FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
28.05.17, 02:58

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Muut aiheet
| |-+  Vapaa keskustelu (Moderators: Juha Kalli, Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti, Mikko J Köykkä)
| | |-+  Autoista (Autokuvia ja keskustelua autoista - Henkilöautot)
:  

« previous thread next thread »
Pages: 1 ... 203 204 [205] 206 207 ... 444 Reply Print
Author Topic: Autoista (Autokuvia ja keskustelua autoista - Henkilöautot)  (Read 1190288 times)
Petri Koivisto
Offline Offline

Posts: 14259
Date Registered: 21.07.04

Re: Autoista (Autokuvia ja keskustelua autoista - Henkilöautot)
« Reply #4080 on: 14.11.08, 11:19 »

Toni Luukkanen
Offline Offline

Posts: 505
Date Registered: 03.01.06

Re: Autoista (Autokuvia ja keskustelua autoista - Henkilöautot)
« Reply #4081 on: 14.11.08, 18:23 »

Siinä vaihdelaatikko pitää vähän ääntä.
http://www.youtube.com/watch?v=9aP4e1F85zc
Aaltonen
Former member
Re: Autoista (Autokuvia ja keskustelua autoista - Henkilöautot)
« Reply #4082 on: 14.11.08, 19:34 »

Siinä vaihdelaatikko pitää vähän ääntä.
http://www.youtube.com/watch?v=9aP4e1F85zc

Joo oon tonkin kuolannut läpi. Ihana meteli, miten voikin vaihdelaatikon ujellus olla niin ihanaa kuunneltavaa.  Cheesy
Kimmo Huoviala
Offline Offline

Posts: 1275
Date Registered: 27.05.05

Re: Autoista (Autokuvia ja keskustelua autoista - Henkilöautot)
« Reply #4083 on: 15.11.08, 10:24 »

Tässä ei laatikko niinkään huuda mutta Autoilla ajetaan Oikeasti. 550hp, that's not your average Sierra. RS500, nam!

http://www.youtube.com/watch?v=PHXzrNyMc6I
Petri Koivisto
Offline Offline

Posts: 14259
Date Registered: 21.07.04

Re: Autoista (Autokuvia ja keskustelua autoista - Henkilöautot)
« Reply #4084 on: 15.11.08, 14:13 »

Ihana meteli, miten voikin vaihdelaatikon ujellus olla niin ihanaa kuunneltavaa.  Cheesy
No hyi *****na. Toivottavasti ei oo mikään Le Mansin tyylinen kisa, eihän tollasta ulinaa kestä hullukaan Shocked Tuli pää kipeeks jo tosta kun katoin 20sek tota videota Grin
Aaltonen
Former member
Re: Autoista (Autokuvia ja keskustelua autoista - Henkilöautot)
« Reply #4085 on: 15.11.08, 14:25 »

No hyi *****na. Toivottavasti ei oo mikään Le Mansin tyylinen kisa, eihän tollasta ulinaa kestä hullukaan Shocked Tuli pää kipeeks jo tosta kun katoin 20sek tota videota Grin

Nyt sinä et kyllä tiedä mistään mitään. Suora Segventtaali-vaihdelaatikko ulisee ja sen kuuluu ulista, se on musiikkia korville, mekaaniset äänet on aina musiikkia korville, kun kyse on autoista!
Ja toiseksi kuljettajilla on kyllä korvatulpat korvissa, ja kypäräkin päässä.  Cheesy Ja ei sielä kyllä ehdi tollasia ajattelemaan, jos suoran päähän tulet kutosvaihde tapissa iso V12 huutamassa 8000rpm:ää liki rajottajalla, vaihdat kolmoselle noin 160-180kmh oikealle........sitten varovasti mutta varmasti lusikkia tiskiin kun mutka aukeaa 3.........4...............5.....................6............  Cool

Loistavaa. Kiitos Youtube! Upeita videoita!  Cheesy
Petri Koivisto
Offline Offline

