Autoista (Autokuvia ja keskustelua autoista - Henkilöautot)

<< < (553/1766) > >>

Mikko J Virtanen:
Quote

Tässä olisi Arttu sulle peli, Tuossa duunin lähellä olevalla security firmalla on näitä mustana, ja kyllä on koppavan näköinen bilika.

http://www.chevrolet.com/avalanche/



Nääh, liian ruma logo 

bemari:
Quote

Olen kokeillut joskus yhtä Mersun maasturia. Ei oikein innostanut. Oli melkoisen pieni (taisi olla halvin ja pienin malli).

http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=1776751 tälläinen halpa vähän ajettu 509 heppainen citymaasturi Mersu, jolla varmasti ehtii...

Autopilot:
Quote

Terve

On kohta aika vaihtaa autoa, ja kaipaisin hieman käyttökokemuksia. Suunnitelmissa on joko BMW X5, VW Touareg tai Audi Q7. Onko Teillä, arvon asiantuntijat,  noista kokemusta ? Mitä niistä suosittelisitte ?


On itseasiassa tullut kurvailtua noilla kaikilla jonkinverran.

Aloitetaan vaikka Q7:asta. Q7 on muita vaihtoehtoja huomattavasti isompi, mutta samalla pehmein kulkija. Siinä on mukava lipua katuja pitkin ja auto on todella rauhallinen ajaa. 3.0TDI tarjoaa myös mukavasti tehoa tarvittaessa (sekä parhaimmat moottoriäänet tästä kolmikosta  ). Siinä on mukavasti tilaa sisällä vaikka penkit ovat minusta aika pienet. Luulisi olevan vaikea parkkeerata mutta todella upean parktronikin ansiosta se on itseasiassa suht helppoa kun saa sekä ääniohjausta sekä kuvaruudulta informaatiota. Q7 löytyy paljon säätöjä erilaisia ajotilanteita varten kuten maasturista tuleekin jos ottaa ilmajousituksen. En nyt suoralta kädelta muista onko siinä alennusvaihetisto, mutta toisaalta kaikki säädöt on sijoitettu keskikonsoliin alas, missä normaalisti autoissa on kässäri joka taas aiheuttaa suurta päänvaivaa jos niitä ei jaksa opiskella koska perstuntumalla niistä ei saa mitään selvää. Kesti aikansa jopa löytää radion volyymisäädin. Jos joku kokee BMW:n iDriven hankalaksi tämä systeemi on samankaltainen paitsi että nyt joysticki on saanut kaverikseen vielä suuren liudan nappeja ja kaikkea muuta roskaa. Myös Q7 ohjaus on minusta liian löysä joka suuren koon kanssa saa vauhdintunteen aika hyvin katomaan jolloin helposti tulee sitä ylinopeutta vedettyä. Mutta noin muuten kaikki on toimivaa ja laadukkan tuntuista. Q7 on minusta selvästi tämän ryhmän paras ehdokas jos joku ei sitä liian suureksi koe.

BMW X5 on taas upea auto kaikilta yksityskohdiltaan, napista avautuvasta hansikaslokerosta elektroniseen vaihteenvalitsimeen. Auton tilat vastaavat about 5-sarjalaisen bemarin tiloja. Auto tuntuu suht urheilulliselta ajaa, ja pieni koeajolenkki voi tuntua hauskaltakin, mutta. BMW:n alusta on minusta aiva järkyttävän jäykkä. Siinä on tarkka ja hyvä ohjaus jne, mutta se tuntuu enemmänkin kovalta urheiluautolta kuin maasturilta ja siinä ei ole minkäänlaisia maasto-ominaisuuksia alamäkihidastina lukuunottamatta kuten Q7:ssä ja Touaregissä. Auto on selvästi pienempi ja ketterämpi kuin Q7 mutta minuun tämä urheilullisuus ei oikein iskenyt. Mielummin ostaisin tuolla rahalla vaikka 545i sedanin kun kolmilitraisen citymaasturi look-aliken. Kiitosta saa bemari kuitenkin myös hyvästä parkkitutkasta (samantapainen kuten Q7:ssä) ja kahteen osaan avautuvasta takakontista.

Touareg taasen on aika tasapaksu. Normaaliajossa esiintyyhieman kovuutta kuten X5:assa mutta Touaregiin on saatavissa kattavat maastoajo-ominaisuudet. Auto on about X5:an kokoinen. Touaregissä on myös suht herkkä ohajus kuten Q7:ssä ja muutenkin koko auto on vähän pahvilaatikon oloinen. Lisää tuntua tähän toi kyllä luultavasti 2,5litranen turbodiesel. Kolmilitraisen kanssa asiat voivat ehkä olla vähän paremmin. Noin muuten auto on sisältä peruspassatti ja siellä ei mitään erikoisuuksia löydy, kaikki on toimivaa. Ajamassani mallissa parkkitutka oli ainkin vanhaa valoilla toimivaa mallia. Lisättäneen että Touareg on myös ryhmän rumin auto (facelift). 

Tässä vähän omia mielipiteitä, oma suosikki noista varmasti selvisi tuosta. (vaikka oikeasti se olisi Volvo XC90).

Jos keksit jotain kysyttävää, esim yksityiskohtiin liittyvää ehkä osaan jotain valottaa lisää.

arttula:
Ok. Kiitos, Torsten, noista. Täytyy vissiin kuitenkin käydä kojeajamassa vielä se traktori (eli Volvo), ja päättää sitten. Onko mitään käsitystä noiden autojen toimitusajoista (ml. Volvo) ?

Autopilot:
Quote

Ok. Kiitos, Torsten, noista. Täytyy vissiin kuitenkin käydä kojeajamassa vielä se traktori (eli Volvo), ja päättää sitten. Onko mitään käsitystä noiden autojen toimitusajoista (ml. Volvo) ?


BMW on se pisin, noin 6kk. Noilla muilla on se vajaa 3kk, vähän riippuen vuodenajasta.

Navigation

Up one level

Next page

Previous page