Autoista (Autokuvia ja keskustelua autoista - Henkilöautot)

<< < (245/1766) > >>

Aaltonen:

Yksikään auto, mikä näyttää rukoilijasirkan naamataululta, ei voi olla *helvetillistä hehkutusta* kaunis...

Sie et ymmärrä kauneuden päälle kyllä nyt....
Tuo on niin kaunis, ettei sanoja löydä!  

Pe7e:
Onhan sillä Alfalla komeita autoja.. 159 on kyllä niin nätti.. 

http://alfapower.nu/albums/skrivbordsbakgrunder/alfa_159_tuning_1gr.sized.jpg

http://www.zender-tuning.com/images/news/452_AR159_14859_560.jpg

on kyllä niin äkäsen näkönen edestä että huh.. 

odo:

Onhan sillä Alfalla komeita autoja.. 159 on kyllä niin nätti.. 

http://alfapower.nu/albums/skrivbordsbakgrunder/alfa_159_tuning_1gr.sized.jpg

http://www.zender-tuning.com/images/news/452_AR159_14859_560.jpg

on kyllä niin äkäsen näkönen edestä että huh.. 

Molemmissa vanteet pilaa kokonaisuuden. Kromivanteet alfassa...hyi stana.

Henkka:

Aivan. Tunnen muutamankin 20-25v kaverin, jotka ovat aina eläneet isin ja äidin rahoilla ja nyt kun pitäisi itse tehdä jotain, niin kyllä on itku lähellä, mut on niin lellittyjä mammanpoikia, jotka eivät selviä omillaan. Kyllä sääliksi käy niitä, joidenkan vanhemmat antavat rahaa ja bensaa ja maksavat kaikki laskut. Tällaiset lapset yleensä ovat kovimpia elvistelemään materialla, joka ei ole edes omaa. Ja näille se itsenäistyminen on myös kaikkein vaikeinta.

Niin, tai sitten se auto ei ole vain kaikille niin tärkeä että haluaisi siihen sijoittaa, jos on olemassa vaihtoehtokin. Autohan on kuitenkin huonoimpia hankintoja mitä voi tehdä. Jos joku auton ostaa heti niin hyvä, mutta se ettei sitä osta, ei takoita että olisi lellitty mammanpoika, jolle on letut pureskeltu valmiina.
Itse ajoin autoa työkseni reilut viisi vuotta ja ekan oman auton ostin vasta sen jälkeen (sekin oli yhteinen vaimon kanssa), karvan alle kolmekymppisenä.

Toki jos sitä ylimääräistä olisi ollut paljon, tai säästänyt siihen tarkoituksella, olisi autokin ollut mahdollinen, mutta mä en vaan halunnut, enkä nähnyt järkeväksi sijoittaa autoon kun pärjäsin ilmankin. Kun asuu Helsingissä niin se on tietysti suht helpompaakin. Toki lainasin isältä autoa säännöllisesti, mutta itse ostin siihen mm. tarvikkeita, pesin sitä ja tyhjällä tankilla en ikinä palauttanut. Kun halusin lainata sitä uudestaankin...
Monilla frendeillä oli auto ja sekin oli ns. luontaisetu, kun usein menot olivat yhteisiä vapaalla (toki osallistuin kuluihin tässäkin).
Kesäsin oli/on mukavaa fillaroida ja joskus jopa vuokrasinkin ajopelin. Ja vaimolla oli myös auto käytössä jo seurusteluaikanamme.

Toki mua on autot aina kiinnostaneet siinä missä muitakin, mutta ei niin paljoa, että olisin tarvinnut omaa sellaista alle, ennenkuin tuli "luonnostaan" tarve ja elämäntilanne sellaiseksi, että auton hankinta oli edessä.

Jos mietin omaa tytärtäni (nyt vuoden ikäinen) tulevaisuudessa, niin tottavie annan hänen lainata meidän autoa niin paljon kuin on tarve. Usein kun on niin, että vanhemmilla on se turvallinen ja uudehko auto ja ainakin minä tarjoan sitä mielummin hänelle, kuin "painostan" ostamaan autoa joka on mm. turvallisuudeltaan jonkun sukupolven vanhempaa mallia. Jos sille omalle ei ole pakollista tarvetta. Ja muissakin asioissa mahdollisuuksien mukaan haluan olla tukemassa jälkipolveani elämän isoissakin hankinnoissa, jos siihen on mahdollisuus. Se on kuitenkin eri asia kuin pumpulissa kasvattaminen, ettei elämässä vaan tule jälkipolvelle mitään karikoita ja pettymyksiä.

Outoa että usein se auton omistaminen on jotenkin erityisen tärkeä asia. Niin tärkeä että se tulee monille isommaksi kuin vaikka omilleen muutto. Usein vähätellään tai leimataan daddy-leasingilla ajavia. Kenellä on sitten se tarve lopulta todistella? Materiaahan se on siinä missä muutkin asiat. Jostain syystä mootoroisoidut pelit vaan herättää jannuissa niitä tunteita.

Mamman ja papan lellikkejä on aina, mutta se ei todellakaan ole sen mitta, jos voi käyttää heidän autoaan, eikä sijoita heti ensimmäisiä tulojaan ja hankintojaan autoiluun.
Tiedän toki itsekkin Joonan mainitseman esimerkin kaltaisia henkilöitä, mutta siinä on jo kyseessä "syvemmistä" asioista, kuin että ostaako heti nuorena oman auton. Kasvatus on oma lukunsa kuin auton lainaaminen, tai vaikka ensiasunnon ostamisessa auttaminen. Se ei kai yksistään ketään lelli piloille, jos vaikka joskus jollain vanhemmilla olisikin varaa jeesata taloudellisestikkin.

Autopilot:
Muutama perus bongaus taas,

Mursu CL65 AMG

[ attachment removed ]

Landcruiserilla aikamoiset kiekot alla.

[ attachment removed ]

Ittelä ainakin ensimmäinen kohtaaminen GL mersun kanssa. Niitä ei ihan liikaa taida suomessa olla.

[ attachment removed ]

Navigation

Up one level

Next page

Previous page