Millä konetyypillä mieluiten lennät?

(1/4) > >>

vanhaevinrude:
Niin tuli tässä tänään mieleeni lennolla Miamista Antigualle, että olisi mukavaa viritellä keskustelua aiheesta: mikä konetyyppi on ehdottomasti suosikkinne, sellainen jonka useimmiten valitset kun lähdet lennolle? Mitä erityisen hyvää on suosikkikoneessasi? Mistä ominaisuudesta et oikein pidä? Minun suosikkikone on Boeing 727-100 (200). Pidän koneen yksinkertaisuudesta ja jotenkin konetta on oikein mukava lentää myös aivan "käsin". Kone on helppo trimmata haluttuun asentoon. Koneessa oleva INS järjestelmä on tosi hyvä ja monipuolinen, koneen autopilotti on täysin riittävän monipuolinen, kaikinpuolin minun suosikkikoneeni jolla tykkään lentää Pan Am:n väreissä. Ainoa ikävä puoli ko. koneessa on, että lähestymisvaiheessa näkökenttä on hieman heikko, kun tavallaan nokka nousee suhteellisen paljon ja sen takia yleensä nopeuteni on +5 solmua ylitse sen, mitä tarvitsisi viimehetkellä ennen kenttään koskettamista. Lentoonlähtönopeudet, EPR arvot, sekä polttoainetarpeen arvioin aina matkalle konetyypin omista taulukoista.
Nyt sitten vain toisetkin kertomaan omista suosikkikoneistaan 

ametlib:
Nooh - pääsääntöisesti mennään GA-koneilla. Suosikkia on vaikea nimetä, sillä konetyypin valinta riippu paljolti matkan pituudesta. Pitemmillä retkillä valinta osuu useinmiten RealAirin Dukeen ja lyhemmillä taas jokin A2A:n koneista. Joskus houkuttaa tehdä reilun pituinen lento ja silloin valinta osuu usein PMDG:n NGX ja retroillessa A2A:n Stratucruiser. Pitäisi opetella vielä kunnolla tuo Majestic Softwaren Dash  ja laivue olisi täydellinen kaiken sorttisiin lentoihin.

Kaikissa edellä luetelluissa koneissa on mielestäni kaikki kohdillaan ja olenkin karsinut hangaarista kaiken roskan pois tässä viimeaikoina. Ehkä yksi puuttuu vielä eli tuleva PMDG:n Queen Of the Sky, mutta antaa ensin hätäisempien testata se ensin.

GA-koneissa viehättää paljolti se, että maisemat ovat nykyisin melko hulppeat ORBX-tiimin ansiosta ja olisi suorastaan synti lenttää jatkuvasti korkealla pilviä ällistellen kun voi kokea VFR-lentämisen nautinnon hiljaa ja matalalla haasteellisissa maastoissa eri puolella maailmaa.

Nailo:
PMDG:n seiskakolmekasilla tulee eniten lennettyä, loistava kone. Vaikka enemmän tykkäänkin Airbusista ja sillä lentämisestä, niin silti on tullut paljon enemmän istuttua bojon puikoissa 
Aerosoftin A320/321 bugeistaan huolimatta oma suosikki.

-N

nixe:
PMDG 737NGX on ylivoimaisesti käytetyin. iFly 747v2 pitemmillä lennoilla ja silloin tällöin CaptainSimin 777-200. Wilcon E-jets v2:sta tullu kans jonku verran lennettyä. Odotus on kova Aerosoftin CRJ-700/-900:n suhteen.

GA-puolelta tulee puikotettua Carenadon Piper PA-32R:ää.

B-7-5-7:
PMDG:n NGX (ja sieltä vielä 737-800) on kyllä ylivoimaisesti käytetyin, mutta ei ehkä ihan suosikki. Ykköspaikan vie ehdottomasti MD11, joka on kokonaisuutena käsittämättömän mukava kone: autopilotti ja tietokonejärjestelmät ovat loistavasti suunnitellut ja ohjaamosta näkee hyvin ulos. Suorituskyky on myös varsin kelvollinen.

Lähelle MD11:tä kirii kyllä myös Concorde, joka on todella hyvä lentää käsin ja sopivan haastava laite - ei tule tylsää

Navigation

Up one level

Next page