FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
24.07.17, 18:51

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Lentosimulaattorit
| |-+  Kuvakaappaukset (Moderators: Juha Kalli, Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti, Mikko J Köykkä)
| | |-+  EFHK-EKCH 727-100
:  

« previous thread next thread »
Pages: [1] Reply Print
Author Topic: EFHK-EKCH 727-100  (Read 1213 times)
Antti Hörkkö

Date Registered: 25.07.05

EFHK-EKCH 727-100
« on: 21.01.16, 18:53 »

Tämän lennon tarkoituksena oli toimia kunnianosoituksena 727-100 (N7001U) koneelle, jonka on tarkoitus kohta lentää Paine Field:n lentokentältä Boeing Field:lle, liittyäkseen Museum of Flight:n kokoelmiin. Koneen ensilento tapahtui 1963, ja kone on ensimmäinen tyyppiään joka on tullut tehtaalta ulos.

Kiitos N7001U, Pääset hyvään kotiin hyvien kavereiden seuraan  Smiley
Jari Vanhatupa

Date Registered: 27.03.08

Re: EFHK-EKCH 727-100
« Reply #1 on: 22.01.16, 06:35 »

Tyylikkäitä lentokuvia hienosta vanhasta matkustajakoneesta. Smiley
Itse kaipailin kuvia myös ohjaamon puolelta mutta ehkäpä lentelet tällä jatkossakin niin jospa sitten myöhemmin . . .  siellä ohjaamossa kun on niin paljon niitä pyöreitä "kelloja" ja mahdollisimman vähän "tv-ruutuja" , asia mikä on mielestäni aivan huippujuttu. Mahtaako täällä foorumilla kukaan enään edes osatakkaan lentää tuommoisella edes puoliksi vakavissaan.
Tongue

Pertti Lode

Date Registered: 12.01.03

« Reply #2 on: 22.01.16, 07:37 »

Olen samaa mieltä Wanhiksen kans, se on niin sopusuhtainen kaikin puolin etenkin tämä 100 malli, tämä 727 ja Caravell on niitä kauneimpia koneita mitä on tehty

United lensi 64,495 tuntia, jossa 48,060 nousujen ja laskujen.

Kenen tekele tuo kone on?
« Last Edit: 23.01.16, 12:01 by Pertti Lode »
Antti Hörkkö

« Reply #3 on: 22.01.16, 09:31 »

Tosiaan se ohjaamokuva olikin jäänyt pois, no ei mitään tässä olisi nyt sellainen. Tuohan on siitä mielenkiintoinen lennettävä kun tuossahan ei ole edes INS järjestelmää suunnituksen apuna. Eli lentäminenhän tapahtuu VOR to VOR menetelmällä ja kartoista täytyy vähän katsoa, että tulee lennettyä oikeita radiaaleja pitkin. Autopilottihan seuraa haluttua radiaalia kyllä silloin kun saadaan singnaali seuraavalta VOR majakalta. Hauskaa on myös se, että kunkin reittipisteen väliseen matkaan tarvittava aika pitää itse määritellä; esim 0.78 mach = 7,8nm minuutissa ja sitten katsotaan omasta kellosta: jaahas kymmentä yli yksi ollaan majakalla. Smiley Mielenkiintoista lentämistä  joka vaatii ajattelua ja aika tarkkaa seurantaa. Itse konehan on varsin mukava lennettävä. Autopilotin elevator toiminta on erillinen ailerons toiminnosta, eli voin antaa autopilotin hoitaa kaikkea muuta paitsi vertikaalista nopeutta, tätä toiminta usein käytän. Oman haasteen lentämiseen tuo myös se, että moottorit vastaavat aikakautensa tavoin kaasunsäätöön kunnon viiveellä.

Jesperi Lauhio

Date Registered: 12.01.09

« Reply #4 on: 22.01.16, 11:22 »

Itse kaipailin kuvia myös ohjaamon puolelta mutta ehkäpä lentelet tällä jatkossakin niin jospa sitten myöhemmin . . .  siellä ohjaamossa kun on niin paljon niitä pyöreitä "kelloja" ja mahdollisimman vähän "tv-ruutuja" , asia mikä on mielestäni aivan huippujuttu. Mahtaako täällä foorumilla kukaan enään edes osatakkaan lentää tuommoisella edes puoliksi vakavissaan.
 Tongue

727:stä ei ole kokemusta, mutta Concorde ja B377 taipuvat Wink

Happy landings!

