FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
19.11.17, 03:18

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Muut aiheet
| |-+  Vapaa keskustelu (Moderators: Juha Kalli, Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti, Mikko J Köykkä)
| | |-+  Autoista (Autokuvia ja keskustelua autoista - Henkilöautot)
:  

« previous thread next thread »
Pages: 1 ... 145 146 [147] 148 149 ... 444 Reply Print
Author Topic: Autoista (Autokuvia ja keskustelua autoista - Henkilöautot)  (Read 1223084 times)
Aaltonen
Former member
Re: Autoista (Autokuvia ja keskustelua autoista - Henkilöautot)
« Reply #2920 on: 07.04.08, 04:55 »

Näinhän se kyllä on, että ei sitä voi noin rankasti yleistää. Itse olen Cruisingeissa ollut monesti mukana ja siellä lähinnä jenkkiautoharrastajat ovat rennonletkeällä kruisailufiiliksellä mukana. Niinkuin Sami mainitsikin, niin jotkut siellä yltyvät ottamaan autosta mittaa sudittelemalla, mutta nimenomaan jarruja vastaan ja "suljetulla" alueella.
Tikkurilan *piip*rallia nähneenä, pidän sitä järjettömänä ja välillä jopa vaarallisena, oli kuski millä tahansa koslalla liikenteessä. Onpahan se männä vuosina uhrinsakin vaatinut. Ja löytyy noista Tikkurilan kaahareista eri ikäistä porukkaa, eikä vain teinejä. thmbdn

Jep, oli kyse sitten Stadin tai Tiksin cruisingeista, meininki on sama aina. Rentoa rupattelua ja ihmettelyä ja kuolaamista. Usein vielä muksu vierellä, "iskä mikä toi on, siinä on iso takakontti" juttuja.  Cheesy
Itsekin menneinä vuosina sen verran näin tota Tiksin urpaania meininkiä, että hiljaseksi vetää. Ne jotka sielä meikäläisen ikäisenäkin rispektiä hakevat, on surullista jos sille amisteinitasolle jää.  Sad
Aaltonen
Former member
« Reply #2921 on: 07.04.08, 04:56 »

Hehe, suosittelen kyllä joskus perjantai-lauantai välisenä iltana/yönä vierailemaan! thmbup laugh

Miksi? Pahimmillaan saa vielä jonkun kahjon päälle kun tuppaavat nopeuksista viis veisaamaan ja toiseksi, niitä eurojapskeja näkee joka päivä.  Cheesy
Otat Petri tuolin ja meet siihen Tuusulan motarin varteen vaikkapa, kupin kahvia ja alat katsomaan, siinä niitä menee...Bemaria, Ooppelia, Toyotaa, Matsdaa..... Wink
Aaltonen
Former member
« Reply #2922 on: 07.04.08, 04:58 »

Se nyt taas on ihan puhdasta paskaa. Minä ajan 25-metristä moduulia työkseni ja vannon, että ajostani ei inssi löydä yhtään virhettä, päin vastoin. Silti, kun istun oman auton rattiin, en todellakaan jeesustele ja ajattele tekopyhästi, että minun pitää näyttää jotain ***tun esimerkkiä koska ajan ammatikseni. Paskanmarjat. Tänään ajoin Hki-Lapinjärvi-Hki keskinopeudella 135kmh. Moottoritiellä 160kmh ja 6-tiellä sitten vähän hitaammin. Turhaan sinä siitä itseesi otat. Harvassa on sellaiset ammattikuskit, jotka todellakin jeesustelee henkilöauton ratissa.

Aivan joo tuota korjausta sen verran, että en sinua tarkottanut nyt tolla yhellä kommentilla. En minäkään jeesusta leiki henkilöauton ratissa, mutta koitan kuitenkin sääntöjä noudattaa ja muita huomioon ottaa.
Aaltonen
Former member
« Reply #2923 on: 07.04.08, 08:29 »

Mites ne sun viime vuoden kuvat jostain Mustangista joka heittää perää? Sekö ei ole rälläilyä.. Ja oli vielä tehty muuten yleisellä tiellä! Eli samaa elvistely sakkia nekin on Wink

Juuri tätä minä tarkoitin. Onhan se rälläilyä, 20kmh nopeudessa. Vertaa Kielotien kiihdytyskisoihin, kummassa on enemmän sivullisille vaaraa?
Mikko Maliniemi
Nik Kammiomieli
Moderator

Date Registered: 05.07.01

« Reply #2924 on: 07.04.08, 08:40 »

Juuri tätä minä tarkoitin. Onhan se rälläilyä, 20kmh nopeudessa. Vertaa Kielotien kiihdytyskisoihin, kummassa on enemmän sivullisille vaaraa?

