FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
21.09.17, 12:14

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Muut aiheet
| |-+  Vapaa keskustelu (Moderators: Juha Kalli, Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti, Mikko J Köykkä)
| | |-+  Kehä 1:n peltipoliisit
:  

« previous thread next thread »
Pages: 1 2 [3] 4 5 6 Reply Print
Author Topic: Kehä 1:n peltipoliisit  (Read 14087 times)
Jorma Laiho
Offline Offline

Posts: 581
Date Registered: 08.08.04

Re: Kehä 1:n peltipoliisit
« Reply #40 on: 07.02.16, 16:32 »

Vielä tuosta bussikaistan merkinnästä hankalassa risteyksessä Kehä I/Tampereen tie. Varsinainen liikennetietovisa tämä.
Eikös niitä bussin kuvia olekaan enää kaksi, ensimmäinen taulu , jossa nuoli suoraan, siinä Tampereen merkin päällä ennen Tampereen risteystä ja vielä toinen erillinen siinä rampin alun jälkeen erillisessä portaalissa ?
Topi Falkenberg
Offline Offline

Posts: 2668
Date Registered: 12.12.08

Re: Kehä 1:n peltipoliisit
« Reply #41 on: 07.02.16, 18:34 »

Merkin sijainti tuli tarkistettua tänään ja se on 100% varmuudella vasta Hämeenlinnan väylälle kääntymisen jälkeen eli suoraan saa ajaa, mikäli kääntyy Helsingin suuntaan. Vasta Hämeenlinnan väylän päällä kaistanvaihto onkin kokemusteni perusteella jopa vaarallisempi, kun Helsingistä Kehä I:lle nousevat kolmion jälkeen ryhtyvät kiihdyttämään ja samalla itse pitäisi tulla oikealle jarruttamaan. Tuossa olisi kyllä suunnittelijoilla tekemistä, että löytyisi turvallisempi ratkaisu.

Se bussikaista päättyy siihen ramppiin, eli stadista nousevaan liityntäkaistaan. Aika lyhyt, olisiko suomen lyhin lajissaan? Merkin tarkoitus on blokata taksit, henkilö- kuorma- ja pakettiautot pois kaistalta, koska siihen ei sillan kapeuden vuoksi ole saatu mahdutetuksi kiihdytyskaistaa.
Petri Lehtovirta
Offline Offline

Posts: 4618
Date Registered: 05.04.04

Re: Kehä 1:n peltipoliisit
« Reply #42 on: 08.02.16, 10:11 »

Onneksi nämä uudetkin löytyvät teille harvemmin Kehää ajaville POI koordinaatteina navigaattoriin.

http://www.gps-waypoints.net/gps/?page=main&language=fi

Topi Falkenberg
Offline Offline

Posts: 2668
Date Registered: 12.12.08

Re: Kehä 1:n peltipoliisit
« Reply #43 on: 09.02.16, 13:59 »

Kahden vuoden suma luvassa: http://www.hs.fi/kaupunki/a1454990919604?ref=hs-art-luetuimmat-#4
Quote
Tietöitä tullaan tekemään yhtä aikaa kahdessa kohdassa: Espoon rajan ja Vihdintien välillä sekä Kantelettarentien ja Hämeenlinnanväylän eritasoliittymän alueella.
Menipä viesti perille aika nopeasti tällä kertaa  Grin
Petri Lehtovirta
Offline Offline

Posts: 4618
Date Registered: 05.04.04

Re: Kehä 1:n peltipoliisit
« Reply #44 on: 09.02.16, 14:46 »

Voi olla että kaivuri osuu pariin kameran kaapeliin... Smiley

--- jaa kuvan perusteella ei osu...

Tumi Hämäläinen
Offline Offline

Posts: 3581
Date Registered: 28.07.06

WWW
Re: Kehä 1:n peltipoliisit
« Reply #45 on: 09.02.16, 19:14 »

Onneksi nämä uudetkin löytyvät teille harvemmin Kehää ajaville POI koordinaatteina navigaattoriin.

