Autoista (Autokuvia ja keskustelua autoista - Henkilöautot)

<< < (597/1766) > >>

rainer:
Kävin koeajamassa volkkari golfin tsi-moottorilla ja dsg automaatilla, ihan tavallinen golf ei gt.
Kyllä kai se on tuollainen ostettava, on niin mukava kaupunkiajossa, kun ahdin ja
turbo tarjoavat hyvän väännön jo pienillä kierroksilla.
Liikennevaloissa seisoessani viereisellä kaistalla oli valkoinen diisselimersu.
Kun valot vaihtuivat, niin ihan vähän lipsautin kaasua ja mersukuski sai nähdä golfin takavalot.
Tuolla tsi-moottorilla on niin helppo näyttää takavaloja mersu- ja volvo-kuskeille
(tämä koskee myös kuskeja, jotka suunnittelevat hankkivansa honda civicin tai seat leonin). . .
Tuota golfin tsi moottoria ei saa vielä kuin golfissa ja jetassa, skoda octaviassa sitä ei vielä saa, tulee
kai bensa skodaan syksyllä.
Täytyy ottaa riski ja ostaa kansanvaunu, vaikka jotkut sitä haukkuvat.

sami:
Quote

Tuolla tsi-moottorilla on niin helppo näyttää takavaloja mersu- ja volvo-kuskeille
(tämä koskee myös kuskeja, jotka suunnittelevat hankkivansa honda civicin tai seat leonin). . .


Heheh, diisselistä oli kyllä puhe (jossa näyttäisi hevosia olevan yhtä paljon mutta vääntöä 130nm enemmän).

Tuota TSI:tä pitäisi kyllä myös kokeilla ihan mielenkiinnosta, nimenomaan tuo nykyisen turbodiisselin vääntö on tehnyt vaikutuksen ja ahtamatonta bensakonetta en kyllä enää hanki. Samoin DSG:tä ovat kehuneet. TSI:ssä kulutusero vastaavankokoiseen diisseliin on vain 1.1 ltr enemmän, muuten arvot ovat about samat, tuota vääntöä lukuunottamatta.

juksii:
Quote

Heheh, diisselistä oli kyllä puhe (jossa näyttäisi hevosia olevan yhtä paljon mutta vääntöä 130nm enemmän).


Tottakai väännön pitää olla suurempi kun kierrokset ovat pienemmät jotta saadaan sama teho ulos.

sami:
Ööm, tuo TSI:n koneen maksimivääntö on 220nm / 1750 rpm ja volkkarin 2.0 tdi:llä 320 nm / 1750-2200 rpm..   (?)


(140hv versiot molemmat siis)

juksii:
Quote

Ööm, tuo TSI:n koneen maksimivääntö on 220nm / 1750 rpm ja volkkarin 2.0 tdi:llä 320 nm / 1750-2200 rpm..   (?)


(140hv versiot molemmat siis)


Ja sitten niitä kaavoja peliin

Teho = momentti x kulmanopeus
Kulmanopeus on radiaaneja joten kulmanopeus = (kierrokset *2 * Pi) / 60 (Kulmanopeus = rad/s ja kierrokset = r/min)

=> P = M x R*Pi/30

Josta saadaan TSI:n tehoksi noin 40 kW ja TDI:n 58 kW (kierrosluvulla 1750) ja 74 kW (kierrosluvulla 2200)

Eli mikä tässä nyt oli epäselvää? Tehokäyrä ja vääntökäyrä vain on erilainen kummallakin.

Navigation

Up one level

Next page

Previous page