Autoista (Autokuvia ja keskustelua autoista - Henkilöautot)

<< < (301/1766) > >>

nisse90:
Ju, tuttu oli Ninjalla liikennevaloista lähtenyt sellaisella kiihdytyksellä, että oli keula noussut "pikkasen" ilmaan, niinhän siinä sitten kävi, että poliisit tämän näki ja rapsut tuli.

Aaltonen:
Quote

Ju, tuttu oli Ninjalla liikennevaloista lähtenyt sellaisella kiihdytyksellä, että oli keula noussut "pikkasen" ilmaan, niinhän siinä sitten kävi, että poliisit tämän näki ja rapsut tuli.


No joo keuliminen liikenteessä on samantien sakon alanen juttu. Kun Bomberssit tuli liikenteeseen, poliisi luonnollisesti alko tätä asiaa valvomaan. Hyvä vaan, sellaset holtittomat keulinnat on ihan turhia riskinottoja. Eri asia on sitten nää taitavat jätkät, jotka ei liikenteessä taitojaan näytä.
Tollanen keulan nosto on tosin helppoa nykypyörillä, jos tehopainosuhteet on sellasia mitä ne nykyään on.

Supra:
Quote

Kaverin varallisuutta mitenkään kommentoimatta, Jarilla on sen verran kommentissa kyllä pohjaa, että EVOn ostaa pikemminkin vakava rattimies ralliradoille tms. kuin elvistelyyn.. Ja saa olla kyllä kalliit renkaat jos ne maksaa 10% ton auton hinnasta


Ei kai kukaan kunnon renkaita vakivanteilla aja, joten tietänet itsekin, että 10%:lla tosta auton hinnasta voisi saada 1-2 kunnon rengasta kunnon vanteineen 

EDIT: Ai niin, asiaa...evo on just rattimiehen auto..

 -Kähmy

Virta:
Quote

Ju, tuttu oli Ninjalla liikennevaloista lähtenyt sellaisella kiihdytyksellä, että oli keula noussut "pikkasen" ilmaan, niinhän siinä sitten kävi, että poliisit tämän näki ja rapsut tuli.


Lisäksi keuliminen johtaa käytännössä lähes aina kortin pois ottamiseen TLL 76§ (vakava piittaamattomuus liikenneturvallisuutta kohtaan) perusteella. Kuitenkin kun moottoripyörän hallittavuus lähinnä perustuu siihen, että myös eturengas koskettaa asvalttia, ja voisi sanoa, että pyörän ohjaaminen, sen jarruttaminen sekä muun liikenteen havainnointi kärsivät melkoisesti etupyörän ollessa ilmassa.

K8b:
Quote

Lisäksi keuliminen johtaa käytännössä lähes aina kortin pois ottamiseen TLL 76§ (vakava piittaamattomuus liikenneturvallisuutta kohtaan) perusteella. Kuitenkin kun moottoripyörän hallittavuus lähinnä perustuu siihen, että myös eturengas koskettaa asvalttia, ja voisi sanoa, että pyörän ohjaaminen, sen jarruttaminen sekä muun liikenteen havainnointi kärsivät melkoisesti etupyörän ollessa ilmassa.

Keuliessa pyörä on täysin hallittavissa. Jopa epätasaisella pinnalla. Jarruttaminen ..Et varmaan tiedä.. Silloinkun jarrutetaan niin silloin ei tietenkään pyörä keuli. Keuliminen vaatii vain jonkinverran kokemusta. Käypä katsomassa Bombersien näytösajoja. Se että keulimista moititaan johtuu usemmiten siitä että siihen liittyy samalla myös melkoinen vauhdin lisäys sekä moottorin kiihdyttämisestä johtuva voimakas ääni.

Navigation

Up one level

Next page

Previous page