Miten saan AI-koneen lähtö-tulopaikan näkymään?

(1/1)

jussi57:
Holopaisen Pekka kerran sen ansiokkaasti kertoi miten.....mutta en löydä ohjetta, jonka mukaan jotain lisätä fcx.cfg tiedostoon.

yst.Jussi

pho201:
Tarkoitatko miten editoidaan (muutetaan) FSX.cfg-tiedoston sisältöä? Vai etkö löydä sitä tiedostoa?

FSX.cfg on polussa: C:\users\[käyttäjänimi]\AppData\Roaming\Microsoft\FSX\ . Nuo alemmat kansiot ovat kuitenkin oletuksena piilotettuja järjestelmäkansioita, jotka pitää ottaa näkyviin esimerkiksi Resurssienhallinnasta.

Se FSX.cfg on ihan tavallinen tekstitiedosto, joten sitä voi editoida vaikkapa Windowsin mukana tulevalla notepad.exe-ohjelmalla (muistaakseni se on suomeksi muistio - minun käyttikseni on jo ajat ollut englanninkielinen). Sitten vain tallennetaan ja käynnistetään FSX.

Pekka

Mikäli käsitin oikein tuo asianomainen kohta FSX.cfg:ssä on minulla seuraavanlainen:

[AContain]
ShowLabels=1
ShowUserLabel=0
ShowLabelManufacturer=1
ShowLabelModel=1
ShowLabelTailNumber=0
ShowLabelDistance=1
ShowLabelAltitude=1
ShowLabelAirline=1
ShowLabelAirlineAndFlightNumber=1
ShowLabelFlightPlan=1
ShowLabelContainerId=0
ShowLabelAirspeed=0
ShowLabelHeading=0
LabelDelay=2000
LabelColor=FFFF0000

Kirjoitat vain mahdollisesti puuttuvan rivin sinne [AContain]-osioon tai muutat sen perässä olevaa lukua. Suomeksi 0=epätosi (eli ei näy) ja 1=tosi. Otsikossa kysytty asia on tuo: ShowLabelFlightPlan=1.

Vielä tähän loppuun pieni vihje: Nuo osiot kannattaa erottaa tyhjällä rivivälillä (oletuksena ne ovat toisissaan kiinni). Näin asiat löytyvät pitkästä listauksesta paljon paremmin. Samoin jää mieleen missä osiossa mikin juttu on.

jussi57:

Mikäli käsitin oikein tuo asianomainen kohta FSX.cfg:ssä on minulla seuraavanlainen:

[AContain]
ShowLabels=1
ShowUserLabel=0
ShowLabelManufacturer=1
ShowLabelModel=1
ShowLabelTailNumber=0
ShowLabelDistance=1
ShowLabelAltitude=1
ShowLabelAirline=1
ShowLabelAirlineAndFlightNumber=1
ShowLabelFlightPlan=1
ShowLabelContainerId=0
ShowLabelAirspeed=0
ShowLabelHeading=0
LabelDelay=2000
LabelColor=FFFF0000

Kiitos.. juuri tuota kohtaa fsx.cfg tiedostosta hain. Muu olikin tiedossa...ilmaisin ehkä huonosti tarpeeni.

yst. Jussi

Navigation

Up one level