FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
23.07.17, 04:37

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Muut aiheet
| |-+  Vapaa keskustelu (Moderators: Juha Kalli, Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti, Mikko J Köykkä)
| | |-+  Kehä 1:n peltipoliisit
:  

« previous thread next thread »
Pages: 1 2 3 [4] 5 6 Reply Print
Author Topic: Kehä 1:n peltipoliisit  (Read 13861 times)
Petri Lehtovirta
Offline Offline

Posts: 4618
Date Registered: 05.04.04

Re: Kehä 1:n peltipoliisit
« Reply #60 on: 11.02.16, 10:00 »

...eikä siinä vielä kaikki,


HSL:n johdolla tehdyistä tiemaksuselvityksistä alustavat tulokset julkaistaan tänään torstaina 11. helmikuuta.

https://www.hsl.fi/uutiset/2016/tiemaksut-varmistaisivat-helsingin-seudun-kestavan-kasvun-7995

Tässä taas kuvitellaan että kaikki haluavat ajaa jostain Lohjalta Erottajalle.
« Last Edit: 11.02.16, 10:11 by Petri Lehtovirta »

Sakari Tammelin
Offline Offline

Posts: 48
Date Registered: 25.01.12

Re: Kehä 1:n peltipoliisit
« Reply #61 on: 11.02.16, 11:03 »

Niiden runflattien hinnalla ostaa aika monta hinausta Smiley

Ei ole hintaero niin paha. Esim. omaan Aurikseen rengas-onlinesta:
Continental ContiSportContact 5 225/45 R17             115,20 e/kpl
Continental ContiSportContact 5 225/45 R17 Runflat  132,20 e/kpl

Tosin lisäksi polttoainetehokkuus on heikompi, C tavallinen vs E runflat.

Mutta ei joka autoon, sillä: (leikattu onlinen sivulta)
SSR- turvarenkaiden mukanaan tuoma vakaus ja käsittelyominaisuudet ovat niin hyvät, että ajoneuvon kuljettaja ei useimmiten edes havaitse renkaassa tapahtunutta vauriota. Siksi SSR-turvarenkaita saa käyttää ainoastaan sellaisissa ajoneuvoissa, jotka on varustettu ilmanpaineenvalvontajärjestelmällä. Järjestelmä varoittaa kuljettajaa ilmanpaineen laskiessa sekä äänihälytyksellä että varoitusvalolla. SSR-turvarenkaat ovat mitoitukseltaan täysin perinteisiä renkaita vastaavia ja niitä voi asentaa aivan tavallisille vanteille.



Tatu Koiranen
Offline Offline

Posts: 6817
Date Registered: 10.04.07

Re: Kehä 1:n peltipoliisit
« Reply #62 on: 11.02.16, 11:20 »

SSR- turvarenkaiden mukanaan tuoma vakaus ja käsittelyominaisuudet ovat niin hyvät, että ajoneuvon kuljettaja ei useimmiten edes havaitse renkaassa tapahtunutta vauriota.

Tässä on ehkä vähän markkinamiehen puhetta mukana, mutta se on tietysti totta, että on sellaisia kuljettajia jotka eivät huomaa renkaan tyhjenemistä... Oli se sitten tavallinen perinteinen tai runflat..

0503277581 - tatu at koiranen piste fi
Pekka Holopainen
Offline Offline

Posts: 5224
Date Registered: 14.12.05

Re: Kehä 1:n peltipoliisit
« Reply #63 on: 11.02.16, 12:10 »

Sehän tässä holhousyhteiskunnassa juuri onkin mennyt pieleen, kun lain tulkinnalla estetään terveen järjen käyttö (esim. ylinopeussakot määrätään pienistäkin ylityksistä). Kun aikansa on toimittu näin, sen seurauksena syntyy uusi sukupolvi, joka pitää tätä älyttömyyttä ihan normaalina (esim. niitä, joiden mukaan on ihan järkeenkäypää, että iso johtaja saa omakotitalon hinnan suuruisen sakon reilun parinkymmenen kilometrin ylinopeudesta hiljaisella tiellä). Vanhojen pierujen ajatuksille aletaan naureskella. Syntyy se sukupolvi, jonka pitää kutsua hinausauto apuun vaihtamaan tyhjentynyt auton rengas.
...

