FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
26.06.17, 05:27

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Muut aiheet
| |-+  Vapaa keskustelu (Moderators: Juha Kalli, Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti, Mikko J Köykkä)
| | |-+  Autoista (Autokuvia ja keskustelua autoista - Henkilöautot)
:  

« previous thread next thread »
Pages: 1 ... 180 181 [182] 183 184 ... 445 Reply Print
Author Topic: Autoista (Autokuvia ja keskustelua autoista - Henkilöautot)  (Read 1196760 times)
Cathy Tiainen

Date Registered: 01.02.05

Re: Autoista (Autokuvia ja keskustelua autoista - Henkilöautot)
« Reply #3620 on: 15.07.08, 17:08 »

Kuten sanoin, varmasti on ihmisiä joille tuo on todella käytännöllinen juttu!

Grin Minulle tämä olisi todella sopiva ja mikäli vaihtaa autoni tulevaisuudessa, varmasti ostaa myös peruutustutka. Nyt minun peruutustutkana toimia ystävä kun pysäköidä ahdas alue  Wink

Cathy

Noraneko
Jani Nissi

Date Registered: 07.03.05

« Reply #3621 on: 15.07.08, 17:14 »

Parkkitutkaa hyödyllisempi olisi kuorma-autoista tuttu peruutuskamera. Jonkin verran sekin vääristää, mutta vähemmän probleemaa luulisi olevan häiriötekijöiden osalta.

Petri Koivisto

Date Registered: 21.07.04

« Reply #3622 on: 15.07.08, 17:18 »

Parkkitutkaa hyödyllisempi olisi kuorma-autoista tuttu peruutuskamera. Jonkin verran sekin vääristää, mutta vähemmän probleemaa luulisi olevan häiriötekijöiden osalta.
Tosin kumpaan sitten luottaa enemmän, peileihin vai kameraan/näyttöön? Grin Mulla kyllä peilitkin vääristää aika helvetisti, kun näyttää että on ihan kiinni seinässä ja sitten kun menee ulos ja kattoo niin oho hups, auto onkin 1,5metrin päässä seinästä  Grin
Henkka
Former member
« Reply #3623 on: 15.07.08, 17:31 »

Tänään tuli koitettua ensimmäisen kerran autoa, jossa on ns. pysäköintiavustin, eli auto laittaa itsensä taskuparkkiin.

Täytyy sanoa että aika outo olo olla matkustajana kuskin paikalla, kun auton ratti pyörii ja itse tarvitsi vain vaihtaa automaatin lootasta vaihdetta eteen tai taakse ja auto ohjasi itsensä ruutuun. Ainakin tuossa uudessa Superbissa on näkymä etenkin taakse aika huono, sillä iso takaikkuna on aika "viiru" kuskin paikalta katsottuna + kontti siihen vielä päälle, eli tuossa tuo puolustaa ehdottomasti paikkaansa, nimenomaan avustimena.

Ensikokemus siis ennemminkin epäuskoinen kuin autuas, mutta kun tuohon tottuu, niin varmasti siitäkään varusteesta ei pian halua luopua, ainakaan tuon kokoisessa autossa. Sen verran tarkkaan ja läheltä vieressä pysäköityjä autoja osasi tuo järjestelmä auton sovittaa, että "manuaalisesti" olisi varmasti epäilyttänyt yrittää, tutummallakaan autolla.
Koitettiin vielä huijata systeemiä paikassa jossa muut autot olivat parkkeerattu eri tavalla ja laite lopetti homman heti kun tajusi tilanne ei ollut ns. normaali. Eli tarkoituksellakaan ei oikeastaan saanut tuota "assistanttia" mokaamaan, pikaisella kokeilemisella ainakaan.

Ei voi sanoa kuin että kaikkea ne insinöörit meille keksii! Ja tämä todellakin positiivisessa sävyssä.
Cathy Tiainen

Date Registered: 01.02.05

« Reply #3624 on: 15.07.08, 17:36 »

Mulla kyllä peilitkin vääristää aika helvetisti, kun näyttää että on ihan kiinni seinässä ja sitten kun menee ulos ja kattoo niin oho hups, auto onkin 1,5metrin päässä seinästä  Grin

Tämä olla myös minun ongelma  Embarrassed Minulla vaikeata nähdä auton takaosa kun olen pieni ja kokematon kuljettaja.
Kaupan P-alue minä pysäköidä pitkälle ovesta kun saada tarpeeksi tilaa ja en varmasti kolaroida toiseen autoon. Minä jaksaa kävella pidempi matka kun Suomalainen  Grin

