FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
21.11.17, 15:55

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Muut aiheet
| |-+  Vapaa keskustelu (Moderators: Juha Kalli, Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti, Mikko J Köykkä)
| | |-+  Autoista (Autokuvia ja keskustelua autoista - Henkilöautot)
:  

« previous thread next thread »
Pages: 1 ... 65 66 [67] 68 69 ... 444 Reply Print
Author Topic: Autoista (Autokuvia ja keskustelua autoista - Henkilöautot)  (Read 1223433 times)
Aaltonen
Former member
Re: Autoista (Autokuvia ja keskustelua autoista - Henkilöautot)
« Reply #1320 on: 13.02.07, 09:08 »

Aika moni on.

Aika montaa kun ei sinänsä kiinnosta se maalipinnan kunto niin paljoa, että kulumajäljet aiheuttais päänvaivaa, varsinkin jos se auto on käyttöauto. Porschehan on kuitenkin autona aika järkevä auto, eli ei mikään Ferrari, niin niitä käytetään paljon käyttöautoina ja pakkohan se on myös pestä joten konepesuun vaan..

Näköjään näin on. Se on joilleki tollasta näköjään. Pääomaa on hankkia mitä ikinä haluaa, niin siinä sitten samalla sokeutuu sille mitä omistaa. Joku unelmoi koko ikänsä jostain 911 Porssen saamisesta ja kun sellasen irti saa, huolehtii siitä enemmän kun vaimokkeestaan.
Sellasta se on kun kaiken saa mitä haluaa, ei enää arvosta vaikka syytä olis todella arvostaa.
Aaltonen
Former member
Re: Autoista (Autokuvia ja keskustelua autoista - Henkilöautot)
« Reply #1321 on: 13.02.07, 09:09 »


Olen samaa mieltä. Golfbägien kuljetukseen on kehitetty paljon tyylikkäämpiä tapoja. Esim. monen Porschen ja Ferrarin tavaratila on mitoitettu golfbägin mukaan. thmbup (Miksei Koenigseggin?!)

//b

No joo en mä tätä ihan näin tarkottanut kuitenkaan, mutta katumaasturit on jokatapauksessa syvältä.
Aaltonen
Former member
Re: Autoista (Autokuvia ja keskustelua autoista - Henkilöautot)
« Reply #1322 on: 13.02.07, 09:10 »

Hintaansa nähden Hemi on hyvä ostos, jos haluaa ison auton tuomaa tilaa ja kohtalaisen määrän potkua pellin alle. Varsinkin nykyiseen hintaan, joka on tippunut alle vuodessa 20 000 euroa. Sen lisäksi tuossa on yksi voittamaton ominaisuus, jota löytyy hyvin nihkeästi edes lisävarusteena saman hintaluokan autoihin: lukkoperä.

//b

Niin joo...samoilla varusteilla, kasin pannulla oleva saman koko luokan Mersu tai Bemari tai Audi.... Paljonkohan tulee hintaeroa C300:seen?  Wink
Aaltonen
Former member
Re: Autoista (Autokuvia ja keskustelua autoista - Henkilöautot)
« Reply #1323 on: 13.02.07, 09:12 »

Miksi ei? Eihän noi ole nyt kovinkaan kummallisia eikä edes harvinaisia autoja. Semmonen tusinasporttihan toi porsche on.

Niinhän se on, toikaan ei ollu ees mikään Turpo tai mikään tollanen. Halvin 911 mitä kaupasta saa... Cheesy
MUTTA pointti oli se, että joku Porsse harrastaja saa sydärin tollasesta kohtelusta.... ja auto on kuitenkin arvostettu tai ainakin kovasti sitä Porssea kehutaan ja halutaan omistaa eikä se mikään kovin halpakaan ole, sitten kun sitä kohdellaan kun jotain Nissania niin jossain menee mettään kyllä mun mielestä.
Aaltonen
Former member
Re: Autoista (Autokuvia ja keskustelua autoista - Henkilöautot)
« Reply #1324 on: 13.02.07, 09:13 »

Teho = Väänto * Kierrokset

Mitä muuta siitä tarvitsee tietää?

