FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
21.10.18, 19:06

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Muut aiheet
| |-+  Vapaa keskustelu (Moderators: Juha Kalli, Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti, Mikko J Köykkä)
| | |-+  Autoista (Autokuvia ja keskustelua autoista - Henkilöautot)
:  

« previous thread next thread »
Pages: 1 ... 74 75 [76] 77 78 ... 444 Reply Print
Author Topic: Autoista (Autokuvia ja keskustelua autoista - Henkilöautot)  (Read 1270444 times)
Jani Nissi
Offline Offline

Posts: 2590
Date Registered: 07.03.05

Re: Autoista (Autokuvia ja keskustelua autoista - Henkilöautot)
« Reply #1500 on: 07.03.07, 17:48 »

Ju, tuttu oli Ninjalla liikennevaloista lähtenyt sellaisella kiihdytyksellä, että oli keula noussut "pikkasen" ilmaan, niinhän siinä sitten kävi, että poliisit tämän näki ja rapsut tuli. Grin

Aaltonen
Former member
Re: Autoista (Autokuvia ja keskustelua autoista - Henkilöautot)
« Reply #1501 on: 07.03.07, 19:16 »

Ju, tuttu oli Ninjalla liikennevaloista lähtenyt sellaisella kiihdytyksellä, että oli keula noussut "pikkasen" ilmaan, niinhän siinä sitten kävi, että poliisit tämän näki ja rapsut tuli. Grin

No joo keuliminen liikenteessä on samantien sakon alanen juttu. Kun Bomberssit tuli liikenteeseen, poliisi luonnollisesti alko tätä asiaa valvomaan. Hyvä vaan, sellaset holtittomat keulinnat on ihan turhia riskinottoja. Eri asia on sitten nää taitavat jätkät, jotka ei liikenteessä taitojaan näytä.
Tollanen keulan nosto on tosin helppoa nykypyörillä, jos tehopainosuhteet on sellasia mitä ne nykyään on.
Jari Kähkönen
Sminki-pinki Chris Waddle
Offline Offline

Posts: 2228
Date Registered: 10.12.02

WWW
Re: Autoista (Autokuvia ja keskustelua autoista - Henkilöautot)
« Reply #1502 on: 07.03.07, 19:21 »

Kaverin varallisuutta mitenkään kommentoimatta, Jarilla on sen verran kommentissa kyllä pohjaa, että EVOn ostaa pikemminkin vakava rattimies ralliradoille tms. kuin elvistelyyn.. Wink Ja saa olla kyllä kalliit renkaat jos ne maksaa 10% ton auton hinnasta Grin

Ei kai kukaan kunnon renkaita vakivanteilla aja, joten tietänet itsekin, että 10%:lla tosta auton hinnasta voisi saada 1-2 kunnon rengasta kunnon vanteineen  Roll Eyes

EDIT: Ai niin, asiaa...evo on just rattimiehen auto..

 -Kähmy

Maan massa kallistuu kohti pimeää tyhjää, maan valot häviävät
-Kauko Röyhkä, Sukellan Taivaalle
Click here for my pics
http://www.simradar.com - A Flight Simulator Community
Virta
Former member
Re: Autoista (Autokuvia ja keskustelua autoista - Henkilöautot)
« Reply #1503 on: 08.03.07, 06:17 »

Ju, tuttu oli Ninjalla liikennevaloista lähtenyt sellaisella kiihdytyksellä, että oli keula noussut "pikkasen" ilmaan, niinhän siinä sitten kävi, että poliisit tämän näki ja rapsut tuli. Grin

Lisäksi keuliminen johtaa käytännössä lähes aina kortin pois ottamiseen TLL 76§ (vakava piittaamattomuus liikenneturvallisuutta kohtaan) perusteella. Kuitenkin kun moottoripyörän hallittavuus lähinnä perustuu siihen, että myös eturengas koskettaa asvalttia, ja voisi sanoa, että pyörän ohjaaminen, sen jarruttaminen sekä muun liikenteen havainnointi kärsivät melkoisesti etupyörän ollessa ilmassa.
Heikki Sten
Offline Offline