Seppo, muuten olen kyllä taipuvainen ajattelemaan samaan tapaan, mutta tuosta sakkojen suuruudesta ja niiden kohdentamisesta olen jyrkästi eri mieltä. Jos päiväsakkoihin mennään, niin ne ovat tässä yhteiskunnassa suunnilleen se viimeinen asia, joka vielä on oikeudenmukainen. Minä olen käsittänyt, että sakon tarkoitus on "purra" sakotettavaan samalla tavoin riippumatta hänen tulotasostaan. Siinä suhteessa nykyinen sakotuskäytäntö (päiväsakoissa) on ihan kohdallaan. Kun kuulen/luen jostain kymppitonnien sakoista, en kauhistele suinkaan sakkojen suuruutta, vaan sitä miten jollain voi olla niin suuret tulot, että sakotkin ovat tuota luokkaa! Eivät ne sellaiset sakot ole epäoikeudenmukaisia, vaan sellaiset tulot. Ei kukaan voi olla niin paljon parempi toista oli kuinka pätevä tahansa.

Ennen wanhaan sakotettava saattoi valehdella tulonsa - ei enää. Siinä suhteessa asiat ovat paremmin kuin ennen. Olen minäkin maksanut kerran (ensimmäisen ja toistaiseksi ainoan) sakot punaisia päin ajosta aikana, jolloin se ei ollut "maan tapa" kuten nykyään, ja jolloin olisin "pokkana" voinut valehdella tuloni pienemmäksi kuin ne olivat. En kuitenkaan tehnyt niin, koska olen perusrehellinen (eli hölmö - pieniä valkoisia valheita esimerkiksi eukolle ei lasketa  Grin) enkä voisi hyvällä omalla tunnolla enää katsoa peiliin, jos olisin niin tehnyt. Nykyään noita omantunnon tuskia ei kenenkään tarvitse enää kärsiä.

Sen sijaan tästä nykyisestä rikesakkojärjestelmästä en lainkaan pidä. Ennen wanhaanhan sellaista ei edes tunnettu. Siinä suhteessa olen edelleen "vanha pieru". Se jos mikä on erittäin epäoikeudenmukainen kaikkein köyhimpiä kohtaan. Jos minä saan esimerkiksi 300 euron rikesakon, ei se minun talouttani kaada - ei edes hetkauta. Sen sijaan jos köyhä opiskelija, eläkeläinen, työtön tms. saa saman sakon merkitsee se suunnilleen samanlaista lovea kuukausiansioon kuin minun punaisia päin ajamisesta saamani päiväsakko aikoinaan minulle. Kyllä se kirpaisi ja kovaa. Ja kuten sanoit esimerkiksi nopeuden ylityksen ei tarvitse olla kuin muutamia kilometrejä tunnissa.

Vaikka rikesakkojen euromäärät (jotka jo nyt ovat pikemminkin Euroopan huipputasoa kuin keskitasoa) kolminkertaistuisivat entisestä, ei se vieläkään olisi "juomarahaa" kummempi menetys noille miljonääreille, jotka saavat huimia päiväsakkoja. Sen sijaan köyhälle se olisi katastrofi. Loppukuu ja vielä seuraavakin pitäisi viettää leipäjonossa, jos ylipäätään haluaa edes syödä. Köyhän kannattaakin sillä rämäautollaan ajaa reilusti rikesakon ylittäviä nopeuksia koska ei se sakko siitä ainakaan kasva. Yleensäkään en pidä siitä, että nykyään kaikki tässä yhteiskunnassa yritetään repiä niiden selkänahasta, jolla menee kaikkein huonoimmin tai joiden maksukyky on pysyvästi tai tilapäisesti huonoin.

Olet kokenut autoilija kuten minäkin (yli 50 vuotta ilman kolareja kop kop... ja vain 1 sakko) joten tiedät ihan yhtä hyvin kuin minäkin myös sen, että emme me tietämättämme aja 20km/h tai enemmän yllnopeutta. Tuollaisen ylityksen tällainen "vanha jäärä" aistii jo pelkällä otsaluulla.  laugh Jos ajaa (reilua) ylinopeutta, on se oma valinta ja siitä pitää tarvittaessa olla valmis maksamaan seuraukset - miljonäärin tapauksessa jopa se tavan kansalaisen omakotitalon hinta.

