Author
|
Topic: Autoista (Autokuvia ja keskustelua autoista - Henkilöautot) (Read 1249553 times)
|
bemari
Former member
|
Varmasti ovat persoonallisia, jollekin. Muttei meikäläiselle.
Jep, mielipideasioitahan nämä on. Siksi halusinkin kuulla perustelut. Minunsta taas tuossa Mitsussa ei ole mitään järin persoonallista. Saman näköinen kuin kakki muutkin japanilaiset nykyautot. Pienehkö moottori, josta turbolla saadaan paljon tehoa. Vielä kun siinä on perässä tuollainen lintulauta, niin se näyttää ihan samalle kuin jokaisen teinipojan tuuninkinipponit  Toki se varmasti on suorituskykyinen ja hyvä ajaa. Tekniikka on nykyaikaista ja huippulaatuista. Mitä taas Alffoihin tulee, niin jos autolla täytyy joka aamu päästä töihin, niin ottaisin kyllä jonkun muun kuin Alffan.. 
|
|
|
|
Petri Koivisto
Offline
Posts: 14369
Date Registered: 21.07.04
|
Mutta Petri: Eikös Todelliseen Urheiluautoon kuulu vain ja ainoastaan manuaali vaihteisto?  Eikös suurin osa niistä ole automaattiaskilla? Mm. Ferrarit.... ei varmaan kaikki mutta...  Tuota Evo MR:ää ei saa manuaalina, GSR:n kyllä...
|
|
|
|
Sami Puro
Administrator
Offline
Posts: 15346
Date Registered: 03.07.01
|
Ferrari automaatilla.. herramunjee... Semiautomaatti mennee, mutta muuten menee vähän fiilis. (Epäilisin siis...enhän mie tuommosilla ole ajanut) ..eli tässä asiassa komppaan kyllä, kerrankin, kaimaa.
(ja ei noissa kyllä oikeasti täysautomaatteja näytä olevan. semiautomaattia osassa, pääosin ihan manuaalista)
|
|
« Last Edit: 24.06.09, 14:53 by Sami Puro »
|
|
|
|
|
Petri Koivisto
Offline
Posts: 14369
Date Registered: 21.07.04
|
Niin no siis, on tuossa Evossakin ne "läpyskät" siellä ratin takana mistä voi vaihteita vaihdella... sekventiaalivaihteistoksiko sitä kutsutaan... ihan näppärä joka tapauksessa 
|
|
|
|
Heikki Sten
Offline
Posts: 1387
Date Registered: 11.06.04
|
Tämän vanhan kaunottaren kohtasin.
[ attachment removed / expired ] Vaihde näyttää omituiselta, mikä lie street race?
[ attachment removed / expired ]
|
Pilatus fani
|
|
|
Lasse Nygren
Offline
Posts: 3076
Date Registered: 23.06.04
|
Muutama tältä päivältä Turusta.
1. Renault Alpine...näitä ei ihan joka päivä kanssa näe! [ attachment removed / expired ]
2. Renault Alpine Berlinette 1600 SX (Alpine A110). [ attachment removed / expired ]
3. Rantakirppu. [ attachment removed / expired ]
4. Todella hieno Audi Quattro. [ attachment removed / expired ]
|
|
|
|
Sami Aaltonen
Former member
|
Jep, mielipideasioitahan nämä on. Siksi halusinkin kuulla perustelut. Minunsta taas tuossa Mitsussa ei ole mitään järin persoonallista. Saman näköinen kuin kakki muutkin japanilaiset nykyautot. Pienehkö moottori, josta turbolla saadaan paljon tehoa. Vielä kun siinä on perässä tuollainen lintulauta, niin se näyttää ihan samalle kuin jokaisen teinipojan tuuninkinipponit  Toki se varmasti on suorituskykyinen ja hyvä ajaa. Tekniikka on nykyaikaista ja huippulaatuista. Mitä taas Alffoihin tulee, niin jos autolla täytyy joka aamu päästä töihin, niin ottaisin kyllä jonkun muun kuin Alffan..  No Mitsut on keulasta todella upean näkösiä. Poissa on se pullamaisuus ja samanlaiset pyörät lepseän lempeät muodot mitä muista löytyy. Tilalla on hyökkäävät etuvalot ja uhmakas kokonaisuus. Takanakin jatkuu sopiva kulmikkuus takavalojen suhteen. Muutenhan auto on totuttua tavaraa moottorin suhteen, joskin vaihdelaatikkoon on tullut vissiin vähän lisää herkkua niille jotka niistä herkuista pitävät. Ja tasauspyörästö on myös kokenut päivityksen ollen entistäkin aktiivisempi pidon rajan ihmettelyssä. Jep, Alffa harrastepeliksi kelpaisi mainiosti, mutta tosiaan Italialainen on Italialainen. Ikäväkyllä.
