FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
19.11.17, 19:50

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Lentosimulaattorit
| |-+  Yleinen simulaattorikeskustelu (Moderators: Juha Kalli, Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti, Mikko J Köykkä)
| | |-+  Miksi Ai-laivat ei näy ja liiku?
:  

« previous thread next thread »
Pages: [1] Reply Print
Author Topic: Miksi Ai-laivat ei näy ja liiku?  (Read 1405 times)
Matti Westerholm

Date Registered: 08.10.06

Miksi Ai-laivat ei näy ja liiku?
« on: 27.03.16, 18:08 »

Asensin kaikki Ai-shipit ja bgl:ät järjestyksessä niinkuin käskettiin tehdä, mutta en löydä niitä Helsingistä, Tukholmasta tai Rotterdamista. Missä vika?  Kiitoksia jo vastauksista etukäteen!!!!
Pekka Holopainen

Date Registered: 14.12.05

Re: Miksi Ai-laivat ei näy ja liiku?
« Reply #1 on: 28.03.16, 07:02 »

Onkos sulla simun asetusvalikossa laivaliikenteen kytkin kenties nollilla?

"Olen eri mieltä kanssasi, mutta taistelen loppuun asti oikeudestasi olla toista mieltä" - Voltaire
Esa Kaihlanen

Date Registered: 12.11.01

« Reply #2 on: 28.03.16, 07:26 »

Jos AI-laivaliikenne on päällä, niin tarkista seuraavaksi näkyykö FSX:n default-laivat/veneet yms. Jos ei, niin onko sinulla asennettuna muuta AI-liikennettä (esim. WOAI tms.)? Jos on, niin siellä saattaa olla joukossa yksi tai useampi FS9:lle tehty bgl-tiedosto. Ne blokkaavat FSX:n oman AI-liikenteen, jolloin myöskään laivaliikenne ei näy.

-Esa

Tatu Kantomaa
Patu Cantona

Date Registered: 14.02.02

« Reply #3 on: 28.03.16, 17:59 »

Jos kyseessä on tuo uusin paketti 86_ai_ships_and_ai_ship_traffic.zip, niin siinä täytyy olla tarkkana sen Boat kansion kanssa. Se menee FSX/SimObjects kansioon.

EI esim. FSX/Boats

Samoin traffic_ships_XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX.bgl tiedostot eivät voi olla FSX/Scenery kansiossa, vaan ne kannattaa siirtää FSX/Scenery/World/Scenery kansioon.
« Last Edit: 28.03.16, 18:03 by Tatu Kantomaa »

'Don't panic'
Matti Westerholm

« Reply #4 on: 28.03.16, 21:57 »

Kiitoksia kaikille vastaajille!  Vastaan teille:  Kyllä default laivat ja veneet toimii ja laivaliikenne on säädettynä 52%. Mutta nyt olen melko varma, että WOAI-liikenne sotkee, sillä siellä on paljon bgl:ä, jotka ovat peräisin fs9:stä. Yritän poistaa niitä ja katsoa miten sitten pelaa.  Suurkiitokset vielä teille ja Tatulle erityiset kiitokset Rovaniemestä!
Pekka Holopainen

« Reply #5 on: 29.03.16, 07:27 »

Ei niitä FS9-muotoisia traffic-tiedostoja välttämättä kannata heti poistaa. AIFP3-merkkisellä ohjelmalla (AI Flight Planer 3, joka löytyy netistä) ne voi hyvin kätevästi muuttaa FSX-muotoisiksi. Oletuksena AIFP3 lisää muutettuihin tiedostoihin FSX-tunnuksen nimen loppupäähän. Kun lajittelee ...World\Scenery-kansion aakkosjärjestykseen, tulevat entinen FS9-muotoinen traffic-tiedosto ja uusi FSX-muotoinen peräkkäin. Sen jälkeen ne FS9-tiedostot on helppo poistaa. AIFP3:ssä on myös toiminto, jonka avulla löytää helposti kaikki simun kansioissa majailevat mahdolliset FS9-tyyppiset traffic-tiedostot, jotka voi sen jälkeen muuttaa FSX-tyyppisiksi. Yksikin FS9-tyypin traffic-tiedosto voi estää FSX-liikennettä näkymästä.

Pekka

"Olen eri mieltä kanssasi, mutta taistelen loppuun asti oikeudestasi olla toista mieltä" - Voltaire
Matti Westerholm

« Reply #6 on: 29.03.16, 21:29 »

Kiitos Pekka!  Nyt työtä on huomattavasti vähemmän!
Pertti Lode

Date Registered: 12.01.03

« Reply #7 on: 01.04.16, 14:43 »

Sankaas pojat mitenkä voi todeta että laivojen asennus on onnistunut, olen lentänyt siellä sun täällä enkä ole nähnyt yhtäkään laivaa, muuta kuin noi pinet veneet jotka ovat fsx mukana alunperin. voisitteko vihjasta jokin paikka jossa näkee jonkin paatin
Mika Virolainen

Date Registered: 18.12.01

« Reply #8 on: 01.04.16, 14:58 »

Amsterdam, Gibraltar, Rotterdam.....

