Kehä 1:n peltipoliisit

<< < (17/22) > >>

kiikaroija:
Quote

Päivällä on kyllä aina sen verran liikennettä, että tuo ei onnistu, mutta yöllä kun ei ole muita liikkeellä lähimaillakaan, en näe mitään syytä jäädä odottelemaan vihreää. Joistain risteyksistä onneksi valot sammuvatkin yöksi.

Luulisi nyt nykytekniikalla saatavan sellaiset valot, että jos joku määrätty(järkevä) määrä autoja tai alle, vaikkapa koko risteyksessä 6 kpl minuutissa liikennettä, alittuu, niin valot menee keltavilkulle/pois. Täällä perähikiällä tuo voisi keskellä päivääkin toteutua, turhan usein sivuväylältäkin tulevia nuo valot vaan haittaa 90% vuorokaudessa.

kume:
Quote

Ei pitäisi unohtaa, että nuo "suurituloiset" maksavat jo tuloveroakin progressioryövääjille paljon, paljon enemmän kuin satasella sakotettavat.


Ei verotus ole rangaistus. Päiväsakon rahamäärä lasketaan nettotuloista oli rikas tai köyhä, sen verran varakkaita on tultu vuosien varrella vastaan, ettei varallisuus enää nosta rahamäärää.

susiluoto:
Taas keittiönkulmalta mutta kuitenkin.
Onko suomi ainoa maa jossa kameravalvontaa löytyy, no tietty kaikissa muissa maissa ne on viksummin laitettu, onko muualla maailmassa liikennesakot käytössä, onko vain Suomessa nopeusrajoituksia joita valvotaan.
Onko maailmalla suuriakin eroja nopeusrajoituksissa Suomeen verrattuna, tietty taas järkevämmin sijoitettuna.
Olen samaa mieltä monenkin kanssa siitä että kiihdytyskaistat ovat monasti liiankin lyhyet, tuohon nopeusjuttuun väittäisin taas kerran että ylinopeussakot eivät uhkaa niinkään herkästi jos Suomen kokoisessa maassa lähtee liikenteeseen n.5 min. aikaisemmin.

hynkel:
Quote

Minkä takia sitä pitäisi noudattaa, jos ei muuta liikennettä ole 5km säteellä? Ai niin, koska laki on laki, ja lakia pitää noudattaa. Voi pyhä sylvi.

Ei, vaan sen takia, että sinä et tiedä, etteikö muuta liikennettä olisi 5 km säteellä. Et tiedä, vaikka olisi lähempänäkin. Saattaa olla jopa niissä valoissa, mutta puutteellisen havaintokykysi takia et vain tiedä sitä. Kuvittelet, luulet tai oletat siihen asti, kunnes se vihreillä valoilla tuleva jalankulkija kolisee ajoneuvoasi päin.

Joona:
Quote

Ajelen aika usein töissä kehä 1:stä espoosta Vuosaareen, (MB Actros) tai  eli lähes koko matkan ja 80 rajotuksella on vakkari 83km/h ja ecodrive 3km/h, eli todellinen nopeus vaihtelee 80 ja 86:n välillä. Ja leppävaaran tunnelin 60:n rajoituksen pituudesta itäänpäin mainittiin niin ne mutkat on joskus jopa sillä 63 km/h:n vauhdilla aika jännät 26 tonnisella taiteilla että ihan hyvin ymmärrän sen rajoituksen. Tosin siinäkin vaihtuva rajoitus olisi paikallaan ja kyllähän se siinä aivan 60:n alueen lopussa oleva tolppa on aika piruilua.


Kyllä Scania kärryn kanssa menee 60kmh ihan nätisti ilman mitään taiteilua. Taitaa sulla olla vain ohjauksessa vikaa.

Navigation

Up one level

Next page

Previous page