|
|
|
|
Sami Aaltonen
Former member
|
Eikös suurin osa niistä ole automaattiaskilla? Mm. Ferrarit.... ei varmaan kaikki mutta...  Tuota Evo MR:ää ei saa manuaalina, GSR:n kyllä... Ne on niillä F1 lootilla suurin osa tänne tilattu. Nettiautossa on kyllä muutama Modena manuaalilla ja F355:sia manuaalilla kun siihen ei alunperin saanut koko F1 vaihteistoa onneksi, vasta niihin viimisiin mallivuosiin se tuli optiolistalle. Mutta automaatti toiminto muistaakseni löytyy näistä F1 vaihteistoista, ja sitten on erilaisia vaihto-ohjelmia ja luistoneston säätönappeja sun muita, joilla tehostetaan vaihdelaatikon, ohjauksen ja jousituksen toimintaa niin halutessa.
|
|
|
|
Sami Aaltonen
Former member
|
Ferrari automaatilla.. herramunjee... Semiautomaatti mennee, mutta muuten menee vähän fiilis. (Epäilisin siis...enhän mie tuommosilla ole ajanut) ..eli tässä asiassa komppaan kyllä, kerrankin, kaimaa.
(ja ei noissa kyllä oikeasti täysautomaatteja näytä olevan. semiautomaattia osassa, pääosin ihan manuaalista)
Tähän Ferrari 456M GT:hen sai pelkän automaatin, harvinaisesti. Joskin se ei tainut ihan täysin hittituote olla. Turussa oli itseasiassa tällänen GTA 456:nen paikalla. [ attachment removed / expired ]
|
|
|
|
Sami Aaltonen
Former member
|
Niin no siis, on tuossa Evossakin ne "läpyskät" siellä ratin takana mistä voi vaihteita vaihdella... sekventiaalivaihteistoksiko sitä kutsutaan... ihan näppärä joka tapauksessa  Nopea ja näppärä tosiaan, ja helppo käytännöllinen. Jokainen kuljettaja saa täydelliset vaihdot, joka kerta, niin alas- kuin ylöspäin vaihdettaessa. Tästä voi jokainen vetää sitten omat mietteensä. Muistaakseni olin lukevinani Tuulilasista, että uuteen 370Z NIssaniin tulisi lisävarusteeksi vaihdelaatikko, jossa olisi jonkinlainen välikaasu-toiminto upattuna mukaan. En tarkkaan muista miten se toimi, mutta lisävaruste muistaakseni oli kuitenkin.
|
|
|
|
Sami Aaltonen
Former member
|
Tämän vanhan kaunottaren kohtasin.
Vaihde näyttää omituiselta, mikä lie street race?
Ah, niiltä viimisiltä parhailta vuosilta olet Corveten bongannut, jota kuinkin sinne 70-72 tai 73 on vuosimalli ilmeisesti ja mitä vaihdelaatikkoon tulee, niin taitaa olla automaattia vähän viilailtu manuaalin suuntaan. En nyt saa millään mieleen, mikä tuo termi tuolle hommalle oli, mutta kuitenkin on vähän repattu vaihdelaatikko osastoa käsihämmnyksen suuntaan.
|
|
|
|
Sami Aaltonen
Former member
|
Muutama tältä päivältä Turusta.