Mitähän me niillä tehdään?  Tongue

"Pää pilvissä, jalat maassa."
Timo Partanen
Offline Offline

Posts: 495
Date Registered: 08.12.09

Re: Kehä 1:n peltipoliisit
« Reply #46 on: 10.02.16, 06:28 »

Meidän keskustelu on kuultu! Kehällä alkaa, ainakin tämänaamuisen Hesarin mukaan, maaliskuussa remppa, jossa muutetaan ja levennetään ainakin tuota Hämeelinnantien siltaa ja ramppeja. Kannattaa siis keskustella rakentavasti asioista FF:llä!

Timo
Toni Määttänen
Offline Offline

Posts: 2536
Date Registered: 03.04.08

WWW
Re: Kehä 1:n peltipoliisit
« Reply #47 on: 10.02.16, 06:45 »

Onneksi nämä uudetkin löytyvät teille harvemmin Kehää ajaville POI koordinaatteina navigaattoriin.

http://www.gps-waypoints.net/gps/?page=main&language=fi

Eniten ****ttaa just noi ketkä ajelee miten huvittaa ja jarruttelee tolppien kohdilla. Poistakaa ne hälyt naveistanne ja ajakaa max 83 niin teistä tykätään vähän enemmän.
Toni Määttänen
Offline Offline

Posts: 2536
Date Registered: 03.04.08

WWW
Re: Kehä 1:n peltipoliisit
« Reply #48 on: 10.02.16, 06:49 »


Jos nyt täällä osaat sen kertoa, tuskin tuolla paikalla tulee tämä yllätyksenä, vai?

Yllätyksenä? mikä? Ai että autoja tulee eteen yllättäen? No ei, mutta ei sille voi mitään. Ei sitä voi ennakoida mitenkään. Jos jättää enemmän tilaa eteen niin autoja tulee enemmän.
Pekka Holopainen
Offline Offline

Posts: 5233
Date Registered: 14.12.05

Re: Kehä 1:n peltipoliisit
« Reply #49 on: 10.02.16, 09:41 »

Uskokaa tai älkää, mutta olen ajanut Joensuusta Helsinkiin (tai päinvastoin) lähes jarrua painamatta. "Taikasana" on turvaväli. Paitsi jarruja se säästää myös hermoja. Kokeilkaa.

Smiley

"Olen eri mieltä kanssasi, mutta taistelen loppuun asti oikeudestasi olla toista mieltä" - Voltaire
Tarmo Kallio
Offline Offline

Posts: 2090
Date Registered: 29.07.09

Re: Kehä 1:n peltipoliisit
« Reply #50 on: 10.02.16, 12:42 »

Eniten ****ttaa just noi ketkä ajelee miten huvittaa ja jarruttelee tolppien kohdilla. Poistakaa ne hälyt naveistanne ja ajakaa max 83 niin teistä tykätään vähän enemmän.

Juuri näin. Poistin omistani ne heti uutena. Ja tarkka vakionopeussäädin pitäisi olla pakollinen uusissa autoissa. Tuo 83 on ehkä liikaa 80-alueella. 81 varmaan sopivampi.
Petri Koivisto
Offline Offline

Posts: 14278
Date Registered: 21.07.04

Re: Kehä 1:n peltipoliisit
« Reply #51 on: 10.02.16, 13:52 »

Juuri näin. Poistin omistani ne heti uutena. Ja tarkka vakionopeussäädin pitäisi olla pakollinen uusissa autoissa. Tuo 83 on ehkä liikaa 80-alueella. 81 varmaan sopivampi.
Sulle sopivampi ois julkinen liikenne tai vaikka fillari. thmbup
Tumi Hämäläinen
Offline Offline

Posts: 3581
Date Registered: 28.07.06

WWW
Re: Kehä 1:n peltipoliisit
« Reply #52 on: 10.02.16, 17:35 »

Sulle sopivampi ois julkinen liikenne tai vaikka fillari. thmbup

Saako fillarilla ajaa edes nuin kovaa?!!  Shocked

"Pää pilvissä, jalat maassa."
Seppo Kolehmainen
Offline Offline

Posts: 903
Date Registered: 26.02.06

Re: Kehä 1:n peltipoliisit
« Reply #53 on: 10.02.16, 17:35 »

