FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
11.12.17, 02:23

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Muut aiheet
| |-+  Vapaa keskustelu (Moderators: Juha Kalli, Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti, Mikko J Köykkä)
| | |-+  Autoista (Autokuvia ja keskustelua autoista - Henkilöautot)
:  

« previous thread next thread »
Pages: 1 ... 233 234 [235] 236 237 ... 444 Reply Print
Author Topic: Autoista (Autokuvia ja keskustelua autoista - Henkilöautot)  (Read 1226593 times)
Sami Aaltonen
Former member
Re: Autoista (Autokuvia ja keskustelua autoista - Henkilöautot)
« Reply #4680 on: 18.05.09, 09:45 »

Jep, perästähän noita ei Suomen olosuhteissa tunnista, kun täällä suurinosa Audeista on maksimissaan 2 litraisella koneella varustettuja.. Roll Eyes

No kyllä nuo erottaa, jos vähän jaksaa sekunttia kauemmin katsoa. Ja mitä niihin erikoismalleihin tulee; S/RS mallit, , ne erottaa kyllä samantien.  Huh
Hauskaa kun jotkut repii kyltit pois esimerkiksi siitä V6 hellalla olevasta Golffista, jossa on takana ne 2 putkea suht keskellä autoa ja muutenkin olemus on urheilullisen aktiivinen. Ihan kun sitä ei silleensä tunnista tollanen perus auto diggari.  Grin

Tossa taannoin kun oli se BMW M5 koeajo varastamistapaus, radiossa siitä ilmottelivat, että jos näätte sellasta autoa. Pakkohan sinne oli soittaa, että sen tunnistaa uskomattoman helposti neljästä föönistä takapuskurissa, ei niitä joka hetki kohdalle osu. Oikeasti, se varas oli ihan helv**** typerä, että sellasen auton varasti koeajosta. Jonka tunnistaa vähänkin autoista kiinnostunut ihminen. Jos se olisi pöllinyt perus 5-Sarjalaisen Sedanin, olisi hävinnyt kuin tuhkatuuleen..........
Sami Aaltonen
Former member
Re: Autoista (Autokuvia ja keskustelua autoista - Henkilöautot)
« Reply #4681 on: 18.05.09, 11:03 »

Kyse oli Hyksin lastenosastojen ja poliklinikoiden potilaille järjestetystä tapahtumasta, paikalla oli noin 70 porschea.
Lähtö oli lastenklinikalta josta ajettiin kaivopuiston kautta Kulosaaren kasinolle ja sieltä sitten jäätelöiden ym jälkeen takaisin lastenklinikalle.

Vielä kerran suurkiitos kaikille kuljettajille ja järjestäjille.

PS: Tapahtumaa ei ymmärettävistä syistä mainostettu muualla kuin lastenklinikoilla.

PS PS: Kuvaajia riitti runsaasti reitin varrella, ainakin kamerakännyköillä kuvaajia näkyi vaikka kuinka paljon.

Okei kiitos selvennyksestä. Luin aluksi, että 700 Porschea ollut paikalla......  Grin
Eilen tuli Espoon Keskuksen nurkilla niissä ihanissa HidasteTöyssyissä vastaan 996 Turpo, pisti vaan silmään kun ei näyttänyt ihan perus vekottimelta.

Ja niistä saundeista edelleen puheenollen;
Ei voi kiistää, etteikö Ferrarin vanhat 3 litraset V12:set kuullosta upeilta, kaasutin kone on kaasutin kone! V12 on V12.
Ja tuo tyyli, puukehänen ratti, kaikki on hienoa ja glamourista, tyylikästä, mekaanista. Aijai. Loistavaa.
http://www.youtube.com/watch?v=dgI9q61z93E
« Last Edit: 18.05.09, 11:18 by Sami Aaltonen »
Lasse Nygren
Offline Offline

Posts: 3076
Date Registered: 23.06.04

Re: Autoista (Autokuvia ja keskustelua autoista - Henkilöautot)
« Reply #4682 on: 18.05.09, 12:37 »