Ei muuta näköjään. Itse en oo tollasessa 5,7 Hemi C300:sessa ollu kyydissä, mutta jos oikeesti ei 500Nm+ riitä ja sanoo sitä lussuksi käyttöautoksi, niin en tiie sitte mitä pitäs enää saada tohon hintaan mikä tuo C300:nenkin on. Vissiin sitten mikään ei riitä.
Kari Virtanen
Jari Pozz
Offline Offline

Posts: 4701
Date Registered: 05.07.01

Re: Autoista (Autokuvia ja keskustelua autoista - Henkilöautot)
« Reply #1325 on: 13.02.07, 10:06 »

Sellasta se on kun kaiken saa mitä haluaa, ei enää arvosta vaikka syytä olis todella arvostaa.

Mitäköhän syytä jonkun peltilehmän maalipintaa olis erityisesti arvostaa Tongue
Aaltonen
Former member
Re: Autoista (Autokuvia ja keskustelua autoista - Henkilöautot)
« Reply #1326 on: 13.02.07, 10:44 »

Mitäköhän syytä jonkun peltilehmän maalipintaa olis erityisesti arvostaa Tongue

Aivan, toi on totta. Kun yksinkertasestaan.
Mutta olettais, jos jostain peltilehmästä maksaa 100 000-300 000 euroa, niin ei kohtele sitä kuitenkaan samalla tavalla kun 2000e maksavaa Ladaa? Vai miten on?  Huh

Itse en vaan voi ymmärtää sinäänsä, ite en ole meinaa tota mun Aigoa kertaakaan konepesussa käyttänyt, turhaan tulee vaan riskiä siitä, että maalipintaan tulee naarmuja, mistäs sitä koskaan tietää mitä noissa pesukoneissa sielä tapahtuu. Aina oon käsin ton pessyt, ja tuun pesemään. Ei ole isovaiva huolehtia autosta, johon kuitenkin rahaa sijoittanut. Sitä paitsi, käsinpesun huolella tehneenä menee yleensä tollanen 5-6 euroa rahaa, kun tööttäät sen huoltoaseman pesukadulle, 20euroa ei meinaa riittää. Noh jokainen näkee hyödyt ja haitat sitten miten tahtoo.  Undecided
« Last Edit: 13.02.07, 10:49 by Sami Aaltonen »
Kari Virtanen
Jari Pozz
Offline Offline

Posts: 4701
Date Registered: 05.07.01

Re: Autoista (Autokuvia ja keskustelua autoista - Henkilöautot)
« Reply #1327 on: 13.02.07, 11:08 »

Mutta olettais, jos jostain peltilehmästä maksaa 100 000-300 000 euroa, niin ei kohtele sitä kuitenkaan samalla tavalla kun 2000e maksavaa Ladaa? Vai miten on? 

Monesti se 2000e on sille Ladan ostajalla paljon isomman työn takana hankkia kuin noiden kalliiden autojen kuittaaminen niitä harrastaville.

Kyllä minä varon auton peltejä, en kuitenkaan niin paljoa, että itse alkaisin veden kanssa pluttaamaan...eikä tuo paskatti parin vuoden automaattipesuissa ole kärsinyt, ei häpeä uudelle maalipinnalle.
B777
Former member
Re: Autoista (Autokuvia ja keskustelua autoista - Henkilöautot)
« Reply #1328 on: 13.02.07, 13:05 »

Audi S3.

Tuli tänään sellanen olo, että rupee kyllästyttämään tämä jauhaminen eikä niiden kuvien ja autojen esittely ole täällä oikeen nyt ollut taas vähään aikaan pinnalla joten ei muuta kun enkun kuuntelusta suoraan Helsinkiin Herttoniemen Audi Centteriin (tjsp) kattomaan, jos löytyis tulevaa autokandidaattia.