Sehän tässä holhousyhteiskunnassa juuri onkin mennyt pieleen, kun lain tulkinnalla estetään terveen järjen käyttö (esim. ylinopeussakot määrätään pienistäkin ylityksistä). Kun aikansa on toimittu näin, sen seurauksena syntyy uusi sukupolvi, joka pitää tätä älyttömyyttä ihan normaalina (esim. niitä, joiden mukaan on ihan järkeenkäypää, että iso johtaja saa omakotitalon hinnan suuruisen sakon reilun parinkymmenen kilometrin ylinopeudesta hiljaisella tiellä). Vanhojen pierujen ajatuksille aletaan naureskella. Syntyy se sukupolvi, jonka pitää kutsua hinausauto apuun vaihtamaan tyhjentynyt auton rengas.

Suhteellisen kokemattomat autoilijat osaavat kytätä nopusmittaria, jotkut tuntuvat pitävät sitä jopa tärkeämpänä kuin liikenteen seuraamista.  He pyrkivät olemaan turvallisia ja lainkuuliaisia, mutta kuitenkin ajavat kolareita. Kokeneemmat kuljettajat sitävastoin seuraavat liikennettä huomattavasti enemmän kuin nopeusmittaria. Heille oikea tilannenopeus on oleellista. Liikennettä seuraamalla he pystyvät reagoimaan sukuntia-paria nopeammin potentiaalisiin vaaratilanteisiin ja näinollen ajavat turvallisemmin, vaikka nopeus vaihtelee rajoituksen molemmin puoin. Pointtini on se, että järkevä tilannenopeus vaihtelee myös kehä ykkösellä ja juuri siksi tapahtuu näitä "tolppajarrutuksia" kun liikenneturvallisuus on muuttunut valtion finanssitalouden hoitamiseksi.

Seppo    
Tarmo Kallio
Offline Offline

Posts: 2090
Date Registered: 29.07.09

Re: Kehä 1:n peltipoliisit
« Reply #54 on: 10.02.16, 17:56 »

Olen minäkin tehnyt joskus todella tyhmästi. Ajoin aikoinani Tarvontien alusta Hesaan sitä mutkaista moottoritietä noin 200 km/h.. Ja ylikin.  Koko ajan oli melkein kaasu pohjassa. Toivottavasti ei nyt sakoteta, kun tunnustin. Vuosi oli jotain 1989.
Tommi Pettinen
Offline Offline

Posts: 418
Date Registered: 17.08.11

Re: Kehä 1:n peltipoliisit
« Reply #55 on: 10.02.16, 17:57 »

järkevä tilannenopeus vaihtelee myös kehä ykkösellä ja juuri siksi tapahtuu näitä "tolppajarrutuksia" kun liikenneturvallisuus on muuttunut valtion finanssitalouden hoitamiseksi.   

Tähän Sepon yhteenvetoon ei ole mitään lisättävää. Korkeintaan se että jos oltaisi kiinnostuneita liikenneturvallisuudesta ja sitä haluttaisi valvoa sijoitettaisi niitä kameroita juuri tuon Hämeenlinnanväylän sillan kaltaisiin paikkoihin eikä vain tunnottomasti lätkitä sakkoja niille joiden tilannenopeus käväisee plussan puolella. Kikkailijat joita tällä metodilla metsästetään osaavat kuitenkin välttää sakot pumppaamalla nopeuksia...

Neljä puhallinta on liikaa - kaksi liian vähän - vastaus on... MD-11
Jan Fredriksson
Offline Offline

Posts: 1100
Date Registered: 15.07.01

Re: Kehä 1:n peltipoliisit
« Reply #56 on: 10.02.16, 19:37 »

Jos tällä foorumilla olis "tykkää"-nappula niin painaisin heti Petrille ja Sepolle.