Pekka

"Olen eri mieltä kanssasi, mutta taistelen loppuun asti oikeudestasi olla toista mieltä" - Voltaire
Olavi Uotila
Offline Offline

Posts: 1429
Date Registered: 07.02.08

Re: Kehä 1:n peltipoliisit
« Reply #64 on: 11.02.16, 13:28 »

Vanha sanonta: "Mikä ei ole kohtuullista, ei voi olla lakikaan." Oma lisäykseni: Paitsi Suomessa. Onha tuolla muissa maissa, jopa sivistysmaissa, hämmästelty näitä suomalaisia miljonäärisakkoja. Kumma kun asia ei kuitenkaan ole näitä EU-pykälänikkareita enempää kiinnostanut.  thmbdn

Olavi Uotila; avioniikan eläkeläinen Finnairilta (1.3.2007) DC-3 > Convair 440 > Caravelle > DC-8 > DC-9 > DC-10 > F.27 > MD-80 > ATR-42/72 > A300 > MD-11 > A320

---  ....  ..---  -..  .--
Tarmo Kallio
Offline Offline

Posts: 2090
Date Registered: 29.07.09

Re: Kehä 1:n peltipoliisit
« Reply #65 on: 11.02.16, 14:53 »

Minulla ei ole autossa mitään vararengasta. Tuskin edes työkaluja renkaan vaihtamiseen. Takahudlarin kannen alla on kompurapaketti. Sillä täytetään rikkoutunut rengas helposti.  Grin

Jos ja kun autossa on kaskovakuutus, niin sen hinausvakuutusta kannatttaa hyödyntää. Olen yhden kerran käyttänyt tuota vuonna 1986, eikä muistaakseni maksanut mitään. Nykyään eivät uskalla hinata klonksvaakeneita, kun auton maine menisi piloille  Cheesy Grin.

Pekka Holopainen
Offline Offline

Posts: 5224
Date Registered: 14.12.05

Re: Kehä 1:n peltipoliisit
« Reply #66 on: 11.02.16, 15:02 »

Vanha sanonta: "Mikä ei ole kohtuullista, ei voi olla lakikaan." Oma lisäykseni: Paitsi Suomessa. Onha tuolla muissa maissa, jopa sivistysmaissa, hämmästelty näitä suomalaisia miljonäärisakkoja. Kumma kun asia ei kuitenkaan ole näitä EU-pykälänikkareita enempää kiinnostanut.  thmbdn

On se minusta kohtuullista, että sakko kohtelee samalla tavoin sekä sossun asiakasta että miljonääriä. Se ei ole kohtuullista, että sivistysmaassa jonkun ihmisen tulotaso voi olla 1000-kertainen tai enemmänkin toiseen verrattuna. Ennen wanhaan Suomessa pomo sai (hyvin karkeasti) kymmenkertaista palkkaa ammattiduunariin verrattuna ja hyvin tultiin toimeen. Nyt ei riitä edes suhdeluku 100:1 (miljonääreistä puhumattakaan).

Toistan, ei se sakon suuruus ole hämmästyksen(i) kohde, vaan se tulojen suuruus, joista se sakko oikeudenmukaisen taulukon mukaan määräytyy.

No, ainahan olisi mahdollista määrätä kaikki rangaistukset vankilarangaistuksena. Ne ainakin kohtelisivat miljonääriä ja köyhää samalla tavoin eikä kukaan pääsisi väittämään kohtuuttomaksi. Itse asiassa vankilarangaistus taitaisi kohdella rikasta huonommin kuin köyhää. Harvoinpa köyhällä on niin kunnollista ja säännöllistä ruokaa, lämmintä asuntoa ja muutakin ylläpitoa kuin (Suomen) vankiloissa. Rikkaalla olisi ankeampaa kun pitäisi unohtaa gourmet-ruoat, mallasviskit, sikarit ja sun muut ylellisyydet.

 Grin

Pekka

"Olen eri mieltä kanssasi, mutta taistelen loppuun asti oikeudestasi olla toista mieltä" - Voltaire
Timo Helenius
Offline Offline

Posts: 349
Date Registered: 03.10.13

Re: Kehä 1:n peltipoliisit
« Reply #67 on: 11.02.16, 15:30 »

Voi teitä kaikki ressukat jotka kärsitte. Jos teille ei ole kukaan vielä kertonut mitä tarkoittaa nopeusrajoitus niin ehkä sen peltipoliisin myötä opitte.  Grin Poukkoilkaa hyvät ihmiset vaikka naapurien takapihojen kautta missä ei ole kameratolppia ... siltähän se näyttää Kehälläkin niiden osalta jotka eivät tunne numeroita, samalta siis maantielläkin.

