Autoista (Autokuvia ja keskustelua autoista - Henkilöautot)

<< < (937/1766) > >>

Sami Aaltonen:
Quote

Jep, perästähän noita ei Suomen olosuhteissa tunnista, kun täällä suurinosa Audeista on maksimissaan 2 litraisella koneella varustettuja..


No kyllä nuo erottaa, jos vähän jaksaa sekunttia kauemmin katsoa. Ja mitä niihin erikoismalleihin tulee; S/RS mallit, , ne erottaa kyllä samantien. 
Hauskaa kun jotkut repii kyltit pois esimerkiksi siitä V6 hellalla olevasta Golffista, jossa on takana ne 2 putkea suht keskellä autoa ja muutenkin olemus on urheilullisen aktiivinen. Ihan kun sitä ei silleensä tunnista tollanen perus auto diggari. 

Tossa taannoin kun oli se BMW M5 koeajo varastamistapaus, radiossa siitä ilmottelivat, että jos näätte sellasta autoa. Pakkohan sinne oli soittaa, että sen tunnistaa uskomattoman helposti neljästä föönistä takapuskurissa, ei niitä joka hetki kohdalle osu. Oikeasti, se varas oli ihan helv**** typerä, että sellasen auton varasti koeajosta. Jonka tunnistaa vähänkin autoista kiinnostunut ihminen. Jos se olisi pöllinyt perus 5-Sarjalaisen Sedanin, olisi hävinnyt kuin tuhkatuuleen..........

Sami Aaltonen:
Quote

Kyse oli Hyksin lastenosastojen ja poliklinikoiden potilaille järjestetystä tapahtumasta, paikalla oli noin 70 porschea.
Lähtö oli lastenklinikalta josta ajettiin kaivopuiston kautta Kulosaaren kasinolle ja sieltä sitten jäätelöiden ym jälkeen takaisin lastenklinikalle.

Vielä kerran suurkiitos kaikille kuljettajille ja järjestäjille.

PS: Tapahtumaa ei ymmärettävistä syistä mainostettu muualla kuin lastenklinikoilla.

PS PS: Kuvaajia riitti runsaasti reitin varrella, ainakin kamerakännyköillä kuvaajia näkyi vaikka kuinka paljon.


Okei kiitos selvennyksestä. Luin aluksi, että 700 Porschea ollut paikalla...... 
Eilen tuli Espoon Keskuksen nurkilla niissä ihanissa HidasteTöyssyissä vastaan 996 Turpo, pisti vaan silmään kun ei näyttänyt ihan perus vekottimelta.

Ja niistä saundeista edelleen puheenollen;
Ei voi kiistää, etteikö Ferrarin vanhat 3 litraset V12:set kuullosta upeilta, kaasutin kone on kaasutin kone! V12 on V12.
Ja tuo tyyli, puukehänen ratti, kaikki on hienoa ja glamourista, tyylikästä, mekaanista. Aijai. Loistavaa.
http://www.youtube.com/watch?v=dgI9q61z93E

FINLAS:
Jaahas, eilen tehtiin uusi huutokaupattujen autojen hinta ennätys, kun Ferrari Leggenda e Passione tapahtumassa huutokaupattuna ollut Ferrari 250 Testa Rossa meni kaupaksi kevyeeseen 9,020,000 € hintaan.

http://www.classicandperformancecar.com/news/marketnews/235784/ferrari_testa_rossa_smashes_auction_record_at_maranello.html

Sami Aaltonen:
Quote

Jaahas, eilen tehtiin uusi huutokaupattujen autojen hinta ennätys, kun Ferrari Leggenda e Passione tapahtumassa huutokaupattuna ollut Ferrari 250 Testa Rossa meni kaupaksi kevyeeseen 9,020,000 € hintaan.

http://www.classicandperformancecar.com/news/marketnews/235784/ferrari_testa_rossa_smashes_auction_record_at_maranello.html


No huh huh. Kylläpä on hintaa laitteella. Tuohon ei taida varmaan ees GTR/LM McLaren kyetä, huhuja olis LM kappaleiden hinnoista noin 3-5 miljoonaa Euroa. Vissiinkin aika määrittelemätön toi arvo, kaiken vanhan ja hyvän pitkän moottoriurheilu ym. autohistorian omaavan auton kohdalla.

Tuli mieleen, että taannoin 80-luvun lopulla takavuosina eräs Japanilainen autokeräilijä maksoi Ferrari 250 GTO:sta 15 miljoonaa USAN Dollaria, autosta jolla Jean Guichet voitti 1964 Euroopan GT sarjan mestaruuden. Piti oikein tarkistaa asia, mutta näin..............

bemari:
Quote

Perästä noiden tunnistaminen on todella helppoa, kussakin mallisarjassa on aivan omanlaisensa perät.
Vai tarkoititko jotain muuta?

tomppa

Tottahan nuo tunnistaa perästä, siinä missä kaikki muutkin autot.

Ilmeisen epäonnistunut tarkoitukseni oli herätellä jotain keskustelua Audien moottorivalinnoista.. Minua on ainakin jo pitempään ihmetyttänyt miksi suuri osa Audeista on todellakin alle 2 litran myllyillä. Esim. uuden Audi A6:n kohdalla liikutaan jo sellaisissa hinnoissa, ettei luulisi sen isomman moottorin tuoman lisähinnan olevan niin merkityksellistä.

Audin sivuilta tuota vilkaisin, mutta hinnaston kanssa en jaksanut kikkailla. Esim. A6 malliin löytyy 2.0 TFSI perusbensakone, joka tuottaa 125 kW. Sitten löytyy myös 2.8 FSI bensakone, tehoa 140kW. Uskoisin että noiden moottoreiden välillä isompi ero kuin kilowateissa on väännössä, siitä ei sillä sivulla puhuttu mitään. Hinnoista ei tosiaan tietoa

Ympäristönäkökulmallakaan tuota ei minusta voi perustella, jos haluaa ympäristöä suojella, niin tuskin ostaa uutta Audi A6:tta missään tapauksessa. Hiilidioksipäästöjen ero esimerkkimoottoreiden välillä on Audin sivujen mukaan 17 g/km. Polttoaineen kulutus Audin mukaan on 2.0 TFSI:ssä 7,5 l/100km, ja 2.8 FSI:ssä 8,2 l/100km. Kulutuslukemat siis manuaalilaatikolla näin.

En tiedä, voi olla että vastaavaa on muidenkin automerkkien kohdalla, Audit vaan pistää jotenkin silmää tuolla katukuvassa enintään 2.0 moottorikilpineen (vai miksi niitä nyt sanotaankaan?).

Navigation

Up one level

Next page

Previous page