Jaahas, eilen tehtiin uusi huutokaupattujen autojen hinta ennätys, kun Ferrari Leggenda e Passione tapahtumassa huutokaupattuna ollut Ferrari 250 Testa Rossa meni kaupaksi kevyeeseen 9,020,000 € hintaan.

http://www.classicandperformancecar.com/news/marketnews/235784/ferrari_testa_rossa_smashes_auction_record_at_maranello.html

Sami Aaltonen
Former member
Re: Autoista (Autokuvia ja keskustelua autoista - Henkilöautot)
« Reply #4683 on: 18.05.09, 13:33 »

Jaahas, eilen tehtiin uusi huutokaupattujen autojen hinta ennätys, kun Ferrari Leggenda e Passione tapahtumassa huutokaupattuna ollut Ferrari 250 Testa Rossa meni kaupaksi kevyeeseen 9,020,000 € hintaan.

http://www.classicandperformancecar.com/news/marketnews/235784/ferrari_testa_rossa_smashes_auction_record_at_maranello.html

No huh huh. Kylläpä on hintaa laitteella. Tuohon ei taida varmaan ees GTR/LM McLaren kyetä, huhuja olis LM kappaleiden hinnoista noin 3-5 miljoonaa Euroa. Vissiinkin aika määrittelemätön toi arvo, kaiken vanhan ja hyvän pitkän moottoriurheilu ym. autohistorian omaavan auton kohdalla.

Tuli mieleen, että taannoin 80-luvun lopulla takavuosina eräs Japanilainen autokeräilijä maksoi Ferrari 250 GTO:sta 15 miljoonaa USAN Dollaria, autosta jolla Jean Guichet voitti 1964 Euroopan GT sarjan mestaruuden. Piti oikein tarkistaa asia, mutta näin.............. Roll Eyes
bemari
Former member
Re: Autoista (Autokuvia ja keskustelua autoista - Henkilöautot)
« Reply #4684 on: 18.05.09, 14:42 »

Perästä noiden tunnistaminen on todella helppoa, kussakin mallisarjassa on aivan omanlaisensa perät.
Vai tarkoititko jotain muuta?

tomppa
Tottahan nuo tunnistaa perästä, siinä missä kaikki muutkin autot.

Ilmeisen epäonnistunut tarkoitukseni oli herätellä jotain keskustelua Audien moottorivalinnoista.. Minua on ainakin jo pitempään ihmetyttänyt miksi suuri osa Audeista on todellakin alle 2 litran myllyillä. Esim. uuden Audi A6:n kohdalla liikutaan jo sellaisissa hinnoissa, ettei luulisi sen isomman moottorin tuoman lisähinnan olevan niin merkityksellistä.

Audin sivuilta tuota vilkaisin, mutta hinnaston kanssa en jaksanut kikkailla. Esim. A6 malliin löytyy 2.0 TFSI perusbensakone, joka tuottaa 125 kW. Sitten löytyy myös 2.8 FSI bensakone, tehoa 140kW. Uskoisin että noiden moottoreiden välillä isompi ero kuin kilowateissa on väännössä, siitä ei sillä sivulla puhuttu mitään. Hinnoista ei tosiaan tietoa

Ympäristönäkökulmallakaan tuota ei minusta voi perustella, jos haluaa ympäristöä suojella, niin tuskin ostaa uutta Audi A6:tta missään tapauksessa. Hiilidioksipäästöjen ero esimerkkimoottoreiden välillä on Audin sivujen mukaan 17 g/km. Polttoaineen kulutus Audin mukaan on 2.0 TFSI:ssä 7,5 l/100km, ja 2.8 FSI:ssä 8,2 l/100km. Kulutuslukemat siis manuaalilaatikolla näin.