Astelin sisään, heti ensimmäisenä kaksi naista tervehtii vastaanottotiskistä, tervehdin takaisin. Hakeudun liikkeessä sisällä olevan S3:n luo ja istahdan, kaikki tuntuu olevan enemmän kuin kunnossa. Kohta kuulen selän takaa kun nuori kaveri huudahtaa, että "Laitetaanko lahjapakettiin vai lahjakääröön, nyt vai heti?" Tästä tiesin jo, että nyt ollaan oikeassa liikkeessä thmbup Asioin Tomi Kantolan kanssa, joka oli viimesen päälle herrasmies ja kova myyntimies. No, koska mitäänhän ei voi ostaa kokeilematta, niin sovittiin, että pistetään pojalle alle ihan uusi (2000km mittarissa) S3:n.

Mentiin pihalle sitten autoa etsimään, ja sieltä se löytyikin. Hyppäsin ratin taakse ja kaveri ekana sitten toteaa, että ennenkuin teet yhtään mitään niin tota "ESP off" nappia pitää painaa - sillä ei tee mitään, ja se vaan hidastaa vauhtia. Tein työtä käskettyä ja otin ESPin pois päältä.

Kaveri toivotti hyvät ja turvalliset ajot, joten ei muuta kun turvavyö kiinni ja heittämään rassia ajolle. Ekana päätin etsiä kuvauspaikan missä otin hätäset räpsyt (ei paljoa jaksa keskittyä kuvaamiseen, miksiköhän? Wink joten kuvat on lähinnä havainnollistamassa)

S3 on minusta todella menevän näköinen niin viistosti edestä...

[ attachment removed ]

...kuin suoraa edestä...

[ attachment removed ]

...ja sivulta.

[ attachment removed ]

Autosta huomaa helposti, että nyt ei ole kyseessä ihan perus Audi, ja näin ollen Audi on viljellyt vähintäänkin riittävästi "S" logoja ympäri autoa.


[ attachment removed ]

Ja jarrusatulassa..

[ attachment removed ]

Perseessäkin yksi. Toki onneksi nämä kaikki logot saa tietenkin kuumailmapuhaltimella itse pois tai veloituksetta toimituksen yhteydessä.

[ attachment removed ]

Ulkoa kaikki kunnossa siis. Sisältä S3 jatkaa urheilullista henkeään, eikä pelkästään henkeä, onhan tässä yksilössä tehoa 265hp ja vääntöä 350nm. Nollasta satkuun Audi lupaa kirpulleen lyhyen ajan, 5.7s. Tämä yksilö oli varustettuna viimeisimmällä Haldex-nelivetojärjestelmällä, eli normaalissa ajossa 90% vedosta edessä ja 10% takana. Siinä vaiheessa kun pito loppuu edestä, niin vetoa/pitoa siirretään taakse tarpeen vaatiessa, käytännössä 50/50 suhteella.

Elikkä ohjaamoa...
 
[ attachment removed ]

Penkit olivat todella miellyttävät, tarpeeksi tilaa, mutta myös tukea antavat tarvittaessa. Muutenkin ainakin itse sain todella ergonomisen ajoasennon. (Ja taas ratissa yksi "S3" logo...)

[ attachment removed ]

Ja mittaristoa, ja ESP tosiaan offilla. Eipä sitä paljoa tarvi edes, koska neliveto oli sen verran vaikuttava kokemus, että ei paljoa lähtenyt sutimaan, mitä nyt sitten ihan lumisilla teillä.

[ attachment removed ]

Auto oli varustettuna CCWC 3 TS810 kitkoilla (sama kitkat itseasiassa joilla itse olen koko talven ajellut) jotka on todella hyvät tämän luonteisiin autoihin. Nopeusluokka 210km/h. Ohjattavuudeltaan auto oli pääsääntöisesti hyvä, mutta uudet Audit tuntuvat kärsivän hieman ohjauksen tunnottomuudesta. Audihan vaihtoi aikoinaan Hydraulisista ohjaustehostimista sähköhydraulisiin joka teki nämä uudet Audit hieman tunnottomiksi verrattuna vanhoihin, mutta onneksi hätä ei ole tämän näköinen sillä VAG-comilla pystyy tuota ohjausta säätämään raskaammaksi mitä auto tarvitseekin.

Nelivetojärjestelmä tuntui toimivan, poikkeaa eniten ehkä takavetoseen (yllättäen) siinä, että kun tuntuu, että auto rupeaa puskemaan niin ei muuta kun kaasua vaan niin auto lopettaa aliohjautumisen ja menee sinne minne kuljettaja haluaa.