Posts: 14259
Date Registered: 21.07.04

Re: Autoista (Autokuvia ja keskustelua autoista - Henkilöautot)
« Reply #4086 on: 15.11.08, 14:29 »

Ja toiseksi kuljettajilla on kyllä korvatulpat korvissa, ja kypäräkin päässä.  Cheesy
No vähän pakko olla jos haluaa säilyttää mielenterveytensä Grin
Aaltonen
Former member
Re: Autoista (Autokuvia ja keskustelua autoista - Henkilöautot)
« Reply #4087 on: 15.11.08, 14:39 »

No vähän pakko olla jos haluaa säilyttää mielenterveytensä Grin

Ei hemmetti, nyt et kyllä oikeasti tajua mitään.  Shocked
Aaltonen
Former member
Re: Autoista (Autokuvia ja keskustelua autoista - Henkilöautot)
« Reply #4088 on: 15.11.08, 14:39 »

Tässä ei laatikko niinkään huuda mutta Autoilla ajetaan Oikeasti. 550hp, that's not your average Sierra. RS500, nam!

http://www.youtube.com/watch?v=PHXzrNyMc6I

Asia pätkä. Ennen kisatkin oli kisoja.  Tongue
Petri Koivisto
Offline Offline

Posts: 14259
Date Registered: 21.07.04

Re: Autoista (Autokuvia ja keskustelua autoista - Henkilöautot)
« Reply #4089 on: 15.11.08, 15:59 »

Ei hemmetti, nyt et kyllä oikeasti tajua mitään.  Shocked
No kuuntele ite tota ininää joku 12h niin varmasti tulet hulluksi Grin Ei helvata, korkeasta matalaan ja matalasta korkeaan... sekoaa vähemmästäkin Grin
Mckeke83
Former member
Re: Autoista (Autokuvia ja keskustelua autoista - Henkilöautot)
« Reply #4090 on: 15.11.08, 18:18 »

No kuuntele ite tota ininää joku 12h niin varmasti tulet hulluksi Grin Ei helvata, korkeasta matalaan ja matalasta korkeaan... sekoaa vähemmästäkin Grin
.. Kuumana kesäpäivänä hikisessä paskanhajuisessa ahtaassa kopissa, joka voi muuttua kuolemanloukuksi hetkenä minä hyvänsä. But hey, that's Racing! thmbup
Aaltonen
Former member
Re: Autoista (Autokuvia ja keskustelua autoista - Henkilöautot)
« Reply #4091 on: 15.11.08, 19:19 »

No kuuntele ite tota ininää joku 12h niin varmasti tulet hulluksi Grin Ei helvata, korkeasta matalaan ja matalasta korkeaan... sekoaa vähemmästäkin Grin

Asiahan on niin, että jos noissa videoissa olisi jotain neloskoneiden marmatusta, menisi video kiinni alle minuutissa......
V12, V8, V10, niitä ei kuule koskaan liikaa, ei koskaan, etenkään kierrosluvun ylälaidalla, tai tyhjäkäynnilläkään. Saati tollasissa kilpavehkeissä. Jopa Porschen turbo bokseri kutonen kuullosti erittäin upealta noissa videoissa, sitä vastoin C6 Corvette oli kyllä paha pettymys, ei oikeen sytyttänyt mitenkään matalalta vääntävä Vinkkelikasi. Todella yllättynyt olen.  Cry


EDIT: Kyllä tässä sanattomaksi menee. Painoa on paljon, ja voimaa on todella runsaasti. Ja kun sitä pitoa ei kuitenkaan ole mahdollista rajattomasti rakentaa tälläsiin autoihin, eikä luistonestoja. Ja se...tärkein. V12.

Aston Martin DBR9

Specifications
 
Engine:
All alloy, quad overhead camshaft, 48-valve Aston Martin Racing V12 engine.
Dry sump lubrication system, Configuration:
Mid-front mounted engine.
Mid-rear mounted transmission.
Rear wheel drive.

