OFF ja xfeed ON. Sitten tuottavalla moottorilla tehoa, kunnes se tuottaa vähintään 30psi paineen ennen käynnistystä ja käynnistyksen aikana vähintään 25psi (N2 max 75%). Tämän jälkeen normaalisti mode selector ignition ja master seitch päälle. Käynnistyksen jälkeen tehovivut idlelle, xfeed AUTO ja käynnistyneen moottorin bleed ON.

Voisi kai tuon joskus testata, onko mallinnettu Aerosoftiin.. Roll Eyes


"When we left earth it changed our world"
Joona Väisänen
Offline Offline

Posts: 6079
Date Registered: 27.10.01

Re: AirbusX A321 lentomallinnus
« Reply #8 on: 24.10.15, 20:15 »

Jos vikatilanteet ja niiden kunnollinen mallinnus kiinnostaa niin suosittelen kääntymään PMDG:n tuotteiden puoleen Cool
Mikael Leinonen
Offline Offline

Posts: 3819
Date Registered: 19.06.07

Re: AirbusX A321 lentomallinnus
« Reply #9 on: 24.10.15, 20:51 »

Aerosofthan ei mallinna vikoja millään tavalla vaan keskittyvät normaaleihin toimintoihin. Jos kunnolla haluaa vikatilanteisiin paneutua niin kuten Joona totesikin kannattaa hommata PMDG:n tuote thmbup
« Last Edit: 24.10.15, 21:42 by Mikael Leinonen »
Ilari Kousa
Offline Offline

Posts: 1188
Date Registered: 11.01.06

WWW
Re: AirbusX A321 lentomallinnus
« Reply #10 on: 25.10.15, 11:07 »

Tai sitten odotella FSLn joskus ilmestyvää bussia..

===TruScenery sceneries for X-Plane===
Santeri Lehtonen
Offline Offline

Posts: 2576
Date Registered: 04.09.07

WWW
Re: AirbusX A321 lentomallinnus
« Reply #11 on: 25.10.15, 14:18 »

Rasti seinään, cross bleed start toimii. Shocked

Jos vikatilanteet ja niiden kunnollinen mallinnus kiinnostaa niin suosittelen kääntymään PMDG:n tuotteiden puoleen Cool

Sitä päivää odottaessa, kun PMDG tekee Airbuseja... Grin


"When we left earth it changed our world"
Sauli Lehtinen
Offline Offline

Posts: 86
Date Registered: 04.09.15

Re: AirbusX A321 lentomallinnus
« Reply #12 on: 27.10.15, 21:40 »

Löysin itsekin tuon X BLEED:in kysyttyäni sitä, mutta uni vei voiton, enkä äitynyt poistamaan viestiä. Mistä sinä, Santeri, tunnet ton Airbussin noin hyvin?
Kyllä äkkiseltään tuntuisi tuolla metodilla starttaavan. Vai onko aihetta ajatella, ettei simun Bussin X BLEED toimi?

No toisaalta, itse olen siihen tutustunut muutaman viikon vasta 10 vuoden tauon jälkeen. Sitä ennen lensin oikeita koneita. PMDG varmaan tekee hyvää jälkeä,
mutta ei tuo 737 oikein sytytä ajatuksena.

Joku, myös Aerosoft, saisi tiedostaa, mitä spoilerit oikeasti tekevät.
« Last Edit: 27.10.15, 21:52 by Sauli Lehtinen »
Pages: [1] Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1