Autoista (Autokuvia ja keskustelua autoista - Henkilöautot)

<< < (901/1766) > >>

Sami Aaltonen:
Quote

Eläpäs Aaltonen taas aloita vääntämään asoita! Testarossa on mielestäni yksi harvoja autoja jotka näyttävät kuvissa ja julisteissa jopa hyvälle, mutta luonnossa se on pettymys. Olkoonkin vaikka kuinka Ferrari. Tiedän Sami, että sä otat tämän kuin minä arvostelisin puolisoasi!  

Jos tuosta vielä oikein fiilistellään, niin mainittakoon että kaksi kertaa tuo on ajanut ohitse melkein huomaamatta, kun olen siis ollut jalkapatikassa. Luulin sitä jopa jonkinlaiseksi replicaksi ensin, koska ne äänet -niitä ei ollut. Tai ne eivät poikenneet jostain perusautosta, johon on laitettu hieman isompaa tötteröä taakse puhkumaan. Varmaankin tuon äänet pääsevät oikeuksiin vasta kun kiihdytellään (rataolosuhteissa) mutta on katuolosuhteissa kuultu jopa sellaisia soundeja jotka lämmittävät minunlaisen mieltä, joka haaveilee automaailmassa lähinnä jostain hybridistä tai TSI:stä. Jokin aika sitten elämysen tarjoili jonon seassa valoista rauhallisesti lähtevä Maserati GranTurismo. Sitä olisi voinut kuunnella pidempääkin.

Kohtaaminen Testarossan kanssa taas kerran herätti vain minun ajatukset siitä miten autojen muotoilu onnistuu ja kestää ajan hammasta. Testarossa on klassikko koska on Ferrari mutta jos siinä ei olisi tuota kuuluisaa logoa keulalla, niin tuskin sitä enään tänään moni ihailisi ulkonäön puolesta.
Kauniitakin Ferrareita on onneksi lukuisia.



Noniin tulihan se korjaus sieltä, enkä aloita, lupaan! 
Testarossa on kyllä kuvissa tietenkin viilattuna ja höystettynä kiihottavan näkönen purkki, mutta kyllä se luonnossakin pistää silmät tapittamaan. Todella leveä taaksepäin levenevä matala lätty, höystettynä niillä kylkipokkauksilla ajan henkeen 100%. Ja totta, kauniita Ferrareita etenkin historian siimeksessä on lukuisia, sanotaan nyt vaikka eräs 250GTO ja uudemmista ehkä kaikkein kaunein koskaan tehty Ferrari F355.

Ja ne äänet, kerran satuin Testarosan kuulemaan Vihdintien liikennevaloissa, joista tämä sitten poistui 1,2,3 vaihteet melkosen korkealle vedettyinä. Mukavaa meteliä paahteisen iltapäivän rattoon. Lämmitti nuoren pojan sydäntä kummasti. Ei siinä hetkeen kuullut muuta kun tuon saundin, kaikki muu liikenne jäi vähän taka-alalle hyssyttelynsä takia. Eli ne äänet kyllä on upeat, erilaisen upeat jahka se Bokseri Hella saa vähän piikkiä selkään!

Veit sanat suustani! Hiljattain istuin töissä liikennevaloissa ja sattu tollanen Grand Turismo Maserati olemaan lähettyvillä, ikkunaa auki ja mikäs siinä. Ferrarin tyylinen V8:sin hörhötyshän sieltä kantautui lievän pätkimisen ja pöksähtelyn saattelemana kun se valoista poistui. Upea mauste työpäivälle! Ja autokin on kaunis. Liian kaunis!

Muutenkin Italialaiset ovat aina erilaisia, jotenkin niistä vaan huokuu se, mitä ei Porsseista tai Corveteista huoku.
Jumalainen kauneus, Italiasmo tyylinen kaunis GT Spiriti yhdistettynä aivan liian usein niin jumalaiseen moottorin ääneen, jota ja joita ei saa Porsheen tai Märsuun tekemälläkään. 
Olenkin tulisesti rakastunut Diabloon, tai siis aina ollut niin kauan kun se auto on olemassa ollut, sekä Countachiin. Onneksi viime kesä sai osan näistä unelmista toteen. Countach sekä Diablo saman päivän aikana kameralle sekä korva metrin päässä moottorin 4:stä ulostulosta Diablon käydessä tyhjäkäyntiä. Enempää ei oikein pysty toivomaan. Laitteita, joita teini-iässä vain kuolasi lehtien sivuilta näki nyt omin silmin ja vielä kuuli saati sai kuvat niistä itseleen!