Posts: 1387
Date Registered: 11.06.04

Re: Autoista (Autokuvia ja keskustelua autoista - Henkilöautot)
« Reply #1504 on: 09.03.07, 09:36 »

Lisäksi keuliminen johtaa käytännössä lähes aina kortin pois ottamiseen TLL 76§ (vakava piittaamattomuus liikenneturvallisuutta kohtaan) perusteella. Kuitenkin kun moottoripyörän hallittavuus lähinnä perustuu siihen, että myös eturengas koskettaa asvalttia, ja voisi sanoa, että pyörän ohjaaminen, sen jarruttaminen sekä muun liikenteen havainnointi kärsivät melkoisesti etupyörän ollessa ilmassa.
Keuliessa pyörä on täysin hallittavissa. Jopa epätasaisella pinnalla. Jarruttaminen ..Et varmaan tiedä.. Silloinkun jarrutetaan niin silloin ei tietenkään pyörä keuli. Keuliminen vaatii vain jonkinverran kokemusta. Käypä katsomassa Bombersien näytösajoja. Se että keulimista moititaan johtuu usemmiten siitä että siihen liittyy samalla myös melkoinen vauhdin lisäys sekä moottorin kiihdyttämisestä johtuva voimakas ääni.

Pilatus fani
Jari Mäensivu
Offline Offline

Posts: 915
Date Registered: 31.12.05

Re: Autoista (Autokuvia ja keskustelua autoista - Henkilöautot)
« Reply #1505 on: 09.03.07, 09:43 »

Keuliessa pyörä on täysin hallittavissa.

Täysin hallittavissa Shocked Ei tosiaankaan ole !


Peruspokkarilla vaan, no pitää keksiä jotain, kamera ja kiikari on ihan hyvä yhdistelmä
Mikko Maliniemi
Nik Kammiomieli
Moderator
Offline Offline

Posts: 33498
Date Registered: 05.07.01

WWW
Re: Autoista (Autokuvia ja keskustelua autoista - Henkilöautot)
« Reply #1506 on: 09.03.07, 09:50 »

Keuliessa pyörä on täysin hallittavissa.

Siis annas kun mietin. Yritätkö sanoa, että se kaveri, joka vetää tuolla piharaitilla keijo pystyssä, kykenee väistämään sen sivutieltä eteen tulevan auton tai pikkulapsen ihan yhtä hyvin, kuin se toinen kaveri, jolla eturengas on tiessä kiinni?  Roll Eyes

Quote
Käypä katsomassa Bombersien näytösajoja.  Se että keulimista moititaan johtuu usemmiten siitä että siihen liittyy samalla myös melkoinen vauhdin lisäys sekä moottorin kiihdyttämisestä johtuva voimakas ääni.

Bombersien ajoja seuranneena(?) olet varmaan huomannut, että ei sen vauhdin tarvitse kasvaa keuliessa. Eikä kyllä sitä myötä niiden desibelienkään. Itseasiassa väittäisin, että se kaveri, joka ei saa pidettyä kiihtyvyyttä aisoissa keuliessaan, ei hallitse pyöräänsä niinkuin ehkä pitäisi...
« Last Edit: 09.03.07, 14:30 by Mikko Maliniemi »

                                Entinen hiihtäjä, nykyisin raitis

                                 My photos on Airliners.net
torkkeli
Former member
Re: Autoista (Autokuvia ja keskustelua autoista - Henkilöautot)
« Reply #1507 on: 09.03.07, 10:12 »

Keuliessa pyörä on täysin hallittavissa. Jopa epätasaisella pinnalla. Jarruttaminen ..Et varmaan tiedä.. Silloinkun jarrutetaan niin silloin ei tietenkään pyörä keuli. Keuliminen vaatii vain jonkinverran kokemusta. Käypä katsomassa Bombersien näytösajoja. Se että keulimista moititaan johtuu usemmiten siitä että siihen liittyy samalla myös melkoinen vauhdin lisäys sekä moottorin kiihdyttämisestä johtuva voimakas ääni.