Transmission:
Xtrac - six-speed sequential transmission longitudinally mounted at the rear axle. Four plate carbon clutch.

Structure:
Race developed DB9 aluminium underframe. Aluminium roof.
All other body panels in carbon fibre composite.
High strength steel roll-cage.

Suspension:
Double wishbone suspension front and rear with adjustable Koni dampers fitted with Eibach springs.

Brakes:
Front and rear: Brembo six pot calipers with 330mm diameter carbon discs.

Wheels:
OZ forged magnesium.
2 x 31.2mm air restrictors.
ECU/Data system: Pi Data system, Pectel engine ECU Capacity: 6.0 litres Power: approximately 600 bhp Torque: > 700 Nm

Dimensions:

Length: 4687mm +80mm
Width: 1978mm
Height: 1195mm Wheelbase: 2741mm
Weight: 1100kg


Maserati MC 12

....ENGINE
65° V12 Distribution is by way of twin gear-driven overhead camshafts per cylinder bank, with four valves per cylinder hydraulic tappets.
Dry sump engine lubrication with pump in a single unit.
Integrated Bosch injection-ignition system,
drive-by-wire electronic accelerator.
Weight: .232 kg
Displacement: .5998 cm3
Bore:.92 mm
Stroke: 75.2 mm
Compression ratio: 1.2:1
Maximum power output:  .465 kW (630 CV*) Engine speed at max. power output: . .7500 rpm
Peak torque: 652 Nm (66.5 kgm)
Engine speed at peak torque:.5500 rpm
Max. permitted engine speed: 7700 rpm

Dry weight: 1335 kg

PERFORMANCE Top speed:  . . . . . . . .>330 km/h
0 to 100 km/h acceleration: . . . . . .  . . . .3.8 s
0 a 200 km/h acceleration: . . . . . .. . . . .9.9 s
0-400 metres acceleration: . . . . . .11.3 s
0-1000 metres: .. . . . . . . . . . . . . . . . .20.1 s

* For reasons of homogeneity, engine power is expressed in kW, in accordance with the International System of Units (SI), and CV (cavalli = horse power). The brake horse power (bhp) can be calculated as follows: 1 kW = 1.34 bhp

Lähde:
www.fiagt.com

Kyllä tässä on niin upeita kilpureita, kuitenkin alunperin kadulle rakennettuja, ja niistä muokattuja. Ei mitään prototyyppejä, aivan upeaa. Onneksi taannoin kävin Stadissa katsomassa sen GT kisan, jossa oli vielä BMW tehdas tallina McLaren GTR:llä........ Cool


« Last Edit: 15.11.08, 19:46 by Sami Aaltonen »
Petri Koivisto
Offline Offline

Posts: 14259
Date Registered: 21.07.04

Re: Autoista (Autokuvia ja keskustelua autoista - Henkilöautot)
« Reply #4092 on: 16.11.08, 16:14 »

Tallikaveri... Cheesy tosin halvempi malli... Grin

[ attachment removed / expired ]
Jani Nissi
Offline Offline

Posts: 2590
Date Registered: 07.03.05

Re: Autoista (Autokuvia ja keskustelua autoista - Henkilöautot)
« Reply #4093 on: 16.11.08, 17:05 »

Grande Punto T-jet olis kyllä mukava peli. Cool

Petri Koivisto
Offline Offline

Posts: 14259
Date Registered: 21.07.04

Re: Autoista (Autokuvia ja keskustelua autoista - Henkilöautot)
« Reply #4094 on: 16.11.08, 17:11 »

Grande Punto T-jet olis kyllä mukava peli. Cool
Se Grande Punto Sport on kyllä hieno mutta aika mopojahan ne on.. vai onko tossa sportissa jopa 120hv...? muistaakseni siinä oli jotain mutta ne normiversiot on ihan mopoja.. myyjäkin sano että sama kone mikä vanhassa puntossa mutta painaa vielä enemmän.. = ei kulje mihinkään Tongue