Been there, done that: HEL VRK ARN CPH RIX FRA ZRH VIE AMS CDG AGP LIS FAO FNC LPA TFN TFS MLA BUD SKP IST TLV DXB HKG KUL CGK JOG BNE SYD
Antti Hörkkö

« Reply #5 on: 22.01.16, 14:40 »

Niin koneenhan olen siis ladannut tuolta: http://simviation.com/hjg/main.htm
ja väritys on Tony Madge :n tekemä sivun mukaan.
Olli Hänninen

Date Registered: 04.03.07

« Reply #6 on: 22.01.16, 21:05 »

Tongue

Maddogilla kyllä tulee lenneltyä ja siinä on ihan tarpeeksi niitä kelloja ja namiskoja jos valitsee vielä analogisen ohjaamon ilman tv-ruutuja. Parasta simulentämistä kun saa oikeesti lentää sitä konetta ajatuksella eikä vaan näpytellä fms:ää ja autopilottia ja antaa koneen lentää. Nämä vanhat raudat on kyllä parhaita! Harmi kun ne poistuu tuolta liikenteestä pikku hiljaa kokonaan eikä jäljelle jää kuin niitä iänikuisia busseja ja seiskakolmeseiskoja. No onneksi simussa niitä voi vielä sentään lentää!
« Last Edit: 22.01.16, 21:10 by Olli H?nninen »

Unelmoi kuin eläisit ikuisesti, elä kuin kuolisit huomenna - James Dean -

Purjelentäjä Oulusta, muuten terve.
Jari Vanhatupa

Date Registered: 27.03.08

« Reply #7 on: 23.01.16, 07:17 »

727:stä ei ole kokemusta, mutta Concorde ja B377 taipuvat Wink

Concordesta kuvasarjaa? Väsää joskus semmoinen, muistaakseni joskus kahdeksan vuotta sitten kun tulin foorumille niin täällä oli Concorde kuvasarja. Tatu Kantomaa lensi sillä jostain johonkin. Tuolla hyllyssä minulla on korkkaamaton Concorde boxi, ei ole vielä tullut sitä asennettua. Olen kuullut huhuja, että se olisi jokseenkin vaikea lennettävä, suunnistusjärjestelmäkin olisi kuulemma jotenkin erikoisempi. Liekö vaan isojen poikien pelottelua moiset jutut?
 Tongue

Alex Lund

Date Registered: 13.08.12

« Reply #8 on: 23.01.16, 08:42 »

Concordesta kuvasarjaa? Väsää joskus semmoinen, muistaakseni joskus kahdeksan vuotta sitten kun tulin foorumille niin täällä oli Concorde kuvasarja. Tatu Kantomaa lensi sillä jostain johonkin. Tuolla hyllyssä minulla on korkkaamaton Concorde boxi, ei ole vielä tullut sitä asennettua. Olen kuullut huhuja, että se olisi jokseenkin vaikea lennettävä, suunnistusjärjestelmäkin olisi kuulemma jotenkin erikoisempi. Liekö vaan isojen poikien pelottelua moiset jutut?
 Tongue

Concordesta löytyy ihan perus VOR ja INS suunnistus laitteet yms. Mutta käsinlentäminen sillä ainakin minusta on vaikeampaa kuin perinteisen tyylisellä koneella. Deltasiipi ja raskas kone tekee sen että laskussa nokka on melko ylhäällä jolloin nokkaa joudutaan laskemaan alas, että lentäjä näkee kiitotien hyvin.

Jesperi Lauhio

Date Registered: 12.01.09

« Reply #9 on: 23.01.16, 11:32 »

Concordesta kuvasarjaa? Väsää joskus semmoinen, muistaakseni joskus kahdeksan vuotta sitten kun tulin foorumille niin täällä oli Concorde kuvasarja.
Jaa, täytyypä koittaa muistaa kun seuraavan kerran kaivan sen naftaliinista Grin

Happy landings!

Been there, done that: HEL VRK ARN CPH RIX FRA ZRH VIE AMS CDG AGP LIS FAO FNC LPA TFN TFS MLA BUD SKP IST TLV DXB HKG KUL CGK JOG BNE SYD
Pages: [1] Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1