Onhan se joo, kun vauhti on hyvin hidas. Vrt. trial kuskit.

Muun liikenteen seassa se ei olekaan niin järkevää, esimerkkinä voi vaikka tutustua Tekniikan Maailman numeroon 8/2006, artikkeliin Tutkijalautakuntaa tarvittiin.
Jari Mäensivu
Offline Offline

Posts: 915
Date Registered: 31.12.05

Re: Autoista (Autokuvia ja keskustelua autoista - Henkilöautot)
« Reply #1508 on: 09.03.07, 10:34 »

Onhan se joo, kun vauhti on hyvin hidas. Vrt. trial kuskit.

Trial kuskeilla täysin hallinnassa  Huh Kuinkas sit niille sattuu niitä "mokia" ??

Mikäli trialkuskeilla se pyörä olisi täysin hallinnassa ei tarvitse järjestää enää
kisoja kun kaikkien virhepisteet olis pyöreä nolla  Wink


Peruspokkarilla vaan, no pitää keksiä jotain, kamera ja kiikari on ihan hyvä yhdistelmä
Mikko Maliniemi
Nik Kammiomieli
Moderator
Offline Offline

Posts: 33498
Date Registered: 05.07.01

WWW
Re: Autoista (Autokuvia ja keskustelua autoista - Henkilöautot)
« Reply #1509 on: 09.03.07, 10:44 »

Trial kuskeilla täysin hallinnassa  Huh Kuinkas sit niille sattuu niitä "mokia" ??

Mikäli trialkuskeilla se pyörä olisi täysin hallinnassa ei tarvitse järjestää enää
kisoja kun kaikkien virhepisteet olis pyöreä nolla  Wink

Ei nyt väännetä asiaa kuitenkaan ihan päälaelleen. Harvemmin sitä on nähty trial-kuskin ajavan koko rataa keula pystyssä Tongue Ja keulimisestahan tässä oli kyse ja siitä vauhdista keuliessa. Trial-kuski oli käsittääkseni vain esimerkki siitä, että keuliessa ei tarvitse olla sitä vauhtia, toisin, kuin jollakin nyt jo vainaalla bomberilla, jonka piti keulia liikenteessä sillä pärrällään ja hups kun se pärrä ei kääntynytkään, kun oli etunakki ilmassa. Sitten oltiin Shellin seinässä ja sukset... Trial-kuski "trialvauhdillaan" olisi hyppäyttänyt pyöränsä ilmaan ja kääntynyt 180 astetta ja jatkanut takaisin tulosuuntaan Grin

                                Entinen hiihtäjä, nykyisin raitis

                                 My photos on Airliners.net
Jari Mäensivu
Offline Offline

Posts: 915
Date Registered: 31.12.05

Re: Autoista (Autokuvia ja keskustelua autoista - Henkilöautot)
« Reply #1510 on: 09.03.07, 10:48 »


Ei väännetä ei ... mutta esimerkki nyt sattui olemaan huono ottaen huomioon että keuliminen
kuuluu olennaisesti trialiin ... vai onko niillä molemmat tassut aina kiinni maassa ??


Peruspokkarilla vaan, no pitää keksiä jotain, kamera ja kiikari on ihan hyvä yhdistelmä
Janne Andersson
Offline Offline

Posts: 2166
Date Registered: 16.10.03

Re: Autoista (Autokuvia ja keskustelua autoista - Henkilöautot)
« Reply #1511 on: 09.03.07, 12:40 »

Tottakai niillä on molemmat tassut maassa. Hyppiessä keulivat. Vrt. polkupyörällä pedal kick jolloin tankarenkaan varassa loikitaan esteiden yli ja esteeltä toiselle.

Virta
Former member
Re: Autoista (Autokuvia ja keskustelua autoista - Henkilöautot)
« Reply #1512 on: 09.03.07, 14:14 »

Jarruttaminen ..Et varmaan tiedä.. Silloinkun jarrutetaan niin silloin ei tietenkään pyörä keuli.