Muualla Suomessa homma on ihan normaalia. Ihmiset tuntevat numerot ja ajavat sitä myöten, tolppia on varmasti enemmän kuin KehäI:llä yhteensä kilometrejä ..

Voi hyvät hyssykät teitä lessuja, mussunmussun ja nassuti naa...

Kuulostaako tämä luettu yleinen itkeminen siltä jotta autokouluissa on jotain vikaa jos opettavat ajamaan väärin?

Sad -
Mikko Tuomi
Offline Offline

Posts: 2974
Date Registered: 06.01.06

Re: Kehä 1:n peltipoliisit
« Reply #68 on: 11.02.16, 16:00 »

Se yleisin rengasrikko, eli terävän montun reunaan ajaminen, pysäyttää matkanteon runflateilta myös. Jos runflatin renkaan sivu vaurioituu, niin matkanteko katkeaa siihen.
Veli Hämäläinen
Offline Offline

Posts: 329
Date Registered: 22.08.11

Re: Kehä 1:n peltipoliisit
« Reply #69 on: 11.02.16, 17:39 »

Kävin taas Espoossa kyläilemässä ja tuli ajeltua Kehä I Itäkeskuksesta Leppävaaraan mennen tullen. Jos kahdesta ajelukerrastani peltipoliisien aikakaudella voi jotain johtopäätellä, niin mikään suuri este tai pelote eivät ne näköjään useimmille ole.
Länteen päin mennessä ennen Mestaritunnelia rajoitus putoaa 80-70-60 kmh. Suurin osa autoista jatkoi samaa vauhtia kuin 80 kmh alueella. Päivän papukaijamerkki menee Viron kilvissä olevalle Audi A5:lle, joka syöksyi tunneliin ohitseni arviolta n. 120 kmh.
Paluumatkalla tunnelista ulos (eikös sen ainoan kameran pitänyt olla jossain tuolla ?) tuli mm. puoliperävaunu reippaasti n. 90 kmh.

Mikko Kartano
Offline Offline

Posts: 1724
Date Registered: 05.07.01

Re: Kehä 1:n peltipoliisit
« Reply #70 on: 11.02.16, 18:04 »

Länteen päin mennessä ennen Mestaritunnelia rajoitus putoaa 80-70-60 kmh. Suurin osa autoista jatkoi samaa vauhtia kuin 80 kmh alueella.

Jatkaa varmaankin sen tähden, kun valokuvaamo on siinä 70kmh alueella vähän ennen 60kmh rajoitusta. Kun siitä on selvitty, voi tunnelin posotella rauhassa aina seuraavalle kameralle saakka, mikä on vasta Turunväylän rampin jälkeen. Grin

Quote
Paluumatkalla tunnelista ulos (eikös sen ainoan kameran pitänyt olla jossain tuolla ?)..

Kamera on tunnelin jälkeen idän suuntaan, eikä sekään ihan heti välittömästi tunnelin jälkeen...

-m



PIC: EFAL EFEU EFFO EFHA EFHF EFHJ EFHK EFHM EFHN EFHV EFII EFIK EFIM EFIT EFJM EFJO EFJY EFKA EFKG EFKJ EFKK EFKN EFKO EFKU EFKV EFKW EFKY EFLA EFLN EFLP EFMA EFME EFMI Mänttä EFNS EFNU EFOP EFPI EFPK EFPN EFPO EFPY EFRA EFRN EFRV EFRY EFSA EFSE EFSI EFTP EFTS EFTU EFUT EFVA EFWB EFVP EFVR EFVT EFYL
PAX: FlightMemory
Tumi Hämäläinen
Offline Offline

Posts: 3581
Date Registered: 28.07.06

WWW
Re: Kehä 1:n peltipoliisit
« Reply #71 on: 11.02.16, 20:16 »

Kuulostaako tämä luettu yleinen itkeminen siltä jotta autokouluissa on jotain vikaa jos opettavat ajamaan väärin?

