Autoista (Autokuvia ja keskustelua autoista - Henkilöautot)

<< < (749/1766) > >>

Mikko86:
Olisko sulla Petri lähikuvaa noista kiekoista?  Kaukaa katsottuna näyttää kovin hennoilta, jopa oudoilta  

juksii:
Quote

F1 autoissa voi vaikuttaa fian säännöt renkaan malliin,halutaan esim rajoittaa nopeuksia, ja f1 autoissa on hyvin vähän tilaa pitkäliikkeisille iskunvaimentimille jolloin renkaan kumi tekee osan joustosta le mans autoissa on vastaavasti matalaprofiilit koska niihin saa sijoitettua pitempiliikkeistä iskunvaimennustekniikkaa.


Taitaa kuitenkin F1-autot mennä kovempaa myös mutkissa?

Kuinka suuri ero noissa sitten on maavaroissa? Käsittääkseni Le Mans autotkin ovat kohtuu matalia, jolloin ei siitä pitkäliikkeisestä iskunvaimentimesta ole suurta iloa kun pohja ottaa maahan.

Arto:
Maavarojen mitoista en tiedä mutta uskoisin ettäjos mietitään sitä liikettä jonka renkaan napa tekee joustoliikkeessä on se F1 ja Le mans autossa varmaan aikalailla samaa luokka, lemans  autossa jonnin verta enempi.
Mutta kun ottaa F1 auton kumin elämisen huomioon jousto on varmaan samaa luokkaa. ykkösissä ei pahemmin ota pohja ainakaan etupäässä maahan kun on eturunko korkealla ilmassa, taitaa ykkösissä muuten noi pitkät tukivarretkin joustaa reippaasti mene ja tiedä. lapsena ajelin mikroautolla kyllästymiseen asti(lue siihen asti kun heräsin että musta ei tule Keke Roosperia ei sitten millään).

JH:
Kyllä radalla on aina matalampi profiili parempi. Joissain kilpa-autoluokissa (mm. formulat) halutaan vain mennä pers edellä puuhun ja vaikeutetaan auton kehitystä ja hillitään samalla nopeuksia erilaisilla säännöillä. Formuloissa rengas onkin olennainen osa jousitusta.

Ja mitä noihin suuriin vanteisiin tulee jossain mamman kauppa kassissa, niin lähinnä naurattaa. Levyistä näkee, että renkaat eivät ole missään suhteessa auton muuhun suorituskykyyn, ja ulkonäkökin on sitten mitä on...

Pe7e:
Quote

Olisko sulla Petri lähikuvaa noista kiekoista?  Kaukaa katsottuna näyttää kovin hennoilta, jopa oudoilta  

Ei ole, pitää joskus ottaa parempia kuvia kunnon kameralla. Kato googlesta König Hotswap

Ja muille vinkujille, miks helvetissä tossa pitäs olla isommat jarrut kun ei tuo tietääkseni mikään kilpa-auto ole eikä sillä radalla ajeta  Ja noi on 18", ja samankokoset siihen ois saanu suoraan lisävarusteenakin joten... 
Ihme lässytystä jostain kilparadoista sun muusta paskasta, olenko muka ainoa kenellä on 18-tuumaset vanteet? Tuskin. Ja vähän epäilen sitäkin että kaikki kunnon "tuunaajat" ostavat isommat vanteet sen takia että niillä voi ajaa kilpaa tai sinne mahtuu isommat jarrut

Quote

Kyllä se kuitenkin taitaa olla niin, että yleisempää taitaa olla, notta ne isommat vanteet laitetaan puhtaasti ulkonäöllisistä syistä 

Navigation

Up one level

Next page

Previous page