Autoista (Autokuvia ja keskustelua autoista - Henkilöautot)

<< < (273/1766) > >>

B777:

Jos tollanen 2000kg + painonen 500hv katumaasturi menee kaupungissa sen kulutuksen mitä tehdas ilmottaa, niin olen kyllä ihmeissäni. Todella.

Mulla ei oo katumaasturia eikä ihan 500 heppasta vehettä, mutta painoluokka on sama. Kaupungissa ja matka-ajossa tehtaan ilmottamat kulutukset on aika tarkat, joskus ajaa hieman yli ja joskus alle ilmotettujen arvojen, mutta ei ne mitään utopistisia tavotteita ole, joita vaan ne ns. teiden ritarit pystyisi toteuttamaan

Aaltonen:

Mulla ei oo katumaasturia eikä ihan 500 heppasta vehettä, mutta painoluokka on sama. Kaupungissa ja matka-ajossa tehtaan ilmottamat kulutukset on aika tarkat, joskus ajaa hieman yli ja joskus alle ilmotettujen arvojen, mutta ei ne mitään utopistisia tavotteita ole, joita vaan ne ns. teiden ritarit pystyisi toteuttamaan

Selvö, saa kyllä melkonen itsehillintä olla, että tollasilla laitteilla ajaa niin nätisti, ettei yhtään turhaa nautinnollista kiihdytystä tee..........
Ja kyse ei suinkaan ole mistään teidenritarisuudesta. Niin ja jos toi teiden ritaruus oli mulle jotenkin suunnattu niin eiköhän täällä taitavempia kuljettajia ole kuin minä. En minä vaan osais vetää takavedolla kahvassa, kun ei ole koskaan tullut sellasta ajettua. Taitoa se on jos osaa.

B777:

Selvö, saa kyllä melkonen itsehillintä olla, että tollasilla laitteilla ajaa niin nätisti, ettei yhtään turhaa nautinnollista kiihdytystä tee..........
Ja kyse ei suinkaan ole mistään teidenritarisuudesta.

Jep, helppohan sun on tietää kuinka vaikea noilla on ajaa kun et hirveämmin ole ajanut Mistä muodostat tämän ehdottoman mielipiteen siihen, että nämä arvot on vähäteltyjä kulutuksen osalta? Onko jossain esitetty faktaa tästä? Omaan mielipiteeseen tai muuhun analogiaan vai onko tämä vain retorista keinoa koko teksti?

Aaltonen:

Jep, helppohan sun on tietää kuinka vaikea noilla on ajaa kun et hirveämmin ole ajanut Mistä muodostat tämän ehdottoman mielipiteen siihen, että nämä arvot on vähäteltyjä kulutuksen osalta? Onko jossain esitetty faktaa tästä? Omaan mielipiteeseen tai muuhun analogiaan vai onko tämä vain retorista keinoa koko teksti?

Enpä ole en. Eipä ole kamalasti tarvetta ollu mennä kun on parempaakin tekemistä yleensä.
Muodostan ton käsityksen siitä, että ainakin omalla autolla saa ajaa oikeasti todella.... siis todella tarkasti, jotta niihin ilmotettuihin arvoihin sekalaisessa ajossa pääsee. En tiie onko vika sitten kuskissa, mutta aika tuskaa se on ilmotettuun kaupunkikulutukseen päästä. Ehkä muut on sitten parempia kuljettajia vaan, ilmeisesti.

hannu87:

Jos tarkoitat nautinnollisella kiihdyttämisellä nopeaa kiihdyttämistä niin se ei ole ollenkaan epätaloudellista, ainakin itse olen todennut näin ja autokoulussakin näin opetetaan. Kerran jopa kokeilin hiljaisella tieosuudella niin että ajoin saman pätkän ensin aivan rauhallisesti kiihdyttämällä ja sitten niin että kiihdytin joka vaihteella aivan punarajalle asti, kuitenkin niin että pätkän lopussa vauhti oli sama. Ajotietokoneen näyttämät kulutuslukemat poikkesivat 0,2l/100km toisistaan.

Hannu

Navigation

Up one level

Next page

Previous page