Autoista (Autokuvia ja keskustelua autoista - Henkilöautot)

<< < (417/1766) > >>

Sami Mäntyharju:

Huh, kyllä se on vaan niin, että aina pitäisi olla kamera mukana.
Eilen, kun olin Nousiaisista (kunta 20km Turusta Raumalle päin) lähdössä Turkua kohti, niin pysähdyin STOP merkille ja katselin, että mikäs Ferrari oikealta tulee, niin eihän se lopulta mikään Ferrari ollutkaan, vaan kun auto tuli lähemmäs ja meni ohi, niin olikin se Saksan rekkarissa oleva Gumpert Apollo! Kyseinen auto meni viellä paikallisen Nesteen pihalle, mutta kun ei ollut kameraa, niin eipä paljon kuvia otettu.  Ja kun oli muutenkin vähän kiire Turkuun. Olin kyllä hetken ihan ihmeissäni, että mitä tollainen auto tekee täällä "korvessa". 

http://www.rsportscars.com/eng/cars/gumpert_apollo.asp

Ilkka-lehdessä oli taannoin juttu uudesta KÖ-551 :stä

-------------------
Autoharvinaisuus kiinnosti Seinäjoella

Jukka Mäntymaa

torstai 19.07.2007

Gumpert Apollo paistatteli päivää Seinäjoella. Kuva: Heikki Hakanen

Koulukadulla parkissa ollut punainen urheiluauto herätti suurta kiinnostusta ihmisissä. Auto oli monen kännykkäkameran kohteena, ja uteliaat arvuuttelivat auton omistajaa ja merkkiä.

Auto on kaksipaikkainen ja takavetoinen Gumpert Apollo. Auton kehitysprojektin takana on Audin entinen työntekijä Roland Gumpert. Autoja on tällä hetkellä maailmassa kymmenkunta, joten voidaan puhua todellisesta harvinaisuudesta.

Valmistajan mukaan tavoitteena oli tuoda rata-auton ominaisuudet tieliikennekelpoiseen autoon. Superautosta löytyy DTM-Audin tekniikka ja kahdella turboahtimella varustetusta V8-moottorista 650 hevosvoimaa. Auto tarvitsee kolme sekuntia sadan kilometrin ja vajaa yhdeksän sekuntia kahdensadan kilometrin tuntinopeuden saavuttamiseksi. Huippunopeus kohoaa 360 kilometriin tunnissa.

Auton omistajan, Jalasjärveläisen liikemiehen mukaan Saksassa valmistetun auton suorituskykyä on tarkoitus testata paremmin radalla.

Aaltonen:

Huh, kyllä se on vaan niin, että aina pitäisi olla kamera mukana.
Eilen, kun olin Nousiaisista (kunta 20km Turusta Raumalle päin) lähdössä Turkua kohti, niin pysähdyin STOP merkille ja katselin, että mikäs Ferrari oikealta tulee, niin eihän se lopulta mikään Ferrari ollutkaan, vaan kun auto tuli lähemmäs ja meni ohi, niin olikin se Saksan rekkarissa oleva Gumpert Apollo! Kyseinen auto meni viellä paikallisen Nesteen pihalle, mutta kun ei ollut kameraa, niin eipä paljon kuvia otettu.  Ja kun oli muutenkin vähän kiire Turkuun. Olin kyllä hetken ihan ihmeissäni, että mitä tollainen auto tekee täällä "korvessa". 

http://www.rsportscars.com/eng/cars/gumpert_apollo.asp

No tolla pistetään suohon aika moni niin super nopeana pidetty laite mennen tullen. Hienon auton näit, tossa on sentään oikea määrä sylintereitä. 

bemari:

tossa on sentään oikea määrä sylintereitä. 

Totta, mutta saa niitä sylintereitä kai enenmänkin olla.

Mikoky92:
Meijän kakkos biili 
VW Golf Plus 1.4 TSI DSG automaatti
[ attachment removed ]

(On muuten vuosimallia 2008  )

bemari:
Mitenkäs tommosen TSI:n kiihtyvyys, onko se oikeastiki kuin mainoksissa, vai kiihtyykö kuin vanha turbo-dieseli?

Navigation

Up one level

Next page

Previous page