En tiedä, voi olla että vastaavaa on muidenkin automerkkien kohdalla, Audit vaan pistää jotenkin silmää tuolla katukuvassa enintään 2.0 moottorikilpineen (vai miksi niitä nyt sanotaankaan?).
Mika Mononen
Wilco Pilot
Offline Offline

Posts: 1707
Date Registered: 18.01.03

Re: Autoista (Autokuvia ja keskustelua autoista - Henkilöautot)
« Reply #4685 on: 18.05.09, 14:58 »

Esim. A6 malliin löytyy 2.0 TFSI perusbensakone, joka tuottaa 125 kW. Sitten löytyy myös 2.8 FSI bensakone, tehoa 140kW. Uskoisin että noiden moottoreiden välillä isompi ero kuin kilowateissa on väännössä, siitä ei sillä sivulla puhuttu mitään.

Teknisten tietojen mukaan moottoreissa on newtonmetreissä yhtäpaljon vääntöä, joskin ahdetussa 2.0 TFSI:ssä vääntö alkaa matalemmilta kierroksilta kuin kuusisylinterisessä vapaastihengittävässä 2.8 FSI:ssä. Perushinnastossa hintaero näiden kahden mallin välillä on noin 6000 euroa.

Kaksilitraiset Audit selittyvät myös sillä, että esim. kaikki kampanjamallit (esim. Business-varustellut ja tämänhetkinen 100-v. juhlamalli) ovat juuri kaksilitraisilla tai pienemmillä moottoreilla varustettuja. Jos otettaisiin normaalihintainen A6 2.8 FSI -moottorilla oleva auto ja varusteltaisiin se kampanjamallin tasalle, niin hintaero kasvaisi tolkuttomaksi moottorien välisiin eroihin nähden. Loppupeleissä siis kyse on siitä, valitseeko auton järjellä vai tunteella.

Lyhyesti ja ytimekkäästi: Audi paketoi kampanjamalleja lisäämällä perusmoottoreiden oheen liutan erinäisiä lisävarusteita, ja näillä kampanjamalleilla päästään tekemään myös asiakkaan kannalta järkevämpiä kauppoja.
« Last Edit: 18.05.09, 18:37 by Mika Mononen »
Tomi Rissanen
Offline Offline

Posts: 570
Date Registered: 07.08.05

Re: Autoista (Autokuvia ja keskustelua autoista - Henkilöautot)
« Reply #4686 on: 18.05.09, 16:33 »

Tottahan nuo tunnistaa perästä, siinä missä kaikki muutkin autot.

Ilmeisen epäonnistunut tarkoitukseni oli herätellä jotain keskustelua Audien moottorivalinnoista.. Minua on ainakin jo pitempään ihmetyttänyt miksi suuri osa Audeista on todellakin alle 2 litran myllyillä. Esim. uuden Audi A6:n kohdalla liikutaan jo sellaisissa hinnoissa, ettei luulisi sen isomman moottorin tuoman lisähinnan olevan niin merkityksellistä.

Audin sivuilta tuota vilkaisin, mutta hinnaston kanssa en jaksanut kikkailla. Esim. A6 malliin löytyy 2.0 TFSI perusbensakone, joka tuottaa 125 kW. Sitten löytyy myös 2.8 FSI bensakone, tehoa 140kW. Uskoisin että noiden moottoreiden välillä isompi ero kuin kilowateissa on väännössä, siitä ei sillä sivulla puhuttu mitään. Hinnoista ei tosiaan tietoa

Ympäristönäkökulmallakaan tuota ei minusta voi perustella, jos haluaa ympäristöä suojella, niin tuskin ostaa uutta Audi A6:tta missään tapauksessa. Hiilidioksipäästöjen ero esimerkkimoottoreiden välillä on Audin sivujen mukaan 17 g/km. Polttoaineen kulutus Audin mukaan on 2.0 TFSI:ssä 7,5 l/100km, ja 2.8 FSI:ssä 8,2 l/100km. Kulutuslukemat siis manuaalilaatikolla näin.

En tiedä, voi olla että vastaavaa on muidenkin automerkkien kohdalla, Audit vaan pistää jotenkin silmää tuolla katukuvassa enintään 2.0 moottorikilpineen (vai miksi niitä nyt sanotaankaan?).