Voi ne jarrut pettää siitä jenkistäkin. Ja kaasu hirttää. Niin, ja kummassahan luulet, että siinä "törmäysetäisyydellä" on enemmän sivullisia toljottamassa?

Eipä sillä ole merkitystä, kummassa on enemmän sivullisille vaaraa, sillä molemmista voi olla tai sitten on olematta. Mutta kyllähän se lähtökohta on, että kumpikaan ei ole laillista yleisellä tiellä, eikä sitä kautta kumpaakaan voi puolustella yhtään sillä, että "toisesta on vähemmän vaaraa"...

Entinen hiihtäjä, nykyisin raitis

My photos on Airliners.net
Aaltonen
Former member
« Reply #2925 on: 07.04.08, 10:20 »

Voi ne jarrut pettää siitä jenkistäkin. Ja kaasu hirttää. Niin, ja kummassahan luulet, että siinä "törmäysetäisyydellä" on enemmän sivullisia toljottamassa?

Eipä sillä ole merkitystä, kummassa on enemmän sivullisille vaaraa, sillä molemmista voi olla tai sitten on olematta. Mutta kyllähän se lähtökohta on, että kumpikaan ei ole laillista yleisellä tiellä, eikä sitä kautta kumpaakaan voi puolustella yhtään sillä, että "toisesta on vähemmän vaaraa"...

Totta totta, JOSittelu on kyllä kivaa. Jos alkaa kunnolla Jossittelemaan, niin pitää köyttää itsensä sänkyyn ja toivoa, ettei katto vaan sorru niskaan.  Cheesy
Ihmisiä aina on kiehtonut vaara, vauhti ja laittomuus, riskit tiedätään, mutta hanaa annetaan. Se on sitten jokaisen oma pohdinta, ajaako Kielotiellä drag racea vai pistääkö takarenkaat sileeksi jarrua vasten parkkipaikalla, tai vetääkö yöllä motarilla 250kmh. Laitonta kaikki, mutta osassa enemmän vaaratekijöitä kun osassa.
Aaltonen
Former member
« Reply #2926 on: 07.04.08, 11:04 »

Hienoa kaksinaismoralismia sulla taas. Joka toinen päivä tilität täällä, kuinka bussilla ajaessa näet muiden autojen törttöilevän ja näet siinä kaiken pahan alun. Ja kun taas on kyse ameeriiikan autojen pienestä sudittelusta liikenteessä, niin se onkin sallittua ilman minkäänlaista ihmettelyä..

Justhan sanoin tossa, että kaikki tollanen on laitonta?  Shocked
Enkä ole joka toinen päivä nyt tilittänyt, vaikka monesta voisi tilittää.  Tongue
Joona Väisänen

Date Registered: 27.10.01

« Reply #2927 on: 07.04.08, 12:56 »

Hienoa kaksinaismoralismia sulla taas. Joka toinen päivä tilität täällä, kuinka bussilla ajaessa näet muiden autojen törttöilevän ja näet siinä kaiken pahan alun. Ja kun taas on kyse ameeriiikan autojen pienestä sudittelusta liikenteessä, niin se onkin sallittua ilman minkäänlaista ihmettelyä..

Nyt sinä kyllä itse syyllistyt siihen, mistä Samia aina mollataan. Kyse oli amerikan autojen pienestä sudittelusta parkkipaikalla, ei liikenteessä. Kyllä se on ihan ok, eikä siitä tarvitse ajatella, etä se olisi jotenkin paha tai sitä tulisi paheksua sen takia, että ajaa työkseen. Ehei. Eikä kyse varmastikaan ole mistään törttöilystä.
Mikko Maliniemi
Nik Kammiomieli
Moderator

« Reply #2928 on: 07.04.08, 13:21 »

Kyse oli amerikan autojen pienestä sudittelusta parkkipaikalla, ei liikenteessä.