Kerrankin auto jossa kiihtyvyyden myös _tuntee_. Vaikka on tullut ajettua tehokkaampia ja nopeempiakin autoja kuin tämä, niin tämä oli ehkä yksi kaikista hauskimmista autoista ajaa, juuri sen takia, että kiihtyvyyden ja vauhdin tunteen todella tunsi thmbup

Jarrut olivat selvästi esim. bemareita tai mersuja työtä vaativampia, eli voimaa sai käyttää huomattavasti enemmän, mutta se ei haittaa koska ne olivat selvästi hyvin tunnokkaat ja muutenkin tehokkaat. ABSit puuttuivat peliin ehkä vähän vähemmän herkästi, mutta sitten kuin puuttuivat niin ABSien toiminta oli yllättävän kovaäänistä.

Suurimpana miinuksena ohjauksen tunnottomuuden (=liiallisen ohjaustehostuksen johdosta) lisäksi oli keskuspaneelin muovimaisuus. Koko keskikonsoli tuntui, että se olisi suoraan otettu VW Golfista ja pantu S3:een.


[ attachment removed ]

No onhan ko. automerkit samaa konsernia, joten sen ymmärtääkin.. Joka tapauksessa nappien painallukset tuntuivat halvoilta ja muutenkin siltä, että jos sattuu painamaan lujempaa niin koko nappi halkeaa. Vaikka näin ei välttämättä ole, mutta siltä se tuntui. Jos autoa pitäisi yhdellä sanalla kuvata, se olisi hauska. Siis, todella hauska. Koko ajon ajan joutui hymyilemään niin, että vastaantulijoita ois varmasti häikässy jos ois aurinko paistanut Grin Tässä taas onneton muutaman minuutin selostus S3:sta, kaikin puolin todella, todella varteenotettava autovaihtoehto mm. 1-sarjalaisen bemarin rinnalla.

****thmbup



Janne Andersson
Offline Offline

Posts: 2166
Date Registered: 16.10.03

Re: Autoista (Autokuvia ja keskustelua autoista - Henkilöautot)
« Reply #1329 on: 13.02.07, 13:21 »

Onpas mukavaa lukea näitä koeajoraportteja kaiken paskan jauhamisen keskellä.

Edit: Piti laittaa monikkoon, kun muistin Aaltosen jutun pari sivua sitten.
« Last Edit: 13.02.07, 13:41 by Janne Andersson »

AvS_MotorSports
Former member
Re: Autoista (Autokuvia ja keskustelua autoista - Henkilöautot)
« Reply #1330 on: 13.02.07, 13:41 »

Tuossa S3:ssa näyttää olevan nuo ilmastoinnin/lämpötilasäädöt ihan väärässä paikassa. Yleensä olen tuolla tottunut näkemään tuhkakupin. Miksi ihmeessä ne pitää tonne alas tunkea vaihdekepin taakse. Mutta tämähän on vain minun mielipide.

Mutta kiitos koeajokertomuksesta. En edes tiennyt tätä ennen että tälläinen S3:nen on ilmestynyt.
Janne Andersson
Offline Offline

Posts: 2166
Date Registered: 16.10.03

Re: Autoista (Autokuvia ja keskustelua autoista - Henkilöautot)
« Reply #1331 on: 13.02.07, 13:44 »

Tuossa S3:ssa näyttää olevan nuo ilmastoinnin/lämpötilasäädöt ihan väärässä paikassa. Yleensä olen tuolla tottunut näkemään tuhkakupin. Miksi ihmeessä ne pitää tonne alas tunkea vaihdekepin taakse. Mutta tämähän on vain minun mielipide.

Kyllähän ne on noin aseteltu aika monessakin autossa.