Heh, aistin aivan oikein tarkoituksesi.
Kuten Mika tuossa jo kerkesi kirjoittamaan, on kaksilitraisten suuri määrä varmastikin nimenomaan varustepakettien ansiota. On totta, että joillekin ihmisille ei ole väliä maksaako auto 50keur vai 80keur, mutta kaikki eivät ole samanlaisessa asemassa.
Minä ostin vuosi sitten A6 2.0 TDI Pro Busineksen ja minulla ei käytännössä ollut mitään mahdollisuutta hankkia suurempaa konetta kuin kaksilitrainen, jos en väärin muista hintaero 2.7TDI:hin oli kymppitonnin luokkaa. Minä valitsin pienemmän moottorin ja omaan makuun varusteet mielummin, kuin tehokkaamman moottorin ja varusteiltaan "nakkimallin". Nämähän ovat tietysti arvostusasioita ja kuten todettua joidenkin meistä ei tarvitse vaivata tuolla päätään, kunhan ruksii listalta itseään miellyttäviä kombinaatioita.
Vuosi sitten A6 3.0 TDI q A maksoi ilman Business-varustelua n. 70keur, kun tuon ostamani laitteen hintalappu Pro Business varusteilla oli 48keur. Hintaero on aivan mieletön. Toki tuo kolmelitrainen konekin on todella, todella miellyttävä ja autossa silloin neliveto, mutta ainakaan minun lompakko ei antanut periksi, vaikka mieli olisi tehnyt kuinka. Tuohon 70keuroon olisi vielä pitänyt ruksia varusteita n. 10keurolla, jotta olisi päässyt samaan varustelutasoon kuin Pro Business.

tomppa

Mikko Maliniemi
Nik Kammiomieli
Moderator
Offline Offline

Posts: 33498
Date Registered: 05.07.01

WWW
Re: Autoista (Autokuvia ja keskustelua autoista - Henkilöautot)
« Reply #4687 on: 18.05.09, 16:45 »

Esim. uuden Audi A6:n kohdalla liikutaan jo sellaisissa hinnoissa, ettei luulisi sen isomman moottorin tuoman lisähinnan olevan niin merkityksellistä.

Kaikille ei vain yksinkertaisesti merkitse se lisäteho mitään. Kyllä se A6 sillä 2-litraisellakin liikkeelle lähtee, eikä tartte jäädä edes jalkoihin...

                                Entinen hiihtäjä, nykyisin raitis

                                 My photos on Airliners.net
Tomi Rissanen
Offline Offline

Posts: 570
Date Registered: 07.08.05

Re: Autoista (Autokuvia ja keskustelua autoista - Henkilöautot)
« Reply #4688 on: 18.05.09, 17:21 »

Kaikille ei vain yksinkertaisesti merkitse se lisäteho mitään. Kyllä se A6 sillä 2-litraisellakin liikkeelle lähtee, eikä tartte jäädä edes jalkoihin...
Se on juuri näin. Olen tuolla omallani pärjännyt aivan loistavasti, multritronic-vaihteisto sopii vielä kuin nenä päähän tuohon(kin) moottoriin. Normiajossa en kaipaa yhtään lisätehoa tai -vääntöä.

tomppa

Sami Aaltonen
Former member
Re: Autoista (Autokuvia ja keskustelua autoista - Henkilöautot)
« Reply #4689 on: 18.05.09, 18:22 »

Ja uuteen Skoda Oktaaviaan saa 1,4 litrasen tehokattilan, mainostavat "huolimatta pienestä moottorikoosta, moottori tarjoaa runsaasti vääntöä ja voimaa". Maailma muuttuu. Enää ei tarvita 5 litraa ja 8 sylinteriä voimaan ja vääntöön. Ahtimet on kehittyneitä, polttoainesuihkutukset kehittyneitä, polttoaineruiskutusjärjestelmät kehittyneitä, ja vielä tähän lisätään muuttuvat venttiilienajotukset niin pako- kuin imu puolella, niin näillä kaikilla jutuilla sitten saadaan 1,4 litrasesta myllystä takavuosien 2.0 litrasten lukemat ulos.
Eri asia on sitten, että miten kestäviä nämä pienet koneet pitkässä juoksussa ovat näissä n.2000kg autoissa. Sen näkee sitten aikanaan. Kun järki sanoo, että pieni mylly on kovemmalla isossa autossa kuin iso moottori isossa autossa. Näistä en tiedä, pitääkö enää paikkansa.