Cathy

Noraneko
Petri Koivisto

« Reply #3625 on: 15.07.08, 17:43 »

Kaupan P-alue minä pysäköidä pitkälle ovesta kun saada tarpeeksi tilaa ja en varmasti kolaroida toiseen autoon. Minä jaksaa kävella pidempi matka kun Suomalainen  Grin
Noin teen kyllä minäkin, mielestäni aivan järjetöntä tunkea sinne oven välittömään läheisyyteen ja änkeä niihin pieniin väleihin kun 10metrin päässä on pelkkää tyhjää. En pelkää sitä että kolaroisin vaan että joku muu tekee niin laugh Tai sitten siihen viereen tulee joku 80v mummo kuka räjäyttää sen oven täysiä sieltä kylkeen kun ei muuten pääse ulos tai sitten jotain pentuja mitkä ei ymmärrä..  Tongue

Ja noin on kyllä käynytkin.. tosin onneksi entisellä autolla..

Tänään tuli koitettua ensimmäisen kerran autoa, jossa on ns. pysäköintiavustin, eli auto laittaa itsensä taskuparkkiin.
Tuo ois kyllä varmasti mielenkiintoista kokeilla...  thmbup Täytyypä joskus varmaan käydä koeajamassa tollanen...
Tatu Koiranen

Date Registered: 10.04.07

« Reply #3626 on: 16.07.08, 02:06 »

Se on vaan ihan turha myös kuorma-autoissa (ainut hyöty on viimeisen +-5 cm matkalla, kun sovitetaan vaikka perälautaa tarkasti laiturin reunaan... Jos kuormurin saa peruutettua arvioiden 10 cm tarkkuudella reilusti yli metrin päähän esteestä x, niin on se kumma, ettei sama onnistu henkilöautolla.

Jos ei ilman tuollaisia pärjää, niin kannattanee ottaa lisävarusteeksi myös kuljettaja (tällöin puhutaan esimerkiksi taksista).

Tosin kumpaan sitten luottaa enemmän, peileihin vai kameraan/näyttöön? Grin Mulla kyllä peilitkin vääristää aika helvetisti, kun näyttää että on ihan kiinni seinässä ja sitten kun menee ulos ja kattoo niin oho hups, auto onkin 1,5metrin päässä seinästä  Grin
No samalla tavalla kuin se takana oleva objekti, vääristyy myös auton kylki siinä peilin tarjoamassa kuvassa...

0503277581 - tatu at koiranen piste fi
Jani Nissi

« Reply #3627 on: 16.07.08, 12:58 »

Se on vaan ihan turha myös kuorma-autoissa (ainut hyöty on viimeisen +-5 cm matkalla, kun sovitetaan vaikka perälautaa tarkasti laiturin reunaan...
...Tai siirretään vaihtolava veturista kärryyn...

Mikko J Virtanen

Date Registered: 30.03.06

« Reply #3628 on: 16.07.08, 13:14 »

..tai toivotaan ettei siellä ole hirveän montaa mummelia tai muuta estettä alla..

Tosin eipä tunnu paljon kamerakaan pelastavan. Ymmärtääkseni ainakin osassa roska-autoista on tuo peruutuskamera, mutta ei ilmeisesti kaikissa tai sitten eräs taituri ei vain osannut käyttää ks. laitetta. Pakitti naapurin pihalta meidän puutarhajätelootan tuhannen säpäleiksi ja pakeni paikalta samalla kun minä katselin ikkunasta  Cheesy Myönsi tekonsa vasta ku soiteltiin perään L&T:lle. Tuskin jäi ainakaan huomaamatta tuo törmäys kun sellanen pamahdus siitä kuului.

Matias Pusa

Date Registered: 06.03.08

« Reply #3629 on: 16.07.08, 14:33 »

..tai toivotaan ettei siellä ole hirveän montaa mummelia tai muuta estettä alla..

Tosin eipä tunnu paljon kamerakaan pelastavan. Ymmärtääkseni ainakin osassa roska-autoista on tuo peruutuskamera, mutta ei ilmeisesti kaikissa tai sitten eräs taituri ei vain osannut käyttää ks. laitetta. Pakitti naapurin pihalta meidän puutarhajätelootan tuhannen säpäleiksi ja pakeni paikalta samalla kun minä katselin ikkunasta  Cheesy Myönsi tekonsa vasta ku soiteltiin perään L&T:lle. Tuskin jäi ainakaan huomaamatta tuo törmäys kun sellanen pamahdus siitä kuului.