Henkka
Former member
Re: Autoista (Autokuvia ja keskustelua autoista - Henkilöautot)
« Reply #1332 on: 13.02.07, 13:54 »

Näköjään näin on. Se on joilleki tollasta näköjään. Pääomaa on hankkia mitä ikinä haluaa, niin siinä sitten samalla sokeutuu sille mitä omistaa. Joku unelmoi koko ikänsä jostain 911 Porssen saamisesta ja kun sellasen irti saa, huolehtii siitä enemmän kun vaimokkeestaan.
Sellasta se on kun kaiken saa mitä haluaa, ei enää arvosta vaikka syytä olis todella arvostaa.

Sami. Jos jollain on rahaa, niin tuollainen Porshe ei ole hänelle sen isompi investointi, kuin jollekkin vaikka Aygo. Jos sitäkään.
Kun on rahaa enemmän, on selvää että karkitkin ovat makeampia.

Joku "persaukinen" voi ajatella että jos vaikka Aygon saisi, niin olisi NIIN onnellinen ja pitäisi autoaan kuin kukkaa kämmenellä. Toiselle se on perheen kakkos- tai kolmosauto, joka on käyty hakemassa melkein kuin tupakkarasia kaupasta. Porshe on myös jollekkin ehkä sellainen hankinta että "otan ton". Ja miksei saisi olla? Mitä siinä pitäisi osata arvostaa tai ruveta henkiseksi, auton kanssa. En nyt ymmärrä miksi auton ympärille pitää tehdä jonkinlainen usvan ympäröimä sädekehä.
Ja usein sitä tekevät ne, joille se jokin auto on kaukainen, tai yleensä jopa saavuttamaton asia, siis unelma-auto.
Kun se realisoituu saataville, eli väistämättä arkipäiväistyy, on kaikki erikoinen sen ympäriltäkin poissa. Hieno auto, mutta kuitenkin "vain" auto. Näin uskoisin että se menee. Eli ei siinä ole sen enempää ihmettemistä.

Mikko. Koeajoraportti oli mukavaa luettavaa ja katsottavaa, taas kerran  thmbup


« Last Edit: 13.02.07, 13:59 by Henri Laitinen »
Aaltonen
Former member
Re: Autoista (Autokuvia ja keskustelua autoista - Henkilöautot)
« Reply #1333 on: 13.02.07, 17:27 »

Niinhän se on, kun on rahaa niin asiat muuttuu. No unohdetaan toi pesuhomma tältä erää.
Jaa vai S3:nen ollu Mikolla tyypitettävänä. Tollaseen laitteeseen kuuluu manuaali, jollanen oli ainakin tässä koeajo autossa.  thmbup
« Last Edit: 13.02.07, 17:46 by Sami Aaltonen »
Joonas Häkkinen
Offline Offline

Posts: 3138
Date Registered: 16.09.02

WWW
Re: Autoista (Autokuvia ja keskustelua autoista - Henkilöautot)
« Reply #1334 on: 13.02.07, 18:49 »

(Mikon ei kannata vaivautua seuraavaa lukemaan, koska juttelin tän sulle jo langallisen, ajaessa laillisesti käytettävän puhelimen kautta.)

Mikon koeajon innoittamana hahmottelin vähän palasia mielessäni, ja tulin seuraavaan johtopäätökseen: Audi on menossa ylöspäin. Merkin imago on uusien mallien myötä selvästi nuorentunut ja muuttunut sporttisempaan suuntaan. En voinut vastustaa kiusausta pyörähtää tänään nopeasti vilkaisemassa Audin showroomia Tampereella, jossa sain heti vaikutelman, että Audi havittelee sporttisen saksalaismerkin paikkaa BMW:ltä, joka on perinteisesti ollut nuorenmielisten ja urheilullisten autojen ystävien numero uno. Jos tuo Mikon saama mainio palvelu on enemmän sääntö kuin poikkeus, Laakkonen on oikealla tiellä. Kun vielä otetaan huomioon, että Audit ovat kautta linjan hieman halvempia kuin Mersut ja Bemarit, mutta kuitenkin imagoltaan lähellä näitä kahta, ellei jo samalla tasolla, on kasassa ainekset melkoiseen coktailiin. Tämä näkyy jo teillä mm. siinä, että karkeasti arvioiden vanhoja Audeja on liikenteessä yhtä paljon kuin uusia Mersuja, ja uusi Audeja on ainakin suhteessa yhtä paljon kuin vanhoja Mersuja. Lähes aina kun huomaa Audin tulevan vastaan, kyseessä on uusi Audi.

