KRNT - KPAE

(1/2) > >>

vanhaevinrude:
Tänään on tullut kuluneeksi 53 vuotta ja yksi päivä, siitä kun maailman ensimmäinen Boeing 727-100 suoritti ensilentosa, ja reitti oli täsmälleen sama jonka tänään lensin. Kuvissa esiintyvä kone on myöskin juuri tämä sama yksilö, N7001U.

Siitä se lähtee kohti 15 asteen nousukulmaa, v1/vr nopeudella

Kovin helppo ja mukava lennettävä tämä on kyllä lennon jokaisessa vaiheessa

N7001U lentää kohti historiaa

Reverssit tuntuvat aina kovin tehokkailta, juuri kun ehdin ne saamaan täydelle teholle, niin onkin jo aika työntää ne pois päältä, vaikka olisi kuormaakin enemmän

Hyvältä näyttää, ja hyvältä se myös tuntuu ilmassa 

Wanhis:
Sulavalinjainen lentolaite kieltämättä mutta onkos kukaan nähnyt tuommosta konetta ihan reaalimaailmassa, tai jopa ollut semmoisen kyydissä?

vanhaevinrude:
Samaa itsekkin olen miettinyt, että monikohan näitä sivuja lukevista on päässyt lentämään 727 koneella. Iäkkäin konetyyppi jonka kyydissä minä olen matkustanut on DC9, ja samaisen koneen ohjaamossa olen myös päässyt vierailemaan. Kolmemoottorisista matkustuskokemukseni rajoittuvat pelkästään MD11 koneeseen.

Wanhis:
Minä en ole koskaan ollut lentokonebongari enkä ole matkustellut mutta muistan nuorenpana nähneeni tuon DC-9:n lisäksi myös Caravellen ja Convair Metropolitanin.
Vaasan lentokentällä pääsi muinoin aivan koneiden viereen matalan aidan taakse nojailemaan ja meteli oli julmetun kova kun suihkumoottorit osoittivat kohti koneen kääntyessä platalla ihan siinä muutaman metrin päässä. Convair metropolitanin isot 18-sylinteriset tähtimoottorit pitivät myös mahtavaa jyrinää ja potkurit vispasivat ilmaa raivoisasti. Kyllä kaikki tuo jäi pikkupojan mieleen jokseenkin pysyvästi.

hannuv:
Oulussa aikanaan poikasena tuli käytyä katsomassa Caravellea ja Convairia Oulunsalon kentällä. Tuo moottorien jylinä oli tosiaan tajuttoman kova, melko läheltä sielläkin pääsi koneita katselemaan. Minä suorastaan pelkäsin sitä meteliä, tietysti kädet piti laittaa korvien suojaksi. Mutta kyytiin en koskaan päässyt 

Navigation

Up one level

Next page