Mites ne sun viime vuoden kuvat jostain Mustangista joka heittää perää? Sekö ei ole rälläilyä.. Ja oli vielä tehty muuten yleisellä tiellä! Eli samaa elvistely sakkia nekin on Wink

Lasse Nygren

Date Registered: 23.06.04

« Reply #2929 on: 07.04.08, 13:25 »

Nyt sinä kyllä itse syyllistyt siihen, mistä Samia aina mollataan. Kyse oli amerikan autojen pienestä sudittelusta parkkipaikalla, ei liikenteessä. Kyllä se on ihan ok, eikä siitä tarvitse ajatella, etä se olisi jotenkin paha tai sitä tulisi paheksua sen takia, että ajaa työkseen. Ehei. Eikä kyse varmastikaan ole mistään törttöilystä.

Niin, eipä näissä täälläkin nähdyissä Tikis kuvissa pahemmin missään parkkipaikalla minusta suditella, vaan ihan yleisillä teillä...asia ei siis minua liikuta sen enempää, kunhan vaan rupesin muistelemaan noita täällä ennenkin nähtyjä upeita kuvia.  Wink

http://kuvablogi.com/nayta/433574/
http://kuvablogi.com/nayta/591269/
http://kuvablogi.com/nayta/591270/
http://kuvablogi.com/nayta/591271/
http://kuvablogi.com/nayta/591272/
http://kuvablogi.com/nayta/591273/

Hienoja kuvia Samilta kyllä, eikä tuollaista pientä nakin polttoa nyt voi edes paljoa verrata mihinkään totaalisen idioottimaiseen kahailuun jossain taajamassa, mitä nyt molemmat ovat laissa toki kiellettyä!
« Last Edit: 07.04.08, 13:32 by Lasse Nygren »

Ali Hiltunen

Date Registered: 02.05.06

« Reply #2930 on: 07.04.08, 13:40 »

http://kuvablogi.com/nayta/433574/

Hienoja kuvia Samilta kyllä,

Mutta, joku tuossa kuvassa, ei mielestäni ole kohdallaan.

"Tieteen suuri tragedia on se, että ruma tosiasia rikkoo kauniin teorian."
Marko Ryynänen

Date Registered: 05.10.04

« Reply #2931 on: 07.04.08, 16:01 »

Kulta, tänään meillä on jenkkiporukoilla tapaaminen, lähtisitkö mukaan ? Vien sut vaikka mäkkärille syömää, pliis lähde nyt.....

http://kuvablogi.com/nayta/433500/

-make-
Marko Ryynänen

Date Registered: 05.10.04

« Reply #2932 on: 07.04.08, 16:04 »

mmm... olisikohan etupenkillä pieni lapsi??

-make-
Lasse Nygren

Date Registered: 23.06.04

« Reply #2933 on: 07.04.08, 18:23 »

Laitetaas nyt jokunen kuva viime vuodelta tuolta lyhyesti aiemmin mainitsemastani Turun Kupittaan harrasteajoneuvo miitistä, joka on siis taas 27.5 seuraavan kerran kello 19-20 välisenä aikana.

[ attachment removed ]

[ attachment removed ]

[ attachment removed ]

[ attachment removed ]

Kyllä tällaisissa kokoontumisissa on aina niin paljon enemmän fiilistä, kun siinä, että katsoo samoja autoja jossain American Car Showssa tai museoissa.

Aaltonen
Former member
« Reply #2934 on: 07.04.08, 19:27 »

Joo yleisellä tiellähän nuo kaikki linkkien takana olevat kuvat on otettu, joissa vauhtia on se 20kmh.

Lasselta upeita kuvia mainitusta tapahtumasta!  Cheesy thmbup
Aaltonen
Former member
« Reply #2935 on: 07.04.08, 19:32 »

Eipä ole, näihin asioihin kun ei vaan voi vaikuttaa kukaan muu kuin tuo kuljettaja, jonka vastuulla matkustajat ovat. En minä kuvaushetkellä sen enempää pohtinut, että mikä ei ole kohdallaan. Hyvä huomio sinulta kuitenkin jokatapauksessa.

Siksikin vähän naurattaa joidenkin suhtautuminen kun itse en ole yhdessäkään noissa autoissa puikoissa vetämässä 20kmh sladissa pois parkkikselta, ymmärtäisin Herra Ripatinkin torumiset hyvin, jos itse noissa kumia katuun pistäisin. Kuvia minä tuolta Cruisingeista haluan vaan ottaa ja turha on kenenkään alkaa väittämään, ettei tollasia börniksiä kuvaisi jos tollanen nenän eteen hyvässä iltavalossa tulee, oli se parkkis tai yleinen hiljainen tienpätkä.

