SimConnect, FSUIPC ja arkkitehtuuri

(1/1)

tforsell:
Voikos joku vähän auttaa, olen katsellut vasta hieman, että mitä koodaaminen ja mahdollinen cockpit-laitteiden rakentaminen oikein olisi?
Perspektiivinä cockpit-laitteiden rakennus.
Mindsetti Arduinoissa, miksei myös Raspeissa. (pokeyskin varmaan, jatkossa oikeasti ohjelmoitavat NXP-kortit...)
FSUIPC ilmeisesti helpottaa asioita, koska joka paikassa se tulee vastaan, mutta ei mulle kyllä oikein vielä ole selvinnyt, että miksi hankkia lisää asennettavaa, opetella ko. kuristimen toiminta ja vielä maksaakin kuorrutuksesta?

Antaako se koodaajalle oikeasti jotain etuja, vai onko este myöhemmin tehdä jotain uutta?

Onko FSUIPC tarkoitettu ohjelmoijille, vai jonkinlainen FSX:n  (käytän termiä löysästi, kattakoon kaiken ms-simuloinnin) rajapinta niille harrastajille, jotka haluavat rakentaa/liimailla FSXään jotain ohjelmallista tai jopa fyysistä, mutta eivät halua tai osaa koodata?

Onko jollain hehtaarikäsitys, minkälainen markkinaosuus tällä FSUIPC:llä on kotilaitteistoissa ja miksi. Käytetäänkö sitä jossain muualla kuin koti-simuissa, ja sitten vielä isompi miksi..?
Eikö FSUIPCn kanssa ole tunnistettavissa seuraavat riskit:

1) Yhden miehen varassa tuki ? Mahdolliset virheet?
2) toimiiko simulaatioon muiden tekemien osien käyttö ilman että FSUIPC - (Dawson) tekee muutoksia versioonsa?

Sitten varsinainen kysymys koodaajille:  esimerkin kautta, termitkin vielä hukassa, mitä SimConnectin pinta ja ESP tarjoavat.
Eli kaipaisin selkeää arkkitehtuurikuvaa.

Joku on esim koodannut nyt vaikka uudenlaisen lukon kabiinin oveen simulaattorille ja siihen liittyvät kabiinin sisäpuoliset painikkeet, oven salvan, kommunikaatiolaitteet, joita sitten käytetään kb:lla/joystickilla sw-pohjaisessa simulaatiossa, simulaation grafiikka reagoi näytöllä.

Jos nyt täysin erillisenä instanssina tykästyn tehtyyn simulaationpalaan, ja haluan nyt sitten esim. varustaa oman simuhuoneeni vastaavalla realistisemmalla kalustolla, eli vaimolle ovipuhelin ja paneeli ovenpieleen, simupöytään painikkeet ja paneli oviproseduureja varten, sähkölukot jne...

Onko taitavan (sen alkuperäisen) simulaation koodaajan mahdollista rakentaa ja julkaista tämä simulaatio niin, että:

- toiminnallisuus olisi uudelleenkäytettävissä, vaikka screenillä komponenttia ei olisikaan näkyvissä (tässä esimerkissä esim. ovikoodin vaihto, tarkistus, puheyhteys, ajastimet jne...)

- saanko SimConnectin kautta jonkun kuvauksen (vert. webservices wsdl) tästä toiminnallisuudesta, attribuuteista, metodeista ja eventeistä

- vai pitääkö minun erikseen tekijältä kaivaa tietoa komponentista ja sen ulosnäkyvästä käyttäytymisestä SimConnect-pinnassa? Tarkoitan tässä nyt nimenomaan teknistä speksiä juuri kuten yllä vertaan wsdl - web service -käytäntöä.

- onko tässä julkaisijalla mahdollisuus implementoida komponenttinsa usealla eri tavalla, vai onko tässä selkeä arkkitehtuuri aina? eli sattuisiko olemaan niin hienosti, että osat on aina tehty tietyn arkkitehtuurin tai suunnittelumallin mukaan, pakottaako FSX ja SimConnect tähän, vai tehdäänkö täällä asiat miten ketäkin sattuu huvittamaan?

Olisin kiitollinen, jos joku pro viitsisi vastata ei-spekulatiivisesti ja asiantuntevasti tähän.

Navigation

Up one level