1. Renault Alpine...näitä ei ihan joka päivä kanssa näe!
Joo ei, ensiksi luulin Dinoksi hittolainen.  Näköjään se kamera kannattaa pitää mukana, vaikka vaan kaupungille lähtee tööttäämään ohi mennen. 
|
|
|
|
Jani Viipuri
Offline
Posts: 1391
Date Registered: 05.02.06
|
[ attachment removed / expired ]
[ attachment removed / expired ]
|
|
|
|
Kim Eriksson
Offline
Posts: 3113
Date Registered: 05.12.06
|
Huomaan Lassen kuvista että melkein kaikki kuvat paitsi sitten kokoontumis-ajoista, ovat Aurajoen rannalta. Viimeisimmistä ainakin pari taitaa olla varvintorin edustalta? 
|
Asrock Z87 Pro4|Intel i5 4670k @4.4GHz|Palit GTX780|Crucial Ballistix 16GB 1600MHz CL9|
|
|
|
Sami Aaltonen
Former member
|
Jaha, Janilta Ponycarsien kultavuosien Mustangi, mutta tuo keltainen 63-67 avo Corvette onkin sitten jo harvinaisempi ilmestys jopa Cruising-illoissa. Ja onko jopa niin, että tuo keltainen on tainut olla parin vuoden takaisessa Veekasissa esittelyssäkin, ainakin etulamppujen luukut täsmäävät..... 
|
|
|
|
Markku Kiiski
Offline
Posts: 601
Date Registered: 10.03.04
|
Mitä taas Alffoihin tulee, niin jos autolla täytyy joka aamu päästä töihin, niin ottaisin kyllä jonkun muun kuin Alffan..  Karkea, ja jokseenkin paikkaansapitämätön yleistys 
|
|
|
|
ogeli
Former member
|
BMW 645Ci [ attachment removed / expired ] Toyota FJ Cruiser. Siisti!  [ attachment removed / expired ] Audi A8L [ attachment removed / expired ] Lexus SC 430 [ attachment removed / expired ] /Oge. 
|
|
|
|
Sami Vainionpää
Offline
Posts: 1039
Date Registered: 30.10.01
|
Tähän Ferrari 456M GT:hen sai pelkän automaatin, harvinaisesti. Joskin se ei tainut ihan täysin hittituote olla. Turussa oli itseasiassa tällänen GTA 456:nen paikalla. [ attachment removed / expired ]
No, no! Saihan 456:tta manuaalina (456 GT) mutta jostain syystä automaattiversio (456 GTA) vei suuren osan tilauksista: 456 GT: 1,548 456 GTA: 403 456M GT: 688 456M GTA: 650 Tuo M tarkoittaa modificataa, "faceliftiä". 456:ssa on muuten sekin mielenkiintoinen yksityiskohta että tähän korimalliin perustuu Ferrarin ainoa farkkumalli (rakennettu tosin Pininfarinan toimesta), Ferrari 456 GT Venice. 7 kpl rakennettu (6 kpl Brunein sultaanille).. Aasinsiltana Ferrarin perinteisiin kannattaa muistaa myös Ferrari Pinin (tämäkin Pininfarinan rakentama), neliovinen (konsepti)auto joka kantaa Ferrarin merkkiä. Myöskin nelivetoa Ferrarilla testattiin 80-luvun loppupuolella... Onneksi ei sentään ihan vielä olla saamassa nelivetohybridiSUV-Ferraria, vaikka sekin päivä auttamatta jossain vaiheessa vielä tulee.
|
|
|
|
Antti Laukkanen
Offline
Posts: 5228
Date Registered: 11.11.03
|
Ah, niiltä viimisiltä parhailta vuosilta olet Corveten bongannut, jota kuinkin sinne 70-72 tai 73 on vuosimalli ilmeisesti ja mitä vaihdelaatikkoon tulee, niin taitaa olla automaattia vähän viilailtu manuaalin suuntaan. En nyt saa millään mieleen, mikä tuo termi tuolle hommalle oli, mutta kuitenkin on vähän repattu vaihdelaatikko osastoa käsihämmnyksen suuntaan.
Piälee meni. Selkee kuuskasi eli eka C3  Lieneekö tuo ihan räikkäshifteri vaan. Se keltanen Vette on kuusnelkku. -A-
|
Fournier pilots of the world - unite!
|
|
|
fly_boy
Former member
|
Ohi mennessä satuin ottamaan kuvan. Ei se ollenkaan pahannäköinen ole  vm 2004 [ attachment removed / expired ]
|
|
|
|
|
|
|
|