Kannattanee siis pitää silmät auki ja seurata merkin kehitystä seuraavien vuosien aikana. Itselle iski kova himo tutustua Audin tuoteperheeseen lähemmin, kiitos siitä Mikolle!

//b

EDIT: Disclaimer: Ei, en omista Audin tai Laakkosen osakkeita, enkä saa provikkaa tämän tekstin mahdollisesti aiheuttamista autokaupoista :)

There is no such thing as taking too many photos; you can always strip the spare ones, but you can never journey back in time to take the ones you missed.
Jani Nissi
Offline Offline

Posts: 2590
Date Registered: 07.03.05

Re: Autoista (Autokuvia ja keskustelua autoista - Henkilöautot)
« Reply #1335 on: 13.02.07, 20:31 »

Itselle iski kova himo tutustua Audin tuoteperheeseen lähemmin, kiitos siitä Mikolle!
Käyppäs sinä vuorostasi koeajamassa tuo RS4:nen. Siitä olisi kiva nähdä samantyylinen "arvostelu", kun Mikolla tuosta S3:sta. thmbup

Joonas Häkkinen
Offline Offline

Posts: 3138
Date Registered: 16.09.02

WWW
Re: Autoista (Autokuvia ja keskustelua autoista - Henkilöautot)
« Reply #1336 on: 13.02.07, 20:47 »

Käyppäs sinä vuorostasi koeajamassa tuo RS4:nen. Siitä olisi kiva nähdä samantyylinen "arvostelu", kun Mikolla tuosta S3:sta. thmbup

Mulla taitaa olla seuraavaksi vuorossa Sebringin ennakkoesittely ensi viikolla, kun tuli semmoseen tilaisuuteen kutsu. Tosin mitä nopeasti vilkasen kuvia ja speksejä netistä, niin empä paljoa odota siltä kärryltä. Toivottavasti on hyvät kahvit.. Wink

Niin ja BMW:n xDrive-kiertue on myös ensi viikolla Tampereella, tosin päivällä kun sinne soittelin kertoivat, että 20minsan lenkkejä vain pääsee tekemään eikä voinut etukäteen varata pidemmäksi aikaa, joten kuvien napsimiseen tuskin jää aikaa. Sebringistä voin laittaa, uudesta taitaa olla vielä aika harvassa Suomi-ympäristössä napsitut otokset, kun varsinainen esittelykin kaupoissa vasta huhtikuussa.

//b

There is no such thing as taking too many photos; you can always strip the spare ones, but you can never journey back in time to take the ones you missed.
tilehto
Former member
Re: Autoista (Autokuvia ja keskustelua autoista - Henkilöautot)
« Reply #1337 on: 13.02.07, 21:00 »

Monesti se 2000e on sille Ladan ostajalla paljon isomman työn takana hankkia kuin noiden kalliiden autojen kuittaaminen niitä harrastaville.

Mainitun S3:sen saa jokainen avaintenlaskija ottamalla "kynän mukaan" kuten sanonta kuuluu, mutta mitä Aitoon Ladaan tulee ei taida olla apua edes Nordea Rahoituksesta...  Grin





[ attachment removed ]
B777
Former member
Re: Autoista (Autokuvia ja keskustelua autoista - Henkilöautot)
« Reply #1338 on: 13.02.07, 21:18 »

B777
Former member
Re: Autoista (Autokuvia ja keskustelua autoista - Henkilöautot)
« Reply #1339 on: 13.02.07, 21:20 »


Niin ja BMW:n xDrive-kiertue on myös ensi viikolla Tampereella, tosin päivällä kun sinne soittelin kertoivat, että 20minsan lenkkejä vain pääsee tekemään

+ Varaudu siihen että ne fuckerit tunkee valvojan sinne autoon mukaan thmbdn Toisaalta, ei se kyllä ole koskaan mitään hidastanut, eikä ne ole mitään liioin koskaan sanoneetkaan Tongue
Pages: 1 ... 65 66 [67] 68 69 ... 444 Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1