Aika vierasta sanastoa on joillekin täälläkin esiintyneille sellaiset sanat kuin asenne, liikennekuri tai -kasvatus. Mitä nuorempi, sitä kovempaa pitää mennä, ja sen kovempaa ääntä pitää pitää. Se johtuu siitä, ettei vielä oikein osata kelloa. Ja joku viisas aikoinaan sanoi, että kiire on ammattitaidottomuutta. Voi se liikenteeseenkin liittyä.

Meillä päin lähdetään hyvissä ajoin liikkeelle, ettei tarvitse kormuuttaa ylinopeutta. Itselleni se on ihan sama liikunko maalaiskaupungissa, harrastanko maakuntamatkailua, vai sukkuloinko ruuhka-Suomessa. Kameroita en edes huomaa. Enkä ole myöskään tientukkona.

Jotenkin tuntuu siltä, että jos nopeusrajoitus on 80 kmh, niin joistakin se on liian vähän, ja noidutaan ja mennään sitä 90 kmh. Mutta, jotenkin myös tuntuu siltä, että oli se nopeusrajoitus mikä tahansa - vaikka motarilla 120 kmh, niin 130 pitää mennä. Tai jos se on 50 kmh, niin 60 kmh on ehdottomasti ajettava. Enkä nyt puhu mittarinäytöstä. Mikään ei riitä. Tietynlaisille kuskeille.


"Pää pilvissä, jalat maassa."
Tatu Koiranen
Offline Offline

Posts: 6817
Date Registered: 10.04.07

Re: Kehä 1:n peltipoliisit
« Reply #72 on: 11.02.16, 21:45 »

Meillä päin lähdetään hyvissä ajoin liikkeelle, ettei tarvitse kormuuttaa ylinopeutta. Itselleni se on ihan sama liikunko maalaiskaupungissa, harrastanko maakuntamatkailua, vai sukkuloinko ruuhka-Suomessa. Kameroita en edes huomaa. Enkä ole myöskään tientukkona.

Jotenkin tuntuu siltä, että jos nopeusrajoitus on 80 kmh, niin joistakin se on liian vähän, ja noidutaan ja mennään sitä 90 kmh. Mutta, jotenkin myös tuntuu siltä, että oli se nopeusrajoitus mikä tahansa - vaikka motarilla 120 kmh, niin 130 pitää mennä. Tai jos se on 50 kmh, niin 60 kmh on ehdottomasti ajettava. Enkä nyt puhu mittarinäytöstä. Mikään ei riitä. Tietynlaisille kuskeille.

Kun maapallon lämpeneminen ja päästöt on kuulemma hirveä ongelma, on mukavaa, että raskas kalusto saa nyt monessa alamäessä jarrutella, ettei nopeus vahingossakaan nouse liian suureksi alamäissä (joihin niitä kameroita on kiitettävä määrä eksynyt). Joku fiksu sanoo tähän tietysti, että vauhtia voi hidastaa ennen sitä alamäkeä, se pitää paikkaansa. Esimerkiksi kehä ykköstä ajaessa vt3:n ylityksen hetkellä n. 50-55 km/h (rajoitus: 80) vähän kuormasta riippuen, nopeus ei alamäessä mene yli 80 km/h. Jos nopeuden antaa nousta max. 90 km/h alamäen aikana, voisi mäen päällä pitää 68-72 km/h vauhtia.

Jälkimmäinen vaihtoehto tuntuisi liikenteen sujuvuus ja nopeuserot huomioonottaen paljon turvallisemmalta, joustavammalta ja myös vihreitä arvoja kunnioittavammalta kuin mikään älytön hidastelu tai täysin tyhjänpäiväinen jarruttelu.

Itse en koskaan ole kokenut huonoa omaatuntoa siitä, että rekan nopeus on normaaleissa tieolosuhteissa kohonnut alamäessä esimerkiksi kympillä yli sallitun nopeuden.

