EFHK-EKCH 727-100

(1/2) > >>

vanhaevinrude:
Tämän lennon tarkoituksena oli toimia kunnianosoituksena 727-100 (N7001U) koneelle, jonka on tarkoitus kohta lentää Paine Field:n lentokentältä Boeing Field:lle, liittyäkseen Museum of Flight:n kokoelmiin. Koneen ensilento tapahtui 1963, ja kone on ensimmäinen tyyppiään joka on tullut tehtaalta ulos.











































Kiitos N7001U, Pääset hyvään kotiin hyvien kavereiden seuraan 

Wanhis:
Tyylikkäitä lentokuvia hienosta vanhasta matkustajakoneesta.
Itse kaipailin kuvia myös ohjaamon puolelta mutta ehkäpä lentelet tällä jatkossakin niin jospa sitten myöhemmin . . .  siellä ohjaamossa kun on niin paljon niitä pyöreitä "kelloja" ja mahdollisimman vähän "tv-ruutuja" , asia mikä on mielestäni aivan huippujuttu. Mahtaako täällä foorumilla kukaan enään edes osatakkaan lentää tuommoisella edes puoliksi vakavissaan.

PerttiLode:
Olen samaa mieltä Wanhiksen kans, se on niin sopusuhtainen kaikin puolin etenkin tämä 100 malli, tämä 727 ja Caravell on niitä kauneimpia koneita mitä on tehty

United lensi 64,495 tuntia, jossa 48,060 nousujen ja laskujen.

Kenen tekele tuo kone on?

vanhaevinrude:
Tosiaan se ohjaamokuva olikin jäänyt pois, no ei mitään tässä olisi nyt sellainen. Tuohan on siitä mielenkiintoinen lennettävä kun tuossahan ei ole edes INS järjestelmää suunnituksen apuna. Eli lentäminenhän tapahtuu VOR to VOR menetelmällä ja kartoista täytyy vähän katsoa, että tulee lennettyä oikeita radiaaleja pitkin. Autopilottihan seuraa haluttua radiaalia kyllä silloin kun saadaan singnaali seuraavalta VOR majakalta. Hauskaa on myös se, että kunkin reittipisteen väliseen matkaan tarvittava aika pitää itse määritellä; esim 0.78 mach = 7,8nm minuutissa ja sitten katsotaan omasta kellosta: jaahas kymmentä yli yksi ollaan majakalla. Mielenkiintoista lentämistä  joka vaatii ajattelua ja aika tarkkaa seurantaa. Itse konehan on varsin mukava lennettävä. Autopilotin elevator toiminta on erillinen ailerons toiminnosta, eli voin antaa autopilotin hoitaa kaikkea muuta paitsi vertikaalista nopeutta, tätä toiminta usein käytän. Oman haasteen lentämiseen tuo myös se, että moottorit vastaavat aikakautensa tavoin kaasunsäätöön kunnon viiveellä.




B-7-5-7:
Quote

Tyylikkäitä lentokuvia hienosta vanhasta matkustajakoneesta.
Itse kaipailin kuvia myös ohjaamon puolelta mutta ehkäpä lentelet tällä jatkossakin niin jospa sitten myöhemmin . . .  siellä ohjaamossa kun on niin paljon niitä pyöreitä "kelloja" ja mahdollisimman vähän "tv-ruutuja" , asia mikä on mielestäni aivan huippujuttu. Mahtaako täällä foorumilla kukaan enään edes osatakkaan lentää tuommoisella edes puoliksi vakavissaan.
 


727:stä ei ole kokemusta, mutta Concorde ja B377 taipuvat

Navigation

Up one level

Next page