Minne kentät katoavat?

(1/1)

pho201:

Ajattelin pitkästä aikaa lähteä lentoon El Pratin kentältä Barcelonasta. Ehdin jo ihmetellä miten nopeasti kenttä latautui, kun syy moiseen paljastui. Kentällä ei ollut mitään, ei yhtään ainutta objektia vain kenttäpohja (vaikutti oletussellaiselta) ja kiitotiet. Minne hittoon kaikki rakennukset ja muut objektit olivat kadonneet?

Minulla on tuolta Espanjasta Aerosoftin Mega Airport Barcelona. No, tietenkin ryntäsin katsomaan onko kenttä vielä paikallaan Aerosoftin kansiossa ja scenery.cfg-tiedostossa. Siellä olivat ja vieläpä sijaintipaikat aivan oikein määriteltyinä vastasivat toisiaan. Rojut kentän scenery- ja texture-kansioissa näyttivät myös olevan paikoillaan. Suljin ja käynnistin FSX:n uudelleen. Sama tulos. Kävin vielä tarkistamassa muut Aerosoftin Mega Airportit, jotka minulla ovat. Myös Pariisin Orly ja de Gaulle olivat paljaat objekteista. Helsinki sen sijaan oli sellainen kuten sen pitää ollakin.

Täytyy vielä tutkia asiaa tarkemmin. Ajattelin kuitenkin laittaa tänne tämän kysymyksen, josko jollakin olisi ratkaisuvihjettä. Monta päätä tekee enemmän virheitä kuin yksi ... vai mitenkäs se nyt menikään?

Ettei vain tämä olisi jokin FSX:n "ominaisuus", kun sen rajat alkavat tulla vastaan? Minulla kun tuon koko alkaa jo hätyytellä 300 GB:n rajaa. 

Itse tekisin vastaavassa tapauksessa kysymyksen: "Mitä olet tehnyt ennen sitä kun tämä ongelma ilmaantui?"

Jos tuo olisi ilmennyt myös Aerosoftin Mega Airport Helsingissä, olisin huomannut sen heti. Nyt mahdollisesta muutoksen aiheuttajasta ei ole mitään varmuutta, koska en ole lentänyt Barcelonassa tai Pariisissa kuukausiin. Olen asennellut sinä aikana vain freeware-kenttiä ja jokseenkin kaikki manuaalisesti, jolloin mahdollinen asennusohjelma ei pääse tekemään omiaan. Ainoa mikä tulee mieleen on Orbx:n ilmaiskenttien asentaminen. Se piti tehdä asennusohjelmalla. Olisiko tuo pirulainen sotkenut simua?

Eräs aiempi Orbx:in demomaiseman asennusohjelma siihen kyllä pystyi. Se sai aikaan sen, että Kanarian saarilla maisematekstuurit korvautuivat tekstuureilla, joissa oli vettä, numeroita tai tekstiä DEMO (siis tuollaista oli esimerkiksi vuorten rinteillä), vaikka ohjelma asensi itse maiseman ihan muualle. Onneksi tuo ongelma poistui asennuksen peruutuksella.

Pekka

zetair:
Kentistä en tiedä, mutta ihmettelin kovasti tänään sitä että minne ihmeeseen on kadonnut Playa del Ingles? Eilen koitin miltä näyttää defaulttina vs. Photarina. Tänään ei näkynyt kuin hiekkaa, ja itse "kaupunkia ei ollenkaan" En ottannut kaappausta tuosta tilanteesta, jossa "kaupunki oli pelkkää hiekkaa", mutta eilen otin vertailun vuoksi kaappaukset:

Default:

Ja Photo:

Syyksi osoittautui Land use Europe 1&2 jotka otin pois päältä tänään Tallinnaa säätäessäni Mitä ilmeisemmin tuo Scenery todellakin pistää kaupungit ym. paikoilleen!

pho201:
Minulla ei ole tuota Land use Europe 1&2 lisäosaa. Sen sijaan muistin, että Orbx:n ilmaiskenttien lisäksi olin asentanut Drzewiecki-design:in EPWA- ja EPKK-demomaisemat, jotka niin ikään piti asentaa asennusohjelmalla. Nuo kirotut asennusohjelmat saattavat tehdä sellaisia muutoksia simuun, joista ei tiedä eikä pysty selvittämään mikä on muuttunut, jotta voisi tehdä jotain asian korjaamiseksi.

Niinpä poistin kaikki mainitut lisurit. Valitettavasti sekään ei tuonut Barcelonan ja Pariisin Maga-lentokenttiä takaisin. Mainittakoon nyt vielä, että minulla ei ole Orbx:n "perusmaisemia" käytössä (asensin vain nuo ilmaiskentät, joka tosin toi mukanaan oman Orbx-kansion ja sinne ties mitä roinaa) vaan käytän edelleen UTX:ää ja GEX:iä. Kenties sillä on jotain tekemistä tämän kanssa? Aiempi kokeilu erään Orbx:in demomaiseman kanssa viittasi vähän siihen suuntaan, kun tekstuureja oli mennyt vääriin paikkoihin.

Laitan tähän loppuun vielä kuvan siitä, miltä LEBL nyt näyttää, vaikka Aerosoftin kentäämaiseman pitäisi olla asennettuna (ainakaan minä en löydä siitä vikaa):

Ehkä asia korjaantuisi noiden maisemien poistolla (näkyvät myös Control Panelin asennetuissa ohjelmissa) ja uudelleen asennuksella, mutta olisi mielenkiintoista saada myös selvyys siihen mistä tämä omituisuus johtuu.

Pekka

pho201:
Ongelmana eivät olleet Orbx:n ilmaiskentät, koska niiden poistaminen käytöstä ei tuonut muutosta asiaan. Sen sijaan muistin, että minulla oli ollut tämänkaltainen ongelma aiemminkin erään Rooman ilmaiskentän kanssa. Siihen auttoi se, että siirsin simun maisemaluettelossa kyseisen ongelmakentän muiden Rooman kenttien yläpuolelle (suuremmalle prioriteetille).

Tein sitten saman näille Aerosoftin kentille. Siirsin ne maisemaikkunassa aivan ylimmäisiksi, sillä en löytänyt yhtään muuta kenttää, joka olisi ollut lähelläkään noita sotkemassa (jos sellainen olisi löytynyt, olisi ilmeisesti riittänyt siirtää kentät vain sen/niiden yläpuolelle). Jokin siellä näiden yläpuolella kuitenkin lienee sotkenut näitä kenttiä, koska tämä siirto toi jälleen kentät ja niiden objektit näkyville.

Pekka

Navigation

Up one level