0503277581 - tatu at koiranen piste fi
Petri Koivisto
Offline Offline

Posts: 14274
Date Registered: 21.07.04

Re: Kehä 1:n peltipoliisit
« Reply #73 on: 11.02.16, 21:56 »

Jotenkin tuntuu siltä, että jos nopeusrajoitus on 80 kmh, niin joistakin se on liian vähän, ja noidutaan ja mennään sitä 90 kmh. Mutta, jotenkin myös tuntuu siltä, että oli se nopeusrajoitus mikä tahansa - vaikka motarilla 120 kmh, niin 130 pitää mennä. Tai jos se on 50 kmh, niin 60 kmh on ehdottomasti ajettava. Enkä nyt puhu mittarinäytöstä. Mikään ei riitä. Tietynlaisille kuskeille.
No mitäpä jos se onkin liian vähän? Johtuisiko tuo juuri siitä, että joidenkin mielestä motarillakin sopivampi ja fiksumpi nopeus on kauniilla kesäkelillä 130-140, kuin 120kmh? Kun taas joidenkin mielestä sekin on aivan liikaa, ja varmuuden vuoksi ajeleekin sitten 100km/h muiden tukkeena koska "ei mulla ole kiire, olenhan lähtenyt ajoissa liikkeelle".

Jos tässä maassa olisi yhtäkään fiksua päättäjää, tuo voitaisi ottaa kokeiluun jollekin motarin pätkälle, sellaiselle missä on ne uberhienot leditaulut, niin ei tarvitsisi niitäkään käydä vaihtamassa. 140km/h rajoitus. Ei varmasti kovinkaan moni tuota kovempaa enää edes viitsisi ajaa. Ei ainakaan allekirjoittanut. Vaikka myös minunkin auto ottaisi hetkessä sen 250km/h. (Grin) Mielestäni se mukavuusraja menee jo tuossa 140-150 kohdilla. Sen jälkeen se ajaminen ei ole enää kivaa eikä varsinkaan leppoista ajelua.
Ongelmaksi tulisikin sitten vaan tuollaiset Taunot jotka ajelisi edelleen sitä 100km/h koska ei ole kiire. Vaikka auto ottaisikin hetkessä 200km/h ja blaablaa. Puhumattakaan niistä senioreista joille tekee tiukkaa pysyä edes 80km/h vauhdissa. Kunhan vaan tajuavat pysyä siellä tien oikeassa reunassa niin ei ole hirveää haittaa muille. Tosin joillain riisikipoilla ei ole kyllä kiva ajaa edes sitä 100km/h, joten en sinänsä ihmettele että jotkut sitä vastustavatkin niin jyrkästi.. Cheesy

Tyhmille suomalaisille pitää vaan olla tuollaiset tiukat rajat, koska omaa järkeä ei osata käyttää ja se tilannenopeus on ihan joku tuntematon juttu. Kuten tuo naurettava "talvirajoitus", yli puolet tästäkin talvesta on ollut täällä etelässä samanlainen keli kuin viime vuoden heinäkuussa. Mutta koska "TALVIrajoitus" on voimassa, on pakko jurnuttaa 100km/h siellä missä olisi oikeasti 120km/h rajoitus. Joku fiksu täällä taisi sanoa, että jos on kesäkeli, ajaa hän kesänopeutta. Niin olen kyllä minäkin tehnyt. Eikä kyse ole siitä, että olisi kiire, tai säästäisi matkassa 5 sekuntia, vaan siitä että matkanteko on paljon mukavampaa.

Ainiin, unohtui yksi erittäin tärkeä seikka. Loppuis meinaan se rahavirta valtion kassaan, kun kukaan ei enää ajelisi ylinopeutta kun olisi järkevät rajoitukset. Tongue
Olavi Uotila
Offline Offline

Posts: 1429
Date Registered: 07.02.08

Re: Kehä 1:n peltipoliisit
« Reply #74 on: 12.02.16, 08:08 »

Ainiin, unohtui yksi erittäin tärkeä seikka. Loppuis meinaan se rahavirta valtion kassaan, kun kukaan ei enää ajelisi ylinopeutta kun olisi järkevät rajoitukset. Tongue

Toi nyt on ihan skeidaa. Rajoitusten ylittäjiä löytyy aina. Rahavirta loppuu vasta, kun ei ole rajoituksia, joita ylittää.

