Author
|
Topic: Autoista (Autokuvia ja keskustelua autoista - Henkilöautot) (Read 1249360 times)
|
Jani Nissi
Offline
Posts: 2590
Date Registered: 07.03.05
|
Ja sinäkö niiden "laippojen" päälle ymmärrät? Oletko paljonkin sellasia testaillu?  Varmasti.  Minäkin suunnilleen joka päivä testailen noita "laippoja" ajamalla formulaa. Visuaalina tosin tietokoneen näyttö. 
|
|
|
|
bemari
Former member
|
Varmasti.  Minäkin suunnilleen joka päivä testailen noita "laippoja" ajamalla formulaa. Visuaalina tosin tietokoneen näyttö.  Sanoo jätkä joka leikkii lentokapteenia tiatsallaan..
|
|
|
|
Falcon 900
Former member
|
Sanoo jätkä joka leikkii lentokapteenia tiatsallaan..
Kohtahan täällä alkaa nuorisolla tästäkin aiheesta " Virtuaalinen päähänlyöntikisa " Cool Down..., Please, ei kai se noin vakavaa ole? 
|
|
|
|
Petri Koivisto
Offline
Posts: 14369
Date Registered: 21.07.04
|
Kohtahan täällä alkaa nuorisolla tästäkin aiheesta " Virtuaalinen päähänlyöntikisa " Cool Down..., Please, ei kai se noin vakavaa ole?  No kai nyt kun jotkut 12wee tietäjät tulee pätemään joka asiasta mistä ei mitään tiedetä... 
|
|
|
|
Jani Nissi
Offline
Posts: 2590
Date Registered: 07.03.05
|
Sanoo jätkä joka leikkii lentokapteenia tiatsallaan..
Allekirjoituksesta päätellen sinä olet se kuka kapteenia leikkii.  T: Simulla reiluun vuoteen lentänyt, leikkivä lento-oppilas. No kai nyt kun jotkut 12wee tietäjät tulee pätemään joka asiasta mistä ei mitään tiedetä...  Pitäähän sitä jonkun porukkaa naurattaa ja pitää modet kiireisinä.  Ja asiaan palatakseni... Onpahan hieno pollariauto. 
|
|
|
|
Sami Vainionpää
Offline
Posts: 1039
Date Registered: 30.10.01
|
Saakos tohon Scuderiaan manuaaliaskia muuten ollenkaan, vai onko se aina tuo F1 loota?
Scuderiaan ei saa, eikä myöskään saanut Challenge Stradaleen (joka on Scuderiaa vastaava versio 360:stä). F1-loota sopii Scuderiaan kun nakki silmään juurikin vaihdon nopeuden takia. Tämän ja tietokoneen antaman välikaasun ansiosta auto pysyy vakaampana keskellä mutkaa vaihtaessa mikä luonnollisesti helpottaa nopeiden kierrosaikojen ajamista. Mitä noihin paddleihin yleensä tulee niin F355:stä asti ovat olleet ferrarilla optiona, ja esimerkiksi 599 ja 612 -malleja ei ole sillä normaalilla open gatella saanutkaan ennen kuin vasta tänä vuonna.. Hassua kyllä tämä manuaaliaski lanseerattiin mm. 599:ään ensin juurikin Jenkkilässä 
|
|
|
|
Arto Eriksson
Offline
Posts: 848
Date Registered: 11.03.06
|
|
Nikon D610, D600,Nikon D700,NIKKOR AF-S 50/1.8G, NIKKOR AF-S 28-300/3.5-5.6G ED VR II.NIKKOR 85mm f1.8G Tamron 90mm F2.8 makro,Tokina AT-X SD 16-28/2,8 PRO FX. sigma 70-200mm f2.8 ex dg os hsm Pori Jazz photographer 2011,2012.2013. Everyone's gonna get fucked sooner or later.
|
|
|
bemari
Former member
|
http://www.nettiauto.com/1868222Tuostahan lähtis halvalla, 193 000€ rahalla vähänajettu yksilö  Jumalattoman pitkä linkki, muuten Linkki korjattu ja kesytetty, mk
|
|
« Last Edit: 12.05.08, 13:35 by Mikko J Köykkä »
|
|
|
|
|
Aaltonen
Former member
|
Scuderiaan ei saa, eikä myöskään saanut Challenge Stradaleen (joka on Scuderiaa vastaava versio 360:stä). F1-loota sopii Scuderiaan kun nakki silmään juurikin vaihdon nopeuden takia. Tämän ja tietokoneen antaman välikaasun ansiosta auto pysyy vakaampana keskellä mutkaa vaihtaessa mikä luonnollisesti helpottaa nopeiden kierrosaikojen ajamista. Mitä noihin paddleihin yleensä tulee niin F355:stä asti ovat olleet ferrarilla optiona, ja esimerkiksi 599 ja 612 -malleja ei ole sillä normaalilla open gatella saanutkaan ennen kuin vasta tänä vuonna.. Hassua kyllä tämä manuaaliaski lanseerattiin mm. 599:ään ensin juurikin Jenkkilässä  Ahaa noniin faktaa lyötiin pöytään niin että jauhot heilahti. Tosiaan tarkemmin asiaa mietittyäni ja eilenkin taisin todeta, että ei tohon Scuderiaan taida oikein manuaaliloota sopiakkaan auton taustan ja nimen ja tarkoituksen takia. Varmasti tossa autossa ajaa etunsa tuo vaihteisto. Kun siinä muistaakseni Tuulilasin jutun mukaan oli jos jonkinlaista tekniikkaa. Ei siinä, onhan se upea auto silti, vaikka siinä onkin läpsytin vaihteisto.  Ja tästäkin piti sanoa, että eikös toi F355 ollut ensimmäinen Ferrari, mihin tuo F1 loota tuli optiolistalle? (Tuli muuten Haagan ympyrässä tänään vastaan musta F355 uusilla EU- Suomikilvillä). Tuo oli uusi tieto tuo, että ei ole noihin V12 koneisiin saatu tuota manuaalia, nyt sitten on ilmeisesti tarjolla? Hieno homma jos näin on, urheiluauto on urheiluauto kuitenkin, eikä sitä saa osata ketkä tahansa kaduntallaajat ajaa.  Tästä Sekventaali laatikosta muuten tuli mieleen kun täällä siitä eilen puhuttiin. Itse käsitän tuon sekventtaaliaskin sellasena, joita käytetään esimerkiksi WTCC:ssä. Eli vaihdekeppi löytyy ja pykälät tulee joko eteen-tai taaksepäin keppiä liikuttamalla, ei lapavaihteistona. Kytkintä ei käytetä kuin liikkeelle lähdössä. En sitten tiedä onko tässä sama periaate tai sama asia, mutta vaan laipoilla käytettynä tässä Ferrarin askissa.