Kuulemma käytännössä kaikissa jätepakkaajissa on peruutuskamera pikakontteihin kiinni ajamista varten.

Tuo roska-astiaepisodi ei olis kylläkään sillä ollut pelastettavissa, koska se on täysin melko suuresta takaylityksestä kiinni että noin välillä käy.. Huolimattomuutta on mun veikkaus..
Mikko J Virtanen

« Reply #3630 on: 16.07.08, 15:23 »

Kuulemma käytännössä kaikissa jätepakkaajissa on peruutuskamera pikakontteihin kiinni ajamista varten.

Tuo roska-astiaepisodi ei olis kylläkään sillä ollut pelastettavissa, koska se on täysin melko suuresta takaylityksestä kiinni että noin välillä käy.. Huolimattomuutta on mun veikkaus..
Oli onneksi vanha pönttö muutenkin, eli tekivät lähinnä palveluksen kutistamalla sitä näppärämpään kokoon. Ainoa vaatimuksemme oli, että vievät romun pois silmistä  Smiley

Ilkka Mäkelä

Date Registered: 02.04.04

« Reply #3631 on: 16.07.08, 16:07 »

Noin teen kyllä minäkin, mielestäni aivan järjetöntä tunkea sinne oven välittömään läheisyyteen ja änkeä niihin pieniin väleihin kun 10metrin päässä on pelkkää tyhjää. En pelkää sitä että kolaroisin vaan että joku muu tekee niin laugh Tai sitten siihen viereen tulee joku 80v mummo kuka räjäyttää sen oven täysiä sieltä kylkeen kun ei muuten pääse ulos tai sitten jotain pentuja mitkä ei ymmärrä..  Tongue

Kaipa tämä on vanha vitsi, mutta liittyy olennaisesti tuohon aiheeseen:

http://www.youtube.com/watch?v=wFx4Ff3aNFc

Mikko Heimo

Date Registered: 25.11.05

« Reply #3632 on: 16.07.08, 16:53 »

Kohta se on tämmöstä jos joutuukin parkkeeraamaan autoa, missä ei tutkaa ole....

En tiedä onko totta, mutta jos on, niin laugh
http://www.youtube.com/watch?v=KSLbzHlaFlQ

Tuu kyytiin ni mä heitän sut!
Jani Nissi

« Reply #3633 on: 16.07.08, 19:32 »

Ettei olisi vaan jokin laki olemassa, joka vaatii kuorma-autoihin tuon peruutuskameran. Itse en ole törmännyt yhteenkään kuormuriin missä ei olisi tuollaista kameraa. Autokoulun Mersustakin tuo löytyy. Pakkaajissa tuota taas ei pelkästään pikakonttien takia vaadita, koska läheskään kaikilla paska-autoilla ei noita kontteja tyhjennetä ja tällöin niissä ei ole edes vinssiä ja vaijeria, mutta kamera löytyy silti.

Tomi Jokela

Date Registered: 29.09.06

« Reply #3634 on: 16.07.08, 20:05 »

Tuollainen oli parkissa pari kuukautta sitten Verlassa Valkealassa:

[ attachment removed / expired ]
Juha Huvilinna

Date Registered: 29.10.03

« Reply #3635 on: 16.07.08, 21:49 »

Se on vaan ihan turha myös kuorma-autoissa (ainut hyöty on viimeisen +-5 cm matkalla, kun sovitetaan vaikka perälautaa tarkasti laiturin reunaan... Jos kuormurin saa peruutettua arvioiden 10 cm tarkkuudella reilusti yli metrin päähän esteestä x, niin on se kumma, ettei sama onnistu henkilöautolla.
Joo niissä viimeisissä senteissähän se kamera tarpeen voi ollakin. Kuorkit ajaa tosin yleensä itselleen tuttuja reittejä, joissa laituriin ajo onnistuu kyllä ilmankin.

Käytännön hyöty onkin se, että ilman kameraa hytissä ei saa olla perälaudan säätönappeja. Kun taas napit on hytissä voit lähteä jo liikkeelle ja painaa samalla lautaa kiinni... Wink
Mikko J Virtanen

« Reply #3636 on: 17.07.08, 09:45 »

Kohta se on tämmöstä jos joutuukin parkkeeraamaan autoa, missä ei tutkaa ole....

