Kehä 1:n peltipoliisit

<< < (21/22) > >>

Sakari:
Mikäs tuossa Tarmon mielipiteessä on outoa? Tällä säästyisi lukuisia ihmishenkiä ja vähennettäisiin vammautumisia. Onko noita nyt jotenkin sopivasti nyt?

Lisäksi rattijuoppoudesta kiinni jääneille ajokiellon jälkeen pakollinen alkolukko kymmeneksi vuodeksi ja jos ajat autoa, jossa tätä ei ole tai rikot ajokieltoa, niin vankilaan istumaan sopivaksi ajaksi.

mmniemi:
Quote

Tällä säästyisi lukuisia ihmishenkiä ja vähennettäisiin vammautumisia.


Mihin perustat väitteesi?

Sakari:
http://ec.europa.eu/transport/road_safety/topics/behaviour/speeding/index_fi.htm

kume:
Quote

http://ec.europa.eu/transport/road_safety/topics/behaviour/speeding/index_fi.htm


Quote

Ylinopeus ei lisää vain kolarin todennäköisyyttä, vaan myös kolarista aiheutuvien vakavien vammojen tai kuoleman riskiä.

Luulin nopeuden lisäävän törmäysvoimaa, mutta kunnon EU-uskovaisena  uskon nyt että ainoastaan ylinopeus lisää kuolemanvaaraa. Ehdottomasti noudatan taajamissa 60 km/h ja sen alle olevia rajoituksia koska haluan antaa jalankulkijoille mahdollisuuden pelastautua ylinopeuden aiheuttamilta vakavilta vammoilta. Tasan 100 km/h ja sen alle olevia rajoituksia noudatan sen vuoksi ettei keulaan törmäävän ajoneuvon matkustajat ehkä henkeään menettäisi. Motarilla 120 km/h ajan niin kovaa ettei kukaan törmää perääni ja toisaalta niin hiljaa etten itse ketään pyyllyyn tööttää. Oikea tilannenopeus täytyy saavuttaa, säilyttää ja tarvittaessa turvallisesti hävittää.

Pe7e:
Quote

Oikea tilannenopeus täytyy saavuttaa, säilyttää ja tarvittaessa turvallisesti hävittää.

Viisaita sanoja. Ja se oikea tilannenopeus ei todellakaan aina ole se mikä siinä p*rkeleen tiekyltissä on piirrettynä, vaikka jotkut separit niin luuleekin.

Navigation

Up one level

Next page

Previous page