Ja tosiaan kyllä pienelläkin pärjää, noissa on sitä voimaa kuitenkin uuden teknologian takia eri tavalla kun sanotaan 5-10v taaksepäin mentäessä. Ja mitä sitten jos käyttöauton/arkiauton/perheauton/ainoan auton 0-100 arvo on 12 sekunttia tai 10 sekunttia? Mitä sitten? Jos ohituskiihtyvyys on heikompi, mitä sitten? Sitten pitää vaan hyväksyä kylmä fatka ja jättää ohitukset pois ja ajella hiljempaa. Jos se kuluttaa litran vähemmän loppupeleissä kuin kymppitonnia kalliimpi diisseli, niin mitä järkeä on investoida kalliimpaan? Kyseessä on käyttöpurkki, joten 120kmh pääsee sillä halvemmallakin ihan yhtälailla. Tottakai lisävoima on kivaa, sitä en kiistä, mutta järki pitää mukana olla kun kyse ei ole mistään Ferrarista tai vastaavasta.

Itse en tohon Yarikseen edes kaipaa mitään 1,5 litrasta T-Sporttia, tolla pärjää niin hyvin maantiellä / kaupungissa, että olisi ihan järjetöntä laittaa isompaa hellaa tohon. Kulutuksetkin pyörii sielä 5,5-6 hujakoilla sekalaisessa ajossa. Kelpaa hyvin ja perille pääsee ja 120kmh kulkee.  Cheesy
Tarmo Lindroos
Offline Offline

Posts: 2505
Date Registered: 17.11.06

Re: Autoista (Autokuvia ja keskustelua autoista - Henkilöautot)
« Reply #4690 on: 19.05.09, 12:46 »

Pistetäänpä muutama porsche kuva vielä viime lauantailta.

GT 3
[ attachment removed / expired ]



Boxster S edestä
[ attachment removed / expired ]

ja takaa
[ attachment removed / expired ]

Turbo
[ attachment removed / expired ]

Turbolle ilmaa
[ attachment removed / expired ]

Ja pitoa tiehen
[ attachment removed / expired ]

GT3 RS peili
[ attachment removed / expired ]

ja samasta autosta sisäkuvaa
[ attachment removed / expired ]

Autollakin pitää olla tutti tai niin ainakin sanoin 4 vuotias tyttäreni.
[ attachment removed / expired ]

Tälläinen tuli ajelulla vastaan, tilava perheauto.
[ attachment removed / expired ]

MIK - Malmi, Lennuklubi, DC-3 Yhdistys, Pelastamalmi.org,
Sami Aaltonen
Former member
Re: Autoista (Autokuvia ja keskustelua autoista - Henkilöautot)
« Reply #4691 on: 19.05.09, 12:53 »

Kiitoksia lisäkuvista. Keli todella suosi näitten kuvaamista, pääsee nuo muodot oikeuksiinsa ihan eri tavalla.  Smiley

Tänään tuli muuten uusi Alfan pikkuauto, MITO vastaan. On se kyllä helvtin nätin näkönen, täysin erilainen mitä muiden merkkien vastaavan kokoiset purkit on. Piristävä poikkeus!  Cheesy
Tarmo Lindroos
Offline Offline

Posts: 2505
Date Registered: 17.11.06

Re: Autoista (Autokuvia ja keskustelua autoista - Henkilöautot)
« Reply #4692 on: 19.05.09, 13:24 »

Laitetaan nyt vielä pari kuvaa kiellon päälle. thmbup

Carrera 4
[ attachment removed / expired ]

Valkoisen Carrera 4 S Hallintalaitteistoa
[ attachment removed / expired ]

Lopuksi hopeanhohdetta
[ attachment removed / expired ]

MIK - Malmi, Lennuklubi, DC-3 Yhdistys, Pelastamalmi.org,
Juha Paulavuo
Offline Offline