Tarmolle: jos sä joskus olet ollu niin helv**** tyhmä, että olet ajanut aivan liian lujaa tilannenopeuteen nähden, niin turha tulla tänne itkemään jos porukka ajaa vaikka 90kmh 80-alueella. Älä rupea jeesustelemaan!!! Se on vielä ihan turvallista, eikä vaaranna liikennettä, jos sitä ajetaan vaikka tyhjällä Kehä I:llä kuivalla säällä. Tilannenopeus!!!

Nyt on valitettavasti niin, että valtiolla menee huonosti ja poliisit on valjastettu verohu****si. Sakottamisesta on tullu rahankeruuta eikä sillä ole mitään tekemistä turvallisuuden kanssa. Poikkeuksia varmasti on, mutta tiedän monta paikkaa missä rajoitukset on laskettu mauttoman alas ja poliisi on föönin kanssa vähän väliä keräämässä rahaa. Ja tähänkin Tarmon on turha jeesustella, että ajakaa rajoitusten mukaan niin ei mene ylimääräistä rahaa. Pointti on se, että rajoitus on järjen vastaisen matala. Esim. Hyrylästä Tuusulantietä eteläänpäin on 60kmh alue. Siinä ei _kukaan_ aja 60kmh (Tarmosta en tiedä). Eli joka ikinen kerta kun poliisi siihen tulee tutkaamaan (usein) on jonot sakotuspaikalle. Ihan pelkkää rahankeruuta.

When once you have tasted flying,  you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been and you will always yearn to return- Leonardo da Vinci
Olavi Uotila
Offline Offline

Posts: 1429
Date Registered: 07.02.08

Re: Kehä 1:n peltipoliisit
« Reply #57 on: 10.02.16, 20:36 »

Syntyy se sukupolvi, jonka pitää kutsua hinausauto apuun vaihtamaan tyhjentynyt auton rengas.

Seppo    

Trendihän näyttää olevan se, yhä useammin uusissa autoissa on luovuttu varapyörästä. Jos renkaan reikä on iso, eikä paikka-ainetta sisältävä painesuihke riitä, täytyy se hinausauto kutsua joka tapauksessa, vaikka olisi kuinka monitaitoinen kuski. Autonostajat voivat vaikuttaa tällaiseen vain joukkovoimalla, vaatimalla varapyörällisiä autoja. Suomessa teiden kunto on niin huono, että rengasvaurioita sattuu kyllä. Kiitos vaan tienpidolle ja nastarenkaille.

Olavi Uotila; avioniikan eläkeläinen Finnairilta (1.3.2007) DC-3 > Convair 440 > Caravelle > DC-8 > DC-9 > DC-10 > F.27 > MD-80 > ATR-42/72 > A300 > MD-11 > A320

---  ....  ..---  -..  .--
Jan Fredriksson
Offline Offline

Posts: 1100
Date Registered: 15.07.01

Re: Kehä 1:n peltipoliisit
« Reply #58 on: 10.02.16, 21:02 »

Trendihän näyttää olevan se, yhä useammin uusissa autoissa on luovuttu varapyörästä. Jos renkaan reikä on iso, eikä paikka-ainetta sisältävä painesuihke riitä, täytyy se hinausauto kutsua joka tapauksessa, vaikka olisi kuinka monitaitoinen kuski. Autonostajat voivat vaikuttaa tällaiseen vain joukkovoimalla, vaatimalla varapyörällisiä autoja. Suomessa teiden kunto on niin huono, että rengasvaurioita sattuu kyllä. Kiitos vaan tienpidolle ja nastarenkaille.

Tai sitten vastaavasti autoon run flatit ja ajelet sinne korjaamolle.

When once you have tasted flying,  you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been and you will always yearn to return- Leonardo da Vinci
Tatu Koiranen
Offline Offline

Posts: 6817
Date Registered: 10.04.07

Re: Kehä 1:n peltipoliisit
« Reply #59 on: 11.02.16, 07:26 »

Tai sitten vastaavasti autoon run flatit ja ajelet sinne korjaamolle.

Niiden runflattien hinnalla ostaa aika monta hinausta Smiley

0503277581 - tatu at koiranen piste fi
Pages: 1 2 [3] 4 5 6 Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1