Olavi Uotila; avioniikan eläkeläinen Finnairilta (1.3.2007) DC-3 > Convair 440 > Caravelle > DC-8 > DC-9 > DC-10 > F.27 > MD-80 > ATR-42/72 > A300 > MD-11 > A320

---  ....  ..---  -..  .--
Petri Koivisto
Offline Offline

Posts: 14274
Date Registered: 21.07.04

Re: Kehä 1:n peltipoliisit
« Reply #75 on: 12.02.16, 08:51 »

Toi nyt on ihan skeidaa. Rajoitusten ylittäjiä löytyy aina. Rahavirta loppuu vasta, kun ei ole rajoituksia, joita ylittää.
Joo, toki, mutta ne on sitten noita Taunoja ja muita idiootteja kuten moottoripyöräilijöitä jotka vetää 200 rikki vaikka siellä 40kmh alueella ja joita ei mitkään kamerapöntöt tai rajoitukset pysäytä. Ne joutaakin niitä sakkoja maksamaan. Monissa tapauksissa luontokin korjaa tuollaiset älyn jättiläiset pois kuleksimasta.
Topi Falkenberg
Offline Offline

Posts: 2668
Date Registered: 12.12.08

Re: Kehä 1:n peltipoliisit
« Reply #76 on: 12.02.16, 08:57 »

Joku fiksu täällä taisi sanoa, että jos on kesäkeli, ajaa hän kesänopeutta. Niin olen kyllä minäkin tehnyt. Eikä kyse ole siitä, että olisi kiire, tai säästäisi matkassa 5 sekuntia, vaan siitä että matkanteko on paljon mukavampaa.

No on joku ollut taas tosi neropatti.  Grin Mukavuusalueella kun mennään niin sikäli mikäli jos yhtään ihmistä tai kulkuneuvoa ei ole valoristeyksessä edessä, oikealla tai vasemalla niin punaista valoakaan ei tarvitse noudattaa?
Topi Falkenberg
Offline Offline

Posts: 2668
Date Registered: 12.12.08

Re: Kehä 1:n peltipoliisit
« Reply #77 on: 12.02.16, 09:08 »

Vanha sanonta: "Mikä ei ole kohtuullista, ei voi olla lakikaan." Oma lisäykseni: Paitsi Suomessa. Onha tuolla muissa maissa, jopa sivistysmaissa, hämmästelty näitä suomalaisia miljonäärisakkoja. Kumma kun asia ei kuitenkaan ole näitä EU-pykälänikkareita enempää kiinnostanut.  thmbdn

Mun mielestä on kohtuullista, että sakkorangaistus on kaikille saman arvoinen tuloista riippumatta, 100 € sakko tonnin tuloista on yhtä vähän kuin se 10 000 € sakko mikä "vähän" varakkaammalta kansalaiselta peritään.
Olavi Uotila
Offline Offline

Posts: 1429
Date Registered: 07.02.08

Re: Kehä 1:n peltipoliisit
« Reply #78 on: 12.02.16, 09:17 »

Mun mielestä on kohtuullista, että sakkorangaistus on kaikille saman arvoinen tuloista riippumatta, 100 € sakko tonnin tuloista on yhtä vähän kuin se 10 000 € sakko mikä "vähän" varakkaammalta kansalaiselta peritään.

Ei pitäisi unohtaa, että nuo "suurituloiset" maksavat jo tuloveroakin progressioryövääjille paljon, paljon enemmän kuin satasella sakotettavat.

Olavi Uotila; avioniikan eläkeläinen Finnairilta (1.3.2007) DC-3 > Convair 440 > Caravelle > DC-8 > DC-9 > DC-10 > F.27 > MD-80 > ATR-42/72 > A300 > MD-11 > A320

---  ....  ..---  -..  .--
Petri Koivisto
Offline Offline

Posts: 14274
Date Registered: 21.07.04

Re: Kehä 1:n peltipoliisit
« Reply #79 on: 12.02.16, 10:17 »

Mukavuusalueella kun mennään niin sikäli mikäli jos yhtään ihmistä tai kulkuneuvoa ei ole valoristeyksessä edessä, oikealla tai vasemalla niin punaista valoakaan ei tarvitse noudattaa?
Minkä takia sitä pitäisi noudattaa, jos ei muuta liikennettä ole 5km säteellä? Ai niin, koska laki on laki, ja lakia pitää noudattaa. Voi pyhä sylvi. Roll Eyes Päivällä on kyllä aina sen verran liikennettä, että tuo ei onnistu, mutta yöllä kun ei ole muita liikkeellä lähimaillakaan, en näe mitään syytä jäädä odottelemaan vihreää. Joistain risteyksistä onneksi valot sammuvatkin yöksi. Tongue
Pages: 1 2 3 [4] 5 6 Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1