Autoista (Autokuvia ja keskustelua autoista - Henkilöautot)

<< < (781/1766) > >>

virtamatti:
Quote

Siis kun nimenomaan mitään ei vaihdeta vaan vanha ohjelmoidaan uudelleen Mitään koneesta tai muualta ei irroteta tai lisätä...

Siis oletko sä nyt vähän yksinkertainen vai esitätkö vain tyhmää??

Mikäli sun auton moottorinohjausyksikköön on koskettu, oli sitten palikkaa vaihtamalla tai ohjelmoiden, niin se näkyy käytännössä väkisin seuraavan kerran, kun lyövät merkkihuollossa siihen kaapelin kiinni. Sitä ohjelmistoa on muutettu ja herja tulee heti, ei tarvitse etsiä tai hiirellä edes klikkailla. Muuten en olisi sinuna niin kovin huolissani, mutta kun sulla on Fiatti, jotka eivät ole kovin kestävän auton maineessa, edes takuuaikanaan...

Todennäköisesti eivät siihen merkkihuollossa puutu, mikäli autossa ei ole ohjelmoinnista johtuvaa muuta vikaa (vikakoodeja tai ihan fyysistä feilua). Mutta huoli pois, kirjaavat sen asian kyllä ja jos myöhemmin jotain ilmenee, niin.... Sullapa ei ole enää takuuta siinä sun kiesissä. Se on mennyt viimeistään tasan sinä päivänä kun kirjaavat asian omiin tietokantoihinsa.

Olisit nyt vähän malttanut. Tai sitten ostanut kerralla sellaisen pelin jota ei heti tarvitse olla virittämässä.

Pe7e:
Nojoo miten vaan, en jaksa alkaa tähän aikaan enää väittelemään  Jos tarvitaan jotain fakin isompia jarruja niin sitten sellaset laitetaan, that's it Asia on loppuun käsitelty.

Tällä foorumilla en kyllä enää kirjota tähän osioon mitään ainakaan omaan autoon liittyvää, ei täällä tule kun aina jotain kuittia joka asiasta.. milloin vanteista ja milloin autosta ja milloin mistäkin...  En edes tiedä miks piti nytkin avata suu ja ruveta puhumaan tostakin asiasta Harvinaisen paskaks menny tääkin foorumi. Eihän täällä enää näy kun valitusta joka asiasta

Ja tuohon Matin viestiin, eipä ole toi mun auto ainoa tollanen joka on laitettu, abt 15 noitakin samanlaisia kärryjä on viilattu.

Ja mun puolesta tää asia voi tosiaan jäädä tähän, se tuskin on teidän ongelma jos on takuut sun muut menny, joten mitä valittamaan

FINLAS:
Quote

Ai hitto, tuossa on tunnelmaa! Onko 1200L? Pyöreälamppuisissa on sitä jotain.. Näkyy olevan jopa aito ja alkuperäinen rattikin?


Jep, 1200L on kyseessä ja ratti on myös alkuperäinen, kuten oikeastaan kaikki muukin autossa. Mittarissakin alle 60000 kilometriä (ei muista tarkkoja kilometrejä). Ei ole vielä omissa nimissä, mutta ehkä ensi kesänä sitten, kun tuo tulee taas kaivettua talviunilta. 

[ attachment removed ]

juksii:
Quote

Mikäli sun auton moottorinohjausyksikköön on koskettu, oli sitten palikkaa vaihtamalla tai ohjelmoiden, niin se näkyy käytännössä väkisin seuraavan kerran, kun lyövät merkkihuollossa siihen kaapelin kiinni. Sitä ohjelmistoa on muutettu ja herja tulee heti, ei tarvitse etsiä tai hiirellä edes klikkailla. Muuten en olisi sinuna niin kovin huolissani, mutta kun sulla on Fiatti, jotka eivät ole kovin kestävän auton maineessa, edes takuuaikanaan...


Ei näy suoraan. Eivät näe merkkihuollossa (ainakaan volkkarilla) edes softaversiota joka on sisällä. Diagnostiikka toimii ihan normaalisti lastutuksen jälkeenkin ja se on se mitä merkkihuollossa katsotaan ja nollataan vikamuisti.
Se jossa tuo lastutus näkyy merkkihuollolle on moottorin säätöarvot. Nehän ovat muuttuneet aika radikaalistikin. Eli jos huoltomies lähtee ajelemaan autolla diagnostiikkavehje kiinni jolloin laite vertaa moottorin arvoja muistissa oleviin arvoihin.

fly_boy:
Kuinkakohan Suomessa suhtausuttaisiin esim. tällaiseen 

Navigation

Up one level

Next page

Previous page