Niinpä niin... thmbup

Mutta olisinko sittenkin voinut tarkoittaa tuossa aiemmin sitä mahdollisuutta, että pitäisi jarruttaa juuri silloin, kun keula on ylhäällä. Väittäisin, että on vaikeampaa kuin silloin, jos eturengas on asvaltissa niin kuin sen pitäisi olla.
Jani Nissi
Offline Offline

Posts: 2590
Date Registered: 07.03.05

Re: Autoista (Autokuvia ja keskustelua autoista - Henkilöautot)
« Reply #1513 on: 09.03.07, 15:20 »

Täysin hallittavissa Shocked Ei tosiaankaan ole !
Osaavalla kaverilla todellakin on.

olet varmaan huomannut, että ei sen vauhdin tarvitse kasvaa keuliessa. Eikä kyllä sitä myötä niiden desibelienkään. Itseasiassa väittäisin, että se kaveri, joka ei saa pidettyä kiihtyvyyttä aisoissa keuliessaan, ei hallitse pyöräänsä niinkuin ehkä pitäisi...
Temppupyörissä on käytössä pikkasen tiuhemmat välitykset, kun normijampan katupyörässä. Ei tarvii paljoa nojata edes taaksepäin, kun keula jo nousee. Normaalivälityksillä keuliminen tuppaa olemaan melkosta kytkimenraiskausta.

Heikki Sten
Offline Offline

Posts: 1387
Date Registered: 11.06.04

Re: Autoista (Autokuvia ja keskustelua autoista - Henkilöautot)
« Reply #1514 on: 09.03.07, 16:27 »

No nyt olen taas koneella vähän aikaa ennenkuin emäntä taas kutsuu kauppareissulle!
Kylläpä sain aikaan monenlaista vastausta! Niin tuo keuliminen on niin monenlaisia mielipiteitä herättävä asia.
Kyllä minäkin paheksun jos siitä kotikadulla tms. kaahaillaan keula pystyssä. eihän se ole turvallista liikennöintiä ei todellakaan.

Se mitä minä tiedän keulimisesta on omat kokemukseeni Crossiradalta 400 ccm MAICO:lla noin 20 v. sitten.
Aivan ihana tunne kun lähtee viivalta 15 muun kanssa. 2 vaihde päällä, puomi kaatuu edestä ja menoksi! Huumaava meteli ympärillä, toiset aivan vierellä melkein ohjaustangot kiinni, tunnen kun etupyörä irtoaa maasta vaikka koitan maata tangon päällä estääkseni sen, silti kaasu aivan täysillä ei anneta periksi tippaakaan. Takapyörä pitää hyvin ja toiset jää taakseni jatkan vielä hetken kunnes edestä lähestyvä kaarre pakoittaa helläämään ja keulinta loppuu!

Toinen kokemus on jääradalta piikkirenkailla. Aina suoran auetessa kaasu täysille ja pyörä keulii- ei sille voi mitään, mutta tiesin  ja tunsin sen että ei se mene ympärikään.
Ehkä olen ollut onnekas että minulle ei ole sattunut mitään keulimisesta johtuvaa vahinkoa mutta minun mielestäni siinä ei ole ollut mitään ongelmaa. olen keulinut milloin on siltä tuntunut crossi ja jääradoilla.

Pilatus fani
Jari Mäensivu
Offline Offline

Posts: 915
Date Registered: 31.12.05

Re: Autoista (Autokuvia ja keskustelua autoista - Henkilöautot)
« Reply #1515 on: 09.03.07, 16:27 »

Osaavalla kaverilla todellakin on..