Mikko Maliniemi
Nik Kammiomieli
Moderator

« Reply #2936 on: 07.04.08, 20:21 »

Joo yleisellä tiellähän nuo kaikki linkkien takana olevat kuvat on otettu, joissa vauhtia on se 20kmh.

Olkoon vaikka paikallaan, mutta ei se siitä tee sen laillisempaa...  Roll Eyes

Siksikin vähän naurattaa joidenkin suhtautuminen kun itse en ole yhdessäkään noissa autoissa puikoissa vetämässä 20kmh sladissa pois parkkikselta, ymmärtäisin Herra Ripatinkin torumiset hyvin, jos itse noissa kumia katuun pistäisin. Kuvia minä tuolta Cruisingeista haluan vaan ottaa ja turha on kenenkään alkaa väittämään, ettei tollasia börniksiä kuvaisi jos tollanen nenän eteen hyvässä iltavalossa tulee, oli se parkkis tai yleinen hiljainen tienpätkä.

Taasko tässä käy niin, että asia muuttuu hovissa? Eihän kukaan ole sanonut, että ei saisi kuvata. Pointti on se, miten olet itse yhtä laittomuutta hehkuttamassa upeaksi ja heti perään toista moittimassa. Ja kaikella kirjoituksellasi vain vahvistat sitä kuvaa, että katsot asiaa täysin amerikkalaisten aurinkolasien läpi Wink

Aaltonen
Former member
« Reply #2937 on: 08.04.08, 06:04 »

Olkoon vaikka paikallaan, mutta ei se siitä tee sen laillisempaa...  Roll Eyes

Taasko tässä käy niin, että asia muuttuu hovissa? Eihän kukaan ole sanonut, että ei saisi kuvata. Pointti on se, miten olet itse yhtä laittomuutta hehkuttamassa upeaksi ja heti perään toista moittimassa. Ja kaikella kirjoituksellasi vain vahvistat sitä kuvaa, että katsot asiaa täysin amerikkalaisten aurinkolasien läpi Wink

Ei se tee laillisempaa joo ei. Raybanit ei oo kai amerikkalaiset.  Cheesy
Aaltonen
Former member
« Reply #2938 on: 08.04.08, 06:19 »

Kuten Mikko tossa aikaisemmin sanoikin, niin ei se 20km/h tee siitä yhtään laillisempaa. Kyse oli sun mielipiteestä, eikä siitä puikoissa olemisesta. Toi sun kaksinaismoralismi vaan ihmetyttää, että miten miten voit olla noin.... Eihän kukaan vakavalla naamalla voi valittaa jatkuvasti jostain ohittelusta, kaahailusta jne. mitä näet tuolla bussilla ajellessa, mutta todeta samaan aikaan, että Tiksin Cruisingin tapahtuman sladit on liikenteessä oikein. "Eihän siinä ollut kuin korkeintaan 20km/h vauhtia!"

Kantsii ehkä ens kerralla miettiä mistä täällä valitat, jos moraalis on noin kaksijakoinen..

Ei ne oikein ole, juuri tuola sullekin aiemmin jo sanoin ajat sitten, että laitontahan tuo on. Oli se Jenkki tai Euro tai Japski.

Ei mulla mitään selittämistä ole, upean näköistä se on kun kumi palaa auton ollessa paikalla. Se on upean näköistä vaikka siinä olisi edellis vuoden M5:nen tekemässä saman. Tai joku tehokas japanilainen takavetoinen auto. Se ääni kun moottori laulaa ja savuna ilmaan menevät takarenkaat sen ihanan kuminkäryn kera on todellakin sellanen "ei nää joka päivä" juttu. Valittettavasti yleinen tie näissä mainituissa kuvissa on sen tekopaikkana, sille en voi mitään. Se miten paljon burniksella aiheutetaan vaaraa sivullisille tai muulle liikenteelle kaupungin laidalla olevalla hiljaisella tienpätkällä, saa jokainen itse miettiä.
En oleta, että Herra Ripatti kamalasti haluaakaan minua ymmärtää, koska olen täällä turvallisuudesta marissut ja ihmisten ajattelemattomuudesta sun muusta.
Markus Hatakka

Date Registered: 19.02.07

« Reply #2939 on: 08.04.08, 06:32 »

Raybanit ei oo kai amerikkalaiset.  Cheesy
No voidaan kyllä sanoa että ovat amerikkalaiset, Ray Ban -yhtiö on perustettu 1937 USA:ssa, ja vasta 1999 myyty italialaisille.
Pages: 1 ... 145 146 [147] 148 149 ... 444 Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1