Pertti Lode

« Reply #9 on: 01.04.16, 15:36 »

Gibraltarilla löysin Berge nimisen tankkerin joka oli paikallaan, eikö nämä liiku ollenkaan? Amsterdamista en yhtään, olen ainakin yhden laivan saanu asennettua

Simu pyörii raskaasti kun on laivat asennettu, otin ne pois
Pitää tutkia mikä sen nykimisen aiheuttaa.
« Last Edit: 02.04.16, 13:46 by Pertti Lode »
Pekka Holopainen

« Reply #10 on: 02.04.16, 14:40 »

Sankaas pojat mitenkä voi todeta että laivojen asennus on onnistunut, olen lentänyt siellä sun täällä enkä ole nähnyt yhtäkään laivaa, muuta kuin noi pinet veneet jotka ovat fsx mukana alunperin. voisitteko vihjasta jokin paikka jossa näkee jonkin paatin

Laivojen pitäisi kyllä näkyä, jos AI-liikenne ja laivat on oikein tehty ja

- niiden trafiikkislideri on riittävällä tasolla simun asetusvalikossa
- AI-laiva on ...\Simobjects\Boats-kansiossa
- AI-laivojen trafficxxx.bgl-tiedostot ovat ...\World\Scenery-kansiossa

Laivoja on kahdenlaisia. Noita AI-laivoja, jotka tunnistaa siitä, että niiden kansiossa on aircraft.cfg-tiedoston sijaan sim.cfg-tiedosto (nämä laivat siis kaikki Boats-kansioon) ja
sellaisia laivoja, joita voi itse ajaa. Niissä ohjattavissa laivoissa on aircraft.cfg-tiedosto ja ne sijoitetaan samaan kansioon kuin lennettävät lentokoneetkin (näkyvät myös lentokonevalikossa). Kaikki liikenne eli AI (lentokoneet, laivat tai muut) syö koneelta tehoja. Minulla kaikki säätimet ovat kaakossa ja FSX toimii silti kohtuullisen sujuvasti. Ainoa ongelma on muistin loppuminen. Sen takia jouduin siirtymään "modulaariseen" FSX:ään eli lataan simuun kerrallaan vain ne maisemat, joita tarvitsen.

Pekka

Edit: ...niin laivoja on itse asiassa kolmea lajia. Kolmas laji ovat staattiset laivat, jotka ovat oikeastaan maiseman osia.

Kokeilepa Pertti tuota Henrik Nielsenin pakettia. Jos asennat sen ohjeiden mukaan, niin eivätköhän laivat näy: http://www.fsnordic.net/discussion/index.php/topic,112320.0.html . Tosin jos sulla on kovin hidas tietokone (se edellä mainittu hidastelu), niin tuo koko paketti saattaa olla sille liikaa ainakin jos AI:n näkymisprosentti on korkealla.

« Last Edit: 02.04.16, 14:53 by Pekka Holopainen »

Pertti Lode

« Reply #11 on: 03.04.16, 12:08 »

Kokeilepa Pertti tuota Henrik Nielsenin pakettia. Jos asennat sen ohjeiden mukaan, niin eivätköhän laivat näy: http://www.fsnordic.net/discussion/index.php/topic,112320.0.html . Tosin jos sulla on kovin hidas tietokone (se edellä mainittu hidastelu), niin tuo koko paketti saattaa olla sille liikaa ainakin jos AI:n näkymisprosentti on korkealla.

Juu, toi paketti se on, mutta kun se nykii niin pirusti että jossain on vikaa, otan ja asennan FSX uusiksi saa sitten nähä jos asiat paranee.
Pekka Holopainen

« Reply #12 on: 04.04.16, 07:12 »

Jos sulla on vähänkin heikkotehoisempi PC, niin tuo paketti jo sellaisenaan saattaa hidastaa FSX:n toimivuutta merkittävästi. On nimittäin hemmetin iso. Paketin ohjeistuksessa kehoitetaan asettamaan traffic-tiheys yli 5%:n joten ilmeisesti kaikki laivat näkyvät sen jälkeen. Parempi olisi ollut porrastaa noiden AI-laivojen näkyvyyttä laajemmalle alueelle, jolloin olisi helpooa testata miten paljon tuo liikenne rasittaa konetta minimissä ja maksimissa. Toki ladattavissa ovat edelleen myös saman tekijän kaikki osapaketit (joista tuo kokonaisuus koostuu) esimerkiksi FlightSim.com:ista.

Pekka

Pertti Lode

« Reply #13 on: 07.04.16, 19:01 »

Nyt olen saanut noi laivat kulkemaan, erotin siitä viimeisestä paketista vain pohjoiseuropan liikenteen.
Tässä laiva joka on menossa Nord Kap,iin

Matti Westerholm

« Reply #14 on: 10.04.16, 11:41 »

""Ei niitä FS9-muotoisia traffic-tiedostoja välttämättä kannata heti poistaa. AIFP3-merkkisellä ohjelmalla (AI Flight Planer 3, joka löytyy netistä) ne voi hyvin kätevästi muuttaa FSX-muotoisiksi ""

Kiitos Pekka!  Nyt Ai-laivat toimii! On mulla tosi kivoja auttajia ja ystäviä täällä!
Pages: [1] Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1