En tiedä onko totta, mutta jos on, niin laugh
http://www.youtube.com/watch?v=KSLbzHlaFlQ
On kyllä niin hajottavaa touhua jäädä katsomaan youtubesta näitä taskuparkkivideoita.. Ensinnäkin, ei kukaan järkevä lähde tuollaiseen rakoon tunkemaan tuon kokoista autoa, tai ei ainakaan lähtisi suomessa.. (tai ainakaan minä en lähtisi). Ja toiseksi, voi hyvänen aika, ei se tosta parane vaikka kuinka ajaisit edestakas ja kääntelisit rattia aina samalla tavalla  Grin Alkaa hiukset putoilemaan kun noita katsoo tarpeeksi kauan.

bemari
Former member
« Reply #3637 on: 17.07.08, 11:25 »

On kyllä niin hajottavaa touhua jäädä katsomaan youtubesta näitä taskuparkkivideoita.. Ensinnäkin, ei kukaan järkevä lähde tuollaiseen rakoon tunkemaan tuon kokoista autoa, tai ei ainakaan lähtisi suomessa.. (tai ainakaan minä en lähtisi). Ja toiseksi, voi hyvänen aika, ei se tosta parane vaikka kuinka ajaisit edestakas ja kääntelisit rattia aina samalla tavalla  Grin Alkaa hiukset putoilemaan kun noita katsoo tarpeeksi kauan.
Joo kyllähän nuo on aika kauhistuttavia videoita. Ja suurimaksi osakseen naisia jotka ajavat.. Ja ihan IRL itse olen nähnyt enemmän huonoja nais kuskeja kuin mies kuskeja.. Tästä syystä olen 100% varma jotta mahdolliselle vaimolleni ostan sitten aikanaan oman auton, ettei tartte kolhia mun auton maalipintaa, aluvanteita eikä polttaa kytkintä..  Roll Eyes
Henkka
Former member
« Reply #3638 on: 20.07.08, 15:56 »

Mikä on huono naiskuski ja mieskuski? Itse väitän tapaavani huonoja mieskuskeja useammin.

Ehkä naisissa on epävarmempia joissain tilanteessa, mutta miehet ovat yleensä niitä, jotka pistävät autot sitten paskaksi huolella. Ajavat ylinopeutta, puskurissa kiinni, kiilaavat. Näitä huonoja mulle-mulle-minä-eka -kuskeja näkee harva se päivä ja kyllä, useimmiten mies on ratissa.

Vaimon kanssa ajetaan aika fifty-fifty yhteiset ajot ja takapenkillä kinderin kanssa matkatessani huomaan usein sen, että ohitettuamme mieskuskin (laillista nopeutta ajaen), että hänelle iskee jokin vimmattu tarve alkaa ajaa joko rinnalla, ohittaa sen jälkeen ja yleensä sitten löytyy se kaasupoljinkin. Todella "hyvää" ajamista siis, kun henkinen kantti on tuolla tasolla. Yleensä nämä ampiaisen piston saaneet kuskit kuskit ovat vähintään sitä ikäpolvea, jotka ovat ajaneet korttinsa vielä silloin kun lätkää pidettiin se ensimmäinen vuosi.

Vai onkohan vaimoni vaan niin hemaiseva, että hänet pitää nähdä vielä kerran uudestaan?  Wink
Petri Koivisto

« Reply #3639 on: 20.07.08, 16:28 »

Nojoo, ehkä noi menee kanssa fifty-sixty, yleensä kun näkee liikenteessä jotain järjetöntä niin huomaa jälkeen että nainenhan siellä on ratissa. Huh Mutta kyllä niitä peeloja löytyy miehistäkin. Ehkä enemmän sellasia "törttöilyjä" naisilla eli esim ajetaan ne hätävilkut päällä tai pysähdellään turhaan tai ei tiedetä minne ollaan menossa tms ja sitten miehillä tollasta että ajetaan ylinopeutta ja kiilaillaan ja ohitellaan turhaan jne..  Tongue

Mitä muuten porukat on mieltä siitä eilisestä(?) jutusta kun herra kirjailija Paasilinna veteli vähän miten sattuu. Ensin kaataa pari liikennemerkkiä ja jatkaa matkaa ja ajaa motaria vastaantulevien puolella ja törmää autoon ja vieläkin yrittää jatkaa matkaa? Ei ihan normaalia? Varmasti vetäny kännissä tms mutta sitä vaan ei ole kehattu kertoa..  Tongue

(kuuluu tosin ehkä enemmän tonne "keskustelua liikenteestä" -triidiin...)
« Last Edit: 20.07.08, 18:23 by Petri Koivisto »
Pages: 1 ... 180 181 [182] 183 184 ... 445 Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1