Posts: 12981
Date Registered: 14.06.04

Re: Autoista (Autokuvia ja keskustelua autoista - Henkilöautot)
« Reply #4693 on: 19.05.09, 14:45 »

Red Bull Mini. pyörinyt Tampereella jo muutaman vuoden
[ attachment removed / expired ]

[ attachment removed / expired ]
Ilkka Portti
Body Monkey
Moderator
Offline Offline

Posts: 13578
Date Registered: 31.07.01

WWW
Re: Autoista (Autokuvia ja keskustelua autoista - Henkilöautot)
« Reply #4694 on: 19.05.09, 16:30 »

Red Bull Mini. pyörinyt Tampereella jo muutaman vuoden

Ja ihan näpsäkän näköinen neitokainen kuskina. Tongue


My photos @ Airliners.net                           My photos @ Jetphotos.net
                                       www.flyfinland.fi
Mikko Heimo
Offline Offline

Posts: 3983
Date Registered: 25.11.05

Re: Autoista (Autokuvia ja keskustelua autoista - Henkilöautot)
« Reply #4695 on: 19.05.09, 18:36 »

Red Bull Mini. pyörinyt Tampereella jo muutaman vuoden
Ilmeisesti muuttanut täältä pääkaupunkiseudulta sinne, koska ei ole näkynyt pariin vuoteen Huh

Tuu kyytiin ni mä heitän sut!
Mikko Maliniemi
Nik Kammiomieli
Moderator
Offline Offline

Posts: 33498
Date Registered: 05.07.01

WWW
Re: Autoista (Autokuvia ja keskustelua autoista - Henkilöautot)
« Reply #4696 on: 19.05.09, 18:39 »

Ilmeisesti muuttanut täältä pääkaupunkiseudulta sinne, koska ei ole näkynyt pariin vuoteen Huh

Siis noitahan on vaikka kuinka monta. Esim. viime syksynä Suomenojan Shellillä (tai siinä Suomenojan vieressä kuitenkin) oli muistaakseni kolme (ainakin kaksi) samanlaista pesussa yhtä aikaa Smiley Ja varmaan jokaisessa tapahtumassa, missä Red Bull on jollain tapaa osallisena, näkyy myös "purkki-Mini" jos ei toinenkin...

                                Entinen hiihtäjä, nykyisin raitis

                                 My photos on Airliners.net
Mikko Heimo
Offline Offline

Posts: 3983
Date Registered: 25.11.05

Re: Autoista (Autokuvia ja keskustelua autoista - Henkilöautot)
« Reply #4697 on: 19.05.09, 18:42 »

Siis noitahan on vaikka kuinka monta. Esim. viime syksynä Suomenojan Shellillä oli kolme samanlaista pesussa yhtä aikaa Smiley Ja varmaan jokaisessa tapahtumassa, missä Red Bull on jollain tapaa osallisena, näkyy myös "purkki-Mini" jos ei toinenkin...
Niin on monta, mutta ei ole enään sitä yhtä "vakiotakaan" näkynyt.. Johonkin ovat hävinneet katukuvasta Tongue

Tuu kyytiin ni mä heitän sut!
Sami Aaltonen
Former member
Re: Autoista (Autokuvia ja keskustelua autoista - Henkilöautot)
« Reply #4698 on: 19.05.09, 18:52 »

Asiallisen näkönen tällänen ensimmäinen versio Countachista yleisellä kadunpätkällä. Näyttää nuo muut autot vähän lahnoilta....
http://www.youtube.com/watch?v=RTXUxU2hSNo&feature=related
Mikko Autio
Offline Offline

Posts: 290
Date Registered: 15.08.07

Re: Autoista (Autokuvia ja keskustelua autoista - Henkilöautot)
« Reply #4699 on: 19.05.09, 19:31 »

Eihän tämä Porcsheille vertoja vedä lähellekään,

318i Cabriolet - 96,
[ attachment removed / expired ]


[ attachment removed / expired ]
« Last Edit: 19.05.09, 19:49 by Mikko Autio »

Pages: 1 ... 233 234 [235] 236 237 ... 444 Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1