Autoista (Autokuvia ja keskustelua autoista - Henkilöautot)

<< < (689/1766) > >>

Pe7e:
Quote

Jos häikäisee niin pistä aurinkolasit päähän.

Ei häikäise vaan näyttäis paljon hienommalta

Ja Pekko, suomessa ei kyllä saa pätkääkään tummentaa etulaseja(ainakaan tietääkseni?), sävylasit kyllä saa, mutta ei varsinaisesti tummennettuja kuten takalasit.. En kyllä tiedä miten tarkkaan virkavalta tuohon puuttuu jos niitä hituCn tummentaisikin...

Itellä on takana ihan tummennetut lasit, ei siis mitään kalvoja tai muuta roskaa.. eteenkin kyllä olis siisti vähän tummemmat... 

Jos sais edes tämän verran tummentaa niin ois kyllä komee.. tosin se auto jonka näin, bemari siis, siitä oli lähes yhtä paljon tummennettu etulaseja kuin tuossa tota tuulilasia..
Tässä vielä toinen.. 

Ja kyllä ne näkyvyyttä huonontaa, etenkin pimeällä, mutta eihän niitä etulaseja tarvis niin paljon tummentaa kuin takalaseja, mutta edes vähän.. kuten tuossa dodgessa... 


EDIT: Varmaa tietoa löytyi AKEn sivuilta:

Quote

Tuulilasi ja muut ikkunat

Tuulilasia ja etusivulaseja ei saa tummentaa jälkikäteen kalvoilla tai muullakaan tavalla.

Tehdastummenteisia tuulilasia ja etusivuikkunoita voidaan käyttää jos ne ovat tyyppihyväksyttyjä niitä koskevien säädösten mukaan. Tuulilasin valonläpäisykyky on oltava vähintään 75 % sekä etusivuikkunoiden 70 %.

Missään ikkunoissa ei saa käyttää sellaisia kalvoja tai niitä muuttaa muulla vastaavalla tavalla siten, että ikkunoista voi aiheutua haitallisia heijastuksia.

Jos takalasin tummennuksen jälkeen näkyvyys taaksepäin heikkenee, on autoon asennettava riittävän näkyvyyden taaksepäin antava oikeanpuoleinen sivupeili.

Sivuikkunoiden korvaamista pleksilaseilla ei hyväksytä, koska niitä ei ole tarkoitettu ajoneuvokäyttöön ja törmäystilanteessa ne aiheuttavat teräviä ja leikkaavia säröjä tai sirpaleita. 


Eli pelkästään lasit tummempiin vaihtamalla saa, muuten ei.. mitäköhän maksaa....................... 

Virta:
Quote

Miksei muuten suomessa saa tummentaa auton etulaseja mutta muualla tietysti saa? Siis ei mitään 100% tummennusta mutta miksei saa yhtään? Vaikka olen kyllä nähnyt ainakin yhden auton jossa oli kyllä tummennettu kaikki ikkunat... 


On siinä tietenkin sekin, että liikenteenvalvoja näkee huonommin autoon sisään. Ei pysty arvioimaan kuskin mahdollista ajokuntoa, näkemään onko turvavyöt kiinni, puhutaanko mahdollisesti kännykkään jne...

Pe7e:
Quote

On siinä tietenkin sekin, että liikenteenvalvoja näkee huonommin autoon sisään. Ei pysty arvioimaan kuskin mahdollista ajokuntoa, näkemään onko turvavyöt kiinni, puhutaanko mahdollisesti kännykkään jne...

Niinno, se on kyllä kumma että joka paikassa muualla saa tummentaa vaikka niin ettei näy mitään läpi, mutta suomi on ainoa missä ei saa..  Ja miksi suomessa ei saa käyttää ilokaasua vaikka briteissä (ja varmaan muuallakin) se on ihan laillista, miksei saa käyttää alustavaloja laillisesti ja muualla saa, mitä ihmeen haittaa niistäkin muka on... Ihme että suomessa saa ylipäätään virittää autoa, ja ihme ettei ole mitään rajaa että paljon se auto saa kulkea.. tosin en ihmettelis yhtään vaikka tuliskin että autot ei saa kulkea 120kmh kovempaa kun suomessa ei sen kovempaa saa ajaakkaan.. 

Pe7e:
Quote

Eikös tuo ilokaasu ole pikemmin tarkoitettu jonkin sortin kiihdytysajoihin, eikä muun liikenteen sekaan...?

No ei. Esim 5th gearissa tuota kokeiltiin ohituksissakin, siis ihan vanhalla perus vw golffilla, eka kokeiltiin mennä rekasta ohi tietyn matkan sisällä eikä onnistunut -> ilokaasu kiinni ja pääsi helposti tuon saman matkan aikana ohi.. eli auttaisi ohituksissakin paljon, siis jos pitää vastaantulijoiden kaistalta vetää ohi niin ei tarvis niin pitkään roikkua siellä ja näinollen turvallisempaa ohittaminen.. tiedä sitten..  Ja sitä testasi vielä se nainen.. Ja sitten koitettiin viivalla sillä vanhalla golffilla honda nsxää vastaan, golffi vei vähän matkaa mutta lopusta tietty tuli honda ohi.. ja jos se muuallakin on sallittua niin miksei suomessa.. Koska suomi on paska maa.

Toki sitä varmaan kiihdytyskisoissakin käytetään mutta liikenteessäkin ihan hyvin sallittua muualla.

Kyllähän tuolla hengestäänkin pääsee nopeammin eroon jos rupeaa leikkimään, mutta vois siitä jotain hyötyäkin olla. Tuskin se muualla maailmassa olis sallittua jos siitä ei olis muuta kun haittaa 



Mutta edelleen, minkä ihmeen takia alustavalotkin on kiellettyjä? Niinkuin niistä ois jotain vaaraa?? Naurettavaa pskaa.

FINLAS:
Quote

No ei. Esim 5th gearissa tuota kokeiltiin ohituksissakin, siis ihan vanhalla perus vw golffilla, eka kokeiltiin mennä rekasta ohi tietyn matkan sisällä eikä onnistunut -> ilokaasu kiinni ja pääsi helposti tuon saman matkan aikana ohi.. eli auttaisi ohituksissakin paljon, siis jos pitää vastaantulijoiden kaistalta vetää ohi niin ei tarvis niin pitkään roikkua siellä ja näinollen turvallisempaa ohittaminen.. tiedä sitten..  Ja sitä testasi vielä se nainen.. Ja sitten koitettiin viivalla sillä vanhalla golffilla honda nsxää vastaan, golffi vei vähän matkaa mutta lopusta tietty tuli honda ohi.. ja jos se muuallakin on sallittua niin miksei suomessa.. Koska suomi on paska maa.

Toki sitä varmaan kiihdytyskisoissakin käytetään mutta liikenteessäkin ihan hyvin sallittua muualla.


Et kai sä nyt tosissasi perustele, että ilokaasut pitäisi saada laittaa juurikin turvallisuussyistä... 
Voisitko myös sanoa näitä maita varmuudella, joissa on nykyään sallittua käyttää ilokaasuja liikenteessä?
Ja missä maissa saa käyttää alustavaloja liikenteessä laillisesti päällä...takuulla näitäkin maita on, mutta jos pystyt varmuudella sanomaan jonkun...käsittääkseni ainakaan Briteissäkään ei saa alustavaloja pitää päällä liikenteessä.

Navigation

Up one level

Next page

Previous page