|
|
|
|
Mikko Kallas
Offline
Posts: 1918
Date Registered: 28.06.02
|
Tästä Sekventaali laatikosta muuten tuli mieleen kun täällä siitä eilen puhuttiin. Itse käsitän tuon sekventtaaliaskin sellasena, joita käytetään esimerkiksi WTCC:ssä. Eli vaihdekeppi löytyy ja pykälät tulee joko eteen-tai taaksepäin keppiä liikuttamalla, ei lapavaihteistona. Kytkintä ei käytetä kuin liikkeelle lähdössä. En sitten tiedä onko tässä sama periaate tai sama asia, mutta vaan laipoilla käytettynä tässä Ferrarin askissa.
"Sekventiaali" tarkoitta vain sitä, että vaihteita ei voi valita vapaassa järjestyksessä, vaan vaihdon voi tehdä vain yhden pykälän pienemmälle tai isommalle. Kepillä, lavalla, napilla tai vaikka polkimella. Todennäköisimmin tavallinen tallaaja törmää sekventiaalilaatikkoon moottoripyörässä (about jokaisessa moottoripyörässä, koska H-kuvio olisi vähintäänkin epäkäytännöllinen...). Kytkimen käyttötarpeen saneleekin sitten muut asiat. MikkO
|
|
|
|
Aaltonen
Former member
|
"Sekventiaali" tarkoitta vain sitä, että vaihteita ei voi valita vapaassa järjestyksessä, vaan vaihdon voi tehdä vain yhden pykälän pienemmälle tai isommalle. Kepillä, lavalla, napilla tai vaikka polkimella. Todennäköisimmin tavallinen tallaaja törmää sekventiaalilaatikkoon moottoripyörässä (about jokaisessa moottoripyörässä, koska H-kuvio olisi vähintäänkin epäkäytännöllinen...). Kytkimen käyttötarpeen saneleekin sitten muut asiat.
MikkO
Ahaa joo asia selvä. Jotain tollasta muistelin, mutta en ihan varma ollut. 
|
|
|
|
Cathy Tiainen
Offline
Posts: 1546
Date Registered: 01.02.05
|
Merkkejä, malleja ja kuvauspaikkoja saa tietty arvailla.. [ja kuvauspaikoissa voin jopa toimia erotuomarina, muista ei ole juurikaan hajua]
En arvata. Minä tietää  Valokuva 1. auto olla Malminkartanonhuippu. Cathy
|
Noraneko
|
|
|
Teemu Heikkonen
Offline
Posts: 402
Date Registered: 27.05.05
|
En arvata. Minä tietää  Valokuva 1. auto olla Malminkartanonhuippu. Hyvin tiedetty! 
|
|
|
|
Petri Koivisto
Offline
Posts: 14369
Date Registered: 21.07.04
|
Tälläinen autokuva tuli... olin tulossa leidini luota Turusta ja sattui kiva auringonlasku peiliin.. tuli lisäiltyä pari sanaa tuohon.. ponut (  ) sille kuka tunnistaa biiisin..  Mutta mielestäni ihan kiva fiiwis kuvassa  [ attachment removed / expired ]
|
|
|
|
Janne Andersson
Offline
Posts: 2166
Date Registered: 16.10.03
|
Motorcycle - As The Rush Comes 
|
|
|
|
Petri Koivisto
Offline
Posts: 14369
Date Registered: 21.07.04
|
Motorcycle - As The Rush Comes  Nojoo, helppohan tuo on googlesta kaivaa.
|
|
|
|
Olli Vainio
Offline
Posts: 7347
Date Registered: 05.07.01
|
|
"Aviation in itself is not inherently dangerous. But to an even greater degree than the sea, it is terribly unforgiving of any carelessness, incapacity, neglect or ignorance."
|
|
|
Aaltonen
Former member
|
Aattelin jo, että minnes se farkku pemari jäi, olihan se sielä kun vähän alas kelaili..........  Hienoja kuvia, ei siinä mitään. Näköjään tusinakamastakin saa hyvän näkösiä kun näkee vaivaa.
|
|
|
|
Petri Koivisto
Offline
Posts: 14369
Date Registered: 21.07.04
|
Ekassa kuvassa on kyllä komeat värit 
|
|
|
|
Jaro Myllynen
Offline
Posts: 711
Date Registered: 09.10.07
|
Todella hienoja nuo Audi kuvat. 
|
|
|
|
|
|
|
|