Niin todellakin on ! Eipä niitä montaa ole maailmassa. Eräs harvoista on Chris Pfeiffer.
Kaksi motoristia maailmassa onnistuu tekemään tällähetkellä esim. tempun "three-sixty-ground" eli
Chris ja Ranskalainen Jean Pierre Goy. Eikun googlettamaan jos ei miehet tai heidän uskomattomat
pyörän käsittely taitonsa ole tuttua  laugh

Ottakaa siitä oppia ja mallia kuinka pyörää...siis moottoripyörää ajetaan eikä mitään "fillaria"
Herra maailmanmestari stunt ajamisessa korostaa myös jarrun käyttämisen osaamista ajettaessa takapyörällä... se on hänen mielestään tärkein asia jotta yleensäkkään voi keulia "turvallisesti" niin sit myös se tasapaino  Wink


Peruspokkarilla vaan, no pitää keksiä jotain, kamera ja kiikari on ihan hyvä yhdistelmä
Heikki Sten
Offline Offline

Posts: 1387
Date Registered: 11.06.04

Re: Autoista (Autokuvia ja keskustelua autoista - Henkilöautot)
« Reply #1516 on: 09.03.07, 16:50 »

Täysin hallittavissa Shocked Ei tosiaankaan ole !
-kaasu on hallinnassa. siis nopeus ja  suunta on hallinnassa. Kaasu pois ja vaikka jarrua takapyörällä niin keulinta loppuu heti.


Siis annas kun mietin. Yritätkö sanoa, että se kaveri, joka vetää tuolla piharaitilla keijo pystyssä, kykenee väistämään sen sivutieltä eteen tulevan auton tai pikkulapsen ihan yhtä hyvin, kuin se toinen kaveri, jolla eturengas on tiessä kiinni? Roll Eyes
Quote

No joo en tarkoita tätä koska meneehän siihen ainakin sekunti ennenkuin keulan saa alas, tosi on. Tarkoitan vaan sitä että pyörän suunta ja nopeus on hallinnassa.

Bombersien ajoja seuranneena(?) olet varmaan huomannut, että ei sen vauhdin tarvitse kasvaa keuliessa. Eikä kyllä sitä myötä niiden desibelienkään. Itseasiassa väittäisin, että se kaveri, joka ei saa pidettyä kiihtyvyyttä aisoissa keuliessaan, ei hallitse pyöräänsä niinkuin ehkä pitäisi...

Aivan oikein näinhän se on

meni vähän nämä lainaukset sekaisin mutta eiköhän tästä selviä. Tosi kiva kun tulee näin paljon mielipiteitä!

Pilatus fani
Mikko Maliniemi
Nik Kammiomieli
Moderator
Offline Offline

Posts: 33498
Date Registered: 05.07.01

WWW
Re: Autoista (Autokuvia ja keskustelua autoista - Henkilöautot)
« Reply #1517 on: 09.03.07, 16:52 »

Kylläpä sain aikaan monenlaista vastausta! Niin tuo keuliminen on niin monenlaisia mielipiteitä herättävä asia.

Ehkäpä tuossa tuli tartuttua vähän turhan hanakasti käytettyyn sanamuotoon. "Pyörä on keuliessa täysin hallittavissa" antaa sen kuvan, että vaikka etutassu on kohti taivasta, pyörä on silti täysin hallittavissa, kuten käännettävissä jne... Sen kyllä ymmärrän, että "keuliminen on täysin hallinnassa" Smiley

                                Entinen hiihtäjä, nykyisin raitis

                                 My photos on Airliners.net
B777
Former member
Re: Autoista (Autokuvia ja keskustelua autoista - Henkilöautot)
« Reply #1518 on: 09.03.07, 16:55 »

Sama asia on havaittavissa usein, kun monet tuppaavat väittämään, että jos autolla ajaa sivusladissa, se ei olisi hallittua Roll Eyes
Petri Koivisto
Offline Offline

Posts: 14440
Date Registered: 21.07.04

Re: Autoista (Autokuvia ja keskustelua autoista - Henkilöautot)
« Reply #1519 on: 09.03.07, 17:18 »

Sama asia on havaittavissa usein, kun monet tuppaavat väittämään, että jos autolla ajaa sivusladissa, se ei olisi hallittua Roll Eyes
Eipäs nyt vaihdeta aihetta  Grin tai no, autothreadihan tämä on  Roll Eyes

eikä se sladi ole välttämättä kaikilla hallinnassa, jos joskus lähteekin se perä irti niin sitten ollaanki jaskat housussa ja silmät kiinni sielä ratin takana  laugh
Pages: 1 ... 74 75 [76] 77 78 ... 444 Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1