EDIT: joo, muistin oikein eli siinä Sportissa on 120hv...
Jani Nissi
Offline Offline

Posts: 2590
Date Registered: 07.03.05

Re: Autoista (Autokuvia ja keskustelua autoista - Henkilöautot)
« Reply #4095 on: 16.11.08, 17:48 »

Se Grande Punto Sport on kyllä hieno mutta aika mopojahan ne on.. vai onko tossa sportissa jopa 120hv...?
Ite oon nyt ajellu puntolla missä on 60 heppanen 1.2 litranen kone. Hyvin silläkin pääsee, eikä kuluta mitään. Omaan autoon kyllä tulee sitten +100hp kone, meinaan olisi ihan mukava, kun sitä ohituskiihtyvyyttäkin löytyisi. Tongue

Matti H. Virtanen
Offline Offline

Posts: 447
Date Registered: 22.06.07

Re: Autoista (Autokuvia ja keskustelua autoista - Henkilöautot)
« Reply #4096 on: 16.11.08, 18:01 »

meinaan olisi ihan mukava, kun sitä ohituskiihtyvyyttäkin löytyisi.
No jos ohituskiihtyvyyttä haet niin osta diisseli äläkä mitään tommosta bensarutkua. Niistä löytyy vääntöä ihan toisella viisiin ohituksiin.
Petri Koivisto
Offline Offline

Posts: 14259
Date Registered: 21.07.04

Re: Autoista (Autokuvia ja keskustelua autoista - Henkilöautot)
« Reply #4097 on: 16.11.08, 18:03 »

Ite oon nyt ajellu puntolla missä on 60 heppanen 1.2 litranen kone. Hyvin silläkin pääsee, eikä kuluta mitään.
Jep, noi "mopothan" on hyviä kulutuksen kannalta kun ei syö sitä kakkua juuri ollenkaan...  laugh
Mikko Maliniemi
Nik Kammiomieli
Moderator
Offline Offline

Posts: 33498
Date Registered: 05.07.01

WWW
Re: Autoista (Autokuvia ja keskustelua autoista - Henkilöautot)
« Reply #4098 on: 16.11.08, 18:23 »

No jos ohituskiihtyvyyttä haet niin osta diisseli äläkä mitään tommosta bensarutkua. Niistä löytyy vääntöä ihan toisella viisiin ohituksiin.

Vähän riippuu, miten käskyttää. Pienellä vertailulla en huomaa ajallisesti juuri mitään eroa 16v vanhan 90 heppaisen bensa-Golfin ja neljä vuotta vanhan 105hv turbodieselin välillä. Molemmilla ehtii ihan riittävän hyvin. Tarvittava ajotapa vaan on erilainen. Bensavehkeellä (Ok, mulla oli siinä dieselin välitykset) satasen vauhdista kolmonen sisään ja kaasu pohjassa suoraan parhaalle tehoalueelle. Dieselillä vaihdetta ei kärsi pudottaa, kuin neloselle (kolmonen menee jo parhaan tehoalueen ohi) ja siitä kiihdytys. Ajallisesti lopputulos on aikalailla sama... Kumpi sitten on miellyttävämpi tapa? Sehän riippuu täysin, millainen päivä sattuu olemaan Grin

                                Entinen hiihtäjä, nykyisin raitis

                                 My photos on Airliners.net
Mikko Heimo
Offline Offline

Posts: 3983
Date Registered: 25.11.05

Re: Autoista (Autokuvia ja keskustelua autoista - Henkilöautot)
« Reply #4099 on: 16.11.08, 19:45 »

Tallikaveri... Cheesy tosin halvempi malli... Grin
Kumpi noista on se sun mopo? Ihan samanlaisiahan ne on Huh

Tuu kyytiin ni mä heitän sut!
Pages: 1 ... 203 204 [205] 206 207 ... 444 Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1