Mutta yksin on aina ollut ylitse muiden ja tulee aina olemaan ylitsemuiden. Sitä ei myöskään tule missään kohtaa tai tilanteessa verrata näihin halpoihin Ferrareihin, Porssheihin tai Lamboihin; minun arvoasteikossani ja se on McLaren F1 mukaan lukien LM, GT sekä GTR versiot. 
http://www.multimania.com/ttooff/McLaren-Combes3.mp3

FINLAS:
Tässä on kanssa yksi kohtuullisen räyhäkkä italialainen, jonka toivoisin joskus vielä kohtaavani tien päällä.

[ Attachment not found - or removed ]

Sami Aaltonen:
Quote

Tässä on kanssa yksi kohtuullisen räyhäkkä italialainen, jonka toivoisin joskus vielä kohtaavani tien päällä.



HOH nyt kyllä pistit pahan kuvan!! F40:siä en ole itse koskaan nähnyt tien päällä liikkeessä vaikka Italiassa ihan San Marinossa asti olen töötännyt menemään.  Tämäkin yksi ikuisia Legendoja, 288GTO:ta käytetty pohjana ja tuloksena on kyllä yksi superautojen eliitti kappale. 3 litrainen tupla turbo V8 on kyllä kuulemisen arvoinen juttu! Muistatko tosta mitään enempää, lähtikö hörötyssaundia tai mitään mieleenpainuvaa muuta ääntä?!
Ja ainiin, eräs Vesa Keskinen on ilmeisesti raahannut Suomeen yhden aidon F40:sen Ferrarin, ilmeisesti se on sielä hänen pienessä kyläkaupassa näytillä......

FINLAS:
Quote

HOH nyt kyllä pistit pahan kuvan!! F40:siä en ole itse koskaan nähnyt tien päällä liikkeessä vaikka Italiassa ihan San Marinossa asti olen töötännyt menemään.  Tämäkin yksi ikuisia Legendoja, 288GTO:ta käytetty pohjana ja tuloksena on kyllä yksi superautojen eliitti kappale. 3 litrainen tupla turbo V8 on kyllä kuulemisen arvoinen juttu! Muistatko tosta mitään enempää, lähtikö hörötyssaundia tai mitään mieleenpainuvaa muuta ääntä?!
Ja ainiin, eräs Vesa Keskinen on ilmeisesti raahannut Suomeen yhden aidon F40:sen Ferrarin, ilmeisesti se on sielä hänen pienessä kyläkaupassa näytillä......


Enpä valitettavasti oikein tuon äänistä muista mitään, varmaan ihan mukavat ne kuitenkin oli. Muistan vaan, että kova oli kiire ottaa kuva, kun tuo jostain kulman takaa ilmestyi.

Gemballa 996 911 BiTurbo GTR 600 Gullwing.
[ Attachment not found - or removed ]

Sami Aaltonen:
Johan on, taitaa olla sitten 600hv verran hoppua tossa laitteessa?
Vieläkin nätimpi olisi, jos nuo etulamput olisivat klassiset, eikä vilkulla jatketut. Ja ei ne äänetkään, kuuntelee mielikseen mutta.... tai hetkinen......... GT2/GT3 911 Porshet kuullostavat ainakin FIA GT luokassa varsin maukkailta, RACE henkinen saundi vaihdelaatikon ujelluksen saattelemana! 
Porsseista puheenollen vielä, kuitenkin legendaarisin mölinä on kuitenkin siinä ilmajäähdytteisessä kutos bokserissa edelleen, aika monesti kuullut meinaa.

Asiasta kolmanteen, ei sentään lama ole Concours tapahtumaa hyllyttänyt, 14. kesäkuuta tänä vuonna.
http://www.concours.fi/

Niin ja ensi viikollahan, vappu viikonloppuna on sitten Lahdessa ainakin itselle yksi kesän kohokohdista, Classic Motor Show. 
http://www.classicmotorshow.fi/

Navigation

Up one level

Next page

Previous page